שרשור על אוטובוסים במדינות ערב

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
רק"ל יכולה לפעול בשני האופנים - לא מדובר

לדעתי רק"ל פועלת גם היא ב-line of sight
ואין בינה בין טראם דבר. יש שטוענים שיש הבדל אבל היא אינה מהותית כל כך, בטח שאין הבחנה בשיטת האיתות. למשל: http://www.thetrams.co.uk/whatisatram.php
רק"ל יכולה לפעול בשני האופנים - לא מדובר
במאפיין שמבדיל אותה.
אם מדובר בנסיעה ברחוב ללא הפרדה מלאה יש מערכות שהיא תפעל בline of sight ויש מערכות שלא פועלות כך או פועלות כך רק לסירוגין תלוי באופי המסלול, בקטעים מופרדים שמהירות הנסיעה בהן גבוהה(מנהרות לדוגמא) נדרשת מערכת איתות ועצירה אוטומטית בדיוק כמו מערכות "מטרו".

אפשר להגיד שבמפלס הרחוב ללא הפרדה רק"ל היא טראם מודרני, ובקטעים מופרדים רק"ל היא "מטרו-לייט".
 

yblumann

New member
you didn't read all of it


טוב אחרי שקראתי בוויקי
המטרו באלגיר עלוב משהו 9 תחנות לעיר של 3+ מיליון תושבים?
לעומת זאת הרקלת בטוניס נראית נחמדה , לפי התרשים היו לא מעט אילוצים עירוניים שגורמים למסלול מפותל.
you didn't read all of it



see this

http://www.urbanrail.net/af/alg/algiers.htm

as you can see the plan is to have two Metro lines and a tram network.
 

Ccyclist

Well-known member
ובנסיכויות הנפט: מטרו במכה ובדובאי.

בקהיר ואלג'יר תחתית, בטוניס וקזבלנקה יש רק"ל.

יש להבדיל בין פרוייקטים פעילים לפרוייקטים בבניה, וכן בין נסיכויות הנפט למיניהן (שאיתן אי אפשר להתחרות) לבין הרפובליקות העניות שאת התשתית שלהן ישראל אמורה לעקוף בסיבוב.

לגבי הרפובליקות:

בקהיר יש רכבת תחתית, שנפתחה ב1987 http://en.wikipedia.org/wiki/Cairo_Metro

באלכסנדריה יש רק"ל לאורך החוף, הקו הראשון נפתח ב1863, אותה השנה שנפתח קו התחתית הראשון בלונדון, אך הקו החשמלי הראשון נפתח ב1902 בלבד. http://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Alexandria

באלג'יר יש רכבת תחתית שנפתחה ב 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Algiers_Metro

בטוניס יש מערכת רק"ל שנפתחה ב1985 עם חמישה שלוחות http://en.wikipedia.org/wiki/Métro_léger_de_Tunis

בקזבלנקה יש קו רק"ל בודד שנפתח ב2012 והכלים שבו דומים מאד לאלו של הרק"ל בירושלים. הקו סוקר בפורום בעבר. http://en.wikipedia.org/wiki/Casablanca_tramway

בקזבלנקה יש גם מערכת פרברית הכוללת גם מנהרה באורך 10 ק"מ (הם משתמשים בראשי התיבות הצרפתיים RER) והקו הראשון במערכת זו נפתח ב2002 http://en.wikipedia.org/wiki/Al_Bidaoui

אך הרכבת התחתית של קזבלנקה היא עדיין פרוייקט עתידי בתיכנון, תאריך השקה רשמי מתוכנן ל2017 כך שאם ממשלת ישראל ונת"ע יתעשתו יש סיכוי שלתל אביב יהיה יותר כבוד... http://en.wikipedia.org/wiki/Casablanca_metro
ובנסיכויות הנפט: מטרו במכה ובדובאי.

