שרשור הארכת הרקלת בירושלים מצב תשתיות בקריית יובל

מצב
הנושא נעול.
גם הבניין הזה וגם הבניין במורדות בית וגן מקדמים את ההשתלטות

ואיך חרדים ישתמשו במעלית שבת? זה פתרון רק לדתיים לאומיים.
אורח החיים החרדי מכתיב בנייה נמוכה כי:
1 - הם חייבים ללכת לבית הכנסת בשבת
2 - הם לא מאמינים בקיצורי דרך כמו מעליות שבת
3 - בגלל אחוזי הלידה הגדולים אצלהם הסיכוי שיש במשפחה תינוק או אישה בהריון די גבוה וזה מאד מקשה לרדת במדרגות.
&nbsp
בשכונות מסויימות בעיר בנו גבוה בכוונה כדי למנוע התחרדות.
גם הבניין הזה וגם הבניין במורדות בית וגן מקדמים את ההשתלטות
מבית וגן לכיוון רמת שרת וקריית יובל מאכלסים ביניינים על מנת לקדם את ההשתלטות החרדית על השכונות הללו.
&nbsp
אני לא בטוח מי יגור שם בקומות הגבוהות , אם הם יהיו חסידים או שמא דתייםצרפתיים.
בתמונה הכוללת זה עוזר להשתלטות החרדית על השכונות הללו.
ותם העידן שבהם חרדים לא גרים בבניניים רבי קומות.
 

Ccyclist

Well-known member
הדתיים-לאומיים כבר לא תומכים בהתחרדות.

גם הבניין הזה וגם הבניין במורדות בית וגן מקדמים את ההשתלטות
מבית וגן לכיוון רמת שרת וקריית יובל מאכלסים ביניינים על מנת לקדם את ההשתלטות החרדית על השכונות הללו.
&nbsp
אני לא בטוח מי יגור שם בקומות הגבוהות , אם הם יהיו חסידים או שמא דתייםצרפתיים.
בתמונה הכוללת זה עוזר להשתלטות החרדית על השכונות הללו.
ותם העידן שבהם חרדים לא גרים בבניניים רבי קומות.
הדתיים-לאומיים כבר לא תומכים בהתחרדות.
בירושלים יש פעילות פוליטית של דתיים לאומיים יחד עם החילונים כנגד החרדים. בבית שמש היה המקרה המפורסם בו בנות בית הספר הדתי-לאומי לא היו טובות מספיק לחרדים, ובממשלה כיום יושבת מפלגה פוליטית - הבית הלאומי - ששברה את הברית ההיסטורית בין הדתיים לחרדים והשאירה את החרדים בחוץ.
&nbsp
נכון שבתחילת התחרדות "חיל החלוץ" החרדי מוכן לשבת בתוך כל אוכלוסייה קיימת, אך עם המשך התהליך הם אינם מוכנים לכך, ובניין רב קומות שבו מהקומה ה5 ומעלה יגורו מי שאינם מקפידים על מעלית שבת ורוב אוכלוסייתו לא תהיה חרדית אינו יכול להיות חלק מתהליך התחרדות.
&nbsp
בעיר הררית כמו ירושלים החרדים מסוגלים לגור בבניינים בני 8 קומות שהכניסה אליהם ממפלס הרחוב מעל היא בגשר לקומה הרביעית, אבל זהו מקסימום הבנייה לגובה שהם מסוגלים לעכל. אי אפשר לרבע את המעגל של חובת התפילה בבית כנסת ואיסור השימוש במעליות שבת.
 
