שעתיים מתל אביב: טיולי משפחה מרעננים בדרום

תוכן-מקודם

Member
מנהל
pexels-timur-weber .jpg
קרדיט תמונה PEXELS

הטבע הדרומי, בניגוד למה שנוטים לחשוב עליו, מציע בתוכו עולם עשיר של צמחיה, תופעות גיאולוגיות מעניינות ומסלולים שניתן לצפות בהם בכל אלה בזמן משפחה איכותי. אספנו בשבילכם שלושה מסלולי טיול שמתאימים לילדים, להורים ולכל מי שרוצה להכיר קצת יותר את מרחביה החמים והמדהימים שיש לארץ הזאת להציע, במרחק נסיעה שכל ילד יכול לעמוד בו.

פיסת היסטוריה בלב העיר: העיר העתיקה בבאר שבע​

אולי זה יפתיע את חלקכם, אבל בירת הנגב כמו שרובינו מכירים אותה היא חדשה יחסית. העיר ההיסטורית הוקמה על ידי השלטון העות'מאני בתחילת המאה ה-20. עיר זו, המכונה גם "העיר העתיקה", תעביר אתכם מסע קצר בזמן- הילדים יוכלו להתפעל ממבנים עתיקים שתוכננו היטב, ויחד תוכלו לדמיין אילו חיים התרחשו בתוכם. ביקור בבאר אברהם יספק הצצה אל חיים תנכיים, ובהמשך המסע תוכלו לבקר בתחנת הרכבת התורכית, אליה הובא קטר קיטור עתיק מרשים בגודלו שכמעט וניתן לשמוע את צפירותיו (הכניסה למתחם היא בחינם אולם חלק מהפעילויות, כמו מיני מוזיאון הרכבת וקרון הטרקלין כרוכות בתשלום). כמו כן, כדי לספוג תרבות של עמים אחרים, תוכלו לבקר במתחם מוזיאון הנגב ולהתרשם מהעוצמה של המסגד הגדול של באר שבע שהפך עם השנים למוזיאון לתולדות האסלאם. עם מי שתייה ושירותים לאורך המסלול, בטיול האורבני הזה תוכלו להיות רגועים ולהתרכז בהנאה משותפת משרידים שנותרו בליבו הפועם של המדבר. אם תרצו להתפנק בסוף הטיול בארוחה מהעת החדשה, תוכלו לקנח בפיצה באר שבע בארוחה שתשביע את הילדים לקראת הדרך חזרה ותגרום לכם לשמוח שאחרי הכול אתם חיים ב2022.

נחל בשור ופארק אשכול​

גם אם אתם מתגוררים במרכז, או בכלל בצפון, בטח שמעתם על נחל בשור- אחד הנחלים הגדולים בארצנו הקטנטונת היורד אל הים התיכון. בלב הנגב המערבי הנגלה במלוא תפארתו, עם פינות שזורמים בהן מים בכל השנה, תוכלו ללכת בשלווה ובנחת 14 ק"מ לצד הנחל, גם עם הקטנטנים שלכם. כל מסלול מעגלי המרכיב את הטיול יגלה טפח אחר של האזור המיוחד הזה: בחודשים פברואר-מרץ תתרשמו ממרבדי כלניות, נוריות ופרגים באדום זוהר וחדי ההבחנה יאתרו את צבעוני המדבר לצדם. בדרך תחלפו על פי שרידים של מחצבות מהתקופה הכלקוליתית (לפני 6,000 שנים!), שיהווה פינות עצירה והתרעננות מושלמות לקפה ונשנושים, ובעונות המעבר תוכלו להרים את המבט ולצפות בציפורים נודדות.

שמורת השיטה המלבינה​

למרות שחלק מן המשפחות יעדיפו מסלולי הליכה מרובה, ממש לא חייבים להזיע כדי לטייל. אם חפצתם בטיול דרומי ומרענן, פארק השיטה המלבינה הוא היעד שלכם לשבת הקרובה. הפארק ממוקם על גבעה הנמצאת ממש בשולי אשדוד, והוא נחשב לאחת מפינות החמד הפחות מוכרות בארצנו. בתוך מרחב טבעי ופראי שלא נגעה בו יד אדם מתקיימת מערכת אקולוגית מגוונת ועשירה הייחודית לאזור זה. בשמורה, כפי שניתן לנחש מהשם, גדלים עצי שיטה מלבינה, עץ עתיק שמוצאו באפריקה אשר מהווה שריד מן התקופה בה שרר בארץ אקלים טרופי. שיא פריחתם של העצים המיוחדים הללו הוא בחודש מאי, על אף שבכל אחת מתקפות השנה תוכלו לחזות במגוון עשיר של צמחים ובעלי חיים שלא ניתן למצוא בלב תל אביב, ולמעשה בשום מקום אחר. עץ נוסף שניתן לחזות בו בגבעה הוא פיקוס השקמה, עץ נשיר רחב ממדים שגם מוצאו בסוואנות של אפריקה. השמורה היא מקום בו המבוגרים שביניכם יוכלו להינות מקפה מפנק בספסלי הפיקניק, בעוד הילדים יוכלו להתרוצץ, לטפס על עצים, לצפות בעופות דורסים בשמיים ובחרקים מיוחדים בינות הפרחים, ולגלות יופי שאפילו תמונות איכותיות במיוחד לא יצליחו לתפוס במלואו. בסיום כמה שעות מאז הקפה הראשון שלכם, בטח תהיו רעבים. זה הזמן לקפל את הפיקניק, ולנסוע כמה דקות בלבד אל מרכז העיר ולהתפנק בפיצה אשדוד, שיציע לכם סיום שכל המשפחה תשמח לקחת בו חלק.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה