שר הבטחון יקשה על פלשתינאים לנסוע בקווי התח"צ הרגילים

מצב
הנושא נעול.

Subi777

New member
ועדיין מאז הפיגוע במסעדת מקסים

עניין של הסתברויות... הדבר אינו אמור למנוע חדירה ב-100% אלא
רק להוות נדבך נוסף לפעילות מודיעינית, כפי שרשמתי בתגובה לציאניד השאפתן. עדיין יש יותר סיכוי (בצורה מהותית) שגבר בגיל 20 ממוצא מוסלמי יהיה מעורב בפעילות עויינת מאשר אשה בת 65 ממוצא נוצרי.
ועדיין מאז הפיגוע במסעדת מקסים
כל תפיסת האבטחה השתנתה לחלוטין.
&nbsp
להזכירך, המחבלת ישבה במסעדה בנינוחות אחלה ארוחה, ורק לאחר מכן פוצצה את עצמה.
 

cwen

New member
יש גם מוסלמים אירופאים שנסעו לעזור לכורדים

הבדיקה היום אינה גזענית.
ובכלל איאפשר לבסס את זה על גזע.
יש לך למשל מוסלמים אלבנים בשירות דעאש.
ובגלל חדירת האיסלם לאירופה יש לך מוסלמים קיצוניים שהם אירופאים לכל דבר שהמירו את דתם לאיסלם.
&nbsp
הפרופיל הערבי או המוסלמי במובן שאנחנו מכירים אותו כבר לא קיים.
&nbsp
יש גם מוסלמים אירופאים שנסעו לעזור לכורדים
כי גם הם מוסלמים ברובם.
 

olli3

New member
מנהל
החוק במדינת ישראל קובע כל כל אזרח חייב לשאת תעודה מזהה.

לא ברור איך בדיוק זה יתבצע.
וזאת שאלה טובה, כי זה לא הוסבר. יבקשו מערבים תעודות זהות? ואם ערבי ישראלי שכח את התעודה בבית, לא יתנו לנסוע כי הוא יכול להיות פועל פלשתינאי?
&nbsp
ברור שאין כוונה למנוע מערבים ישראלים לנסוע בתחבורה ציבורית. עדיין, איסור נסיעה כזה הוא גזעני בגלל שהוא משייך לאוכלוסיה שלמה (פלשתינאים שגרים בשטחים) תכונה של בודדים, פלשתינאים מחבלים. שזה גזעני בדיוק כמו להגיד שהיהודים הם גנבים בגלל שיש יהודים שהם גנבים.
החוק במדינת ישראל קובע כל כל אזרח חייב לשאת תעודה מזהה.
תעודה מזהה יכולה להיות אחת מ3: תעודת זהות, דרכון בתוקף, רישיון נהיגה.
&nbsp
אם הבחור שכח, זו עבירה פלילית עד כמה שידוע לי.
 
יש חובה לשאת. לא חושב שזה פלילי.

החוק במדינת ישראל קובע כל כל אזרח חייב לשאת תעודה מזהה.
תעודה מזהה יכולה להיות אחת מ3: תעודת זהות, דרכון בתוקף, רישיון נהיגה.
&nbsp
אם הבחור שכח, זו עבירה פלילית עד כמה שידוע לי.
יש חובה לשאת. לא חושב שזה פלילי.
בכל מקרה, גם במצב שבו כולם נושאים תעודה בכל זאת נהג אוטבוס הוא לא פקיד ביקורת גבולות. אני מתאר לעצמי איזה כיף יהיה לנוסעים לשומרון אם כל מעבר מחסום לשטחים ידרוש בדיקת תעודות לכולם.
 

Subi777

New member
אני צנצנת אם ראש הממשלה נושא עימו תעודת זהות

החוק במדינת ישראל קובע כל כל אזרח חייב לשאת תעודה מזהה.
תעודה מזהה יכולה להיות אחת מ3: תעודת זהות, דרכון בתוקף, רישיון נהיגה.
&nbsp
אם הבחור שכח, זו עבירה פלילית עד כמה שידוע לי.
אני צנצנת אם ראש הממשלה נושא עימו תעודת זהות
 

jp3raptor

Member
בדיקת תעודת זהות

לא ברור איך בדיוק זה יתבצע.
וזאת שאלה טובה, כי זה לא הוסבר. יבקשו מערבים תעודות זהות? ואם ערבי ישראלי שכח את התעודה בבית, לא יתנו לנסוע כי הוא יכול להיות פועל פלשתינאי?
&nbsp
ברור שאין כוונה למנוע מערבים ישראלים לנסוע בתחבורה ציבורית. עדיין, איסור נסיעה כזה הוא גזעני בגלל שהוא משייך לאוכלוסיה שלמה (פלשתינאים שגרים בשטחים) תכונה של בודדים, פלשתינאים מחבלים. שזה גזעני בדיוק כמו להגיד שהיהודים הם גנבים בגלל שיש יהודים שהם גנבים.
בדיקת תעודת זהות
בכל קו שעובר את הקו הירוק (בשני הכיוונים) תתבצע בדיקת תעודת זהות על ידי הנהג .
כך היה לפני שהממשלה אילצה את חברות האוטובוסים לקחת את הפועלים הפלסטינים.
&nbsp
מדובר בתהליך פשוט ומהיר ואין בו אף אלמנט של גזע.
תושב אום אל פאחם יכול ליסוע מרעננה לאריאל ובחזרה ללא שום בעייה.
 

alantan

New member
מדובר באזרחות לא לאום/דת/גזע

בדיקת תעודת זהות
בכל קו שעובר את הקו הירוק (בשני הכיוונים) תתבצע בדיקת תעודת זהות על ידי הנהג .
כך היה לפני שהממשלה אילצה את חברות האוטובוסים לקחת את הפועלים הפלסטינים.
&nbsp
מדובר בתהליך פשוט ומהיר ואין בו אף אלמנט של גזע.
תושב אום אל פאחם יכול ליסוע מרעננה לאריאל ובחזרה ללא שום בעייה.
מדובר באזרחות לא לאום/דת/גזע
 

Subi777

New member
ומה נהג יעשה אם נוסע יתפרע?

בדיקת תעודת זהות
בכל קו שעובר את הקו הירוק (בשני הכיוונים) תתבצע בדיקת תעודת זהות על ידי הנהג .
כך היה לפני שהממשלה אילצה את חברות האוטובוסים לקחת את הפועלים הפלסטינים.
&nbsp
מדובר בתהליך פשוט ומהיר ואין בו אף אלמנט של גזע.
תושב אום אל פאחם יכול ליסוע מרעננה לאריאל ובחזרה ללא שום בעייה.
ומה נהג יעשה אם נוסע יתפרע?
יחכה עד שתבוא משטרה? בזמן הזה הנוסע הזה יכול גם להרוג חצי אוטובוס.
הפתרון הוא לא לאפשר בכלל עצירות באיזורים שבהם יכולים לעלות מפגעים.
אם צריך אז שיהיו תחנות מרוכזות שבהם יש כוח צבאי שבודק את כל הנוסעים שעולים לאוטובוס.
איאפשר לתת את האחריות הבטחונית לנהג.
 
למה רק בקווים שעוברים את הקו הירוק?

בדיקת תעודת זהות
בכל קו שעובר את הקו הירוק (בשני הכיוונים) תתבצע בדיקת תעודת זהות על ידי הנהג .
כך היה לפני שהממשלה אילצה את חברות האוטובוסים לקחת את הפועלים הפלסטינים.
&nbsp
מדובר בתהליך פשוט ומהיר ואין בו אף אלמנט של גזע.
תושב אום אל פאחם יכול ליסוע מרעננה לאריאל ובחזרה ללא שום בעייה.
למה רק בקווים שעוברים את הקו הירוק?
למה לא בכל קו בישראל?
למה צריך למנוע מאדם X ליסוע בקו בין אריאל לת"א ומצד שני לאפשר לו ליסוע בכל קו בתוך תל אביב או מת"א לירושלים או לחיפה או לבאר שבע או לכל מקום אחר בתוך ישראל?
המסוכנות שלו היא רק בקווים שחוצים את הקו הירוק?
 

jp3raptor

Member
לא קשור למסוכנות

למה רק בקווים שעוברים את הקו הירוק?
למה לא בכל קו בישראל?
למה צריך למנוע מאדם X ליסוע בקו בין אריאל לת"א ומצד שני לאפשר לו ליסוע בכל קו בתוך תל אביב או מת"א לירושלים או לחיפה או לבאר שבע או לכל מקום אחר בתוך ישראל?
המסוכנות שלו היא רק בקווים שחוצים את הקו הירוק?
לא קשור למסוכנות
המדינה החליטה שפועלים פלסטינים יחצו את הקו הירוק רק במחסום אייל.
&nbsp
אם זה לא מתאים לפועלים הם מוזמנים למצוא עבודה ברשות הפלסטינית.
בדיקת תעודת הזהות נועד לוודא שלא נמצא פועל פלסטיני על האוטובוס שמנסה לעקוף את הפרוצדורה התקינה של כניסה ויציאה משטחה של מדינת ישראל
 

Subi777

New member
כי כשהם נכנסים לישראל זה כבר אחרי בדיקה בטחונית

אז שלא יעסיקו אותם בישראל
הרי מרגע שהם נכנסים לישראל באישור, הם יכולים ליסוע בכל תחבורה ציבורית שרק יחפצו.
למה זה בסדר שיסעו בקווים בתוך גוש דן ולא בסדר שיסעו בקו 286 בין תל אביב לאריאל?
"אזרחי מדינה הנמצאת במצב מלחמה תמידי עם ישראל" לא מועסקים בישראל בברכת המדינה.
כי כשהם נכנסים לישראל זה כבר אחרי בדיקה בטחונית
כך לפחות אמור להיות.
כשהאוטבוס נוסע בשטחים איאפשר לבדוק מי עולה ועם מה.
&nbsp
מעבר לזה, עם כל הכבוד - אף אחד לא היה חושב להפעיל אוטובוס לישראלים בלבד אם לא היה טרור. הנסיון להציג את זה כאילו זה גזענות זה מגוחך. הרי המניע להפעלה הוא בטחוני לא אתני. אם לא הייתה בעיה בטחונית לא הייתה הפרדה.
אז נכון שיוסוף לא אשם בזה שאחרים מהעם שלו עוסקים בטרור אבל זה המחיר שהם צריכים לשלם על זה שהם לא ממגרים את הטרור. אם לא היה טרור : לא הייתה הפרדה, לא הייתה גדר, לא היה כאוס וכבר מזמן היה שלום.
&nbsp
&nbsp
 
נכון, וגם כשהם עולים על 286 מת"א לאריאל (שים לב שלא כתבתי על

כי כשהם נכנסים לישראל זה כבר אחרי בדיקה בטחונית
כך לפחות אמור להיות.
כשהאוטבוס נוסע בשטחים איאפשר לבדוק מי עולה ועם מה.
&nbsp
מעבר לזה, עם כל הכבוד - אף אחד לא היה חושב להפעיל אוטובוס לישראלים בלבד אם לא היה טרור. הנסיון להציג את זה כאילו זה גזענות זה מגוחך. הרי המניע להפעלה הוא בטחוני לא אתני. אם לא הייתה בעיה בטחונית לא הייתה הפרדה.
אז נכון שיוסוף לא אשם בזה שאחרים מהעם שלו עוסקים בטרור אבל זה המחיר שהם צריכים לשלם על זה שהם לא ממגרים את הטרור. אם לא היה טרור : לא הייתה הפרדה, לא הייתה גדר, לא היה כאוס וכבר מזמן היה שלום.
&nbsp
&nbsp
נכון, וגם כשהם עולים על 286 מת"א לאריאל (שים לב שלא כתבתי על
הכיוון ההפוך) הם כבר אחרי הבדיקה הבטחונית.
הרי ממילא גם היום הם חייבים להיכנס לישראל דרך מעבר אייל.
השאלה היא לגבי הכוון ההפוך. הטיעון שלך לא תקף לכוון ההפוך.
אם הם יכולים לעלות בתל אביב על קו 480 לירושלים, האם יש סיבה בטחונית מיוחדת שמבדילה בין קו 480 מת"א לבין קו 286 מת"א?
יותר מזה, האם יש הבדל בין נסיעה של אותם פועלים בקו 286 מת"א עד ראש העין שזה כן מותר לבין נסיעה שלהם מת"א עד צומת גיתי שזה אסור?
אפשר לטעון את הטיעון שמחייבים אותם גם לחזור דרך מעבר אייל על מנת לוודא שהם יוצאים חזרה. אבל האם באמת בכוון חזרה באייל יבצעו בדיקה ורישום של כל מי שיוצא מישראל? או שההנחייה נובעת נטו מאי הרצון של יהודי השומרון ליסוע מתל אביב חזרה לבתיהם באוטובוס יחד עם פועלים ערביי השומרון?
אני לא בטוח מה התשובה האמיתית לשאלה הזו.
אני לא מתייחס כאן לגזענות או לא גזענות. אני מתייחס להיבטים אבסורדיים שיש בהתנהלות הזו בקשר לתחבורה ציבורית ופועלים ערבים מהשומרון.
אם היו מונעים מאותם פועלים עליה לכל אוטובוס בישראל שאינו ייעודי להם הייתי יכול להבין יותר את הטיעונים הבטחוניים.
 

Subi777

New member
כן - כמות.

נכון, וגם כשהם עולים על 286 מת"א לאריאל (שים לב שלא כתבתי על
הכיוון ההפוך) הם כבר אחרי הבדיקה הבטחונית.
הרי ממילא גם היום הם חייבים להיכנס לישראל דרך מעבר אייל.
השאלה היא לגבי הכוון ההפוך. הטיעון שלך לא תקף לכוון ההפוך.
אם הם יכולים לעלות בתל אביב על קו 480 לירושלים, האם יש סיבה בטחונית מיוחדת שמבדילה בין קו 480 מת"א לבין קו 286 מת"א?
יותר מזה, האם יש הבדל בין נסיעה של אותם פועלים בקו 286 מת"א עד ראש העין שזה כן מותר לבין נסיעה שלהם מת"א עד צומת גיתי שזה אסור?
אפשר לטעון את הטיעון שמחייבים אותם גם לחזור דרך מעבר אייל על מנת לוודא שהם יוצאים חזרה. אבל האם באמת בכוון חזרה באייל יבצעו בדיקה ורישום של כל מי שיוצא מישראל? או שההנחייה נובעת נטו מאי הרצון של יהודי השומרון ליסוע מתל אביב חזרה לבתיהם באוטובוס יחד עם פועלים ערביי השומרון?
אני לא בטוח מה התשובה האמיתית לשאלה הזו.
אני לא מתייחס כאן לגזענות או לא גזענות. אני מתייחס להיבטים אבסורדיים שיש בהתנהלות הזו בקשר לתחבורה ציבורית ופועלים ערבים מהשומרון.
אם היו מונעים מאותם פועלים עליה לכל אוטובוס בישראל שאינו ייעודי להם הייתי יכול להבין יותר את הטיעונים הבטחוניים.
כן - כמות.
כשפלשתינאי עולה על קו 480 לירושלים הוא אחד מתוך 50 נוסעים. ואם הוא מתפרע אפשר להשתלט עליו.
כאשר 30 פלשתינאים עולים על קו 286 איאפשר להשתלט עליהם ולהזכירך הם יכולים בתוך הארץ לקנות סכינים.
&nbsp
אני באמת מבין את כאב האוכלוסיה האזרחית הפלשתינאית אבל הם הביאו את זה על עצמם. כשבוחרים בטרור האוכלוסיה הכללית סובלת. גם אנחנו כישראלים סובלים מזה שצריך מאבטח בכל חור ושצריך תמיד לחשוד באדם שעומד מולך. זה לא קשור לגזענות - זוהי המציאות כאן וזה יימשך כל עוד הם בוחרים בטרור.
&nbsp
אתה תמצא הרבה היבטים אבסורדיים, ככה זה כאשר אתה מנוע מלקבול החלטות נכונות בטחונית בגלל שיקולים אזרחיים.
זו אותה מציאות שגורמת לכך שנורים טילים על שכונות ישראליות ואתה לא יכול לעשות כלום כנגד זה.
 
