שרשור בקשות
ושאלות (לא הכוונה)

מצב
הנושא נעול.
קו משא למפעלים. היה מקרה יחיד של רכבת נוסעים

קו נוסעים או משא?
זה היה קו נוסעים קבוע, עונתי או לפי הזמנה? או בכלל קו רכבות משא (למרות שאני לא מצליח לחשוב על כדאיות שכזו).

אגב, 2000 נשמע קצת מאוחר, לא זכורות לי רכבות עוברות - אבל אולי...
קו משא למפעלים. היה מקרה יחיד של רכבת נוסעים
שאני מכיר מינואר 1977 שבו נסעה רכבת נוסעים לאכזיב לאיזה ארוע מוזמן וככל הנראה היו אלה אנשי קבע בצה"ל ששכרו את הרכבת.
 
לי דווקא זכורות רכבות בקו לבצת בשנים 99-2000.

קו נוסעים או משא?
זה היה קו נוסעים קבוע, עונתי או לפי הזמנה? או בכלל קו רכבות משא (למרות שאני לא מצליח לחשוב על כדאיות שכזו).

אגב, 2000 נשמע קצת מאוחר, לא זכורות לי רכבות עוברות - אבל אולי...
לי דווקא זכורות רכבות בקו לבצת בשנים 99-2000.
הקו נסגר רשמית בתחילת יולי 2000 אך להערכתי חודש לפני כבר לא נסעו בו רכבות. בעבר פורסמו כאן בפורום תמונות של קרונות "פזגז" עם קטר עיתוק אסלינגן באזור בצת. (תמונות משנות ה-80 המאוחרות). אני זוכר שקטרים בודדים היו עוברים את המחסום צפונה מהגעתון גם בשנת 2004 לפחות כאשר הם ערכו חיוג לקרונות הנוסעים בחזרה לכיוון חיפה. הם עברו את המחסום של הגעתון לפחות 30 מטר צפונה למטרה זו. בעבר גם הופיעה סדרת תמונות כאן בפורום שמישהו צילם כאשר הלך ברגל ממחסום הגעתון צפונה כמה קילומטרים על המסילה ובצילומים נראו גם מסילות מפורקות ועצים שהספיקו לצמוח על תוואי המסילה. כדאי לחפש בארכיון הפורום. באכזיב היתה סדנת ומוסך קטרים גדולים מאוד בתקופת המנדט. כיום לא נשאר זכר ממנה ואפילו לא מבנה יחיד. ממה שזכור לי כילד באופן מעומעם בשלהי שנות ה-60 - אני זוכר שהסדנה היתה עדיין קיימת עם כל המסילות כמעט אך ללא שום קטרים כמובן ומנותקת מהתוואי הראשי שעבר בסמוך לה. כמו-כן אני זוכר שרידים חלודים של קרונות משא קטנים שהועברו אח"כ לסדנאות אפרים בקישון וככל הנראה פורקו והותכו. רבים מהם עוד עמדו שם על מסילות צדדיות בשנת 1986 בוודאות. להערכתי בתוואי שבין נהריה לראש הנקרה אין כיום בכלל שרידים של קרונות וכמות המסילות המחלידות הולכת וקטנה מאוד בגלל גניבת הברזל היקר. זה כל מה שידוע לי.
 
