שרשור כבר לא קופץ,

bercko21

New member
שרשור כבר לא קופץ,

השרשור שהיה פה לפני כמה ימים כבר לא קופץ, אבל לדעתי הדיון עדיין לא מיצה את עצמו, אז אני אשמח אם נוכל להמשיך לדון בנושא פה.
 
אוקייי ../images/Emo168.gif

אז במה עוד נמצא אותו
?
 

פרסה

New member
הכתבה המצורפת....

אני חושב שזו באמת אחת הבעיות הקשות של הנוער וכך גם ראיתי בקורס מדפי"ם שלנו... זה ככה בכל מקום ואני לא יכול לחנך כל נער בישראל... אותו מורה עבר "טראומה" די גדול בכך שראה את התלמידים שהוא עצמו חינך נהרסים בין הידים... במידה ולי היו חניכים (אני בהפסקת הדרכה) וההיתי רואה אותם מענים כל המוטיבציה להדרכה היתה יורדת... לכן מתפקידי לדאוג קודם לחניכים שלי... כל המסמך הקודם מהווה לגיטמציה לנעשה לגבי מה שאמרת באחד ההודעות על כך שברגע שגילו X על מריחואנה שזה לא נכון מה שאנחנו סיפרנו ואז הם יעברו לסם Y שהוא בעליל יותר גרוע.. זה נשמע ממש דבילי... 1. המטרה הראשונה זה שהחניך אפילו לא יתקרב לסם X המוגדר "קל" 2. אין דבר כזה הוא יאבד אמון מוחלט... זה ילד גדול.. הוא יכול להבין שאולי אין לנו יותר מידי בקיאות בנושא. אבל בכל זאת חלק מהנתונים נכונים. אני לא חושב שכל ילד הוא פראנואיד שחושב שכולם בעצם אומרים שטויות (כל האירגונים והאנשים) בשביל להציק לו, ורק אותו ילד חושב שהוא צודק. זה לא קורה... 3. מדריכים באמת אבל אל תתנו מידע שאתם לא בטוחים לגביו.. תנסו לשמור על אמון...וגם סתם הפחדה לא מובילה להרבה כי יש לו חברים אחרים שיכולים להגיד לו שזה לא נכון...
 
הייתי רוצה להעלות עוד משהו קשור

באותו נושא... לאיזה גילאים אתם חושבים שכדאי להעביר כבר פעולות על סמים?
 
אני חושבת ו' ומעלה...

או ז'... כי בו' אתה שומע על זה ובז' אתה כבר מתחיל להכיר את זה יותר מקרוב.... נראה לי...
 

פרסה

New member
ממממ

בעיקרון גיל חטיבת הבינים זה הגיל שמתחילים להכיר, ביסודי עדין לא כל החבר'ה מעשנים...(כמובן מהמיעוט שמעשנים)... בחטיבה יש לך גם מעין פריוילגיה בשביל להיכנס לחבר'ה המקובלים.. אני חושב ש ו' זה שנה שממש צריך להכניס אותם לזה.. ובשביל לא לתת הרגשת אנטי את יכולה לתת להם בכלל דברים שקשורים במעבר בין הגילאים ולהסביר להם כמה זה חשוב ושאתה צריך להוכיך את עצמך וכ'ו... ב-ה' אפשר להכניס להם לראש שקיים דבר כזה והוא מסוכן אבל לתת את זה מאוד בכלליות ולא לפרט זה ממש לא נחוץ הפירוט. הם לא צריכים לחשוב ולדעת על זה יותר מידי.. בז-ח זה צריך ממש להיכנס לאובססיה.. ואפילו אם זה לתת שם מיוחד לקבוצה שיזכיר להם כל פכם שזה קיים, זה יכול להיייות שם ממש קולי כמו "המסטולים".. זה נכשיו ממש קולי. וברגעים האלו לתת להם להבין סמים זה לא ה"דבר" שזה ממש דבר לא טוב ושיהיה כל הזמן משהוא שיזכיר להם את זה.. כמובן שאם זה בחדר אז לתלות מלא סטיקרים, ובהפסקות לחלק להם סטיקרים ולהדביק על היומן, ולתת להם כל הזמן להרגיש שזה כבר לא קולי והבה יותר קולי זה ללכת עם מדבקות של לא לסמים... בגילאים האלו יש להם הרבה קטע הומורי וזה כולל גם בציורים הציור שלהם משדר משהוא מאוד פתוח ולפעמים אפילו מה שבעינהם "לגיטמי" ובאמת לצייר בקבוק ואפילו צבעוני עם חומר. או בדיוק כמו הבקבוק שבפירסומות של הרשות למלחמה בסמים... אבל ברגע שמופיע על זה ה-X זה משנה את הכל... אז ההיתי ממליץ שהילדים יכינו מעין מדבקות לעצמם ואת זה הם ישימו על היומן או אפילו שהמדריכים ה"מגניבים" שלהם יכינו ואז הם באמת ישמחו לשים את זה על היומן.... אני מאמין שאם זה יכנס להם טוב לראש אתם כבר תראו בתוך היומנים שלהם כל מיני ציורים בענין הזה. וזה מאוד יעיל ומזכיר כל פעם שסמים זה רע... אגם אם יהיה ילד אחד שיעשן, הילדים האחרים יסבירו לו שזה ממש רע וסביר להניח הוא יפסיק עד כאן גדעון קוץ :)
 

פרסה

New member
תראי יש לי משהוא ממש קשור ש...

ההיתי רוצה לפתוח עליו דיון... אבל אני צריך אישור של מישהוא... מממממש בגדול ראיתי 2 ילדים בתחילת כיתה ז' מעשנים עם חבר'ה יותר גדולים... זה די הפריע לי ודיברתי עם ה 2 היותר גדולים שדי זלזלו בי... הם גם אמרו לי שהילדים מעשנים כבר שנתיים... זה מאוד חרה לי מכייון שאחי הוא חבר ממש קרוב שלהם וזה היה נראה לי מוזר שאחי הקטן מעשן וזה... אני מנוע מלהמשיך עקב הצנזורה... אגב שוב, זה לא סמים זה נרגילה, אבל כמו שכולנו יודעים הדרך לא רחוקה (ואולי היא כבר עברה?)
 
צנזורה? רשות? של מי, וממי?

בכל אופן... אתה מדבר על נרגילה, זה אני יודעת ראיתי גם איפה שאנחנו מסתובבים ילדים בכיתה ח' יושבים ומעשנים נרגילה, בגלל שאני מכירה אותם בשטחיות שאלתי אותם למה הם מעשנים כל כך מוקדם? הם אמרו שזה לא כל כך מוקדם ושהם מעשנים כבר שנתיים...זתומרת מכיתה ו'... כיתה ו' שאני זוכרת הייתה כיתה מאוד תמימה... או שאני פשוט לא זוכרת טוב(?) בקשר לסיגריות אני לא יכולה להגיד כלום כי אין הרבה אנשים בגילי שאני מכירה שכרגע לא מעשנים...כולל אותי... ולכן אני מנועה מלהגיב בנושא זה... למרות שעדיין כיתה ז' לעשן סיגריות נראה לי קצת צעיר וקצת חסר שיקול דעת...
 

אחוקי

New member
גידי...

הפריע לך??? אל תשחק אותה גידי טוב לב כי אתה יודע שמה שרצית זה להחזיר ל"גדול" השני....!!! אחיך יודע מה טוב בישבילו ומה לא אתה לא צריך לעזור לי בדבר כזה הדרך לא רחוקה??? שיא ההגזמה עכשיו גידי ואם הוא חבר טוב שלהם אז תאמין לי שהוא יוציא אותם אפילו מלחשוב על סמים כמוני כמוהו!!! ולא היית צריך להעלות באתר דברים שלא נוגעים לאף אחד!!!
 
לדעתי גידי ממש לא הגזים... ../images/Emo168.gif

זה מתחיל מהנרגילה ה"טובה" וה"רגילה" שכביכול אין בה כלום.., אך אם נכנסים לזה אתה כבר לא אחראי למה שאתה שם לעצמך בכלי הזה שנקרא "נרגילה, זשה לא דבר מסוכן..."
 

פרסה

New member
תאמת...

לא דיברתי ממש על התמכרות ועליה.. ברגע שאתה מעשן את הנרגילה אתה כבר יודע לעשן ומבין אולי כבר משהוא... בזמן מסיבה ממש לא יהיה קשה לגרור את אותו בן אדם, כמו כן, בבית הספר שכולם מעשנים נרגילה, יכול אחד פתאום להציע סמים באותו רגע כולם ירצו ויקחו אחרת הם מרגישים שהם לא בקטע...
 

אחוקי

New member
בזמן מסיבה של מה? של כיתה ז'???

פה אתה כבר מדבר שטויות מה הם מבנים כיאלו הם מבינים אבל לא משהו כל כך.... בבתי ספר לא מעשנים נרגילה אם כבר סיגריות בבתי ספר במחששות איך שזה ניקרא..! ואם היה בבתי ספר סמים היו מגלים את זה איכשהו אפרופו סתכל כתבה בעיתון ידיעות אחרונות של אתמול!!
 

פרסה

New member
מממ

גם במסיבה של כיתה ז' אבל אל תשכח שלפעמים זה מסיבות עם תווך גילאים יותר ארוך ז'-ט' ? ואז מבחינת הילדים זה ממש לגיטמי (או שמא נקרא להם מתבגרים?)
 

אחוקי

New member
גם נכון אבל

אישית הייתי במסיבות הרבה לא להשוויץ או משהו ואין סמים כו''.. גם שזה מסיבות בת"א עם י"ב וכו''... אני לא ראיתי סמים מקסימום סיגריות
 

plasTc

New member
אתם כאלו תמימים!!!../images/Emo153.gif

חן , אתה תסכים איתי. יש אנשים שהתחילו להשתמש בסמים בכיתה ה'!!! אז תעשו לי טובה, כיתות ז' כוווולם יודעים בדיוק מה זה סמים ואני בטוח שלפחות 30% מכיתות ז' ניסו סמים (לא משתמשים). ובנוגע למסיבות, בכל מסיבה יש סמים גם אם לא רואים את זה בתור ילד בתוך המסיבה, כל מסיבה שעושים עליה פשיטה עם סמויים מוצאים בה סמים, ובבית ספר המורים יודעים שמשתמשים בתוך ביה"ס בסמים, אפילו מורה שלי אמרה לי פעם שהיא יודעת והם לא עושים כלום!
 

אחוקי

New member
מזל שאמרת אם כי זה באמת אם הם סה"כ

כיתה ז' מה להם ולסמים ומזה כביכול אין בה כלום ברור שישי יש בכל חומר או כדורים או אבקות או מה שזה לא יהיה יש חומרים מסרטנים וכו'.. והכל הקטע של נרגילה ומה שמסביבו זה מסוכן בכל מקרה אבל שכ דבר במידה שונה... אישית אנלא חושב שילד בכיתה ז' שעישן נרגילה עברתי את שלב הנרגילה עכשיו נעבור לסמים כי כל בנאדם באיזה שלב כלשהו בחיים שלו ינסה! וגם אם לא זה לא שהם משתמשים חחח
 

driftwoodstav

New member
מותר לי לא להסכים?

"כיתה ז' מה להם ולסמים"- אתה מזלזל קצת בילדים בכיתה ז' ידידי...יש ילדים קטנים יותר שמעשנים! זה הכל תלוי את מי אתה שואל... ותקשיב...שים מידי פעם איזה פסיק (,) או נקודה (.), ככה יותר קל להבין למה אתה מתכוון!
 

אחוקי

New member
../images/Emo8.gifמותר בטח מותר:)

אנלא מזלזל אבל כיאלו אני חושב על זה ילדים בכיתה ז' ממשפחות בנויות וטובות מה להם ולסמים? תקני אותי אם אני טועה אבל אנלא חושב שהם בוגרים להביא לקנות לזה וזה סמים אבל גם נכון תלוי את מי שואלים ומי הילדים! חחחח סבבה מותק מעכשיו.
 

driftwoodstav

New member
מתקנת...

אין שום קשר בין "ילדים ממשפחות בנויות וטובות" לסמים? תתפלא! לא חסרים ילדים ממשפחות מבוססות שמשתמשים בסמים! אולי לא בכיתה ז', אבל אחרי זה...
 
למעלה