בניין מכוער

רב קומות זה שנבנה בפתחת קריית יובל
רב קומות זה שנבנה בפתחת קריית יובל מתויג כמובן כחלק משכונת בית וגן.
הדירות מתויגות כדי שימכרו לציבור החרדי.
בשנים האחורנות יש נסיונות השתלטות חרדית על קריית יובל שלא ממש הצליחו, אז במקום זה
בנו בניין ענק (תשוו לבתים שהעלתי קודם) שיאפיל על האיזור. ממש כמו במשחק כיבוש דגלים.
אחרי האכלוס צפוי עתיד מעניין לאיזור.
בניין מכוער
 

yudyud51

New member
אוקיי, הנה ההסבר שלי:

החלק הפוליטי!
אוקיי, הנה ההסבר שלי:
המגדל אכן נבנה בתחילה לציבור חרדי, אולם השיווק למזלנו כשל, היו מתוכננים 4 מגדלים, נבנה 1, בתוך המגדל יגורו כ50% דתיים לאומיים, שליש חילונים, והשאר חרדים עולי צרפת, ההתחרדות בקריית יובל נעצרה כמעט לחלוטין, קריית יובל עדיין שכונה חילונית לכל דבר (למעט כמה משבצות שחורות באזור רחוב שטרן וגבול בית וגן), אגב בית וגן, כתושב השכונה כשנה, מדובר בשכונה עם כשליש תושבים חילוניים, (כולם גרים ברחוב עוזיאל ומורדות בית וגן)
&nbsp
&nbsp
 
תודה על דעתך

אוקיי, הנה ההסבר שלי:
המגדל אכן נבנה בתחילה לציבור חרדי, אולם השיווק למזלנו כשל, היו מתוכננים 4 מגדלים, נבנה 1, בתוך המגדל יגורו כ50% דתיים לאומיים, שליש חילונים, והשאר חרדים עולי צרפת, ההתחרדות בקריית יובל נעצרה כמעט לחלוטין, קריית יובל עדיין שכונה חילונית לכל דבר (למעט כמה משבצות שחורות באזור רחוב שטרן וגבול בית וגן), אגב בית וגן, כתושב השכונה כשנה, מדובר בשכונה עם כשליש תושבים חילוניים, (כולם גרים ברחוב עוזיאל ומורדות בית וגן)
&nbsp
&nbsp
תודה על דעתך
לפי מאפייני השיווק לא נראה לי שחילונים יגורו שם, אולי יהיה שילוב של חרדיים ודתיים, כולל חרדים חולניקים.
מכיוון שבנתיים לא הצליחו להשתלט על קריית יובל , נבנה המגדל הזה כדי להגדיל את האוכלוסיה החרדית ולהאפיל על הבתים הנמוכים בקריית יובל.
ורחוב עוזיאל כבר מזמן דתי חרדי (החילונים שם הם מיעוט)
 

yudyud51

New member
אני גר ברחוב עוזיאל, לא אתה.

תודה על דעתך
לפי מאפייני השיווק לא נראה לי שחילונים יגורו שם, אולי יהיה שילוב של חרדיים ודתיים, כולל חרדים חולניקים.
מכיוון שבנתיים לא הצליחו להשתלט על קריית יובל , נבנה המגדל הזה כדי להגדיל את האוכלוסיה החרדית ולהאפיל על הבתים הנמוכים בקריית יובל.
ורחוב עוזיאל כבר מזמן דתי חרדי (החילונים שם הם מיעוט)
אני גר ברחוב עוזיאל, לא אתה.
ברחוב עוזיאל אנחנו (החילונים) מיעוט, נכון, אבל אנחנו לפחות למעלה משליש, ובמורדות בית וגן (חכמי וכו') יש רוב חילוני מובהק.
לגבי המגדל אני מכיר כמה חילונים שקנו שם דירות.
 

ציוניסט

New member
האם ישנן גם משפחות צעירות?

אני גר ברחוב עוזיאל, לא אתה.
ברחוב עוזיאל אנחנו (החילונים) מיעוט, נכון, אבל אנחנו לפחות למעלה משליש, ובמורדות בית וגן (חכמי וכו') יש רוב חילוני מובהק.
לגבי המגדל אני מכיר כמה חילונים שקנו שם דירות.
האם ישנן גם משפחות צעירות?
''דור המשך'' חילוני או דתי לאומי לאזור? הכוונה כמובן לבית וגן ולא לקריית יובל.
 

yudyud51

New member
במורדות בית וגן (חכמי, שחראי) יש המון, בעוזיאל פחות מרבע.