עדיין לא משכנע

כן - כמות.
כשפלשתינאי עולה על קו 480 לירושלים הוא אחד מתוך 50 נוסעים. ואם הוא מתפרע אפשר להשתלט עליו.
כאשר 30 פלשתינאים עולים על קו 286 איאפשר להשתלט עליהם ולהזכירך הם יכולים בתוך הארץ לקנות סכינים.
&nbsp
אני באמת מבין את כאב האוכלוסיה האזרחית הפלשתינאית אבל הם הביאו את זה על עצמם. כשבוחרים בטרור האוכלוסיה הכללית סובלת. גם אנחנו כישראלים סובלים מזה שצריך מאבטח בכל חור ושצריך תמיד לחשוד באדם שעומד מולך. זה לא קשור לגזענות - זוהי המציאות כאן וזה יימשך כל עוד הם בוחרים בטרור.
&nbsp
אתה תמצא הרבה היבטים אבסורדיים, ככה זה כאשר אתה מנוע מלקבול החלטות נכונות בטחונית בגלל שיקולים אזרחיים.
זו אותה מציאות שגורמת לכך שנורים טילים על שכונות ישראליות ואתה לא יכול לעשות כלום כנגד זה.
עדיין לא משכנע
יכולים 30 ערבים מבידיא להיכנס לישראל דרך מחסום אייל עם אישורי עבודה, לקנות סכינים בישראל ולעלות על קו 480 לירושלים כולם ביחד או בקבוצות קטנות יותר למספר אוטובוסים.
למה זה בסדר ובקו 286 לא?
שלא לדבר על ערביי מזרח ירושלים שאין שום הבדל מהותי בינם לבין ערביי בידיא, שיכולים לעשות זאת עם תעודות זהות כחולות.

אני הופך את השאלה ומתעקש לשאול: מדוע שר הבטחון לא מנחה למנוע מהפועלים הללו לעלות על כל קו אוטובוס שאינו ייעודי להם? למה ההנחיה שלו באה רק בהקשר של קווי השומרון?
אם ההנחיה הייתה בטחונית גרידא ומטרתה לוודא שבתום יום העבודה הפועלים חוזרים לבתיהם ולא נשארים בתחומי ישראל היא הייתה מוצאת מלכתחילה וללא שום קשר לתחבורה ציבורית ולא הייתה כלל מעוררת דיון בפורום הזה.
אבל כנראה שההנחיה כן מוצאת בהקשר של תח"צ (וגם פותח השרשור קישר אותה לתח"צ) ולכן אני מבקש להבין מה ההבדל בין קווים שנוסעים לשומרון לקווים שלא נוסעים לשומרון.
הבדל בטחוני? לא השתכנעתי
 

Subi777

New member
אני לא יודע מה עובר לשר התחבורה בראש.

עדיין לא משכנע
יכולים 30 ערבים מבידיא להיכנס לישראל דרך מחסום אייל עם אישורי עבודה, לקנות סכינים בישראל ולעלות על קו 480 לירושלים כולם ביחד או בקבוצות קטנות יותר למספר אוטובוסים.
למה זה בסדר ובקו 286 לא?
שלא לדבר על ערביי מזרח ירושלים שאין שום הבדל מהותי בינם לבין ערביי בידיא, שיכולים לעשות זאת עם תעודות זהות כחולות.