המטרו במכה נבנה לפי צרכי החאג' ואמור להחליף 53,000 אוטובוסים. השלב הראשון שלו נפתח ב2010, 9 תחנות פעילות ו30 תחנות בבניה. יש תוכניות למערכת בת 5 קווים וכסף סעודי מנפט לא חסר.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mecca_Metro

כמו כן יש תוכנית בבניה לרכבות מהירות 320 קמ"ש או 200 מייל לשעה (20 ק"מ או 15 מייל לשעה מהיר יותר מהקווים המהירים באירופה) בין מכה למדינה:

http://en.wikipedia.org/wiki/Haramain_High_Speed_Rail_Project


ובדובאי שברו שיא עולמי, מערכת המטרו בניהוג אוטומטי (ללא נהג) הגדולה ביותר בעולם נפתחה ב2009, כיום יש בה 2 קווים פעילים, 3 קווים נוספים בתיכנון אך המשבר שגרם למכירת המגדל הגבוה בעולם לנסיך אבו-דהבי הסמוכה (המגדל נקרא כיום בורג' חליפה על שמו) גרם לדחיית הקווים הנוספים למועד בלתי ידוע.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dubai_Metro
 

טשאפק 2

New member
מטרו בונים גם בדוחא בירת קטר

ובנסיכויות הנפט: מטרו במכה ובדובאי.

המטרו במכה נבנה לפי צרכי החאג' ואמור להחליף 53,000 אוטובוסים. השלב הראשון שלו נפתח ב2010, 9 תחנות פעילות ו30 תחנות בבניה. יש תוכניות למערכת בת 5 קווים וכסף סעודי מנפט לא חסר.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mecca_Metro

כמו כן יש תוכנית בבניה לרכבות מהירות 320 קמ"ש או 200 מייל לשעה (20 ק"מ או 15 מייל לשעה מהיר יותר מהקווים המהירים באירופה) בין מכה למדינה:

http://en.wikipedia.org/wiki/Haramain_High_Speed_Rail_Project


ובדובאי שברו שיא עולמי, מערכת המטרו בניהוג אוטומטי (ללא נהג) הגדולה ביותר בעולם נפתחה ב2009, כיום יש בה 2 קווים פעילים, 3 קווים נוספים בתיכנון אך המשבר שגרם למכירת המגדל הגבוה בעולם לנסיך אבו-דהבי הסמוכה (המגדל נקרא כיום בורג' חליפה על שמו) גרם לדחיית הקווים הנוספים למועד בלתי ידוע.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dubai_Metro
מטרו בונים גם בדוחא בירת קטר
כחלק ממערכת רכבות בפיתוח. הערך מטרו דוחא בויקי.

במדינות המפרץ יש שימוש רב מאד ברכב פרטי. הסיבות לכך הן מחיר הדלק הזול מאד, היעדר בעיות חניה ופקקים (קרקע יש בשפע, וגם כסף לפיתוח כבישים), ותנאי מזג האוויר שמקשים על הליכה: חום כבד ואבק. אנשים לוקחים רכב (או מונית פרטית, במקרה של תיירים) גם ליעד שנמצא ממש מעבר לכביש. הערים הגדולות בנויות בהתאם. מעניין אם זה ישתנה במידה מסוימת כשתהיינה רכבות תחתיות.
 

Ccyclist

Well-known member
אני מתייחס רק לקיים, כי תוכניות לא תמיד קורות

מטרו בונים גם בדוחא בירת קטר
כחלק ממערכת רכבות בפיתוח. הערך מטרו דוחא בויקי.

במדינות המפרץ יש שימוש רב מאד ברכב פרטי. הסיבות לכך הן מחיר הדלק הזול מאד, היעדר בעיות חניה ופקקים (קרקע יש בשפע, וגם כסף לפיתוח כבישים), ותנאי מזג האוויר שמקשים על הליכה: חום כבד ואבק. אנשים לוקחים רכב (או מונית פרטית, במקרה של תיירים) גם ליעד שנמצא ממש מעבר לכביש. הערים הגדולות בנויות בהתאם. מעניין אם זה ישתנה במידה מסוימת כשתהיינה רכבות תחתיות.
אני מתייחס רק לקיים, כי תוכניות לא תמיד קורות
כשיש מערכת קיימת תוכניות להארכתה הן מציאותיות יותר מתוכניות עתידיות.