האם ישנן גם משפחות צעירות?
''דור המשך'' חילוני או דתי לאומי לאזור? הכוונה כמובן לבית וגן ולא לקריית יובל.
במורדות בית וגן (חכמי, שחראי) יש המון, בעוזיאל פחות מרבע.
 
אני עובר שם הרבה ובקושי ראיתי חילונים ברחוב עוזיאל

אני גר ברחוב עוזיאל, לא אתה.
ברחוב עוזיאל אנחנו (החילונים) מיעוט, נכון, אבל אנחנו לפחות למעלה משליש, ובמורדות בית וגן (חכמי וכו') יש רוב חילוני מובהק.
לגבי המגדל אני מכיר כמה חילונים שקנו שם דירות.
אני עובר שם הרבה ובקושי ראיתי חילונים ברחוב עוזיאל
בשנות ה90 הרחוב היה מעורב, היום דתי\חרדי\צרפתי דתי
 
אני גדלתי בשכונת בית וגן בזמן שרחוב עוזיאל היה לגמרי חילוני

אני גר ברחוב עוזיאל, לא אתה.
ברחוב עוזיאל אנחנו (החילונים) מיעוט, נכון, אבל אנחנו לפחות למעלה משליש, ובמורדות בית וגן (חכמי וכו') יש רוב חילוני מובהק.
לגבי המגדל אני מכיר כמה חילונים שקנו שם דירות.
אני גדלתי בשכונת בית וגן בזמן שרחוב עוזיאל היה לגמרי חילוני
חציו הראשון של רחוב בית וגן היה מעורב (בבניין שלנו היו 2 משפחות חרדיות מתוך 10 דירות), ברחוב הפסגה שהוא הרחוב הראשי של השכונה היה בית ספר דתי לאומי ובשישי בערב בנים בנות היו נפגשים ומבלים באופן חופשי. היום המצב אחר לגמרי.
 
ושתי תמונות מתחילת קטע העבודות ששכחתי לצרף

שרשור הארכת הרקלת בירושלים מצב תשתיות בקריית יובל
אוסיף גם לשרשור כמה תמונות לא קשורות ופוליטיקה מקומית.
ושתי תמונות מתחילת קטע העבודות ששכחתי לצרף
יום טוב, תהנו מהשרשור.



 
ולסיום אפשר לקפוץ עם להקת kara , לכל מי שלא קופץ לאומן

שרשור הארכת הרקלת בירושלים מצב תשתיות בקריית יובל
אוסיף גם לשרשור כמה תמונות לא קשורות ופוליטיקה מקומית.
ולסיום אפשר לקפוץ עם להקת kara , לכל מי שלא קופץ לאומן

 

alantan

New member
תודה על העדכון

שרשור הארכת הרקלת בירושלים מצב תשתיות בקריית יובל
אוסיף גם לשרשור כמה תמונות לא קשורות ופוליטיקה מקומית.
תודה על העדכון
שמח בירושלים... טוב לראות שממשיכים לפתח את הרכבת הקלה אבל חבל שלא מקדמים קווים נוספים (קו הקמפוסים לא ממש נחשב כקו בפני עצמו).
 
מבחינתי התקדמות זה כאשר יעבדו על תשתיות הרכבת, עוד לא הגענו

תודה על העדכון
שמח בירושלים... טוב לראות שממשיכים לפתח את הרכבת הקלה אבל חבל שלא מקדמים קווים נוספים (קו הקמפוסים לא ממש נחשב כקו בפני עצמו).
מבחינתי התקדמות זה כאשר יעבדו על תשתיות הרכבת, עוד לא הגענו
כאשר יעבדו על תשתיות הרכבת כגון יציקת בטון והכנת הפסים ארגיש שיש התקדמות.
בנתיים אלו עבודות קדם רכבת.
 
וואו,תודה על התמונות!

שרשור הארכת הרקלת בירושלים מצב תשתיות בקריית יובל
אוסיף גם לשרשור כמה תמונות לא קשורות ופוליטיקה מקומית.
וואו,תודה על התמונות!
אני עובר שם מדי פעם בערבים,וכבר נתבקשתי לצלם.מה לעשות שהטלפון שלי לא טוב בצילומי לילה? אז עשית את העבודה מצויין במקומי.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
טוב, אתעלק על השרשור:

שרשור הארכת הרקלת בירושלים מצב תשתיות בקריית יובל
אוסיף גם לשרשור כמה תמונות לא קשורות ופוליטיקה מקומית.
טוב, אתעלק על השרשור:
רציתי לפתוח שרשור מסודר ביום שישי, אבל איבדתי את עיתון "כלהעיר" מסופ"ש האחרון והנה היום סוף-סוף עלתה הידיעה לאתר העיריה.
בימים הקרובים אמור לצאת רשמית קו הקמפוסים, הקו הכתום!
בימים הקרובים תחל הקמתו של גשר הרכבת מתחנת קרית משה לכיוון שדרות יצחק רבין, מעל מנהרת קרית משה. הכירו את השם החדש, גשר בן דור!

"כחלק מהארכת קו הרכבת הקלה לכיוון גבעת רם, יוקם גשר מעל לדרך בגין, אשר יאפשר מעבר של הרכבת הקלה ותנועת כלי רכב בין רח‘ הרצל ושד‘ רבין. העבודות יחלו בימים הקרובים. לא צפויה כל הפרעה לתנועת כלי רכב בצירים הראשיים, משך ביצוע העבודות: כ 14- חודשים."

 

davidfainshtein

Member
מנהל
תחילת עבודות במשה דיין

טוב, אתעלק על השרשור:
רציתי לפתוח שרשור מסודר ביום שישי, אבל איבדתי את עיתון "כלהעיר" מסופ"ש האחרון והנה היום סוף-סוף עלתה הידיעה לאתר העיריה.
בימים הקרובים אמור לצאת רשמית קו הקמפוסים, הקו הכתום!
בימים הקרובים תחל הקמתו של גשר הרכבת מתחנת קרית משה לכיוון שדרות יצחק רבין, מעל מנהרת קרית משה. הכירו את השם החדש, גשר בן דור!

"כחלק מהארכת קו הרכבת הקלה לכיוון גבעת רם, יוקם גשר מעל לדרך בגין, אשר יאפשר מעבר של הרכבת הקלה ותנועת כלי רכב בין רח‘ הרצל ושד‘ רבין. העבודות יחלו בימים הקרובים. לא צפויה כל הפרעה לתנועת כלי רכב בצירים הראשיים, משך ביצוע העבודות: כ 14- חודשים."
תחילת עבודות במשה דיין
שנית, החלו ההכנות לעבודות בחלקה הצפוני של שד' משה דיין; הוצבו קוביות הבטון ועמודי התאורה הזמניים לקראת פירוק התשתית הישנה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
רכבת קלה - עיר ירוקה

טוב, אתעלק על השרשור:
רציתי לפתוח שרשור מסודר ביום שישי, אבל איבדתי את עיתון "כלהעיר" מסופ"ש האחרון והנה היום סוף-סוף עלתה הידיעה לאתר העיריה.
בימים הקרובים אמור לצאת רשמית קו הקמפוסים, הקו הכתום!
בימים הקרובים תחל הקמתו של גשר הרכבת מתחנת קרית משה לכיוון שדרות יצחק רבין, מעל מנהרת קרית משה. הכירו את השם החדש, גשר בן דור!

"כחלק מהארכת קו הרכבת הקלה לכיוון גבעת רם, יוקם גשר מעל לדרך בגין, אשר יאפשר מעבר של הרכבת הקלה ותנועת כלי רכב בין רח‘ הרצל ושד‘ רבין. העבודות יחלו בימים הקרובים. לא צפויה כל הפרעה לתנועת כלי רכב בצירים הראשיים, משך ביצוע העבודות: כ 14- חודשים."
רכבת קלה - עיר ירוקה
בקרוב יחלו עבודות תשתית להארכת תוואי הרכבת הקלה לשכונות קריית יובל, עיר גנים וקריית מנחם בירושלים. בתוכנית: פינוי התוואי, שדרוג תשתיות עירוניות ונטיעת 3000 עצים חדשים לאורך התוואים.

בשבועות הקרובים יחלו עיריית ירושלים ומשרד התחבורה בביצוע עבודות התשתית להארכות תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה לשכונות קרית היובל, עיר גנים, קרית מנחם, ביה"ח הדסה עין כרם, וכן בקו הקמפוסים לגבעת רם ולהר הצופים.

עבודות התשתית יכללו הכנת תוואי בכביש לטובת מסילות הרכבת הקלה, הסדרי תנועה חדשים, שדרוג המרחב הציבורי, פינוי תשתיות תת קרקעיות ממרכז הכביש ובניית תשתיות חדשות ומשופרות במקומן, מתחת למדרכות לאספקת מים, חשמל, ניקוז, קווי תקשורת ומערכת ביוב.

העבודות יבוצעו על-ידי חברת "מוריה".
לאורך שני קטעי העבודות - בין רחוב הנרייטה סאלד להדסה עין כרם שאורכו כ- 3.25 ק"מ וכן בין קריית משה עד לכניסה לקמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, שאורכו כ 1 ק"מ והוא מהווה את חלקו הדרומי של "קו הקמפוסים" - יינטעו כ-2500 עצים חדשים, במקום כאלף עצים פולשים ובלתי ניתנים לשימור שיוסרו מן התוואי. בנוסף, מאות עצים אחרים ישומרו במקומם או יועתקו לנחל צופים. חשוב להדגיש כי הסרת העצים המפריעים בתוואי כמו גם נטיעת העצים החדשים, אושרה על-ידי פקיד היערות הארצי ולאחר שמיעת התייחסויות של הציבור.
יש לציין כי בזכות עבודת התכנון וההקפדה על שמירת השטחים הפתוחים בעיר, נמנעה כריתת מאות עצים נוספים בתוואי העבודות.

עפ"י תחזיות צוות תכנית אב לתחבורה, שיזם את הרכבת הקלה, הארכת הקו האדום לשכונות קרית היובל, עיר גנים וקרית מנחם וכן לבית החולים הדסה עין כרם, צפויה לשרת מדי יום כ- 50 אלף נוסעים נוספים – תושבי השכונות, מבקרים, עובדים, חוקרים, סטודנטים ועוד.

יש לציין כי "קו הקמפוסים" מתבסס ברובו על תוואי הקו האדום בין גבעת התחמושת לבין שדרות הרצל ובתוספת שלוחות קצרות מקמפוס האוניברסיטה בהר הצופים ומקמפוס האוניברסיטה בגבעת רם ניתן יהיה להקים קו שירות חדש של הרכבת הקלה אשר יקשר בין המוקדים הללו דרך מרכז העיר ויעניק שירות איכותי גם למשרדי הממשלה בגבעת רם ובשיח ג'ראח, לבית החולים הדסה הר הצופים וכמובן לציבור הסטודנטים של האוניברסיטה העברית.

מאיר חן, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שבמשרד התחבורה, הביע שביעות רצון מתנופת הפיתוח בכל הנוגע לתחבורה הציבורית בירושלים ובייחוד בתחום הרכבת הקלה וציין כי העירייה בכלל וצוות תכנית אב בפרט יעמדו בפני אתגרים תחבורתיים בעיר גם בשנים הבאות
נדב מרוז, מנכ"ל תכנית אב לתחבורה ירושלים, הגוף המקצועי שיזם את הרכבת הקלה, אמר כי "אנחנו מצליחים להרחיב את מערך הרכבת הקלה, הודות לתמיכת ראש העיר, שר התחבורה ומש' האוצר. כיום כולם מודעים ליתרונות הרכבת ולתרומתה הגדולה לאיכות החיים ולסביבה העירונית, לשדרוג תשתיות, לקיימות ולפיתוח. תמיד אמרנו שהרכבת מהווה מנוף לפיתוח עירוני, לשירות מהיר ויעיל לנוסעי התחבורה הציבורית, להפחתה בתנועת הרכב הפרטי ולצמצום בזיהום האוויר. כל אלה הפכו את ירושלים למובילה בתחבורה המודרנית, אמר מרוז.

הדמיה להארכת קו הרכבת – באדיבות צחי ואזנה אדריכלים



 
מצב
הנושא נעול.
למעלה