איך את קובעת שזה בולשיט?../images/Emo168.gif
על-סמך מה את אומרת שזה "חג של כולם"
הרשי לי לתקן אותך- שמעתי לפני כמה זמן, שכמו שאמרת אכן היום הראשון לשנה האזרחית החדשה הוא חג שונה מחג הסילבסטר. א-ב-ל, זה עדיין לא הופך את היום הראשון לשנה החדשה ל"חג של כולנו". זאת כיוון שהספירה הזאת היא ספירה
נוצרית ולא יהודית, כי היא מתחילה מהולדת ישו שכידוע הוא הדמות המרכזית הקדושה בנצרות. משמע
אין טעם "להכניס" את עצמנו לחג הזה, אלא אם כן מישהו רוצה פשוט לחגוג (ועל כך בהמשך...). את אמנם צודקת בכך שבישראל, כמו בארצות רבות אחרות, מרבים להשתמש בספירה האזרחית יותר מהעברית- אין זה אומר שאף-אחד אחר לא משתמש בספירה העברית יותר מבלועזית. אולי את לא מכירה אנשים שסופרים לפי תאריך עברי, אך אני אישית חוגגת את יום הולדתי לפי התאריך העברי, וכך גם מרבית סובביי. אין טעם לקבוע "ואפילו את היומולדת שלך את זוכרת דרכו..." כי לא כולם אכן עושים זאת. עכשיו, כתבתי קודם שאם מישהו רוצה לחגוג את יומה הראשון של השנה האזרחית רק לשם החגיגה אז אין בזה רע, אמנם
אני אישית לא חושבת שיש מה לחגוג, כפי שהזכרתי, אך איש באמונתו יחיה. הגישה הזאת היא לגבי השנה החדשה, אך העניין מורכב יותר בקשר לחג הסילבסטר: כמו שאמרתי, אני לא בטוחה שמדובר באותו חג של השנה החדשה, אך בכל אופן- סילבסטר היה אפיפיור שפגע ביהודים בצורות כאלה ואחרות. אמנם שמעתי לא מזמן באילו דרכים הוא פגע ביהודי זמנו, אך אני לא יודעת אם התיאורים מדוייקים לכן לא אכתוב. מכאן, שחג הסילבסטר הוא בטח ובטח לא חג של יהודים. אני יודעת שלא אמרת שחג זה הוא "חג של כולם" וכוונתך היא רק ליום הראשון לשנה האזרחית, אך אני אומרת את זה כדי שמי שכן רוצה לחגוג ביום הזה שיידע קודם על-שם מי הוא נקרא. שוב, אני חוזרת- איש באמונתו יחיה, וכל אחד הוא בעל זכות לבחור אם לחגוג או לא לחגוג את הסילבסטר. ובכל זאת אני חושבת שבעניין הסילבסטר אין מקום ל"סיבה למסיבה", כי יש מסיבות שאף סיבה לא מצדיקה. שוב- זו דעה שלי, וכולכם/ן כמובן רשאים/ות שלא להסכים עימה. י"ח בטבת נחמד לכולם/ן
ג'ואי פוטר.