שפות זרות- כן או לא?

Drorrrrrr

New member
שפות זרות- כן או לא?

היום הייתה לי בחינה בע"פ בצרפתית, ונתקעתי בה נורא. מה אתם אומרים על כל הקטע של השפות הזרות? הבחינות בעל פה? דברו קצת
[בעברית !].
 
אמ

לא הייתי בוחרת מבחירה ללמוד שפה זרה..
זה קשה. ממש אבל. ובכלל בתי ספר לא יודעים ללמד שפות :| צריך פשוט לטוס למקום של השפה הרצויה וזהו. נגיד אנגלית אני לא לומדת כלום אני יודעת לדבר הרבה יותר טוב מלכתוב וכאלה :|. טוב גלשתי מהנושא.
 

Dawson girl

New member
אוי, זה כיף ללמוד שפות זרות ../images/Emo13.gif

אבל כמו שכרמית אמרה, ל-א בביצפר
בנאדם שיודע שפות הוא בנאדם משכיל, מה גם שכיף לפטפט בשפות אחרות. זה נחמד כזה
 
כן, לא בבצפר

בצפר לא יודע ללמד! יש לי חוש לשפות. שפות שאני ממש יודעת- עברית ואנגלית שפות באמצע כזה שאני כמעט יודעת שוטף- ערבית וספרדית [ואז גם אפשר להסתדר עם איטלקית ופורטוגזית וכאלה שהם דומים] שפות שאני יודעת רק כמה מילים- רוסית, צרפתית וגרמנית.
 
אממ לאדעת..אני דיי בעד..

כאילו...אם לומדים שפה..אז צריך לדעת גם להתבטא באותה שפה.... =]
 

La Gamba

New member
כמו שאמרו- לא בבי"ס

למרות שנראה לי שבלימודים האקדמיים אני אציף את עצמי בקורסים של שפות (מקצועות חופשיים), כאשר בתכנון- קודם כל ספרדית (איך אני אמור להסתובב עם דרכון גוואטמלי אם אני לא יכול להבין מה כתוב בו) אח"כ ערבית- כי אנחנו במדינת ישראל בהזדמנות- גרמנית. כאשר תוך כדי: לימודי שפה עתיקה (ארמית/לטינית/יוונית). זו רשימה ארוכה, אבל יש לי את כל החיים להשלים אותה. אגב, אחרי שאני אלמד ספרדית וגרמנית, יהיו ברשותי 3 שפות אירופאית (ביחד עם האנגלית) הזדמנות מצויינת לטוס לצרפת ולראות אם הם יודעים משהו חוץ מצרפתית. (ואם לא אז לצחוק על בורותם)
 

111שיר

New member
לדעתי זה חשוב שתהיה עוד שפה

תראה בעניין הבע"פ בצרפתית, אני לא יודעת לדבר בגרוש בע"פ, גם בקושי מבינה כשמדברים איתי, ואמרתי למורה בכיתה י' לפני שהרחבתי את זה, זו הייתה ההתלבטות העיקרית שלי, והיא אמרה לי שהיא תעזור לי. אני מקווה באמת שלבגרות היא תעזור לי (דרך אגב, מתי הבגרות שלך?) אבל בתכלס כל המבחנים על היצירות, כל מה שהיו יכולים לשאול אותי בבגרות בע"פ ויותר , קיבלתי 100, מה שאם היו שואלים אותי בע"פ אין מצב שהייתי מצליחה ככה. אומנם עדיין לא התחלתי ממש להתכונן בע"פ, ואני שונאת את זה כי זה כל כך משמעותי ויכול להרוס לי את הציון, וזה דפוק לא לעשות בכתב, אז אני יודעת שמצד שני זה טוב, כי זה לא שווה לצאת מתיכון לאחר שלומדים 6 שנים צרפתית ועוד מורחב, ולא לדעת להשתמש בזה. לזהות קצת משפטים ולפרש בכתב זה לא שווה. לדבר בע"פ זה העיקר, ואם לא היה את זה לא הייתי יודעת לדבר. כך זה מכריח אותי ללמוד לדבר (מקווה שזה לא יהיה סתם לשנן בע"פ תשובות...)
 
למעלה