שעות נוספות ושעות חסרות בחוזה גלובלי
שלום, התחלתי לעבוד בחודש שעבר בחברת היי-טק בינונית. התשלום הוא חודשי, כשכ-10% מוגדרים כתוספת גלובלית עבור שעות נוספות. כמו-כן, בחוזה מוגדר שבוע עבודה בן 5 ימים, ויום עבודה בן 9 שעות. המשרה מוגדרת כמשרת אמון - "התפקיד מחייב מידה מיוחדת של אמון אישי, ולכן לא יחולו הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה...". עד כאן אלו דברים שכבר הופיעו בחוזים קודמים עליהם הייתי חתום. מה שכאן יוצא דופן, הוא שיש לי כרטיס עובד שעליי להחתים בתחילת וסוף יום העבודה. בחודש האחרון, כמעט ולא הייתה לי תעסוקה (בסוף אוגוסט גם ראש הצוות וגם מנהל המחלקה שלי היו בחופשה), לכן במרבית מן הימים לא הגעתי ל-9 שעות עבודה (בימים בהן כן הייתה לי תעסוקה, עבדתי גם מעבר ל-9 שעות). היום, כראש הצוות שלי ראה את דו"ח הנוכחות שלי מהחודש האחרון, הוא אמר שעקרונית על החוסרים האלה מורידים במשכורת. האם ע"פ תנאי החוזה שלי הדבר מותר? מדוע על שעות נוספות אני לא מקבל תוספת (כאמור - תוספת השעות הגלובלית היא חלק אינטגרלי מן המשכורת) אך על חוסרים עליי לשלם? אשמח לקבל תשובה מקצועית. תודה מראש, ארז
שלום, התחלתי לעבוד בחודש שעבר בחברת היי-טק בינונית. התשלום הוא חודשי, כשכ-10% מוגדרים כתוספת גלובלית עבור שעות נוספות. כמו-כן, בחוזה מוגדר שבוע עבודה בן 5 ימים, ויום עבודה בן 9 שעות. המשרה מוגדרת כמשרת אמון - "התפקיד מחייב מידה מיוחדת של אמון אישי, ולכן לא יחולו הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה...". עד כאן אלו דברים שכבר הופיעו בחוזים קודמים עליהם הייתי חתום. מה שכאן יוצא דופן, הוא שיש לי כרטיס עובד שעליי להחתים בתחילת וסוף יום העבודה. בחודש האחרון, כמעט ולא הייתה לי תעסוקה (בסוף אוגוסט גם ראש הצוות וגם מנהל המחלקה שלי היו בחופשה), לכן במרבית מן הימים לא הגעתי ל-9 שעות עבודה (בימים בהן כן הייתה לי תעסוקה, עבדתי גם מעבר ל-9 שעות). היום, כראש הצוות שלי ראה את דו"ח הנוכחות שלי מהחודש האחרון, הוא אמר שעקרונית על החוסרים האלה מורידים במשכורת. האם ע"פ תנאי החוזה שלי הדבר מותר? מדוע על שעות נוספות אני לא מקבל תוספת (כאמור - תוספת השעות הגלובלית היא חלק אינטגרלי מן המשכורת) אך על חוסרים עליי לשלם? אשמח לקבל תשובה מקצועית. תודה מראש, ארז