שרשור חדשות וידיעות

מצב
הנושא נעול.

kalil

New member
אין מקום לאנשים אז מדוע כן מאפשרים
כיום להגיע עם תיקים, חבילות, מזוודות, כלבים ועגלות ילדים?!? כמו שלכל אלו יש מקום יהיה מקום גם לאופניים.
אל תשווה בין אופניים לתיק
אופניים הוא כלי תחבורה, תיק הוא כלי אחיסון. אופניים לא נחוצים כמו עגלת ילדים או מזוודות, חבילות ותיקים.
 

Image of me

New member
אל תשווה בין אופניים לתיק
אופניים הוא כלי תחבורה, תיק הוא כלי אחיסון. אופניים לא נחוצים כמו עגלת ילדים או מזוודות, חבילות ותיקים.
נחוצים למי?
לי אופניים נחוצים יותר מאשר עגלות ילדים ומזוודות.
 

kalil

New member
נחוצים למי?
לי אופניים נחוצים יותר מאשר עגלות ילדים ומזוודות.
כשיהיה לך ילד אז העגלה תיהיה נחוצה יותר
אנשים יכולים להסתדר בלי אופניים אבל אמהות לא יכולות להסתדר בלי עגלה לתינוק וחיילים לא יכולים להסתדר בלי תיק כי הם שמים דברים. אופניים הם לא דבר נחוץ שבן אדם לא יכול להסתד בלעדיו. תלך ברגל או שתיסע באוטובוס.
 

Image of me

New member
כשיהיה לך ילד אז העגלה תיהיה נחוצה יותר
אנשים יכולים להסתדר בלי אופניים אבל אמהות לא יכולות להסתדר בלי עגלה לתינוק וחיילים לא יכולים להסתדר בלי תיק כי הם שמים דברים. אופניים הם לא דבר נחוץ שבן אדם לא יכול להסתד בלעדיו. תלך ברגל או שתיסע באוטובוס.
בהולנד אנשים לא יכולים להסתדר בלי אופניים.
הגישה הזאת היא בדיוק הבעיה: בארץ אופניים נחשבים לפינוק, ולא לכלי הכרחי בחיי היום יום. במקום שטוח וצפוף כמו גוש דן אופניים יכולים לפתור בעיות רבות של פקקים, אם רק יתייחסו אליהם בכבוד, והיכולת להעלות אותם לרכבת או לאוטובוס זה אחד הנדבכים החשובים בכך.
 

amit1270

New member
בהולנד אנשים לא יכולים להסתדר בלי אופניים.
הגישה הזאת היא בדיוק הבעיה: בארץ אופניים נחשבים לפינוק, ולא לכלי הכרחי בחיי היום יום. במקום שטוח וצפוף כמו גוש דן אופניים יכולים לפתור בעיות רבות של פקקים, אם רק יתייחסו אליהם בכבוד, והיכולת להעלות אותם לרכבת או לאוטובוס זה אחד הנדבכים החשובים בכך.
מה איתך? אופניים זה רק לילדים ורק ביום כיפור.
 

אורי404

New member
בהולנד אנשים לא יכולים להסתדר בלי אופניים.
הגישה הזאת היא בדיוק הבעיה: בארץ אופניים נחשבים לפינוק, ולא לכלי הכרחי בחיי היום יום. במקום שטוח וצפוף כמו גוש דן אופניים יכולים לפתור בעיות רבות של פקקים, אם רק יתייחסו אליהם בכבוד, והיכולת להעלות אותם לרכבת או לאוטובוס זה אחד הנדבכים החשובים בכך.
איך זה פועל בחו"ל, למשל במדינות אירופה?
במדינות אירופה הייתי לפני שנים רבות ואז לא שמתי לב לעניין של העלאת אופניים לרכבת. ממה שאני מבין, מותר שם לעלות אופניים לרכבת. איך זה פועל שם? קרון מיוחד להעלאת אופניים? העלאת אופניים לקרון רגיל? מהו התשלום הקיים (אם בכלל) לעלאת אופניים - תשלום רגיל או תשלום שונה? בעניין זה היה אמור להיות "חוק עידוד אופניים". מבין המטרות של חוק זה הן: סלילת שבילי אופניים כחלק אינטגראלי מתוכניות המתאר של הערים בישראל ואחריות של הרשויות המקומיות לפתח שבילי אופניים בתחומן, העלאת אופניים לרכבת ולאוטובוסים ללא תשלום נוסף, חובת התקנת מתקנים לחניית אופניים במבני ציבור והענקת תמריצים כלכליים לעידוד הרכיבה למקומות העבודה. חוק זה עבר בקריאה ראשונה ולאחר מכן וועדת השרים פסלה חוק זה.
 

Rubim88

New member
איך זה פועל בחו"ל, למשל במדינות אירופה?
במדינות אירופה הייתי לפני שנים רבות ואז לא שמתי לב לעניין של העלאת אופניים לרכבת. ממה שאני מבין, מותר שם לעלות אופניים לרכבת. איך זה פועל שם? קרון מיוחד להעלאת אופניים? העלאת אופניים לקרון רגיל? מהו התשלום הקיים (אם בכלל) לעלאת אופניים - תשלום רגיל או תשלום שונה? בעניין זה היה אמור להיות "חוק עידוד אופניים". מבין המטרות של חוק זה הן: סלילת שבילי אופניים כחלק אינטגראלי מתוכניות המתאר של הערים בישראל ואחריות של הרשויות המקומיות לפתח שבילי אופניים בתחומן, העלאת אופניים לרכבת ולאוטובוסים ללא תשלום נוסף, חובת התקנת מתקנים לחניית אופניים במבני ציבור והענקת תמריצים כלכליים לעידוד הרכיבה למקומות העבודה. חוק זה עבר בקריאה ראשונה ולאחר מכן וועדת השרים פסלה חוק זה.
זה משתנה ממדינה למדינה, וגם בתוך המדינה
אבל לדוגמא באזורי זה הולך ככה.. ברכבות האזוריות והפרבריות אפשר להעלות אופניים בחינם, אבל מי שרוצה להעלות אותן בין השעות 6-8:30 זה בתשלום(כרטיס ילד). מקומות(לאופניים\עגלות ילדים) יש לרוב במרחבי הכניסה של הדלתות. ברק"ל בתוך העיר ניתן להעלות אופניים בחינם, אבל יש הגבלת שעות..אסור להעלות אופניים בין 6-8:30 ובין 16-18:30, ובכל מרחב כניסה יש הגבלה ל2 אופניים. באוטובוסים העירוניים אסור להעלות אופניים, אבל יש כל מיני קווים מסויימים(באזור) שניתן. ברכבות המהירות(ICE) ככל הידוע לי לא ניתן להעלות.
 

Rubim88

New member
זה משתנה ממדינה למדינה, וגם בתוך המדינה
אבל לדוגמא באזורי זה הולך ככה.. ברכבות האזוריות והפרבריות אפשר להעלות אופניים בחינם, אבל מי שרוצה להעלות אותן בין השעות 6-8:30 זה בתשלום(כרטיס ילד). מקומות(לאופניים\עגלות ילדים) יש לרוב במרחבי הכניסה של הדלתות. ברק"ל בתוך העיר ניתן להעלות אופניים בחינם, אבל יש הגבלת שעות..אסור להעלות אופניים בין 6-8:30 ובין 16-18:30, ובכל מרחב כניסה יש הגבלה ל2 אופניים. באוטובוסים העירוניים אסור להעלות אופניים, אבל יש כל מיני קווים מסויימים(באזור) שניתן. ברכבות המהירות(ICE) ככל הידוע לי לא ניתן להעלות.
ונזכרתי בעוד משהו..
בימי שבת-ראשון אין שום הגבלת שעות..
 

אורי404

New member
זה משתנה ממדינה למדינה, וגם בתוך המדינה
אבל לדוגמא באזורי זה הולך ככה.. ברכבות האזוריות והפרבריות אפשר להעלות אופניים בחינם, אבל מי שרוצה להעלות אותן בין השעות 6-8:30 זה בתשלום(כרטיס ילד). מקומות(לאופניים\עגלות ילדים) יש לרוב במרחבי הכניסה של הדלתות. ברק"ל בתוך העיר ניתן להעלות אופניים בחינם, אבל יש הגבלת שעות..אסור להעלות אופניים בין 6-8:30 ובין 16-18:30, ובכל מרחב כניסה יש הגבלה ל2 אופניים. באוטובוסים העירוניים אסור להעלות אופניים, אבל יש כל מיני קווים מסויימים(באזור) שניתן. ברכבות המהירות(ICE) ככל הידוע לי לא ניתן להעלות.
תודה ראובן. כמובן בחו"ל כמות הנוסעים גבוהה
יותר מישראל. על כן לא ממש ברור האיסור לאי העלאת אופניים ברכבות בישראל.
 

Rubim88

New member
תודה ראובן. כמובן בחו"ל כמות הנוסעים גבוהה
יותר מישראל. על כן לא ממש ברור האיסור לאי העלאת אופניים ברכבות בישראל.
אגב..גם קורקינטים די הולכים פה עם תח"ץ
ולא רק ילדים.. גם מבוגרים, יצא לי כבר לראות קטע הזוי, קשישה יורדת מהרכבת וטסה על קורקינט(2 גלגלים קדימה, 1 אחורה)..
 
כשיהיה לך ילד אז העגלה תיהיה נחוצה יותר
אנשים יכולים להסתדר בלי אופניים אבל אמהות לא יכולות להסתדר בלי עגלה לתינוק וחיילים לא יכולים להסתדר בלי תיק כי הם שמים דברים. אופניים הם לא דבר נחוץ שבן אדם לא יכול להסתד בלעדיו. תלך ברגל או שתיסע באוטובוס.
צודק. לך ברגל או סע באוטובוס
כך יהיה יותר מקום לאופניים ברכבת. איזה מן טיעון זה? נושא קידום תחבורה בת קיימא הוא מאוד חשוב, בייחוד אופניים - שהם כלי שלא תופס הרבה מקום בנסיעה (כלומר דורש מעט תשתיות ביחס לרכב פרטי לדוגמה), לא מזהם כלל, לא גורם לפקקים ואפילו מהיר באיזורים פקוקים. אולי במקום להעלות אופניים לרכבת, שיעלו את האופניים לרכב הפרטי שלהם. הכי טוב.
 

kalil

New member
צודק. לך ברגל או סע באוטובוס
כך יהיה יותר מקום לאופניים ברכבת. איזה מן טיעון זה? נושא קידום תחבורה בת קיימא הוא מאוד חשוב, בייחוד אופניים - שהם כלי שלא תופס הרבה מקום בנסיעה (כלומר דורש מעט תשתיות ביחס לרכב פרטי לדוגמה), לא מזהם כלל, לא גורם לפקקים ואפילו מהיר באיזורים פקוקים. אולי במקום להעלות אופניים לרכבת, שיעלו את האופניים לרכב הפרטי שלהם. הכי טוב.
כולכם כל כך בעד אופניים ברכבות
אבל כשירשו להכניס אופניים לרכבות כולכם תתלוננו שאין מקום ברכבות וצפוף בגלל אנשים עם אופניים. נו טוב זה ישראלים. חייבים להתלונן על משהו תמיד.
 

אורי404

New member
כולכם כל כך בעד אופניים ברכבות
אבל כשירשו להכניס אופניים לרכבות כולכם תתלוננו שאין מקום ברכבות וצפוף בגלל אנשים עם אופניים. נו טוב זה ישראלים. חייבים להתלונן על משהו תמיד.
שוב; כיצד זה שבמדינות בחו"ל כן מותרת העלאת
אופניים לרכבת ושם בהיקוש גבוה מאוד וזה מסתדר?
 

amithi1

New member
שוב; כיצד זה שבמדינות בחו"ל כן מותרת העלאת
אופניים לרכבת ושם בהיקוש גבוה מאוד וזה מסתדר?
מסיבה פשוטה
בחו"ל מלכתחילה הצפיפות ברכבות נמוכה יותר: 1. אין את מצוקת הנייד הקיימת ברכ בת ישראל. כאשר רואים שיש עלייה בביקוש לקו מסויים, דואגים לרכוש מספיק קרונות כמה שנים לפני שנהיה בו צפיפות מוגזמת ולא כמה שנים אחרי. 2. אין את הצפיפות על המסילות כפי שקיים בין איילון לגנות (מישהו הזכיר מסילה רביעית?). רק בארץ כל קוי הרכבת הקיימים עוברים דרך המסילות של איילון. באירופה יש מספיק קוים כדי לחלק את העומס המסילתי בינהם, ובכך לאפשר תדירות גבוהה יותר. אם תיפתר מצוקת הנייד ומצוקת המסילות של רכבת ישראל, ניתן יהיה להעלות משמעותית את תדירות הרכבות, ובכך לאפשר העלאת אופניים לקרונות מחוץ לשעות השיא, וזאת מבלי לגרום לצפיפות רכבות.
 
מסיבה פשוטה
בחו"ל מלכתחילה הצפיפות ברכבות נמוכה יותר: 1. אין את מצוקת הנייד הקיימת ברכ בת ישראל. כאשר רואים שיש עלייה בביקוש לקו מסויים, דואגים לרכוש מספיק קרונות כמה שנים לפני שנהיה בו צפיפות מוגזמת ולא כמה שנים אחרי. 2. אין את הצפיפות על המסילות כפי שקיים בין איילון לגנות (מישהו הזכיר מסילה רביעית?). רק בארץ כל קוי הרכבת הקיימים עוברים דרך המסילות של איילון. באירופה יש מספיק קוים כדי לחלק את העומס המסילתי בינהם, ובכך לאפשר תדירות גבוהה יותר. אם תיפתר מצוקת הנייד ומצוקת המסילות של רכבת ישראל, ניתן יהיה להעלות משמעותית את תדירות הרכבות, ובכך לאפשר העלאת אופניים לקרונות מחוץ לשעות השיא, וזאת מבלי לגרום לצפיפות רכבות.
בדיוק
צריך להזמין קרונות לפני המועד, ולא אחריו כשתפתר בעיית המסילות והציוד בחלק מהקווים לא יוכלו להעלות אופניים לרכבת בגלל שלא יהיה ציוד מתאים, אז תצטרך להתקבל החלטה (שזה עוד זמן רב), ולאחר מכן להזמין קרונות (שוב זמן רב), כך שרק ב - 2030 נוכל להעלות אופניים לרכבת. בינתיים יש קווים רבים שיש בהם מקום רק בשעות השפל, וכאלו שגם בשעות השיא הם אינם מפוצצים (כפ"ס?), או לחלופין שבשנה שנתיים הקרובות תהיה אפשרות להעלות את התדירות (אם ירצו).
 

אורי404

New member
מסיבה פשוטה
בחו"ל מלכתחילה הצפיפות ברכבות נמוכה יותר: 1. אין את מצוקת הנייד הקיימת ברכ בת ישראל. כאשר רואים שיש עלייה בביקוש לקו מסויים, דואגים לרכוש מספיק קרונות כמה שנים לפני שנהיה בו צפיפות מוגזמת ולא כמה שנים אחרי. 2. אין את הצפיפות על המסילות כפי שקיים בין איילון לגנות (מישהו הזכיר מסילה רביעית?). רק בארץ כל קוי הרכבת הקיימים עוברים דרך המסילות של איילון. באירופה יש מספיק קוים כדי לחלק את העומס המסילתי בינהם, ובכך לאפשר תדירות גבוהה יותר. אם תיפתר מצוקת הנייד ומצוקת המסילות של רכבת ישראל, ניתן יהיה להעלות משמעותית את תדירות הרכבות, ובכך לאפשר העלאת אופניים לקרונות מחוץ לשעות השיא, וזאת מבלי לגרום לצפיפות רכבות.
סיבות הגיוניות למדי. עוד סיבה היא:
בביקור של הפורום במרכז שליטה ובקרה ציינתי את ההשוואה שהעלה ראובן (Rubimm88) על הבדל כמות הרכבות בין ישראל לאירופה באותו קטע מסילה. שם נוסעות יותר רכבות על קטע מסויים, מאשר בישראל וכמות האיחורים שם נמוכה. הסיבות, שנאמרו שם הם הבדלי תאוצה ובלימה בין רכבות הדיזל בישראל לרכבות חשמליות בתפוצות. זאת ועוד השימוש הרווח שם הוא קרונועים קומה אחת עם דלתות מתאימות, שלהם ניתן מהר יותר להיכנס לרכבת ולצאת ממנה. זה על שעות השיא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה