שרשרת היסטוריה מוגבר

סיכומי ארה"ב ויפן

סיכומים אלה נערכו לאחר המיקוד ובהתאם להם, עם הדגשים הספציפיים של העורכים. לגבי יפן ומלחמת העצמאות - תלוי עד כמה אתה שקוע באחד הנושאים. הנושא של יפן הוא די עמוס, ויהיה קשה להספיק להשתלט עליו, על מורכבותו ביום, אבל אם יש לך ידע מוקדם, תפיסה מהירה, אז אפשר לפחות להשתלט על חלק ממנו.
 

AK4741

New member
ענית פה לבנאדם ששאל על

"דוקטורינת רייגן". למדתי טוב את הסיכום שלך ולא מופיע שם שום דבר על כך. או שמדובר בנושא אחר?
 
רייגן

בעקרון הנושא של רייגן לא נכלל בתוכנית הלימודים. הייתה שאלה בפורום, כיוון שיש אזכור קצר לנושא בספר הלימוד בפרק העוסק בדטנט (כשרייגן חותם תקופה זו). הסעיף האחרון בחומר הוא: "ממרוץ חימוש גרעיני לדטנט: השינויים בתפיסת המעורבות האמריקנית." פירושו של דבר - עד הדטנט, רייגן אאוט. עניתי על השאלה, כי היא אתגרה אותי על רקע השאלות המעגליות של היסטוריה א', והיא מעשירה את נושא הבחירה.
 

idoratzon

New member
וואי בדיעבד חבל שלא בחרנו ארה"ב

אצלנו בביה"ס בחרנו ללמוד על מלחמת העצמאות ויפן. כשאני רואה פה את החומר על ארה"ב, די חבל לי שלא בחרנו אותו. נראה ממש מעניין ודי מועיל הייתי אומר (הרבה יותר מפירוט קרבות של מלחמת העצמאות). בנוסף, גם חלק די גדול הוא על התקופה של המלחמה הקרה והמאבק הבין גושי, נושא שאותי באופן אישי מרתק מאוד ודי חבל שבקושי לומדים עליו בהיסטוריה ב'. אני מניח שאם הייתי חושב על זה לפני שבוע ככה, הייתי מוריד את החוברת על ארה"ב וניגש לבגרות על ארה"ב ויפן. הנחמה שלי זה לעשות את העבודה בשנה הבאה על התקופה של המאבק הבין גושי ולהיכנס קצת אל תוך הנושא הזה... בהצלחה לכולם :) ותודה לאיתמר ו-donatelo על החוברות והעזרה!!
 

תלמיד5

New member
ראש הממשלה של יפן

מי היה ראש הממשלה של יפן בזמן מלחמה בבעלות הברית טוג'ו או קיוסו? ומי היה שר הצבא היפני ב1931 אוגאקי או אראקי?
 
למעלה