שרשור הצעות לכנס

איזו מין השוואה זו?

הכנס מעולם לא היה "משפחתי" במובן של סעודה משפחתית שבה מישהו (מן הסתם ההורים) מארח על חשבונו את צאצאיו ומשפחותיהם, שבאים, אוכלים והולכים. אם כבר הייתי משווה את הכנס למשהו אז אולי הוא היה דומה יותר לנסיעה משותפת לאילת, נניח, שמישהו יוזם ומארגן, וכל מי שמצטרף משתתף בהוצאות. מה דעתך אם היית מארגן טיול לאילת שבו היית משקיע פי 100 מהמשתתפים האחרים בארגון, בציוד, באחריות ובהשקעת זמן ואנרגיה, והיית מבקש מכל אחד סכום שאפילו נמוך מחלקו בהוצאות הדלק. ואז, אחרי שנשאת בעוז את זיוני השכל של כולם ומילאת אחרי אינספור בקשות במהלך הטיול, ואחרי שכולם היו מבסוטים חלאס בסופו, היה בא מישהו ומתחיל להתלונן ולהעלות טרוניות שונות? גם אז היית שמח ומאושר ש"הטיול שומר על צביון משפחתי"? אתה יודע מה, אולי היית צודק, זה באמת סוג של צביון משפחתי במובן הזה שההסטוריה הגנאולוגית במשפחה מתירה לצאצאים בארצנו להתקיים ללא הרהור על חשבון ההורים גם עד גיל מופלג (20 ומשהו וגם מעבר לכך). אולי באמת העניין של דדלוס הוא בכנס משפחתי במובן של סעודה משפחתית -לבוא, לאכול, להיות מחוזר ואז לקום וללכת ואולי אפילו את הכלים לא צריך להוריד מהשולחן. אחרי הכל, בשביל מה יש מארגן כנס, כלומר, התכוונתי אמא. ואין קשר בין לקחת כסף לבין להיות מסחרי. גם דברים התנדבותיים לחלוטין עולים כסף (אתה יכול לבחון למשל את התקציב של "יד שרה", ארגון התנדבותי לחלוטין, שתקציבו 67 מליון ש"ח לשנה). כל עוד הארגון מבוצע ללא משיכת משכורת כלשהי, ובעלי התפקידים המשולמים הינם אנשי מקצוע וקבלני חוץ, וכל עוד אין עילה לשחיתות או מעילה, אני לא רואה איפה הבעיה. ולגבי הדו"חות הכספיים, כזכור לותיקים, בכל 9 הכנסים שארגנתי (6 כנסים מרכזיים, ועוד 3 כנסים קטנים יותר) פורסמו דו"חות מפורטים באתר הכנס. רון הפסיק עם זה וגם הוריד את הדו"חות שאני שמתי שם מסיבה טובה, שאני בתמימותי לא חשבתי עליה. הוא האיר את עיני שיש בעיה מובנית של קונפליקט בין רשויות המס לבין אירועים כמו הכנס בהם הרבה מבוסס על בארטר. אני לא יכול לפרט עוד בפורום ציבורי כזה אבל מי שרוצה מוזמן לשלוח לי מייל ואסביר למה אני מתכוון.
 

אהד מ

New member
השוואות

זו השוואה השוואתית דוקא לא התכוונתי לארוחה של המשפחה הגרעינית אלא יותר בכיוון של סדר פסח, מכיוון שזה הזכיר לי שהשנה נדרשנו ממאריחנו לשלם סכום סמלי בתום הארוחה (היינו 40 סועדים). דוגמת הטיול היא לא רעה. לא התכוונתי להצדיק את דדלוס משום שאיני חושב שהוא צודק, התכוונתי לכך שאני מבין מהיכן מגיעה השאלה שלו. אשתשמש בדוגמתך. נניח שדדלוס מורגל לצאת לטיולים מאורגנים על ידי חברה מסחרית לאילת הכוללים נסיעה לינה אוכל ושפע אטרקציות ומשלם עבור טיול זה סכום נכבד. במקרה דרך חבר של חבר שסיפר לו על הטיול ה 16 לאילת הוא הצטרף ונדרש לשלם סכום המגלם את ההוצאות בלבד ומכך גם נמוך עד כדי רבע מהסכום אותו נהג לשלם, ייתכן ודווקא אז יביע טרוניה. זה אומנם נראה לא הגיוני אך לשם כך ניתנה הכותרת "תורת המשחקים" אשר מנסה להסביר או להבין החלטות והתנהגויות בלתי רציונאליות. אהד מ
 
תורת המשחקים שבעל פה

צר לי אך תורת המשחקים אינה מנסה להסביר או להבין החלטות אי-רציונליות. בדיוק ההיפך הוא הנכון. תורת המשחקים הינה ענף מתימטי, "תיאוריה המשתמשת בכלים מתמטיים שמטרתה לנתח אינטראקציות בין גורמים אשר לכל אחד אינטרסים משלו" (בתרגום חופשי). בתורת המשחקים מניחים דווקא 100% רציונליות מצד כל אחד מהמשתתפים במערכת, ומכאן גם חולשתה. קראת את ספרו של כהנמן, אגב, על הוגנות ואי רציונליות בקבלת החלטות אצל אנשים? שם הוא דן לא מעט בחולשותיה של תורת המשחקים ושל Nash Equilibrium המפורסם. בכל מקרה נראה לי שגם כהנמן היה מרים גבה או שתיים (אם לא יותר) למשמע ישהו שמתלונן על כך שהוציא רק רבע על מוצר שרכש בעבר בפי 4... גם לאי רציונליות (בניגוד לסיכלות) יש גבול.
 

אהד מ

New member
תגובת המשחקים

הסברך הקצר על תורת המשחקים אכן נכון אך אינו סותר את שכתבתי, הנחת הרתיונליות אינה סותרת בדקיקת מקרים של חוסר רציונליות אלא מאפשרת אותה . ואם מדברים על הנחות אז קיימת דוגמא מפורסמת בה נניח מוצאים ללקוחות שתי אפשרויות מבצע 50% הנחה או שניים במחיר אחד. נמצא שלקוחות רבים מעדיפים שניים במחיר אחד למרות שמבחינה רציונאלית נכון יותר לבחור 50%. (עדיין לא קראתי הספר) עניין התלונה לדעתי אינו נובע מגובה המחיר אלא מהאווירה הסובבת אותו ולכן איני מקבל זאת ככפיות טובה. תגובותו של דדלוס מעידה לדעתי שזה הכנס הראשון שלו, להשערתי אם ימשיך להגיע לכנסים יזכה להבין בצורה עמוקה יותר את שרבים ניסו לכתוב פה בצורות שונות ודעתו תתהפך עליו. אם עושים ג'אגלינג בכדורי פינג פונג עם הפה, האם זה נחשב תורת המשחקים שבעל פה. אהד מ
 

o m e r l e

New member
האמת שכהנמן הדגים עם כל ה fallecies שלו שאין

גבול. הכי מגניב זה לקרוא את כל הנושא של פרדוקס היד החמה. מעניין לדעת אם זה יכול לתפוס לגבי אמונה בג'אגלר עם יד חמה.
 
לדעתי המחיר מעבר לסביר

למרות שאני רק מלווה, המחיר נראה לי כל שנה סביר ואף די זול לבילוי כל כך מהנה. מי שיקר לו שיעשה את השיקול של עצמו יש הרבה אירועים שאני יודעת עליהם ולא הולכת כי המחיר לא מתאים לי. כל אחד שיבדוק מה טוב לו ומה לא. למשל פסטיבל סגול על 3 ימים משלמים 590 ש"ח וגם שם יש "פיסת דשא" כפי שכתבו אבל זה לא קשור, מה שחשוב זה הבחירה מה מתאים לכיס שלי ומה לא. וזהו בנושא חסר משמעות כל כך ותפס כל כך הרבה מקום חשוב. אני חוזרת להצעה שלי על אירגון המתנדבים מראש, הכנת רשימה מסודרת של המתנדבים ופרסומה בדף מסודר, כך גם אנשים חדשים ידעו שצריך להתנדב כדי שהעסק יעבוד וגם המתנדבים ידעו מתי ואיפה הם משובצים לעזרה. בקשר לרעיון של לפתוח אולם נוסף - לא רעיון ממש טוב מי שהציע לא חשב עד הסוף - להשכיר אולם נוסף זה עוד כסף - בנוסף משהו צריך להפעיל שם מערכת הגברה להכין את המקום ולנקות בסוף. נכון שהיה מאוד צפוף ביומים הראשונים, יש לזה צד חיובי תראה כמה ג'אגלינרים יש !!! בקיצור אפשר לחפש את הרע בכל דבר ואפשר לראות את החיובי כל אחד בוחר נקודת מבט. אני תמיד נהנת חוץ מהאיש עם הכלב שהעיב על ההנאה שלי כאשר דיבר אלי כל כך בגסות והעשן שמילא לי את האוהל, אבל שוב הכנס נפלא, כבר מחקים למיני כנס. נ.ב.ב רעיון נפלא להפסיק לשלוח פליירים במעטפות ולהעביר הכל דרך המייל. ישר כוח על רעיונות טובים.
 
למעלה