שרשור עדכונים אולימפיים - 20.2

nitsansh

New member
../images/Emo106.gif הזהב של קנדה

שמרה על תוארה מ-2002 לאחר ניצחון 4:1 בגמר על שבדיה. ארה"ב ניצחה את פינלנד 4:0 וזכתה במדלית ארד. גרמניה ניצחה את רוסיה 1:0 לאחר קרב פנדלים וזכתה במקום 5. שוייץ הביסה 11:0 את איטליה וסיימה במקום 7.
 

Dannycom

New member
לקראת התחרות

התחרות הקבוצתית בקפיצות סקי היא התחרות הכי יוקרתית בענף. בה נקבע מי היא המדינה השולטת בענף. בעוד כמה דקות התחרות תתחיל והנה מבט קצר עליה: מבנה התחרות: 16 מדינות (המספר הכי גבוה שאני זוכר) ישתתפו בתחרות. בכל קבוצה 4 קופצים. בכל סבב יקפוץ ספורטאי אחד מכל קבוצה כשהסדר הוא דירוג המדינות בגביע האומות. בסה"כ יהיו 4 סבבים (כל אחד קפיצה אחת) כשאחריהם רק 8 המדינות הטובות ביותר בסיכום 4 קבוצות ימשיכו לשלב הבא בו כל קופץ יקפוץ עוד קפיצה אחת. סה"כ הקפיצות הוא 8 לכל קבוצה והמנצחת תיקבע על פי שקלול הניקוד של כל הקפיצות. סדר הקופצים בסיבוב השני לא משתנה, למעט הסיבוב האחרון שבו קופצים על פי הדירוג על פי הדירוג אחרי 7 סיבובים מהאחרון עד לראשון. ועכשיו למועמדות: מדליות ב- 2002: זהב - גרמניה, כסף - פינלנד (בהפרש של 0.1 נקודות מגרמניה!), ארד - סלובניה. כיום יש 3 פייבוריטיות לזכיה בזהב: אוסטריה (סדר קופצים: וידהואצל, קופלר, קוך, מורגנשטרן), נורבגיה (ביסטואל, רומוארן, אינגבריטסן, יוקוסואי) ופינלנד (קיורו, הפונן, אהונן, האוטומאקי). לאוסטריה ונורבגיה יש 3 קופצים מעולים והשאלה היא מה יראה מספר 4 בקבוצה (קוך ואינגבריטסן). בפינלנד שני ספורטאים מהצמרת העולמית אך השניים האחרים בלתי צפויים ועל כן היא קצת פחות פייבוריטית לטעמי. במקרה של פאשלה של אחת מהן (מה שקורה לא פעם, הדוגמא האחרונה הייתה כישלונה של אוסטריה לזכות במדליה בתחרות הקבוצתית של אליפות העולם לתעופת סקי בינואר) ינסו גרמניה שנמצאת במשבר ויפן הפחות מוכשרת אך הנמצאת בכושר טוב להפתיע. לצ'כיה, שוויץ ופולין יש כוכב בולט אך גיבוי לא מוכשר מספיק מה שיפריע לה. סלובניה זכתה בארד באליפות העולם בשנה שעברה אבל לא נמצאת בכושר, רוסיה מאוזנת יחסית אך לא מוכשרת ותנסה להשתלב בשמיניה ולקבל קפיצה שניה. לשאר הנבחרות אין ממש סיכוי והם ינסו להשיג מקום טוב ככל הניתן (את סין וקנדה אני רואה בפעם הראשונה). זה מתחיל, צפייה מהנה.
 

Dannycom

New member
אחרי שתי סבבים

אוסטריה פותחת פער על נורבגיה וגרמניה, פינלנד מדורגת רביעית, יפן לא מספקת את הסחורה (לפחות בינתיים). עדכונים בסיום הסיבוב הראשון.
 

Dannycom

New member
סיכום הקפיצה הראשונה

אוסטריה מובילה כרגע את הדירוג עם 472 נקודות, במקום השני פינלנד עם 467 נק', על המקום השלישי מתמודדות נורבגיה, גרמניה ובאופן מפתיע פולין. יש לציין כי כל החמש עדיין יכולות להתקדם בדירוג כי ההפרשים הם לא כל כך גדולים. יפן, רוסיה ושוויץ משלימות את שמיניית הגמר (אלא אם כן באולימפיאדה מעלים את כולם לקפיצה השניה) כשצ'כיה הודחה למרות נוכחותו של יאנדה. ניתוח קצר: נורבגיה כנראה שגתה בזה שהציבה את אינגבריטסן במקום פטרסן, מה שעלול לעלות לה במדליית זהב אם בכלל. באוסטריה קוך לא הזיק יותר מדי וכך גם הפונן בפינלנד. גם בגרמניה כולם קופצים ברמה סבירה ובפולין קופצי המשנה פשוט מתעלים על עצמם. יש לציין כי הכל עדיין יכול להשתנות. הקפיצה השניה תתחיל עוד פחות מ- 10 דקות.
 

yd11

New member
../images/Emo41.gif לאחר קופץ אחד

1. אוסטריה 2. פינלנד (-1 נק') 3. נורבגיה (-6 מ')
 

yd11

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif לאחר 2 קופצים

1. אוסטריה 2. פינלנד (-15 נק') 3. נורבגיה (-16 נק')
 

Dannycom

New member
שלושת הנבחרות האלה יתחרו על המדליות

אלא אם כן תהיה פאשלה מצד אחת מהן.
 

yd11

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif לאחר 3 קופצים

1. אוסטריה 2. פינלנד (-5 נק') 3. נורבגיה (-39 נק') הקרב כרגע הוא על המקום הראשון בין אוסטריה ופינלנד. נורבגיה יותר מידי רחוקה ואם לא ילך לה מספיק טוב גרמניה שנמצאת רק 12 נק' מאחוריה יכולה להשיג אותה.
 

Dannycom

New member
../images/Emo106.gifאוסטריה אלופה! סיכום התחרות

4 שנים אחרי שלא זכתה באף מדליה בתחרויות קפיצות סקי, השלימו אוסטרים אולימפיאדה חלומית וקינחו בזהב קבוצתי. אנדראס וידהואצל, אנדראס קופלר, מרטין קוך ותומאס מורגנשטרן הם האלופים האולימפיים. קופלר ומורגנשטרן קפצו קפיצות רחוקות במיוחד, ווידהואצל היה יציב וקוך לא קלקל ואוסטריה לוקחת זהב שמגיע לה. פינלנד לוקחת שוב מדליית כסף (פעם שניה ברציפות) ואהונן נשאר שוב בלי זהב והפעם כנראה לתמיד. משהו רקוב בממלכת נורבגיה. הנורבגים מסתפקים רק בארד כשהם בחרו בטקטיקה שגויה כשהציבו את אינגיבריטסן שלא התחרה כלל בתחרויות האישיות במקום פטרסן שאמנם היה מאוד לא יציב אך לפחות מכיר את גבעת הקפיצה. ספק אם ינחם אותם שרואר יוקוסואי קבע שיא גבעה והתוצאה האולימפית הטובה ביותר כשקבע תוצאה של 141 מטר. הגרמנים לא הצליחו להפתיע וסיימו כצפוי במקום הרביעי. גם היפנים לא סיפקו את הסחורה וסיימו במקום השישי. מי שדווקא כן התעלו על עצמם היו הפולנים שמקום חמישי הוא הישג בהתחשב בהרכב שמורכב משני טירונים בתוספת מאליש ומטיאה הדועכים. הרוסים סיימו במקום השמיני ויכולים להיות מרוצים יחסית. הסתיימו תחרויות קפיצות הסקי באולימפיאדה. מחר הקופצים בשילוב נורדי יבצעו את הקפיצה שלהם וניפרד מגבעת הקפיצה בטורינו. לחובבי קפיצות הסקי: סבב הגביע העולמי יתחדש ב- 4.3 בלאהטי (פינלנד) כשתתקיים עוד תחרות קבוצתית. ב- 5.3 תתקיים בלאהטי התחרות הראשונה מתוך הארבעה ב"טורניר הנורדי" שמהווה "טורניר ארבע הגבעות הסקנדינבי".
 

yd11

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif ../images/Emo106.gif אוסטריה

1. אוסטריה 2. פינלנד 3. נורבגיה
סיכום: תחרות פשוט מדהימה!! בקפיצה הראשונה בסיבוב השני אוסטריה פותחת פער קטן על נורביגה ועל פינלנד - פער אשר יכול להיסגר. בקפיצה השניה קופלר האוסטריה קופץ 133.0 ומגדיל את הפער לכ15 מנורבגיה ומפינלנד. האוסטרים כבר מריחים את הזהב. בקפיצה השלישית אינגבריגסטן הנורבגי קופץ רק 116.5 ומוירד את הנורבגים למקום שלישי בפיגור יחסית גדול מפינלנד, ודבר שפותח אולי אפשרות לגרמניה למדליה. בקפיצה הרביעית והמכריעה ספייסט הגרמני קופץ מעולה ואם הנורבגים לא יקפצו קפיצה טובה מאוד הם יאבדו את המדליה. ליוקלסוי הנורבגי קופץ 141.0 ושובר את שיא הגבעה! קפיצה פשוט מצויינת. פינלנד מראים לנורבגיה שאי אפשר יהיה לגנוב מהם את מדליית הכסף והאוטאמאקי קופץ 138.0 שמספיק כדי להשאר במקום השני. ואז מגיע רגע האמת, הכל על הכתפיים של מורגנשטרן, והוא אכן עושה מה שמצפים ממנו וקופץ 140.5, רק חצי מטר פחות משיא הגבעה החדש. מדליית הזהב הזאת מעלה כרגע את אוסטריה למקום השני בטבלת המדליות, כאשר ארה"ב יורדת למקום ה-3.
 

Dannycom

New member
../images/Emo45.gif יש יורש!

סיכום מצוין yd. אני רואה שאין לי מה לדאוג כשאני לא נמצא. תמשיך ככה.
 

Mont Ventoux

New member
מדהים!

שגם ככה זה מקצוע כזה מטורף. וגם שדר הקפיצות הזה ביורוספורט מדהים. ממש כיף לצפות בתחרויות שהוא מפרשן. ויסלח לי, על כי שכחתי את שמו, אבל לשמוע אותו זה כמו לבוא הביתה (=בהשאלה). וחוץ מזה, נחמד מאד מאד השיח שאתם מנהלים פה. וגם השכלתי ממה שקראתי. תודה.
 

Dannycom

New member
גלישה מסוכנת של בודה מילר

מביאה לו יתרון מכובד אבל לא מספק לדעתי. בודה מילר ביצע גלישה מסוכנת במיוחד היום כשהוא נתקל בהמון שערים והיה בסכנה גדולה ליפול. באמצע המסלול למילר היה יתרון של שניה וחצי אבל עכשיו הפער קוזז ל- 0.75 ש' ובהתחשב במתחרים החזקים שנשארו עדיין קשה לראות אותו זוכה במדליה.
 

nitsansh

New member
אחד כמו מילר לא גולש בשביל פחות

ממדליה... בשבילו זה או מדליה או כלום...
 

yd11

New member
עוד 8 מתחרים נשארו

בודה מילר מוביל ולי דעתי יסיים משהו כמו 2 או 3... מקווה בשבילו ל1
 
למעלה