חוץ ממקום אחד בארץ שבו הוא אכן נדרש
תמרור 309 - "לך הזכות קדימה בדר""
מתבטל בצומת או במחלף הקרוב או תמרור דומה, שבו פס שחור על הצבע הצהוב.
גם אני ראיתי את התמרור הזה רק במבחני תיאוריה ולא במציאות.
חוץ ממקום אחד בארץ שבו הוא אכן נדרש
אבל לצערי לא קיים, התמרור הזה בסך הכל מיותר.
עובדה שבישראל ובאוסטרליה אין אותו דה פקטו.
מדוע הוא מיותר? כי בכל צומת שאינו מרומזר אתה רואה האם יש לך תמרור עצור או תן זכות קדימה
ואם אין לך אתה אמור לראות האם בצדדים (3 הכבישים הנכנסים לצומת אליו הגעת) יש את אחד התמרורים הללו.
לא בכדי תמרורי עצור ותן זכות קדימה, שני התמרורים הללו, בכל העולם, כמעט, יש להם צורה יואצת דופן. הם לא עגולים ולא משולשים
אלא מתומנים ו/או משולשים הפוכים (כאלו שעומדים על השפיץ שלהם ולא על הבסיס).
מדוע? כדי ששאר המכוניות בכבישים המצטלבים יוכלו לראות את הצד האחורי של התמרורים הללו ולזהות שהם אכן תמרורים הדורשים (חוקית והגיונית כאחד) מהבאים
אליהם לתת זכות קדימה לרכב שבא בכביש שבו אין תמרור זכות קדימה.
המקום היחיד ביזגרוּאל מדינת בו אני אם הייתי אחראי התמרורים או שר התחבורה או יו"ר המועצה הלאומית לבטיחות בדרכים או סגן המזכיר של מועצת פועלי מזכרת בתיה
הייתי שם את התמרור הזה הוא בכניסה לרח' הלח"י בבני ברק, לא רחוק מדן דיזיין סנטר ומתחנת הרכבת של ב"ב.
מדוע?
מי שבא מרח' מבצע קדש ופונה לרמפת ההגעה לרח' הלח"י, נו, הרמפה הקשתית והארוכה הזו, בקצה שלה יש צומת T שהרמפה היא מכוון המאונך לרח' הלח"י.
הבעייה היא שלרמפה מגיעה זכות קדימה, שכן יש תמרורי עצור או תן זכות קדימה לשני הכוונים שהם על הכביש הישר, קרי על רח' הלח"י.
כמעט כל הנהגים, ואני נמצא שם פק"ל פעם בשבוע לפחות (קניות בשופרסל דיל שבקצה המזרחי של הלח"י וגם מדי פעם נסיעות חובב ברכבת בתחנת ב"ב)
שבאים ממבצע קדש על הרמפה לא יודעים שמגיע להם זכות קדימה והם בולמים לגמרי.