וכמובן שברגע שנסגר מפעל האסבסט, כמעט ולא היו צריכים את הקו

לי דווקא זכורות רכבות בקו לבצת בשנים 99-2000.
הקו נסגר רשמית בתחילת יולי 2000 אך להערכתי חודש לפני כבר לא נסעו בו רכבות. בעבר פורסמו כאן בפורום תמונות של קרונות "פזגז" עם קטר עיתוק אסלינגן באזור בצת. (תמונות משנות ה-80 המאוחרות). אני זוכר שקטרים בודדים היו עוברים את המחסום צפונה מהגעתון גם בשנת 2004 לפחות כאשר הם ערכו חיוג לקרונות הנוסעים בחזרה לכיוון חיפה. הם עברו את המחסום של הגעתון לפחות 30 מטר צפונה למטרה זו. בעבר גם הופיעה סדרת תמונות כאן בפורום שמישהו צילם כאשר הלך ברגל ממחסום הגעתון צפונה כמה קילומטרים על המסילה ובצילומים נראו גם מסילות מפורקות ועצים שהספיקו לצמוח על תוואי המסילה. כדאי לחפש בארכיון הפורום. באכזיב היתה סדנת ומוסך קטרים גדולים מאוד בתקופת המנדט. כיום לא נשאר זכר ממנה ואפילו לא מבנה יחיד. ממה שזכור לי כילד באופן מעומעם בשלהי שנות ה-60 - אני זוכר שהסדנה היתה עדיין קיימת עם כל המסילות כמעט אך ללא שום קטרים כמובן ומנותקת מהתוואי הראשי שעבר בסמוך לה. כמו-כן אני זוכר שרידים חלודים של קרונות משא קטנים שהועברו אח"כ לסדנאות אפרים בקישון וככל הנראה פורקו והותכו. רבים מהם עוד עמדו שם על מסילות צדדיות בשנת 1986 בוודאות. להערכתי בתוואי שבין נהריה לראש הנקרה אין כיום בכלל שרידים של קרונות וכמות המסילות המחלידות הולכת וקטנה מאוד בגלל גניבת הברזל היקר. זה כל מה שידוע לי.
וכמובן שברגע שנסגר מפעל האסבסט, כמעט ולא היו צריכים את הקו
יותר אך הוא נשאר פתוח ופעיל עוד כמה שנים גם לאחר סגירת המפעל.
 

tsd91

New member
מה שכמובן מסביר כמה דברים

וכמובן שברגע שנסגר מפעל האסבסט, כמעט ולא היו צריכים את הקו
יותר אך הוא נשאר פתוח ופעיל עוד כמה שנים גם לאחר סגירת המפעל.
מה שכמובן מסביר כמה דברים
ב-97', אז נסגר המפעל הייתי עדיין ילד בן 6 - אז מה הפלא שאני לא זוכר. אחר כך סביר להניח שהנסיעות הפכו לנדירות יחסית, מה שמסביר שלא שמתי לב אליהם.
 
מומלץ שתשאל גם את חן מלינג על קו זה. הוא גר שם באזור

קו נוסעים או משא?
זה היה קו נוסעים קבוע, עונתי או לפי הזמנה? או בכלל קו רכבות משא (למרות שאני לא מצליח לחשוב על כדאיות שכזו).

אגב, 2000 נשמע קצת מאוחר, לא זכורות לי רכבות עוברות - אבל אולי...
מומלץ שתשאל גם את חן מלינג על קו זה. הוא גר שם באזור
והוא עובד בארכיון הרכבת בחיפה.
 

VT08

New member
התנועה במסילת נהריה - בצת

מומלץ שתשאל גם את חן מלינג על קו זה. הוא גר שם באזור
והוא עובד בארכיון הרכבת בחיפה.
התנועה במסילת נהריה - בצת
בשנים האחרונות לפעילותה הופעלה תנועה סדירה של רכבות משא במסילה מנהריה לבצת :
רכבת ראשונה יצאה מידי יום מחיפה בשעה 4:30 עם מלח (מדימונה) למפעל "פרוטארום", מכולות למסוף שהפעילה רכבת ישראל במפעל "מילוז" וכן מלט ממפעל נשר למפעל "איתנית" (לשעבר "ישאסבסט") עד לסגירתו.
הקטר היה אוסף בדרכו חזרה לחיפה קרונות תפזורת ריקים מ"מילובר" לחיפה.
בצהריים הופעלה רכבת מחיפה ל"מילובר" עם קרונות תפזורת טעונים ל"מילובר". הקטר המשיך לבצת והפעיל משם רכבת מכולות לחיפה ובדרך אסף קרונות מלט ריקים מ"איתנית" וקרונות מלח ריקים מ"פרוטארום".
בשנת 2000 חייב מצב המסילה מנהריה לבצת את החלפתה ואולם בהיעדר תקציב מתאים הוחלט לסגור אותה לתנועה.
 
תודה רבה על התוספת החשובה !!! כל הכבוד !


התנועה במסילת נהריה - בצת
בשנים האחרונות לפעילותה הופעלה תנועה סדירה של רכבות משא במסילה מנהריה לבצת :
רכבת ראשונה יצאה מידי יום מחיפה בשעה 4:30 עם מלח (מדימונה) למפעל "פרוטארום", מכולות למסוף שהפעילה רכבת ישראל במפעל "מילוז" וכן מלט ממפעל נשר למפעל "איתנית" (לשעבר "ישאסבסט") עד לסגירתו.
הקטר היה אוסף בדרכו חזרה לחיפה קרונות תפזורת ריקים מ"מילובר" לחיפה.
בצהריים הופעלה רכבת מחיפה ל"מילובר" עם קרונות תפזורת טעונים ל"מילובר". הקטר המשיך לבצת והפעיל משם רכבת מכולות לחיפה ובדרך אסף קרונות מלט ריקים מ"איתנית" וקרונות מלח ריקים מ"פרוטארום".
בשנת 2000 חייב מצב המסילה מנהריה לבצת את החלפתה ואולם בהיעדר תקציב מתאים הוחלט לסגור אותה לתנועה.
תודה רבה על התוספת החשובה !!! כל הכבוד !

 
תוקף של כרטיס נסיעת המשך

שרשור בקשות
ושאלות (לא הכוונה)
תוקף של כרטיס נסיעת המשך
ממתי מתחיל או מסתיים תוקף 90 הדקות של כרטיס בנסיעת המשך? ואם לדייק את השאלה:
האם בחלוף 90 הדקות ואני עוד בנסיעת ההמשך ותפס אותי פקח האם הכרטיס שבידי תופס או צפוי לי קנס?
תודה.
<דיון בעבודה שאף אחד לא רוצה לנסות על עצמו
>
 
בהנחה שאת מתכוונת לכרטיס מעבר:

תוקף של כרטיס נסיעת המשך
ממתי מתחיל או מסתיים תוקף 90 הדקות של כרטיס בנסיעת המשך? ואם לדייק את השאלה:
האם בחלוף 90 הדקות ואני עוד בנסיעת ההמשך ותפס אותי פקח האם הכרטיס שבידי תופס או צפוי לי קנס?
תודה.
<דיון בעבודה שאף אחד לא רוצה לנסות על עצמו
>
בהנחה שאת מתכוונת לכרטיס מעבר:
מתחיל מתיקוף ראשון, מסתיים בתיקוף/עליה אחרונים. בתיקוף בתוך האוטובוס זה די פשוט. אם התיקוף ברציף (מטרונית), אז ההנחיה לנוסע פשוטה, אבל לגבי התנהגות הפקחים במצב שבו את עם כרטיס נייר - לא יודע.
 

olli3

New member
מנהל
מדובר בכרטיס מעבר ולא כרטיס המשך (יש הבדל מהותי).

תוקף של כרטיס נסיעת המשך
ממתי מתחיל או מסתיים תוקף 90 הדקות של כרטיס בנסיעת המשך? ואם לדייק את השאלה:
האם בחלוף 90 הדקות ואני עוד בנסיעת ההמשך ותפס אותי פקח האם הכרטיס שבידי תופס או צפוי לי קנס?
תודה.
<דיון בעבודה שאף אחד לא רוצה לנסות על עצמו
>
מדובר בכרטיס מעבר ולא כרטיס המשך (יש הבדל מהותי).
המעבר תקף כל עוד לא עברו 90 דקות מהרגע בו העברת את הרב קו באוטובוס האחרון. אם העברת את הרב קו בדקה ה-89 וירדת אחרי חצי שעה - זה תקין. שעת התיקוף היא הקובעת אם הנסיעה היא חוקית. יש גם קווים שהנסיעה בהם מקצה לקצה אורכת שעתיים, אף אחד לא מצפה מהנוסעים ללכת לנהג לאחר שעה וחצי ולשלם בשנית :)
&nbsp
נסיעת המשך זה משהו שתקף יותר בקווים בין עירוניים ולרוב מתאפשר פרק זמן של 3 שעות לניצול נסיעת ההמשך. מדובר כמעט תמיד בשירות לאיזור מרכזי שבוטל (הריסת תחנה מרכזית והעברת הקווים לתחנה חדשה בלי שיעברו במיקום הפיזי של התחנה הישנה) ולשם כך נותנים כרטיס המשך לנסיעה עירונית אחת ללא החלפות. או כפי שהונהג בצפון, שניתן לשלם על נסיעה מת"א לקרית שמונה אך לנסוע בשני קווים מת"א לעפולה ומעפולה לקרית שמונה בלי לשלם על כל אחד בנפרד.
 

Ofekalef1

New member
נדמה לי שבמכרז הנגב המערבי

מדובר בכרטיס מעבר ולא כרטיס המשך (יש הבדל מהותי).
המעבר תקף כל עוד לא עברו 90 דקות מהרגע בו העברת את הרב קו באוטובוס האחרון. אם העברת את הרב קו בדקה ה-89 וירדת אחרי חצי שעה - זה תקין. שעת התיקוף היא הקובעת אם הנסיעה היא חוקית. יש גם קווים שהנסיעה בהם מקצה לקצה אורכת שעתיים, אף אחד לא מצפה מהנוסעים ללכת לנהג לאחר שעה וחצי ולשלם בשנית :)
&nbsp
נסיעת המשך זה משהו שתקף יותר בקווים בין עירוניים ולרוב מתאפשר פרק זמן של 3 שעות לניצול נסיעת ההמשך. מדובר כמעט תמיד בשירות לאיזור מרכזי שבוטל (הריסת תחנה מרכזית והעברת הקווים לתחנה חדשה בלי שיעברו במיקום הפיזי של התחנה הישנה) ולשם כך נותנים כרטיס המשך לנסיעה עירונית אחת ללא החלפות. או כפי שהונהג בצפון, שניתן לשלם על נסיעה מת"א לקרית שמונה אך לנסוע בשני קווים מת"א לעפולה ומעפולה לקרית שמונה בלי לשלם על כל אחד בנפרד.
נדמה לי שבמכרז הנגב המערבי
נכתב שיהיו כרטיסי המשך בתוך ב"ש ללא הגבלת שעה, אלא הגבלה שהשימוש יהיה באותו יום. אני טועה?
 
תודה לשניכם

מדובר בכרטיס מעבר ולא כרטיס המשך (יש הבדל מהותי).
המעבר תקף כל עוד לא עברו 90 דקות מהרגע בו העברת את הרב קו באוטובוס האחרון. אם העברת את הרב קו בדקה ה-89 וירדת אחרי חצי שעה - זה תקין. שעת התיקוף היא הקובעת אם הנסיעה היא חוקית. יש גם קווים שהנסיעה בהם מקצה לקצה אורכת שעתיים, אף אחד לא מצפה מהנוסעים ללכת לנהג לאחר שעה וחצי ולשלם בשנית :)
&nbsp
נסיעת המשך זה משהו שתקף יותר בקווים בין עירוניים ולרוב מתאפשר פרק זמן של 3 שעות לניצול נסיעת ההמשך. מדובר כמעט תמיד בשירות לאיזור מרכזי שבוטל (הריסת תחנה מרכזית והעברת הקווים לתחנה חדשה בלי שיעברו במיקום הפיזי של התחנה הישנה) ולשם כך נותנים כרטיס המשך לנסיעה עירונית אחת ללא החלפות. או כפי שהונהג בצפון, שניתן לשלם על נסיעה מת"א לקרית שמונה אך לנסוע בשני קווים מת"א לעפולה ומעפולה לקרית שמונה בלי לשלם על כל אחד בנפרד.
תודה לשניכם
 

טשאפק 2

New member
קו 100 משפירים - מי יכול לעדכן מה מצבו

שרשור בקשות
ושאלות (לא הכוונה)
קו 100 משפירים - מי יכול לעדכן מה מצבו
לפני שנה פלוס דיווחו לי שהקו, למרות שעל הנייר אטרקטיבי מאד, יוצא לדרכו כמעט ריק.

האם דברים השתנו מאז? הקו צבר פופולריות?

(האם היו שינויים במסלול\תדירות?).
 

amit1270

New member
אני חושב שהשתפר

קו 100 משפירים - מי יכול לעדכן מה מצבו
לפני שנה פלוס דיווחו לי שהקו, למרות שעל הנייר אטרקטיבי מאד, יוצא לדרכו כמעט ריק.

האם דברים השתנו מאז? הקו צבר פופולריות?

(האם היו שינויים במסלול\תדירות?).
אני חושב שהשתפר
אם התדירות היא אנידיקציה לפופולריות, אז מצבו לא רע: כל 15-20 דקות בשעות השיא, 30 דקות בשעות השפל (אם כי השירות מסתיים בשעה מוקדמת למדי: 20:00).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה