שרשרת היסטוריה מוגבר

shai55554

New member
היסטוריה מוגבר

אני עושה ביום חמישי את הבגרות ואמרו לי שאני בוחר 2 נושאים למה כתוב ללמוד 3 נושאים בבגרות עצמה שהורדתי מהאינטרנט ???אם נגיד בבית ספר שלי למדנו על יפן וקרקרוב עם אני לומד לארצות הברית לבד אני יכול ליבחור בבגרות את אצרות הברית במקום קרקוב??
 
היסטוריה מוגבר

מה הם הסיכויים שבבגרות ביום חמישי, מתוך 4 השאלות בנושא כללי אחד, (ארה"ב) ייתנו 2 שאלות על נושא אחד (ארה"ב במעצמת על במחצית השנייה של המאה ה-20), כשיש עוד 3 נושאים.. את הנושא הזה אני לא יודעת כמעט בכלל, אז אני חוששת שיתנו עליו 2 שאלות..(חוק מרפי..) תודה רבה !
 

Ann2922

New member
היסטוריה מוגבר -ארה"ב, שאלות

בקשר לגורמים למשבר הכלכלי הגדול האם צריך לדעת את סיבות המשבר לפי הגישה המסורתית ולפי גישה המודרנית ואת ההבדלים בינהם או שמספיק לדעת את גורמי המשבר באופן כללי, בלי החלוקה לתפיסות... ועוד שאלה מה הם המנגנונים הפורמאליים המגבילים את כוחו של השלטון? ואילו מבין המנגנונים איננו מנגנון פורמלי? למה בדיוק הכוונה בפורמלי ולא פורמלי תודה מראש
 

lilush15

New member
מספר שאלות - היסטוריה מוגבר

1. מה היו הגורמים ליריבות בין בריה"מ לארה"ב עם תום מלחה"ע ה-2? 2. מה הניע את ארה"ב למעורבות בוייטנאם? מספיק לכתוב שהיא רצתה למנוע את התפיסה שלה של תיאוריית הדומינו לפיה נפילת מאחז אחד יגרום לכל אסיה להפוך לקומוניסטית או שיש עוד מניע? מה היו הקשיים של ארה"ב במלחמה? 3. הסבר את הגורמים שהניעו את יפן לנקוט מדיניות חוץ תוקפנית בשנות ה30? איך השפיעה תוקפנות זו על התערערות הסדר הבינלאומי? 4. כיצד ניסה הובר להתמודד עם המשבר הכלכלי הגדול? 5. מה היו גורמי המתיחות בין יפן לארה"ב מתחילת המלחמה עד למתקפה על פרל הארבור? 6. מה היו הנסיבות שהביאו את ארה"ב להתערב במלחמת קוריאה? מצטערת על כמות השאלות אבל אודה מאוד אם תענו לי עליהן
 

shai55554

New member
לא הבנתי

האם יהיו על כל הנושאים שאלות ואני בוחר מה שאני רוצה או שהבית ספר מזמין על פי מה שהוא אמר לי ללמוד??
 
היסטוריה מוגבר - ארה"ב, תשובות

בקשר לגורמי המשבר הכלכלי הגדול, כיוון שהספר מזכיר את שתי הגישות, רצוי, מן הסתם להכיר אותן. בשורה התחתונה ההבדל בין אותן גישות לא עד כדי כך תהומי: הגישה הקלאסית רואה בנפילת הבורסה גילוי אחד מתוך כמה, ואפילו חיצוני למדי למשבר בעוד הגישה "המודרנית" שמה במרכז את נפילת הבורסה. מנגנון פורמלי הוא מנגנון חוקי של המדינה כמו החוקה הכוללת את עקרון הפרדת רשויות ואת זכויות האדם והאזרח ואת עקרון הפדרליזם. בתוך הפרדת הרשויות חשוב להזכיר את שתי הרשויות המרכזיות העוסקות בהגבלת השלטון: ערכת בתי המשפט והקונגרס. מנגנון בלתי פורמלי הוא למשל התקשורת ודעת הקהל, קבוצות הלחץ וקהיליית ההון.
 

Chinese Face

New member
ניסיתי לענות על השאלות

וגם אני לא הבנתי אותן. מישהו בבקשה יכול ענות?):
 
שאלה טובה

אממ ברור שאם למדת על יפן וקרקוב על זה תענה בבגרות-על זה אתה צריך לענות,אתה לא יכול לענות על שום דבר אחר ... לגבי המבנה...לא ברור לי גם אם יהיו את כל השאלות על כל הנושאים או חוברת ממוקדת לכל בצפר...
 
הבהרת הסוגיה בהיסטוריה מוגבר

שאלתך: אני עושה ביום חמישי את הבגרות ואמרו לי שאני בוחר 2 נושאים למה כתוב ללמוד 3 נושאים בבגרות עצמה שהורדתי מהאינטרנט ???אם נגיד בבית ספר שלי למדנו על יפן וקרקרוב עם אני לומד לארצות הברית לבד אני יכול ליבחור בבגרות את אצרות הברית במקום קרקוב?? האם יהיו על כל הנושאים שאלות ואני בוחר מה שאני רוצה או שהבית ספר מזמין על פי מה שהוא אמר לי ללמוד?? תשובתי: בבגרות שהורדת באינטרנט כתוב שלושה נושאים, כי הגרסה שאפשר להוריד היא הגרסה לתלמידים אקסטרנים הניגשים לשלוש יחידות. במסגרת הלימודים בתי הספר האינטרנים, נהוג לגשת על שתי יחידות ולהשלים (בשנה שלפני או אחרי) יחידת עבודה נוספת. בעיקרון, אם אתה לומד נושא באופן עצמאי, אתה יכול לענות עליו במבחן הבגרות (למשל ארה"ב ולא קרקוב), אם כי בדרך מומלץ לדבוק בנושא שהוכנת לקראתו באופן מקצועי בלימודיך בבית הספר. המבחן הוא שאלון בן שמונה נושאים ומופיעים בו כל הנושאים.
 
מנצלת שרשור- עוד שאלה

בקשר ליפן מרידת סאגה אשר התרחשה ב1874, המורדים היו איכרים וסמוראים לשעבר או לא? שני גרסאות שונות בספר ובחוברת.. תודה !
 
יפן והסאגה של סאגה

המורדים היו סמוראים לשעבר. הנושא ירד במיקוד (את מתייחסת לפרק 8 בשילוני, נכון?)
 
מרידת סאגה

לא בטוחה שזה בפרק 8, אבל זו המרידה מ-1874 אם ישאלו לדוג' שאלה על גורמי האימפריאליזם היפני, אז אני אביא כדוג' את מרידת סאגה לתאור מתחים חברתיים (אחד הגורמים- ניתוב בעיות פנים החוצה )
 
היסטוריה מוגבר: ארה"ב

ברגע שמנתחים מבחן שעוד לא היה, מצבנו לא ממש טוב. אל תשכחי ששניים מהנושאים שנותרו במיקוד של ארה"ב הם נושאים "מצחיקים" שלדיים ונטולי בשר: עקרונות היסוד של המשטר האמריקני ומוקדי הכוח. לפיכך דווקא די צפוי שיהיו שתי שאלות על אחד משני הנושאים הרציניים שנשארו: הקפיטליזם ומדיניות החוץ (מעצמת על) לאחר מלה"ע השניה. יכול להיות שתהיה למשל שאלה גדולה על ארה"ב כמעצמת על וגם שאלה קטנה, או שתי שאלות קטנות. בקיצור, אני ממליץ לנצל את הזמן ולכסות לפחות את הסעיף הראשון והלא מסובך של ארה"ב כמעצמת על (מדיניות הבלימה והצעדים המשקפים אותה). ומרפי הוא באמת מסוכן.
 

Ann2922

New member
שאלה על דוקטרינת ניקסון ועל רייגן?

אם תוכל לענות לי בנק' על שאלה זו: ציין את עיקריה של "דוקטרינת ניקסון. מה היו הגורמים לשינוי במדיניות ומהן השלכותיה החיוביות והשלילית? כמו כן: למה בתקופה רייגן חלה נסיגה במדיניות "הדטנט"??
 
היסטוריה מוגברת!!

שלום! למישהו פה יש חומר מסוכם או (ועדיף!!) שאלות בגרות/שאלות מנחות על הנושאים: הפעילות הציונית בארצות האיסלם בימי מלחמת העולם ה-2-סקירות כלליות,עיראק,מצרים ואיראן. קהילת יהודי קרקוב בתקופת השואה-המדיניות הנאצית כלפי יהודי קרקוב עד הקמת הגטו, גטו קרקוב עד תחילת ביצוע "הפתרון הסופי" ,גטו קרקוב בתקופת "הפתרון בסופי" והמאבק המחתרתי וחיסול הגטו. אני ממש ממש יודה למי שיוכל להפנות אותי למקום שיש בו שאלות על הנושאים האלו! תודה רבה!! והמון בהצלחה!
 
שאלוני בגרות וסיכומים (תעיפו מבט)

צרפתי את הקישורים לשתי הבגרויות שנערכו במתכונת זאת. הקישור השלישי מוביל לתשובון של בחינת קיץ 2005 בנושאים: ארה"ב, גטו קרקוב וחירות ושוויון (!). לגבי סיכומים - אינני מכיר סיכומים מסודרים (או לא מסודרים) בנושא הפעילות הציונית בארצות האסלאם. לעומת זאת חומר על גטו קרקוב ניתן למצוא כאן.
 

Ann2922

New member
דיגלת על השאלה שלי

אם תוכל לענות לי בנק' על שאלה זו: ציין את עיקריה של "דוקטרינת ניקסון. מה היו הגורמים לשינוי במדיניות ומהן השלכותיה החיוביות והשלילית? כמו כן: למה בתקופה רייגן חלה נסיגה במדיניות "הדטנט"??
 
למעלה