שרשור גירושים ופירושים

ערב רב

New member
יש לי הסבר פשוט לדבריה של יחימוביץ'

יחימוביץ' חושבת כבר על ההצבעה בכנסת על הגירוש הבא. היא יודעת לאור ההתנהגות של שינוי בגירוש הקודם (לרבות הפארסה סביב התקציב) שבכל מצב, בקואליציה או באופוזיציה, כל הח"כים של שינוי יתמכו כאיש אחד בגירוש הבא. לכן, היא מתמקדת בחרדים שלגביהם אין ביטחון שכזה, ומנסה לפתותם במלים יפות, מתוך תקווה שבגירוש הבא הם יישבו בקואליציה ויתמכו בגירוש ושינוי תשב באופוזיציה אך תתמוך גם כן בגירוש. כמובן, כל הרפש הזה היה נחסך משינוי אילו הייתה שומרת על עמדות מדיניות מרכזיות ולא תומכת בכל גירוש, חד-צדדי או רב-צדדי, שהממשלה תציע, בין אם שינוי תשב בה אם לאו. אבל לצערנו שינוי היא כבר מפלגת שמאל ולכן ליחימוביץ' אין שום צורך להאבק על הצבעתה על הגירוש הבא, כי היא כבר ידועה מראש.
 
הראש שלך עובד 24 שעות על גירושים

אבל זה לא עניין ספציפי. הנה דברים שכתבה יחימוביץ לפני כשנתיים: השיח החילוני על אודות הדוסים, לפיכך, הוא לא שיח כלכלי, לא חברתי, ואפילו לא מוסרי, אף שהוא מתחזה בדרך כלל לאחד מאלה. זה שיח אמוציונאלי, רווי תיעוב וחשש. החרדים נתפסים כגוף שחור חסר פנים המשריץ ילדים ומבקש להשתלט על המדינה. עלוקות, רודפי בצע, משונים ונלעגים בבגדיהם ובמנהגיהם, גלותיים. ארסנל הביטויים כלפיהם, זה הנקוט בערבי שבת חילוניים, נשמע לפעמים כאילו הועתק ישירות מהדר-שטרימר, שלא לדבר על האופן שבו מציירים אותם לפעמים בקריקטורות. הבטן מתהפכת. "לא כמה נהרגו צריך לחשב אלא כמה עוד נשארו מהם", אמר לי אחרי הפיגוע בירושלים איש אחד, מוסרי וחכם בדרך כלל. אני מודעת לבעייתיות של כתיבתו שחור על גבי לבן של משפט כזה, שנאמר בבדיחות הדעת בשיחת סלון, שם נהוג לחגוג בחופשיות עם משפטי הלא-פוליטיקלי-קורקט. אבל, אחיי החילונים, בואו נהיה כנים עם עצמנו ונודה שזה משפט לא נדיר, לא חריג, והוא עובר לידנו בלי שאוזנינו יצלצלו בכאב. הוא נאמר כקונטרה לגלגנית ומסתייגת לאמפטיה שאחזה בחלקים מן הציבור למראה הזוועה באוטובוס, ואחרי שהתברר שלחרדים יש פנים, וכאב, וילדיהם אינם גדודי עז א-דין אל-קאסם הקמים עלינו לכלותנו אלא ילדים רגילים, לעיתים חמודים ולעיתים לא, לעיתים נבונים ולעיתים לא, ממש כילדינו שלנו.
 

ערב רב

New member
אבל על ילדי המתנחלים יחימוביץ'

כנראה לא תכתוב לעולם " וילדיהם אינם גדודי עז א-דין אל-קאסם הקמים עלינו לכלותנו אלא ילדים רגילים, לעיתים חמודים ולעיתים לא, לעיתים נבונים ולעיתים לא, ממש כילדינו שלנו." שוב, יחימוביץ' אישה חכמה והיא מנסה לתקוע טריז בין המתנחלים והחרדים.
 
אין ספק שרוב רובנו חלוקים עליה

בצורה קיצונית, ברוב הנושאים. אבל על מחסור באינטילגנציה קשה לאמר זאת , ורוב הזמן בנושא אמינות. אם אתה למשל משווה אותה לפיגורת תקשורת שמאלנית קיצונית אחרת -אילנה דיין. הרי הדברים מתחדדים הראשונה לא עסוקה בסריות סילוף עובדות ושקרים. למשל, מקרה סרן ר'.
 

FuxPavel

New member
אתה בכלל אינך צודק.

שינוי מתנגדת לפינוי כל ההתנחלויות בגדה המערבית. שינוי בעד פינוי התנחלויות מבודדות בלבד.
 

kgjghy

New member
יש לשינוי בכלל עמדה הנדון? אולי

תצטט לנו עמדה מוסמכת ולא מה שעולה לך בראש?
 
המציאות האנומלית מראה שלפיד

כמו אריאל שרון עבד על בוחריו. טומי לפיד כתב במצע הבחירות הקודמות ש- מצנע השתגע, כשהוא מדבר על נסיגה חד-צדדית. "לגרש אנשים מהבית שלהם ללא הסכם כפרס לטרור". גם בבחירות האלה שרון מבטיח ש"נגמרו הגירושים החד צדדיים." כמובן שהוא אמין לא פחות מטומי לפיד. אבל מה שיותר מעניין שבסקר בלתי תלוי מטעם אירגון ציוני אמריקה של רפי סמית- המצא שרוב גדול בציבור הכללי: כ-67 אחוזים מתנגד לנסיגות חד צדדיות.לעומת 28 אחוזים. 5 % לא השיבו. וכן אפילו מבין אלה שאמרו כי יצביעו למפלגת שרון- 54 אחוזים נגד נסיגה חד צדדית, ורק 34 אחוזים בעד. 9 אחוזים לא השיבו.
 
עמדות מוסמכות:

מ"תשובות טובות לשאלות קשות": ב) המשך תהליך השלום עם הפלשתינים, על פי מפת הדרכים, בתנאי שהרשות הפלשתינית תעשה הכל כדי לשים קץ לטרור. בידי ישראל יישארו הגושים של ההתנחלויות הגדולות, בעוד ששאר ההתנחלויות יפונו. בשטחים המפונים תקום מדינה פלשתינית. בנושא ירושלים תושג פשרה, שתשמור על אחדותה של העיר בריבונות ישראל, תוך התחשבות מירבית בזכויות האוכלוסיה המוסלמית והנוצרית.
 

kgjghy

New member
זה לא 'התנחלויות מבודדות',אלא פינוי

רוב הגדה. לא שונה בהרבה מעמדת העבודה ומרצ.
 
אני מסכים איתך -ביקשת עמדות מוסמכות

אז הבאתי את הדבר הכי רשמי שיש. זו העמדה הרשמית העדכנית של שינוי, אם כי עד כמה שאני הבנתי כאן בפורום, עדיין מתנהלים דיונים פנימיים בשינוי לגבי המצע המדיני, כולל סוגיית צעדים חד-צדדיים.
 

FuxPavel

New member
תשובה

לא אושר המסמך שדן בנושאים חד צדדיים ונושאים של הסכמי שלום במועצה ולכן אין דעה רשמית בנושא. אם תרצו אוכל להביא לכן את המסמך שגובש בועדת חוץ ובטחון של שינוי... העמדון שרשומות באתר בתשובות טובות לשאלות קשות לא אושרו על ידי שום גורם רשמי...
 

ערב רב

New member
תגיד, האם התמיכה מבחוץ בשרון

לפני הגירוש אושרה במועצת שינוי? זה נורא נחמד להתייחס לכל דבר דרך הפריזה של "אושר במועצת שינוי" או לא, רק שזה לא ממש קשור למציאות.
 

FuxPavel

New member
תשובה

אני לא יודע אם זה אכן אושר. או לא אבל אם הייתה התנגדות לזה מטעם המועצה אז אחד מחברי המועצה יכל להעלות הצעת החלטה בנושא שתמנע מחברי הכנסת להצביע בעד ההתנתקות.
 

ערב רב

New member
קשה לי להאמין שזה נכון, בעיקר לאור

העובדה ששינוי הייתה אחד הכוחות העיקריים שקראו לשרון להתעלם ממשאל המתפקדים על הגירוש, כך שקשה לי להאמין שהם יכלו לדרוש זאת ובו בזמן לטעון שהח"כים יצביעו אך ורק לפי החלטות מזדמנות של מרכז המפלגה של שינוי.
 
הנה עוד משהו שיכול להעיד על דעת

הנהגת שינוי לגבי ההתנחלויות. אני רק תוהה, היכן הייתה מונחת האמת הזו אצל פורז, כאשר שקל להקים מחדש קואליציה עם כל מפלגות ההתנחלויות למיניהן - הליכוד, המפד"ל והאיחוד הלאומי. פורז תוקף את שרון ופרס (ובצדק). אבל הוא וודאי סובר כי נתניהו, לנדאו, איתם, הנדל, אלון וחבריהם היו מונעים את המשך "השפיכה" הזו... משהו התבלבל אצל מנהיגי שינוי.
 

tapr

New member
יש

ישנה הצעת החלטה בועדת חוץ ובטחון של שינוי, המדברת על מה יקרה אם יתקע המו"מ, בפשטות. אני לא יודע אם אני יכול לפרט יותר, אבל מאמר של שלגי שפורסם לאחרונה בנושא דומה למדי להצעה.
 

kgjghy

New member
התקבלו 'החלטות סודיות' בוועדה?../images/Emo6.gif

לא התבלבלת עם המועצה העליונה החשאית לביטחון לאומי ליד המלמ"ב?
 
למעלה