שרשור חידות... (הגיע הזמן לא?)

david171000

New member
מחזיר אותכם לחידה שנשארה לא פתורה

ישנו 12 ש"ח , אחד מהם מזוייף . משקל הש"ח המזוייף יכול להיות או קטן ממשקל הש"ח הרגיל או גדול ממנו . כלומר משקלו אף פעם יכול להיות לש"ח לא מזוייף . והשאלה היא: כיצד יכולים לדעת איזה ש"ח הוא המזוייף , וגם אם משקלו קטן מהרגיל או גדול ממנו . בשימוש של 3 פעמים בלבד במאזניים של שתי כפות ?! תודה רבה :)
 
סדרה

יש לי סדרה שאני צריכה לגלות בה את המספר הבא. אני לא בטוחה שיש פתרון מתמטי אבל אני מקווה שתוכלו לעזור: 1,11,21,1211,111221 תודה רבה!
 
חידונת...!

מצורף בגיף, חידונת... 1. (הקל) האם זה מרחב לינארי ומדוע (להוכיח!) 2. (קשה יותר!) מה קורה ש X הוא בחזקה אי זוגית כלשהיא(כלשהיא! וגם את זה להוכיח!)? ותחשבו על זה...
 
קודם כל, תמיד יש פתרון מתמטי

למען האמת, הפתרון המתמטי אומר שכל איבר יכול להיות האיבר הבא. ואני אפילו יכול למצוא לך נוסחה מתמטית שלפיה האיברים הנתונים הם האיברים שהנוסחה נותנת והאיבר הבא יהיה מה שאני רוצה. אבל פה יש גם פתרון לא מתמטי במיוחד. באיבר הראשון יש לך 1. האיבר השני הוא מין תאור של האיבר הראשון - "פעם אחת 1". כלומר 11. האיבר השלישי הוא תאור של האיבר השני - "פעמיים 1". כלומר 21. האיבר הרביעי הוא תאור של האיבר השלישי - "פעם אחת 2, פעם אחת 1", כלומר 1211. וכן הלאה. אם את/ה רוצה לדעת איך אפשר לפתור כל חידה של סדרות בדרך מתמטית ולגרום לאיבר הבא להיות מה שאת/ה רוצה אני יכול להסביר.
 
אני מאמין ש...

60 הסבר קל... 1- היא שנה. 12- מספר החודשים שיש בשנה. 4- מספר השבועות שיש בחודש. 7- מספר הימים שיש בשבוע. 24- מספר השעות שיש ביום. 60- מספר הדקות שיש בשעה. 60- מספר השניות שיש בדקה.
 

yuvalmadar

New member
אני לא בטוח,

1. [R1[x, נניח שקיים בקבוצה פולינום ממעלה n, ידוע שהוא שווה לפולינום בו ניתן להציב x^2 במקום כל x, כלומר, מעלתו 2n, לשני פולינומים שווים אותה המעלה, לכן n=2n, כלומר n=0. 2. נחלק למקרים - x בחזקת 1 - הטענה נכונה ביחס לכל פולינום ומדובר ב[R5[X. x בחזקת n גדול מ-1 - לפי שיקולים דומים לשיקולי סעיף א' מדובר ב[R1[x.
 

yuvalmadar

New member
אה, שכחתי

להוכיח שמדובר במרחב ליניארי... לא נורא.
 

yuvalmadar

New member
לאו דווקא

נתבונן לדוגמא בפולינום הקבוע -
p(x)=5​
ביחס אליו מתקיים לכל x -
p(x)=5=p(x^2)​
 

yuvalmadar

New member
לא לכך התכוונתי,

הצגתי את 5 כדוגמא לוקטור שלא שייך למרחב הטריוויאלי. ובדומה אליו כל הוקטורים שמייצגים פולינומים קבועים. (כל הוקטורים הללו מהווים מרחב וקטורי יחד, לעומת זאת)
 

bralon1

Member
זה היה בידיעות אחרונות

ואני משער לעצמי שבעוד מקומות, זה לא כ"כ מקורי.
 

yuvalmadar

New member
3111211221

החידה מפורסמת למדי... ולפותר הבא חידה - האם קיים איבר בסדרה המכיל את הספרה 4?
 

khaydarin

New member
לא ../images/Emo13.gif

יכולות להיות לכל היותר שלוש ספרות זהות ברצף מתוך הספרות 1,2,3. אם יצא לך 4 - טעית בספירה באיבר הקודם.
 

דודהלי

New member
יפה אך לא מדוייק-

בגרסא שאני כתבתי סופרים הכל בבת אחת ולא אחד-אחד. כך למשל האיבר הששי היה 211213 ולא 132112.
 
למעלה