שרשור חדשות וידיעות

מצב
הנושא נעול.

liranbibi

New member
פשוט מאד...
הקו הכחול עובר בשלושה מקומות שידרשו הרחבה משמעותית של הכביש (שניים ברחובות ואחד בנס ציונה) ועוד כך וכך מקומות שידרשו הרחבה מינורית (כולל בראשל"צ). לשם ביצוע ההרחבה אתה צריך הפקעות, צווי הריסה, וכמובן לאשר הכל בשש ערכאות (שלוש דרגות של ועדות תכנון ועוד שלוש ערכאות משפטיות). במקביל יוגשו בג"צים מדי שבוע ע"י גופים שונים וע"י דיירים לאורך המסלול. אח"כ כמובן העבודות עצמן עם קבלנים שיפשטו את הרגל וייעלמו ויוחלפו וינהלו הליכים משפטיים נגד המדינה, ואז כמובן מלחמה שתקפיא את התקציבים, מיתון נוסף שיבטל את הפרוייקט עד שחילופי שלטון יחדשו אותו, וכו' וכו'... הקו הכחול אינו הפרוייקט החשוב ביותר של המתע"נ (להערכתי הוא בערך מס' 5-6 מבין 7) ולכן יש סיכוי משמעותי שכל בעיה שתתעורר תגרום לעיכובו, כי המאמצים יתמקדו בקווים הירוק, הצהוב והסגול (זאת בכלל בהנחה שהקו האדום יושלם עד אז, מה שבכלל בכלל בכלל לא בטוח).
אתה מדבר על רחוב ויצמן בנ"צ<?
כי אני לא רואה איך הורסים שורה של בניינים בשביל האוטובוס הזה... איפה אפשר לראות באמת את התוואי?
 
אתה מדבר על רחוב ויצמן בנ"צ<?
כי אני לא רואה איך הורסים שורה של בניינים בשביל האוטובוס הזה... איפה אפשר לראות באמת את התוואי?
בדיוק
התוואי מאד פשוט: מצומת בילו עד צומת בית דגן לאורך כביש 412 (הרצל ברחובות וראשל"צ, ויצמן בנ"צ). בצומת בית דגן פניה לכביש 44 (דרך השבעה) עד צומת חולון, שם הקו נפגש עם הקו הירוק, הקו הצהוב, הרכבת לראשון מערב, וכמובן כל קווי האוטובוס ה"רגילים" שעוברים בצומת. מפה של כל שבעת הקווים נמצאת כמובן באתר נת"ע.
 

raminec

New member
אתה מדבר על רחוב ויצמן בנ"צ<?
כי אני לא רואה איך הורסים שורה של בניינים בשביל האוטובוס הזה... איפה אפשר לראות באמת את התוואי?
אין צורך להרוס שורה של בניינים בנ"צ
אתה קצת מגזים. בסה"כ יקצצו את כל החניות לאורך הרחוב הראשי של העיר. לא שזה יעבור בלי התנגדויות, כי סביר להניח שהפיצוציות יסבלו מזה קשות, אבל זה ייצור מקום לנתיב נוסף לכל כיוון כמעט לכל אורך הרחוב. נקודות בעייתיות ספצפיות יצטרכו להגיע מן הסתם לבתי משפט ופיצויים כספיים לבעלי הנכסים. כאמור, בנ"צ יחסית הבעיות קלות בהשוואה לרחובות שם בהרצל מרחוב ביל"ו ודרומה יש רק נתיב אחד לנסיעה ואחד לחניה.
 

liranbibi

New member
אין צורך להרוס שורה של בניינים בנ"צ
אתה קצת מגזים. בסה"כ יקצצו את כל החניות לאורך הרחוב הראשי של העיר. לא שזה יעבור בלי התנגדויות, כי סביר להניח שהפיצוציות יסבלו מזה קשות, אבל זה ייצור מקום לנתיב נוסף לכל כיוון כמעט לכל אורך הרחוב. נקודות בעייתיות ספצפיות יצטרכו להגיע מן הסתם לבתי משפט ופיצויים כספיים לבעלי הנכסים. כאמור, בנ"צ יחסית הבעיות קלות בהשוואה לרחובות שם בהרצל מרחוב ביל"ו ודרומה יש רק נתיב אחד לנסיעה ואחד לחניה.
חח מה זה יקצצו?
החנויות האלה יושבות בתוך בניינים בני 2 קומות לאורך כל רחוב ויצמן ...
 
חח מה זה יקצצו?
החנויות האלה יושבות בתוך בניינים בני 2 קומות לאורך כל רחוב ויצמן ...
חניות, לא חנויות
אם כי אני לאו דווקא מסכים עם רמי, הרחוב בקטע שסמוך לת.מ. נ"צ צר מאד וגם היום בלי מסלולי BRT קשה מאד לעבור בו. זו תהיה נקודת תורפה נוספת של הקו הכחול.
 

אוהד11

New member
אין צורך להרוס שורה של בניינים בנ"צ
אתה קצת מגזים. בסה"כ יקצצו את כל החניות לאורך הרחוב הראשי של העיר. לא שזה יעבור בלי התנגדויות, כי סביר להניח שהפיצוציות יסבלו מזה קשות, אבל זה ייצור מקום לנתיב נוסף לכל כיוון כמעט לכל אורך הרחוב. נקודות בעייתיות ספצפיות יצטרכו להגיע מן הסתם לבתי משפט ופיצויים כספיים לבעלי הנכסים. כאמור, בנ"צ יחסית הבעיות קלות בהשוואה לרחובות שם בהרצל מרחוב ביל"ו ודרומה יש רק נתיב אחד לנסיעה ואחד לחניה.
מספיק שכל חמש דקות מישהו יעצור "רק לרגע"
לקנות סיגריות, כדי לתקוע את כל התנועה בנתיב הנוסף שמבטל את החניות, כי הרי אכיפה אין, והתמרורים מצחיקים את אלה שעוצרים "רק לרגע"
 
מספיק שכל חמש דקות מישהו יעצור "רק לרגע"
לקנות סיגריות, כדי לתקוע את כל התנועה בנתיב הנוסף שמבטל את החניות, כי הרי אכיפה אין, והתמרורים מצחיקים את אלה שעוצרים "רק לרגע"
בינגו אוהד!
וזו כמובן בדיוק הסיבה מדוע אסור בשום אופן להעביר את הקו הירוק באבן גבירול במפלס הכביש. הוא חייב להיות תת קרקעי.
 

raminec

New member
בינגו אוהד!
וזו כמובן בדיוק הסיבה מדוע אסור בשום אופן להעביר את הקו הירוק באבן גבירול במפלס הכביש. הוא חייב להיות תת קרקעי.
אתה לא צודק לגבי אבן גבירול
שם כבר היום יש שלושה מסלולים לכל כיוון. הקמת הקו הירוק תהפוך את המצב לשניים לכל כיוון. חוץ מזה, היעדר אכיפת חניה זה לא סיבה לשינוי תכנוני של קווי תח"צ. זו בסה"כ סיבה להגברת האכיפה.
 

אוהד11

New member
אתה לא צודק לגבי אבן גבירול
שם כבר היום יש שלושה מסלולים לכל כיוון. הקמת הקו הירוק תהפוך את המצב לשניים לכל כיוון. חוץ מזה, היעדר אכיפת חניה זה לא סיבה לשינוי תכנוני של קווי תח"צ. זו בסה"כ סיבה להגברת האכיפה.
באבן גבירול יש שלושה נתיבי נסיעה בכל כיוון אך
בפועל בכל צד אחד המסלולים משמש כחניה לעת מצוא (ועת מצוא היא 24 שעות ביממה חרף האכיפה והגרירה) או שמיועד ומסומן לחניה, כך שלהגדיר את אבן גבירול כתלת מסלולי זו הגדרה קצת בעיתית
 
אתה לא צודק לגבי אבן גבירול
שם כבר היום יש שלושה מסלולים לכל כיוון. הקמת הקו הירוק תהפוך את המצב לשניים לכל כיוון. חוץ מזה, היעדר אכיפת חניה זה לא סיבה לשינוי תכנוני של קווי תח"צ. זו בסה"כ סיבה להגברת האכיפה.
אפילו היו 10 מסלולים לכל כיוון
לא נולדה רשות האכיפה שתצליח למנוע מהתנועה באבן גבירול להפריע לרק"ל ולהיפך. פשוט בלתי אפשרי. האסון התעבורתי שייגרם יגמד את כל מה שאתה מכיר כיום בכניסות לעיר. בעניין הזה אני מסכים עם חולדאי. אם זה לא תת קרקעי - עדיף לבטל את כל הקטע מקרליבך צפונה, ולתגבר אוטובוסים/BRT.
 

raminec

New member
אפילו היו 10 מסלולים לכל כיוון
לא נולדה רשות האכיפה שתצליח למנוע מהתנועה באבן גבירול להפריע לרק"ל ולהיפך. פשוט בלתי אפשרי. האסון התעבורתי שייגרם יגמד את כל מה שאתה מכיר כיום בכניסות לעיר. בעניין הזה אני מסכים עם חולדאי. אם זה לא תת קרקעי - עדיף לבטל את כל הקטע מקרליבך צפונה, ולתגבר אוטובוסים/BRT.
זוג גדרות מתכת שיגבילו את חדירת הרכבים
למסלולי הרקלת יעשו 95% מהעבודה. אכיפה באמצעות מצלמות בצמתים ועל חזית הרקלת יעשו את ה- 5% הנותרים. כמובן שזאת בסיוע של חקיקה מתאימה שלא קיימת כיום שתאפשר קנסות כבדים יותר על כניסה לצמתים שאינם פנויים. הגישה לפיה צריך לבנות כל דבר בעלות גדולה פי 10 רק בגלל שלא אוכפים את החוק לא מעודדת ציות לחוק, אלא להיפך בדיוק. מצדיקים את מי שעבריין ומקבלים את מעשיו בסלחנות.
 

אורי404

New member
זוג גדרות מתכת שיגבילו את חדירת הרכבים
למסלולי הרקלת יעשו 95% מהעבודה. אכיפה באמצעות מצלמות בצמתים ועל חזית הרקלת יעשו את ה- 5% הנותרים. כמובן שזאת בסיוע של חקיקה מתאימה שלא קיימת כיום שתאפשר קנסות כבדים יותר על כניסה לצמתים שאינם פנויים. הגישה לפיה צריך לבנות כל דבר בעלות גדולה פי 10 רק בגלל שלא אוכפים את החוק לא מעודדת ציות לחוק, אלא להיפך בדיוק. מצדיקים את מי שעבריין ומקבלים את מעשיו בסלחנות.
 

amit1270

New member
בינגו אוהד!
וזו כמובן בדיוק הסיבה מדוע אסור בשום אופן להעביר את הקו הירוק באבן גבירול במפלס הכביש. הוא חייב להיות תת קרקעי.
כשאחת מהנחות היסוד לתכנון תח"צ היא אי-אכיפה
המצב באמת לא משהו. אני מעדיף לעבוד "הפוך" - להגביר את האכיפה ולא לבטל תוכניות טובות (או לייקר אותן ללא צורך) בגלל אוזלת יד של הרשויות.
 

אורי404

New member
כשאחת מהנחות היסוד לתכנון תח"צ היא אי-אכיפה
המצב באמת לא משהו. אני מעדיף לעבוד "הפוך" - להגביר את האכיפה ולא לבטל תוכניות טובות (או לייקר אותן ללא צורך) בגלל אוזלת יד של הרשויות.
ובמקרה זה עםאבן גבירול,לדעתי
רק ייטיב עם הנתיב הימני יהיה נת"צ וגם בחלק מן הרחובות בסביבה. למשל בארלוזרוב לכיוון מזרח מצומת ארלוזרוב-אבן גבירול לכיוון מזרח.
 

yazzon

New member
פשוט מאד...
הקו הכחול עובר בשלושה מקומות שידרשו הרחבה משמעותית של הכביש (שניים ברחובות ואחד בנס ציונה) ועוד כך וכך מקומות שידרשו הרחבה מינורית (כולל בראשל"צ). לשם ביצוע ההרחבה אתה צריך הפקעות, צווי הריסה, וכמובן לאשר הכל בשש ערכאות (שלוש דרגות של ועדות תכנון ועוד שלוש ערכאות משפטיות). במקביל יוגשו בג"צים מדי שבוע ע"י גופים שונים וע"י דיירים לאורך המסלול. אח"כ כמובן העבודות עצמן עם קבלנים שיפשטו את הרגל וייעלמו ויוחלפו וינהלו הליכים משפטיים נגד המדינה, ואז כמובן מלחמה שתקפיא את התקציבים, מיתון נוסף שיבטל את הפרוייקט עד שחילופי שלטון יחדשו אותו, וכו' וכו'... הקו הכחול אינו הפרוייקט החשוב ביותר של המתע"נ (להערכתי הוא בערך מס' 5-6 מבין 7) ולכן יש סיכוי משמעותי שכל בעיה שתתעורר תגרום לעיכובו, כי המאמצים יתמקדו בקווים הירוק, הצהוב והסגול (זאת בכלל בהנחה שהקו האדום יושלם עד אז, מה שבכלל בכלל בכלל לא בטוח).
לא לשכוח העתקה ושדרוג התשתיות בתוואי
בחיפה חפרו מנהרת תשתיות לאורך אחד הרחובות העמוסים בעיר שמרכזת את כל התשתיות לרבות מים, ביוב, תקשורת וחשמל. וכל זה בקרקע שמוצף במי ים באופן קבוע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה