שרשור עבודה

ספסי י

New member
שרשור עבודה ../images/Emo202.gif

לכתוב, לכתוב, לכתוב, ויותר מבשבוע שעבר (ובשמחה והנאה)
 

מממאיה35

New member
../images/Emo88.gif לכתוב, לכתוב, לכתוב ../images/Emo88.gif

סופש המשכתי לעבוד על תיקונים למאמר, בתקווה שמחר זה יגמר סופסופ ונשלח את זה מאיתנו החוצה (ובין לבין קראתי פה שאחרי שזה שוב יתקבל אז זה שוב יחזור אלינו לתיקונים ושוב אכנס ללופ הזה, אבל עוד מוקדם להזיע על משהו שלא קיים).
אז אני באמת מקווה שממחר אוכל לחזור לתזה שלי! שמתי לי דדליין חדש -
סוף פברואר הכל גמור
(נשאר לי לכתוב עוד בערך חצי, אולי קצת פחות?) ועדכון - הייתי היום בראיון עבודה. נשמע מגניב, בדיוק התפקיד שאני רוצה לעצמי, הרגשתי טוב ושעניתי לענין (אפילו שלא ממש זכרתי פרטים מפרוייקט הגמר שעשיתי בתואר הראשון לפני מי זוכר כמה שנים, מזלי שהבוקר נזכרתי להזכר בזה ברפרוף). אפילו ידעתי לענות על "איזה 3 תכונות שלי יקדמו אותי בעבודה ואיזה יקשו עלי" (הכינותי מראש
).. ו-נרשמה רק התקלה אחת יחידה שממש לא היה לי מושג מה לענות עליה - "מה השכר שאת מצפה לקבל?"
מסתבר שגם על שאלות כאלה כדאי להתכונן לקראת ראיון עבודה.
שיהיה שבוע פורה ומוצלח!
 

tulkin

New member
עוף - לגבי ציפיות שכר

אני סיגלתי לי תשובה סטנדרטית: "יש לי ציפיות שכר גבוהות וגמישות", והרחבתי "ואני מסתכל על התמונה בכללותה, כולל מהות התפקיד, התרבות הארגונית, ההון האנושי, אפשרויות הקידום וכו'. השכר הוא רק מרכיב אחד במכלול הזה, ולא בהכרח החשוב ביותר"
 

מממאיה35

New member
תודה, חבל שלא שאלתי אותך את זה קודם ../images/Emo13.gif

בכל מקרה נתתי איזשהו שכר ואז שאלתי אם זה בטווח אבל קיבלתי תשובה דיפולמטית שהחוזים הם איישיים ואי אפשר להגיד לי.. אז נפתח את זה שוב למומ כשאתקבל
 

PooKiPsiT

New member
זו תשובה טובה אם המראיין מוכן לקבל אותה.

יש כאלו שמתעקשים לקבל מספר, או טווח ספציפי. זה ממש מעצבן.
 

tulkin

New member
ואני טוען...אם יש מראיין שממש מעצבן אותך

אז זה לגיטימי לעצבן אותו חזרה. במלים אחרות, אני מרואיין מעצבן. אני לא עונה לשאלות מעצבנות. מעולם לא עניתי על 3 תכונות רעות, ולא כי אין לי כאלה (אבל לא הרבה יותר מ 3...
), ומאותה סיבה נמנעתי לתת מספרים כציפיות שכר, ועוד כמה דברים. אני משתדל לעשות את הכל עם קצת טאקט (ואז הם מגלים את התכונה הרעה הראשונה), ולנסות להסביר למה אני לא עונה על השאלות האלה... אבל בגדול אני לא עונה על שאלות מעצבנות.
 

מממאיה35

New member
3 תכונות רעות <ארגגגג>

כשהתכוננתי לראיון דיברתי על זה עם חברה, היא אמרה לי שהשהאלות האלה כבר עברו מהעולם. כמעט לפני סיום הראיון היא שאלה אותי איזה 3 תכונות יקדמו אותי בעבודה הזו ואיזה יעכבו. אז אמרתי תכונות טובות (על אחת מהן, יסודית, היא ניסתה להתחכם ולהגיד לי שזו גם תכונה רעה, אבל יצאתי מזה יפה) ולגבי תכונות רעות אמרתי רק אחת.. היא התעקשה על עוד 2 אז החזרתי את זה אליה ואמרתי לה שתגיד לי תכונות כאלה ואני אגיד לה אם אינ עונה לפרופיל הזה. זה הצליח כי לא עניתי לאף פרופיל "תכונה רעה" שהיא הציעה.
 

shani74

New member
איך אני שונאת את השאלה הזאת

הייתי רק פעם אחת בסבב חיפוש עבודה שכזה, וזו ללא ספק השאלה הכי מעצבנת ומביכה. מעניין אם גברים ונשים מרגישים אותו דבר בקשר אליה.
 

מממאיה35

New member
תכלס אני לא מרגישה מבוכה

כשאני אומרת כמה שכר אני חושבת שמגיע לי, אלא שהפעם זה היה מבאס כי לא יודעתי עם "המעטתי" בערכי ביחס למה שמקובל בשוק או לא. אם היתי מוכנה ויודעת מראש מה השכל המקובל בשוק, אני מניחה שהיתי דורשת אותו או אפילו מעליו. בכל מקרה כשאתקבל אז הנושא הזה שוב יפתח למו"מ ואז אגיע יותר מוכנה. .
 

shani74

New member
קודם כל ../images/Emo6.gif השכל המקובל בשוק...

ודבר שני - כן, אם הייתי יודעת כמה אני "אמורה" לקבל, כמה אני "שווה", גם לי לא הייתה בעיה. רק שלא ידעתי, וגם לא ידעתי איך בדיוק מבררים, כי אין הרבה אנשים עם אותן קורות חיים כמו שלי. האם דפקו אותי? מי יודע? ממילא החברה נסגרה אחרי כמה חודשים ויצאתי לחופשי...
 

klavtulit

New member
לגבי שכר מצופה - לאחר שהייתי בשני הצדדים..

כלומר הן כמראיינת והן כמרואיינת. קודם כל ממליצה לבדוק מראש מה השכר המקובל בתחום ובתפקיד, ולבקש טווח מסוים, שהוא יחסית גבוה. כך את ממתגת עצמך במקום אחר, גבוה יותר, מוערך יותר ואסרטיבי יותר. הערכה עצמית גבוהה מאד חשובה במהלך ראיון עבודה וכך את מראה שאת מעריכה את עצמך ואת יכולותייך. כמובן שלא להגזים ולתפקיד ששל נציגת שרות באורנג' לבקש 10,000 ש'.. שנית, כאשר מציינים את (טווח ה) שכר המבוקש להסתכל בעיני המראיין, לא להתבייש ולהיות שלמים עם מה שאנו אומרים - אנו משדרים את שאנו מרגישים, לכן חשוב להיות בטוחים במה שמבקשים ולהרגיש טוב עם עצמנו בקשר לכך. מניסיון - תמיד כשבקשתי יותר - קבלתי, ובדיעבד גיליתי שקולגות שלי מקבלים פחות. המסקנה: תעזי, תבקשי ותקבלי. שוב, בהנחות מסויימות - שלא בקשת סכום מופרז מידי, שבאמת התכוונת לסכום, שאת בכלל מתאימה למה שאת דורשת וכו'. מאחלת הרבה הצלחה !!
 

מממאיה35

New member
תודה!

הבעיה - איפה מבררים כמה השכר בחוץ? אני לא מכירה אפחד שעובד כדוק' "טרי" בעבודה בחוץ (לא משנה שיש לי ניסיון עבודה בין תואר ראשון לשני). וגם לגבי השכר של חוקר שהוא דוק' באקדמיה אין לי מושג. איפה מבררים דבר כזה?
 

klavtulit

New member
אני רואה שכבר עשית את מה שבאתי לייעץ לך לעשות

וזה להתייעץ עם אנשים שמבינים בתחום או לפחות ב level שלך - כמו כאן. אני לא מכירה אתרים או מקומות שבהם בודקים שכר. מה שאני הייתי עושה זה מתייעצת עם אנשים סביבי - שואלת אם יודעים מה השכר בתפקידים מסויימים, וגם שימוש בשכל ישר. אחרי שהייתי מנהלת צוות והרווחתי סכום מסוים וידעתי כבר בשלב מסוים כמה מרויחים קולגות בתחום שלי, אז כשקודמתי ידעתי כבר כמה לדרוש בתפקידים מתקדמים יותר אך קשורים לאותו תחום. לא מכירה את התחום שלך ולא יודעת כמה דוקטורנטים צעירים מרוויחים, במקומך הייתי שואלת אנשים שלומדים/למדו איתי וחברים. בהצלחה !
 

polinomialy

New member
הפעם גם אני יכולה לומר את זה

אני חושבת שיש לי את המשוואה הראשונית שלי, אבל בשביל לראות שלא פספסתי כלום, ושאני באמת מבינה את זה היטב, לפני שאני מנסה לעבור לשלב הבא אני צריכה לכתוב את זה. כולל כל ההנחות עליהם התבססתי, ואת ההצדקה לכל ההנחות הללו. העסק הזה של לחשוב הוא לא פשוט.
 

ספסי י

New member
גם אני פיצחתי היום משוואה

לא מספרית אלא תיאורטית, אבל עקרונית, ומרוב התרגשות לא הצלחתי לכתוב, רק ניסחתי משהו כללי עם כל השבילים המוליכים וריכזתי את כל הרפרנסס לכתיבה מחר :)
 
מותר גם דברים שלא קשורים לדוקטורט?

מכיוון שכידוע (או לא ידוע) הד"ר שלי תקוע קצת.. אני עושה דברים אחרים כדי לוודא שאני שומרת על המוח בפעילות, ולא מעסיקה אותו כל הזמן בשאלות על "מה לעשות" בעניין הד"ר לקחתי על עצמי איזה פרויקט מטורף... ואני שוברת את הראש עליו היטב. אז מה שאניצריכה להספיק השבוע הו א - לערוך, לערוך ולערוך - יש לי 5 מאמרים לעריכה. הם חייבים להיות מעולים. הם דורשים מכסימום של תשומת לב מצדי, ו.. אני צריכה שאמא שלי תהיה בסדר, כי כבר נגמר לי הכוח לטפל רק בדברים לא טובים, לא תקינים, חולים וכו'. ב"ה השבוע הזה יהיה הרבה יותר טוב משלושת הקודמים לו. אמן
 
למעלה