הרי את הרכבת התחתית של תל-אביב "מתכננים" כבר 40 שנה, ולפי פד"פ - 80.
 

טשאפק 2

New member
לו רק נתנו לנו לארח מונדיאל

אני מתייחס רק לקיים, כי תוכניות לא תמיד קורות
כשיש מערכת קיימת תוכניות להארכתה הן מציאותיות יותר מתוכניות עתידיות.

הרי את הרכבת התחתית של תל-אביב "מתכננים" כבר 40 שנה, ולפי פד"פ - 80.
לו רק נתנו לנו לארח מונדיאל
אני מניח שהקטארים ישלימו את התוכניות עד המונדיאל שייערך שם ב-2022.

גם המסילה המהירה מכה-ג'דה-מדינה עדיין אינה פעילה, לא?
 

yblumann

New member
They only put it to tender - give them ..

לו רק נתנו לנו לארח מונדיאל
אני מניח שהקטארים ישלימו את התוכניות עד המונדיאל שייערך שם ב-2022.

גם המסילה המהירה מכה-ג'דה-מדינה עדיין אינה פעילה, לא?
They only put it to tender - give them ..
a chance...

read more here

http://www.menarailnews.com/category/mena/saudiarabia/


it's impressive
 

Ccyclist

Well-known member
כנספח לפרוייקט קיים אפשר להתייחס

לו רק נתנו לנו לארח מונדיאל
אני מניח שהקטארים ישלימו את התוכניות עד המונדיאל שייערך שם ב-2022.

גם המסילה המהירה מכה-ג'דה-מדינה עדיין אינה פעילה, לא?
כנספח לפרוייקט קיים אפשר להתייחס
אם יש תוכניות על המדף 40 שנה זה לא ראוי להתייחסות, אך אם יש מערכת פעילה ותוכניות המשך מטעם מי שהוכיחו את עצמם - אפשר לתת להם קרדיט על כך שהם מבצעים את תוכניותיהם.
 

yblumann

New member
and the Dubai Tram

ובנסיכויות הנפט: מטרו במכה ובדובאי.

המטרו במכה נבנה לפי צרכי החאג' ואמור להחליף 53,000 אוטובוסים. השלב הראשון שלו נפתח ב2010, 9 תחנות פעילות ו30 תחנות בבניה. יש תוכניות למערכת בת 5 קווים וכסף סעודי מנפט לא חסר.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mecca_Metro

כמו כן יש תוכנית בבניה לרכבות מהירות 320 קמ"ש או 200 מייל לשעה (20 ק"מ או 15 מייל לשעה מהיר יותר מהקווים המהירים באירופה) בין מכה למדינה:

http://en.wikipedia.org/wiki/Haramain_High_Speed_Rail_Project


ובדובאי שברו שיא עולמי, מערכת המטרו בניהוג אוטומטי (ללא נהג) הגדולה ביותר בעולם נפתחה ב2009, כיום יש בה 2 קווים פעילים, 3 קווים נוספים בתיכנון אך המשבר שגרם למכירת המגדל הגבוה בעולם לנסיך אבו-דהבי הסמוכה (המגדל נקרא כיום בורג' חליפה על שמו) גרם לדחיית הקווים הנוספים למועד בלתי ידוע.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dubai_Metro
and the Dubai Tram


here is the link

DTRAM

http://dubaimetro.eu/featured/15105/now-dubai-realty-awaits-the-“tram”-effect
 

easylivin

New member
לגבי אלג'יריה, אני פשוט אשאיר את זה כאן:

בקהיר ואלג'יר תחתית, בטוניס וקזבלנקה יש רק"ל.

יש להבדיל בין פרוייקטים פעילים לפרוייקטים בבניה, וכן בין נסיכויות הנפט למיניהן (שאיתן אי אפשר להתחרות) לבין הרפובליקות העניות שאת התשתית שלהן ישראל אמורה לעקוף בסיבוב.

לגבי הרפובליקות:

בקהיר יש רכבת תחתית, שנפתחה ב1987 http://en.wikipedia.org/wiki/Cairo_Metro

באלכסנדריה יש רק"ל לאורך החוף, הקו הראשון נפתח ב1863, אותה השנה שנפתח קו התחתית הראשון בלונדון, אך הקו החשמלי הראשון נפתח ב1902 בלבד. http://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Alexandria

באלג'יר יש רכבת תחתית שנפתחה ב 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Algiers_Metro

בטוניס יש מערכת רק"ל שנפתחה ב1985 עם חמישה שלוחות http://en.wikipedia.org/wiki/Métro_léger_de_Tunis

בקזבלנקה יש קו רק"ל בודד שנפתח ב2012 והכלים שבו דומים מאד לאלו של הרק"ל בירושלים. הקו סוקר בפורום בעבר. http://en.wikipedia.org/wiki/Casablanca_tramway

בקזבלנקה יש גם מערכת פרברית הכוללת גם מנהרה באורך 10 ק"מ (הם משתמשים בראשי התיבות הצרפתיים RER) והקו הראשון במערכת זו נפתח ב2002 http://en.wikipedia.org/wiki/Al_Bidaoui

אך הרכבת התחתית של קזבלנקה היא עדיין פרוייקט עתידי בתיכנון, תאריך השקה רשמי מתוכנן ל2017 כך שאם ממשלת ישראל ונת"ע יתעשתו יש סיכוי שלתל אביב יהיה יותר כבוד... http://en.wikipedia.org/wiki/Casablanca_metro
לגבי אלג'יריה, אני פשוט אשאיר את זה כאן:
לקוח מכאן (יש עוד הרבה תמונות מעניינות).
 

טשאפק 2

New member
גם המדינות העניות יחסית נהנות מהשקעות

בקהיר ואלג'יר תחתית, בטוניס וקזבלנקה יש רק"ל.

יש להבדיל בין פרוייקטים פעילים לפרוייקטים בבניה, וכן בין נסיכויות הנפט למיניהן (שאיתן אי אפשר להתחרות) לבין הרפובליקות העניות שאת התשתית שלהן ישראל אמורה לעקוף בסיבוב.

לגבי הרפובליקות:

בקהיר יש רכבת תחתית, שנפתחה ב1987 http://en.wikipedia.org/wiki/Cairo_Metro

באלכסנדריה יש רק"ל לאורך החוף, הקו הראשון נפתח ב1863, אותה השנה שנפתח קו התחתית הראשון בלונדון, אך הקו החשמלי הראשון נפתח ב1902 בלבד. http://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Alexandria

באלג'יר יש רכבת תחתית שנפתחה ב 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Algiers_Metro

בטוניס יש מערכת רק"ל שנפתחה ב1985 עם חמישה שלוחות http://en.wikipedia.org/wiki/Métro_léger_de_Tunis

בקזבלנקה יש קו רק"ל בודד שנפתח ב2012 והכלים שבו דומים מאד לאלו של הרק"ל בירושלים. הקו סוקר בפורום בעבר. http://en.wikipedia.org/wiki/Casablanca_tramway

בקזבלנקה יש גם מערכת פרברית הכוללת גם מנהרה באורך 10 ק"מ (הם משתמשים בראשי התיבות הצרפתיים RER) והקו הראשון במערכת זו נפתח ב2002 http://en.wikipedia.org/wiki/Al_Bidaoui

אך הרכבת התחתית של קזבלנקה היא עדיין פרוייקט עתידי בתיכנון, תאריך השקה רשמי מתוכנן ל2017 כך שאם ממשלת ישראל ונת"ע יתעשתו יש סיכוי שלתל אביב יהיה יותר כבוד... http://en.wikipedia.org/wiki/Casablanca_metro
גם המדינות העניות יחסית נהנות מהשקעות
ממדינות ערביות עשירות יותר בנפט וגם ממדינות מערביות, שמסייעות בדרך זו לחברות התשתיות שלהן.

ראה למשל קו רכבת מהיר במרוקו, שתוקצב בחלקו בכספים מסעודיה ומצרפת.
 

easylivin

New member
למעט שתי מדינות שכנות: ירדן ולבנון...

גם המדינות העניות יחסית נהנות מהשקעות
ממדינות ערביות עשירות יותר בנפט וגם ממדינות מערביות, שמסייעות בדרך זו לחברות התשתיות שלהן.

ראה למשל קו רכבת מהיר במרוקו, שתוקצב בחלקו בכספים מסעודיה ומצרפת.
למעט שתי מדינות שכנות: ירדן ולבנון...
מעניין למה.
 

easylivin

New member
לא שמעתי על תשתית תח"צ רצינית שהוקמה

לבנון דווקא עשירה יחסית.
מצד שני התשתיות שם נבנות מהר ונהרסות מהר :)-
לא שמעתי על תשתית תח"צ רצינית שהוקמה
בלבנון בעשורים האחרונים. לא נשארו שם בכלל רכבות (פעם היו, ועוד איך), לא כבדות ולא קלות. הן הוזנחו עוד לפני מלחמת האזרחים, שרק סתמה את הגולל. בירדן בעיקר מדברים על השקעות דמיוניות של מדינות ערב העשירות שבעזרתן יחדשו את רכבות הנוסעים המתקיימות בקושי, אם בכלל. דיברו גם על רכבת קלה בעמאן... בינתיים ההשקעות המיוחלות לא הגיעו משום מה.
 

אורי404

New member
מה לבי מדינות נוספות, כמו סוריה ועירק?

למעט שתי מדינות שכנות: ירדן ולבנון...
מעניין למה.
מה לבי מדינות נוספות, כמו סוריה ועירק?
מה המצב בסוריה? האם יש שם תשתיות רכבתיות?
כמו כן האם פועלות בעירק ובערב הסעודית רכבות?
 

easylivin

New member
יש שם מסילות ברזל, גם אם פחות מתקדמות בחלקן:

מה לבי מדינות נוספות, כמו סוריה ועירק?
מה המצב בסוריה? האם יש שם תשתיות רכבתיות?
כמו כן האם פועלות בעירק ובערב הסעודית רכבות?
יש שם מסילות ברזל, גם אם פחות מתקדמות בחלקן:
ערב הסעודית, המתקדמת מכולן:

1. רכבת משא: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=102841742&postcount=131

2. רכבת נוסעים: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=103873022&postcount=136

2. המטרו של מכה: http://www.urbanrail.net/as/mecca/makkah.htm

3. רכבת מהירה בבנייה: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=111023402&postcount=58

עירק בעידן שאחרי סדאם:

1. http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=232756

2. http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=98643515&postcount=9

וסוריה (ברור שהתשתית שלה נפגעה כך או אחרת במלחמה):

1. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:CFS_Brücke_Bagdadbahn.jpg

2. הרכבת החיג'אזית: http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=210977
 

אורי404

New member
תודה רבה, אריק. העשרת אותי!

יש שם מסילות ברזל, גם אם פחות מתקדמות בחלקן:
ערב הסעודית, המתקדמת מכולן:

1. רכבת משא: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=102841742&postcount=131

2. רכבת נוסעים: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=103873022&postcount=136

2. המטרו של מכה: http://www.urbanrail.net/as/mecca/makkah.htm

3. רכבת מהירה בבנייה: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=111023402&postcount=58

עירק בעידן שאחרי סדאם:

1. http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=232756

2. http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=98643515&postcount=9

וסוריה (ברור שהתשתית שלה נפגעה כך או אחרת במלחמה):

1. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:CFS_Brücke_Bagdadbahn.jpg

2. הרכבת החיג'אזית: http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=210977
תודה רבה, אריק. העשרת אותי!
התמונה, שהעלית מסוריה, מעט מזכירה לי את קו A1 העתידי.
יש משהו די דומה עם הגשרים ועם ההרים מסביב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה