בתצורה הזו הקטר החשמלי די יכביד על הרכבת
בקטע הלא מחושמל מיכיוון שהקטר החשמלי שוקל פחות או יותר כמו קטר הדיזל (אם כי הוא לפחות פי שתיים יותר עוצמתי ממנו).
בתצורה הזו הקטר החשמלי די יכביד על הרכבתהנה דרך "פחות הזויה": רכבת דו-ראשית חשמל+דיזל בלי לנתק דבר.
את קטר הדיזל אפשר לכבות ולנטרל כשמתקרבים למנהרה. כמובן שהמשקל "המת" יעלה כל הדרך לירושלים, ועלויות האנרגיה והתפעול יעלו בהתאם. ורזרבה של קטרים לצורך כזה, כלל איני בטוח שקיימת.
האופציה הזאת אמנם פחות הזויה מהאחרות, אבל עדיין...
ככל שהמועד מתקרב, אני משתכנע יותר ויותר שהגורמים הפוליטיים יצטרכו להשלים עם הדחייה ו"לאכול את הכובע". לכל היותר, כמו שכבר כתבתי פעם - "נסיעת בכורה" מתוקשרת תתבצע במועד, ולא יותר מזה.
בקטע הלא מחושמל מיכיוון שהקטר החשמלי שוקל פחות או יותר כמו קטר הדיזל (אם כי הוא לפחות פי שתיים יותר עוצמתי ממנו).