אני הופך את השאלה ומתעקש לשאול: מדוע שר הבטחון לא מנחה למנוע מהפועלים הללו לעלות על כל קו אוטובוס שאינו ייעודי להם? למה ההנחיה שלו באה רק בהקשר של קווי השומרון?
אם ההנחיה הייתה בטחונית גרידא ומטרתה לוודא שבתום יום העבודה הפועלים חוזרים לבתיהם ולא נשארים בתחומי ישראל היא הייתה מוצאת מלכתחילה וללא שום קשר לתחבורה ציבורית ולא הייתה כלל מעוררת דיון בפורום הזה.
אבל כנראה שההנחיה כן מוצאת בהקשר של תח"צ (וגם פותח השרשור קישר אותה לתח"צ) ולכן אני מבקש להבין מה ההבדל בין קווים שנוסעים לשומרון לקווים שלא נוסעים לשומרון.
הבדל בטחוני? לא השתכנעתי
אני לא יודע מה עובר לשר התחבורה בראש.
התארגנות מראש של חוליה בצורה שאתה מציע לרוב תוביל לכך שהמודיעין הישראלי יעלה על זה.
המודיעין הישראלי לא יכול לעלות על התארגנות פרטית או על אירוע שמתפתח ללא תכנון מוקדם.
הסיכוי שאירוע ספונטני כזה יקרה באוטובוס שעליו יש 30 פועלים פלשתינאים גבוה פי כמה וכמה מאשר תרחיש שהם יתארגנו ויבצעו פיגוע באוטובוס אחר.
&nbsp
להזכירך, כשמפגע רוצה לפגוע הוא לא באמת יעשה את המסלול הארוך יותר. הוא יפגע בך באוטובוס הראשון ולא יגלגל את עצמו ב 7 אוטובוסים. מה גם, שאם יבצע את הפיגוע באוטובוס שנוסע מתל אביב לשטחים, יש לו סיכוי גבוה יותר לברוח ולהעלם לפני שיתפסו אותו. כשהוא עושה את זה בקו בין תל אביב לירושלים הוא תקוע בתוך שטח ישראל.
 
שר הבטחון, לא שר התחבורה

אני לא יודע מה עובר לשר התחבורה בראש.
התארגנות מראש של חוליה בצורה שאתה מציע לרוב תוביל לכך שהמודיעין הישראלי יעלה על זה.
המודיעין הישראלי לא יכול לעלות על התארגנות פרטית או על אירוע שמתפתח ללא תכנון מוקדם.
הסיכוי שאירוע ספונטני כזה יקרה באוטובוס שעליו יש 30 פועלים פלשתינאים גבוה פי כמה וכמה מאשר תרחיש שהם יתארגנו ויבצעו פיגוע באוטובוס אחר.
&nbsp
להזכירך, כשמפגע רוצה לפגוע הוא לא באמת יעשה את המסלול הארוך יותר. הוא יפגע בך באוטובוס הראשון ולא יגלגל את עצמו ב 7 אוטובוסים. מה גם, שאם יבצע את הפיגוע באוטובוס שנוסע מתל אביב לשטחים, יש לו סיכוי גבוה יותר לברוח ולהעלם לפני שיתפסו אותו. כשהוא עושה את זה בקו בין תל אביב לירושלים הוא תקוע בתוך שטח ישראל.
שר הבטחון, לא שר התחבורה
ושוב הטיעונים שלך קלושים בקשר להנחיה הזו.
מה שכתבת נכון גם לגבי קווים בין ירושלים לשומרון או בין ירושלים ליהודה (גוש עציון, חברון וכד').
אבל ההנחייה מתייחסת ספציפית למעברים בין השומרון למרכז (כלומר לגוש דן והשרון) ולמעבר אייל.

הטענה שלי היא שההחלטה של שר הבטחון היא פשוט פופוליזם הנובע ממניעים פוליטיים, בדומה להחלטת שר התחבורה לגבי הטבות החינם בנסיעה ברכבת משדרות.
העטיפה הכביכול בטחונית קלושה בעיתוי ובהקשר שבו ניתנת ההנחיה הזו.
שר הבטחון לא נתן למשל הנחיה בימים אלה למנוע מערביי מזרח ירושלים לעלות על אוטובוסים או על הרכבת הקלה בירושלים, למרות האינתיפאדה שמתרחשת בה.
הוא נותן הנחיה שמקשה על פועלים עם אישורים לחזור לבתיהם בדרך נוחה יותר בגלל שזה לא נוח לתושבים יהודים בשומרון - אין כאן באמת שיקולי בטחון אלא שיקולי למצוא חן בעיני קהל בוחרים פוטנציאלי.
 

Subi777

New member
כמדומני שירושליים שייכת למשרד להגנת פנים ולא למשרד הביטחון.

שר הבטחון, לא שר התחבורה
ושוב הטיעונים שלך קלושים בקשר להנחיה הזו.
מה שכתבת נכון גם לגבי קווים בין ירושלים לשומרון או בין ירושלים ליהודה (גוש עציון, חברון וכד').
אבל ההנחייה מתייחסת ספציפית למעברים בין השומרון למרכז (כלומר לגוש דן והשרון) ולמעבר אייל.

הטענה שלי היא שההחלטה של שר הבטחון היא פשוט פופוליזם הנובע ממניעים פוליטיים, בדומה להחלטת שר התחבורה לגבי הטבות החינם בנסיעה ברכבת משדרות.
העטיפה הכביכול בטחונית קלושה בעיתוי ובהקשר שבו ניתנת ההנחיה הזו.
שר הבטחון לא נתן למשל הנחיה בימים אלה למנוע מערביי מזרח ירושלים לעלות על אוטובוסים או על הרכבת הקלה בירושלים, למרות האינתיפאדה שמתרחשת בה.
הוא נותן הנחיה שמקשה על פועלים עם אישורים לחזור לבתיהם בדרך נוחה יותר בגלל שזה לא נוח לתושבים יהודים בשומרון - אין כאן באמת שיקולי בטחון אלא שיקולי למצוא חן בעיני קהל בוחרים פוטנציאלי.
כמדומני שירושליים שייכת למשרד להגנת פנים ולא למשרד הביטחון.
ומעבר לזה, כל החלטה של פוליטיקאי היא כדי למצוא חן בעיני ציבור בוחריו. גם זהבה גלאון עשתה את זה בדיוק היום עם הפוסט שלה בפייסבוק בנושא הזה.
&nbsp
הביטחון של תושבי השרון גובר על חופש התנועה לישראל של פלשתינאים ובכלל המדינה יכולה מחר בבוקר למנוע את כל כניסת הפלשתינאים לישראל.
אם היה מדובר על אוטובוס שנוסע אך ורק באיו"ש הייתי טוען אחרת.
 
גם גוש דן והשרון באחריות המשרד לבטחון פנים ולא באחריות

כמדומני שירושליים שייכת למשרד להגנת פנים ולא למשרד הביטחון.
ומעבר לזה, כל החלטה של פוליטיקאי היא כדי למצוא חן בעיני ציבור בוחריו. גם זהבה גלאון עשתה את זה בדיוק היום עם הפוסט שלה בפייסבוק בנושא הזה.
&nbsp
הביטחון של תושבי השרון גובר על חופש התנועה לישראל של פלשתינאים ובכלל המדינה יכולה מחר בבוקר למנוע את כל כניסת הפלשתינאים לישראל.
אם היה מדובר על אוטובוס שנוסע אך ורק באיו"ש הייתי טוען אחרת.
גם גוש דן והשרון באחריות המשרד לבטחון פנים ולא באחריות
משרד הבטחון.
אבל המעברים בין ירושלים ליהודה ושומרון באחריות משרד הבטחון בדיוק כמו המעברים בין השומרון לגוש דן.
הבטחון של תושבי השרון? הוא לא מתחזק בעקבות ההנחיה הזו.
ונכון, המדינה יכולה למנוע את כל כניסת ערביי יו"ש לתוך תחומי ישראל. זה חלק מהטענה שלי - היא לא עושה זאת.
כל ערבי מיו"ש שנכנס לתוך ישראל יכול ליסוע חופשי בשרון, בגוש דן ובכל המדינה עד אשר יחזור למחסום אייל.
אתה רק מחזק את טענתי שההנחיה הזו אינה מונעת משיקולי בטחון אלא משיקולים פוליטיים.
זה לגיטימי לגמרי, אבל מגוחך לצבוע את זה בצבעים בטחוניים.
 

droriko

New member
צהל גם אומר שאין אינתיפאדה בירושלים אז מה

ברור שאי אפשר.
כי זה לא רק נראה כמו גזענות, זה גזענות. צה"ל בעצמו טוען שאין הצדקה להפרדה משיקולי ביטחון. מי יודע טוב יותר מצה"ל?
&nbsp
הסעות יעודיות לפלשתינאים? השתגעת? עוד רגע תרצה שגם יתייחסו אליהם כאל בני אדם.
צהל גם אומר שאין אינתיפאדה בירושלים אז מה
צהל זה חונטה שמאלנים. כל עוד הם בצבא אפשר לחיות, הנזק מתחיל כשהם מפשיטים מדים והולכים לפוליטיקה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה