שרשור לשאלה למה אין ברכבת\אוטובוס

מצב
הנושא נעול.

ה דרומי

New member
שרשור לשאלה למה אין ברכבת\אוטובוס

שרשור לשאלה למה אין ברכבת\אוטובוס
פינת החתלה לתינוקות. כנ"ל בשרותים של התחנות הרכבת אולי בתחנות האוטובוסים יש אבל לא ראיתי ?
 
שאלת אבא של תינוק../images/Emo95.gif אהבתי../images/Emo140.gif

שרשור לשאלה למה אין ברכבת\אוטובוס
פינת החתלה לתינוקות. כנ"ל בשרותים של התחנות הרכבת אולי בתחנות האוטובוסים יש אבל לא ראיתי ?
שאלת אבא של תינוק
אהבתי
 
אתה באמת מצפה שבאוטובוס בלי שירותים

שרשור לשאלה למה אין ברכבת\אוטובוס
פינת החתלה לתינוקות. כנ"ל בשרותים של התחנות הרכבת אולי בתחנות האוטובוסים יש אבל לא ראיתי ?
אתה באמת מצפה שבאוטובוס בלי שירותים
תהיה פינת החתלה??????????????????????????????????????????
 

ה דרומי

New member
לא אבל לפחות בתחנות המוצא

שרשור לשאלה למה אין ברכבת\אוטובוס
פינת החתלה לתינוקות. כנ"ל בשרותים של התחנות הרכבת אולי בתחנות האוטובוסים יש אבל לא ראיתי ?
לא אבל לפחות בתחנות המוצא
ת.מ זה כולה שולחן כזה.
 

ה דרומי

New member
../images/Emo18.gif מכביש -6 הגיע לי במייל

שרשור לשאלה למה אין ברכבת\אוטובוס
פינת החתלה לתינוקות. כנ"ל בשרותים של התחנות הרכבת אולי בתחנות האוטובוסים יש אבל לא ראיתי ?
מכביש -6 הגיע לי במייל
אם את/ה מתכננ/ת לנסוע בכביש 6 (חוצה ישראל) המכתב הבא עשוי מאוד לעניין אותך. ידיד שלי (נקרא לו מ.) נוסע מידי פעם בכביש האגרה חוצה ישראל ) מס' 6). למעשה מאז שהכביש נפתח (לפני כשנה) הוא נסע בכביש 31 פעמים. כידוע, החיוב על הנסיעה (כ- 15 ש"ח) אמור להישלח בדואר. מ. חיכה לחשבון שיגיע בדואר. מכיוון שהחשבון על הנסיעה נשלח פעם בשלושה חודשים, מ. לא שם לב שהדואר לא בא. בתאריך 29/12/03, נסע שוב מ. בכביש. די מייד תפסה אותו ניידת והורידה אותו מהכביש. כאמור, מ. נסע 31 נסיעות בלי לשלם. עד כאן הכל הגיוני. עכשיו אנחנו נכנסים לאזור הדמדומים ... השוטר בניידת הודיע למ. שהוא חייב ל"דרך ארץ" (החברה שמפעילה את כביש 6), דמי שימוש בכביש 31x15=465 ש"ח ועוד קנסות ריביות ופיגורים. סך הכל 9670 ש"ח. כן, כן. חשבון של 465 (ארבע מאות שישים וחמישה שקלים) הפך לחוב של (תשעה אלפים ושש מאות ושבעים שקלים). איך זה קרה? כאמור מ. לא קיבל את החשבונות של "דרך ארץ" לביתו. גם דואר רשום ששלחו אליו לא הגיע. חברת "דרך ארץ" הודתה בפניו שהדואר חזר בציון שהוא "לא נדרש". עכשיו קצת ידע כללי. אם רוצים לפתוח תיק בהוצאה לפועל צריך להוכיח שביקשת את הכסף מהחייב והוא סירב. דואר רשום שסירבו לקבלו, נחשב לעניין זה סירוב. אבל דואר ש"לא נדרש" לא נחשב סירוב, אלא ששלחת מכתב לכתובת לא נכונה. במקרים מסוימים, בהתערבות שופט, ניתן לפתוח תיק בהוצל"פ כשהאסמכתא היחידה היא דואר שלא נדרש. זה החוק הישראלי. הבעיה היא שכביש 6 כנראה לא נבנה בישראל, אלא בארץ "דרך ארץ". שם חברת "דרך ארץ" היא החוק, השופט השוטר והתליין. חברת "דרך ארץ" החליטה שמ. מתחמק מתשלום (על סמך פירוש מוטעה של "חוק האגרה" הישראלי), ועל כן החליטה לקנוס אותו. מה הקנס על נסיעה בשווי 15 ש"ח? לקנסות של המשטרה מתווספים 50% אחרי שישה חודשים ועוד 5% כל שלושה חודשים אחר-כך. סך הכל כ-65% (בגלל ריבית דריבית) בשנה. לחובות לבנק מתווספים בשנה כ-30% (תלוי בבנק, תלוי בסוג החשבון ...) זה בישראל (שבה יש אינפלציה אפסית). בארץ "דרך ארץ" חשבון שלא שולם צובר קנס של כ-2000% (כן, אלפיים אחוזים) מהחוב המקורי. אם כן בארץ "דרך ארץ", השופט "דרך ארץ" מחליט מתי אתם מתחמקים מתשלום. (אולי הצלצול בטלפון שלא הספקתם לענות בגלל שהייתם בשירותים היה מהם, ועכשיו גם אתם עבריינים?) התליין "דרך ארץ" מחליט מה העונש (רכשת קרוואן, השתמשת בשירותים ולא הספקת לענות לטלפון? הלך הקרוואן), והשוטר "דרך ארץ" ידאג להחרים לכם את המכונית בפעם הבאה שתכנסו לכביש. מ. שנדהם מהסכום, לא יכל לשלם אותו במקום ולכן מכוניתו נגררה ואוחסנה בחניון של "דרך ארץ". כמובן שהחניון של "דרך ארץ" עולה 200 שקלים ליום. (אה כן, גם הגרירה הייתה על חשבונו). למה "דרך ארץ" לא פונה להוצל"פ או מנסה לגבות את הכסף בישראל, אלא מחכה עד שהקורבן יכנס לכביש 6? כנראה בגלל שבארץ זה לא יצליח להם. הוצל"פ יצחקו להם בפרצוף ובבית משפט הם יצאו מפסידנים סדרתיים. במקום זה הם מחכים בסבלנות. אורבים בשקט בין הצללים ותופסים את הקורבן בכביש 6 – ארץ "דרך ארץ" שם הם החוק. מ. שמכוניתו הוחרמה בגלל חשבון של 465 ש"ח (שהפך בעיני "דרך ארץ" לחוב של כמעט 10,000 ש"ח, אץ רץ לשחרר את המכונית. כמובן שכדי לשחרר את המכונית מהחניון של "דרך ארץ" צריך לחתום על מסמך שאומר ש"דרך ארץ" צודקים. אין לך שום תביעות נגדם. כל סכום שהבאת להם היה מאהבה, ואם היית יכול היית נותן יותר. באותיות הקטנות גם כתוב שיש לך חלחולת בקוטר של בקבוק עראק, ולהם יש בולבול של פיל אפריקאי. מי לא יחתום על מסמך כזה בשביל לקבל את המכונית בחזרה? כמובן שהמסמך הזה הוא לא חוקי. הוא נחתם באונס, תחת לחץ ואיומים (כל יום עולה 200 ש"ח זוכרים?). אם "דרך ארץ" רוצים כסף בבקשה, אבל בואו נבדוק את חוקיות הקנס בבית-משפט. לצערנו ידוע לו על עוד מקרים חוץ מ-מ. של אנשים ששילמו אלפי שקלים ועשרות אלפי שקלים על מספר נסיעות שאפשר לספור על יד אחת. מה המסקנה? • חשבון של כ-400 ש"ח, עלול בכביש 6 להפוך להוצאה כספית של 10,000 ש"ח. • מסקנה אישית שלי היא לא להשתמש בכביש 6 אף פעם. אני לא בטוח שאני אוכל לשלם על הנסיעה. • מסקנה נוספת היא, אם כבר נסעת בכביש 6, צלצל למחלקת הגבייה 9081016/17-03 לוודא שאין מכתב שאבד בדואר. דניאל מתעסק עם בירורים כאלה. • מסקנה אחרונה וגם בקשה – אם דפקו גם אתכם נשמח לשמוע, כי בימים אלו אנו מנסים לארגן תביעה ייצוגית נגד "דרך ארץ". אנא שילחו דואל ל: [email protected]
 

shapira meir

New member
לא חידשתם דבר

מכביש -6 הגיע לי במייל
אם את/ה מתכננ/ת לנסוע בכביש 6 (חוצה ישראל) המכתב הבא עשוי מאוד לעניין אותך. ידיד שלי (נקרא לו מ.) נוסע מידי פעם בכביש האגרה חוצה ישראל ) מס' 6). למעשה מאז שהכביש נפתח (לפני כשנה) הוא נסע בכביש 31 פעמים. כידוע, החיוב על הנסיעה (כ- 15 ש"ח) אמור להישלח בדואר. מ. חיכה לחשבון שיגיע בדואר. מכיוון שהחשבון על הנסיעה נשלח פעם בשלושה חודשים, מ. לא שם לב שהדואר לא בא. בתאריך 29/12/03, נסע שוב מ. בכביש. די מייד תפסה אותו ניידת והורידה אותו מהכביש. כאמור, מ. נסע 31 נסיעות בלי לשלם. עד כאן הכל הגיוני. עכשיו אנחנו נכנסים לאזור הדמדומים ... השוטר בניידת הודיע למ. שהוא חייב ל"דרך ארץ" (החברה שמפעילה את כביש 6), דמי שימוש בכביש 31x15=465 ש"ח ועוד קנסות ריביות ופיגורים. סך הכל 9670 ש"ח. כן, כן. חשבון של 465 (ארבע מאות שישים וחמישה שקלים) הפך לחוב של (תשעה אלפים ושש מאות ושבעים שקלים). איך זה קרה? כאמור מ. לא קיבל את החשבונות של "דרך ארץ" לביתו. גם דואר רשום ששלחו אליו לא הגיע. חברת "דרך ארץ" הודתה בפניו שהדואר חזר בציון שהוא "לא נדרש". עכשיו קצת ידע כללי. אם רוצים לפתוח תיק בהוצאה לפועל צריך להוכיח שביקשת את הכסף מהחייב והוא סירב. דואר רשום שסירבו לקבלו, נחשב לעניין זה סירוב. אבל דואר ש"לא נדרש" לא נחשב סירוב, אלא ששלחת מכתב לכתובת לא נכונה. במקרים מסוימים, בהתערבות שופט, ניתן לפתוח תיק בהוצל"פ כשהאסמכתא היחידה היא דואר שלא נדרש. זה החוק הישראלי. הבעיה היא שכביש 6 כנראה לא נבנה בישראל, אלא בארץ "דרך ארץ". שם חברת "דרך ארץ" היא החוק, השופט השוטר והתליין. חברת "דרך ארץ" החליטה שמ. מתחמק מתשלום (על סמך פירוש מוטעה של "חוק האגרה" הישראלי), ועל כן החליטה לקנוס אותו. מה הקנס על נסיעה בשווי 15 ש"ח? לקנסות של המשטרה מתווספים 50% אחרי שישה חודשים ועוד 5% כל שלושה חודשים אחר-כך. סך הכל כ-65% (בגלל ריבית דריבית) בשנה. לחובות לבנק מתווספים בשנה כ-30% (תלוי בבנק, תלוי בסוג החשבון ...) זה בישראל (שבה יש אינפלציה אפסית). בארץ "דרך ארץ" חשבון שלא שולם צובר קנס של כ-2000% (כן, אלפיים אחוזים) מהחוב המקורי. אם כן בארץ "דרך ארץ", השופט "דרך ארץ" מחליט מתי אתם מתחמקים מתשלום. (אולי הצלצול בטלפון שלא הספקתם לענות בגלל שהייתם בשירותים היה מהם, ועכשיו גם אתם עבריינים?) התליין "דרך ארץ" מחליט מה העונש (רכשת קרוואן, השתמשת בשירותים ולא הספקת לענות לטלפון? הלך הקרוואן), והשוטר "דרך ארץ" ידאג להחרים לכם את המכונית בפעם הבאה שתכנסו לכביש. מ. שנדהם מהסכום, לא יכל לשלם אותו במקום ולכן מכוניתו נגררה ואוחסנה בחניון של "דרך ארץ". כמובן שהחניון של "דרך ארץ" עולה 200 שקלים ליום. (אה כן, גם הגרירה הייתה על חשבונו). למה "דרך ארץ" לא פונה להוצל"פ או מנסה לגבות את הכסף בישראל, אלא מחכה עד שהקורבן יכנס לכביש 6? כנראה בגלל שבארץ זה לא יצליח להם. הוצל"פ יצחקו להם בפרצוף ובבית משפט הם יצאו מפסידנים סדרתיים. במקום זה הם מחכים בסבלנות. אורבים בשקט בין הצללים ותופסים את הקורבן בכביש 6 – ארץ "דרך ארץ" שם הם החוק. מ. שמכוניתו הוחרמה בגלל חשבון של 465 ש"ח (שהפך בעיני "דרך ארץ" לחוב של כמעט 10,000 ש"ח, אץ רץ לשחרר את המכונית. כמובן שכדי לשחרר את המכונית מהחניון של "דרך ארץ" צריך לחתום על מסמך שאומר ש"דרך ארץ" צודקים. אין לך שום תביעות נגדם. כל סכום שהבאת להם היה מאהבה, ואם היית יכול היית נותן יותר. באותיות הקטנות גם כתוב שיש לך חלחולת בקוטר של בקבוק עראק, ולהם יש בולבול של פיל אפריקאי. מי לא יחתום על מסמך כזה בשביל לקבל את המכונית בחזרה? כמובן שהמסמך הזה הוא לא חוקי. הוא נחתם באונס, תחת לחץ ואיומים (כל יום עולה 200 ש"ח זוכרים?). אם "דרך ארץ" רוצים כסף בבקשה, אבל בואו נבדוק את חוקיות הקנס בבית-משפט. לצערנו ידוע לו על עוד מקרים חוץ מ-מ. של אנשים ששילמו אלפי שקלים ועשרות אלפי שקלים על מספר נסיעות שאפשר לספור על יד אחת. מה המסקנה? • חשבון של כ-400 ש"ח, עלול בכביש 6 להפוך להוצאה כספית של 10,000 ש"ח. • מסקנה אישית שלי היא לא להשתמש בכביש 6 אף פעם. אני לא בטוח שאני אוכל לשלם על הנסיעה. • מסקנה נוספת היא, אם כבר נסעת בכביש 6, צלצל למחלקת הגבייה 9081016/17-03 לוודא שאין מכתב שאבד בדואר. דניאל מתעסק עם בירורים כאלה. • מסקנה אחרונה וגם בקשה – אם דפקו גם אתכם נשמח לשמוע, כי בימים אלו אנו מנסים לארגן תביעה ייצוגית נגד "דרך ארץ". אנא שילחו דואל ל: [email protected]
לא חידשתם דבר
כבר התפרסם שהרוב המוחלט של הכנסות החברה הן מקנסות ולא מתשלומי הנסיעה. עם קום המדינה ניסו להפוך את כביש היציאה מחדרה לכביש אגרה, אלא שמישאל נהגים הוריד מיד את התכנית מסדר היום. מאוחר יותר חשבו להפוך את כביש 2 לכביש אגרה אלא שהחובה לכביש חלופי היתה גורמת לבעיות תנועה כה קשות שזה היה לא הגיוני אפילו לפי ההגיון של מי שרוצה לעשות הרבה כסף, וכך גם התכנית להפוך לכביש אגרה את נתיבי איילון. אז מה נשאר? בונים כביש אגרה מיוחד. ואם אין מספיק כלי רכב שישתמשו בו? יש קנסות. אני עקרונית לא משתמש בכביש הזה, מה גם שהייתי רוצה נוף בזמן הנסיעה.
 
meir - a man after my own heart!

לא חידשתם דבר
כבר התפרסם שהרוב המוחלט של הכנסות החברה הן מקנסות ולא מתשלומי הנסיעה. עם קום המדינה ניסו להפוך את כביש היציאה מחדרה לכביש אגרה, אלא שמישאל נהגים הוריד מיד את התכנית מסדר היום. מאוחר יותר חשבו להפוך את כביש 2 לכביש אגרה אלא שהחובה לכביש חלופי היתה גורמת לבעיות תנועה כה קשות שזה היה לא הגיוני אפילו לפי ההגיון של מי שרוצה לעשות הרבה כסף, וכך גם התכנית להפוך לכביש אגרה את נתיבי איילון. אז מה נשאר? בונים כביש אגרה מיוחד. ואם אין מספיק כלי רכב שישתמשו בו? יש קנסות. אני עקרונית לא משתמש בכביש הזה, מה גם שהייתי רוצה נוף בזמן הנסיעה.
meir - a man after my own heart!
עכשיו רואים את "רגלי החזיר" של הדבר הנורא הזה שמעיז לקרוא לעצמו "דרך ארץ"! מי שהתנגד לכביש מלכתחילה חזה בדיוק את התרגילים שייעשו כדי שהעסק ירוויח ע"ח אזרחי המדינה - ממש בכי לדורות! גם אני מסרב עקרונית להשתמש בכביש 6 - למרות שיכולתי לעשות מינוי ע"ח המעסיק שלי. כביש 6 = סמל והתגלמות של דורסנות, חמדנות, כוחנות, אי-שוויון, ופגיעה בדמוקרטיה (ועוד כמה דברים יקרים)!!!
 

אוהד11

New member
גם אני הבעתי התנגדות לכביש בפורום

meir - a man after my own heart!
עכשיו רואים את "רגלי החזיר" של הדבר הנורא הזה שמעיז לקרוא לעצמו "דרך ארץ"! מי שהתנגד לכביש מלכתחילה חזה בדיוק את התרגילים שייעשו כדי שהעסק ירוויח ע"ח אזרחי המדינה - ממש בכי לדורות! גם אני מסרב עקרונית להשתמש בכביש 6 - למרות שיכולתי לעשות מינוי ע"ח המעסיק שלי. כביש 6 = סמל והתגלמות של דורסנות, חמדנות, כוחנות, אי-שוויון, ופגיעה בדמוקרטיה (ועוד כמה דברים יקרים)!!!
גם אני הבעתי התנגדות לכביש בפורום
מספר פעמים הבעתי את התנגדותי לכביש 6 במסגרת הפורום הזה (וגם במסגרות אחרות). לדעתי, הכביש הזה הינו בכיה לדורות, לפחות לשלושים השנים הקרובות. בל נשכח את כמות האדמות שהוקרבה למען התוואי הזה (אכן אני מתכוון להקרבה). אין גם כל הצדקה לכספים שגובה "דרך ארץ", שלא לדבר על הקנסות שהכנסת הנדיבותה העניקה לחברה זו ולאוטונומיה שחברה זו זוכה לה על חשבון המדינה.
 
גם אני הבעתי התנגדות

גם אני הבעתי התנגדות לכביש בפורום
מספר פעמים הבעתי את התנגדותי לכביש 6 במסגרת הפורום הזה (וגם במסגרות אחרות). לדעתי, הכביש הזה הינו בכיה לדורות, לפחות לשלושים השנים הקרובות. בל נשכח את כמות האדמות שהוקרבה למען התוואי הזה (אכן אני מתכוון להקרבה). אין גם כל הצדקה לכספים שגובה "דרך ארץ", שלא לדבר על הקנסות שהכנסת הנדיבותה העניקה לחברה זו ולאוטונומיה שחברה זו זוכה לה על חשבון המדינה.
גם אני הבעתי התנגדות
ואני מסכימה עם אוהד11 וכל הזמן טענתי שזו בכיה לדורות.
 
בכמעט כל מדינות המערב יש כבישי

meir - a man after my own heart!
עכשיו רואים את "רגלי החזיר" של הדבר הנורא הזה שמעיז לקרוא לעצמו "דרך ארץ"! מי שהתנגד לכביש מלכתחילה חזה בדיוק את התרגילים שייעשו כדי שהעסק ירוויח ע"ח אזרחי המדינה - ממש בכי לדורות! גם אני מסרב עקרונית להשתמש בכביש 6 - למרות שיכולתי לעשות מינוי ע"ח המעסיק שלי. כביש 6 = סמל והתגלמות של דורסנות, חמדנות, כוחנות, אי-שוויון, ופגיעה בדמוקרטיה (ועוד כמה דברים יקרים)!!!
בכמעט כל מדינות המערב יש כבישי
אגרה. בשוויץ, איטליה, צרפת, ספרד, ארה"ב, אוסטרליה ועכשיו גם בריטניה. אני בטוח שפספסתי מדינות מערביות רבות שיש להן כביש אגרה. סליחה, אבל זה קשקוש מה שכתבת. אני מסכים לחלוטין שהגביה של כביש 6 מוגזמת ולא מוסרית, שכן אסור תוך חודש להכפיל את החוב המקורי פי 7 או 8 כמו שהם עושים. בעיני זה מאוד לא תקין ולא מוסרי (גם אם זה כן חוקי. כשר אבל מאוד מסריח) אבל, כביש 6 הוא כביש מעולה וצורך חיוני של תושבי הדרום שנוסעים לצפון וההפך. ויוכיחו 40,000 הנהגים שנוסעים בו מידי יום !
 
על זה בוכה הנביא

בכמעט כל מדינות המערב יש כבישי
אגרה. בשוויץ, איטליה, צרפת, ספרד, ארה"ב, אוסטרליה ועכשיו גם בריטניה. אני בטוח שפספסתי מדינות מערביות רבות שיש להן כביש אגרה. סליחה, אבל זה קשקוש מה שכתבת. אני מסכים לחלוטין שהגביה של כביש 6 מוגזמת ולא מוסרית, שכן אסור תוך חודש להכפיל את החוב המקורי פי 7 או 8 כמו שהם עושים. בעיני זה מאוד לא תקין ולא מוסרי (גם אם זה כן חוקי. כשר אבל מאוד מסריח) אבל, כביש 6 הוא כביש מעולה וצורך חיוני של תושבי הדרום שנוסעים לצפון וההפך. ויוכיחו 40,000 הנהגים שנוסעים בו מידי יום !
על זה בוכה הנביא
על עצם ההחלטה לשים בניית כביש (אגרה או לא-אגרה) בעדיפות גבוהה יותר מפיתוח הרכבת. בוודאי שרבים מאוד יימשכו לנסוע בכביש אם אין חלופה רכבתית - אבל מה ייצא לעתיד המדינה מזה? הרס! בכל המדינות שמנית יש מערכות רכבתיות שנוכל רק לקנא בהן, ועם זאת יש להן נטיה להגדיל בהתמדה את ההשקעות בתחבורה מסילתית על חשבון סלילת כבישים...יש מקומות שאפילו סוגרים כבישים. כך שעל אחת כמה וכמה, מדינת ישראל, שהזניחה את הרכבת במשך 40 שנה, חייבת לעשות הכל כדי לסגור את הפער המביש הזה.
 
ואכן עושים לסגירת הפער

על זה בוכה הנביא
על עצם ההחלטה לשים בניית כביש (אגרה או לא-אגרה) בעדיפות גבוהה יותר מפיתוח הרכבת. בוודאי שרבים מאוד יימשכו לנסוע בכביש אם אין חלופה רכבתית - אבל מה ייצא לעתיד המדינה מזה? הרס! בכל המדינות שמנית יש מערכות רכבתיות שנוכל רק לקנא בהן, ועם זאת יש להן נטיה להגדיל בהתמדה את ההשקעות בתחבורה מסילתית על חשבון סלילת כבישים...יש מקומות שאפילו סוגרים כבישים. כך שעל אחת כמה וכמה, מדינת ישראל, שהזניחה את הרכבת במשך 40 שנה, חייבת לעשות הכל כדי לסגור את הפער המביש הזה.
ואכן עושים לסגירת הפער
תקציב הרכבת לחמש השנים הקרובות הוא כ-20 מליארד ש"ח ! בעבר המאוד לא רחוק התקציב היה רק 200 מליון ש"ח לשנה. כלומר גדל פי 20 לשנה. פי 20 ! (1900% גידול בתקציב השנתי של הרכבת).
 
ומה התקציב לפיתוח כבישים?

ואכן עושים לסגירת הפער
תקציב הרכבת לחמש השנים הקרובות הוא כ-20 מליארד ש"ח ! בעבר המאוד לא רחוק התקציב היה רק 200 מליון ש"ח לשנה. כלומר גדל פי 20 לשנה. פי 20 ! (1900% גידול בתקציב השנתי של הרכבת).
ומה התקציב לפיתוח כבישים?
 
השנה, לראשונה בתולדות המדינה

ומה התקציב לפיתוח כבישים?
השנה, לראשונה בתולדות המדינה
תקציב פתוח הרכבת גדול מתקציב פיתוח הכבישים. ואגב, כבישים זה גם דבר שצריך. אפילו בשוויץ או אנגליה או צפון מזרח ארה"ב (מקומות סופר מפותחים רכבתית) יש הרבה הרבה הרבה יותר ק"מ כביש ממסילות ברזל. כבישים משמשים גם לנסיעת נכים שלא יכולים להשתמש ברכבת בצורה נוחה, יש אוטובוסים ומוניות (שגם הם תחבורה ציבורית), יש משאיות לחלוקת סחורה בחנויות עירוניות (דבר שמעולם לא תעשה רכבת), יש משטרה וכוחות בטחון וכן סתם אנשים שלא בא להם לסוע ברכבת (וזכותם המלאה). כל אלו מצדיקים המשך פיתוח כבישים ברמה.
 
OK זאת הסנונית הראשונה

השנה, לראשונה בתולדות המדינה
תקציב פתוח הרכבת גדול מתקציב פיתוח הכבישים. ואגב, כבישים זה גם דבר שצריך. אפילו בשוויץ או אנגליה או צפון מזרח ארה"ב (מקומות סופר מפותחים רכבתית) יש הרבה הרבה הרבה יותר ק"מ כביש ממסילות ברזל. כבישים משמשים גם לנסיעת נכים שלא יכולים להשתמש ברכבת בצורה נוחה, יש אוטובוסים ומוניות (שגם הם תחבורה ציבורית), יש משאיות לחלוקת סחורה בחנויות עירוניות (דבר שמעולם לא תעשה רכבת), יש משטרה וכוחות בטחון וכן סתם אנשים שלא בא להם לסוע ברכבת (וזכותם המלאה). כל אלו מצדיקים המשך פיתוח כבישים ברמה.
OK זאת הסנונית הראשונה
האם זה כולל מימון ממקורות פרטיים, כמו כביש 6? מכל מקום,יש מדינות שמזה מספר שנים משקיעים פי ארבע בתחבורה מסילתית לעומת כבישים... אין חולקים על זה שצריך כבישים סבירים מכל הסיבות שהזכרת, ואולי עוד כמה. הוויכוח הוא על סדר העדיפות והחזרת האיזון שהופר במשך כל כך הרבה שנים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה