שסתומים הידראולים ??

urib

New member
שסתומים הידראולים ??

מה זה? / למה זה? זה טוב?/ זה רע? אולי כואב?.....או אפילו טעים? בקיצור - כל מי שיש לו מושג - אשמח לתשובות
 

dmx_must_fly

New member
שסתומים הדראולים

כשמם כן הם. מונעים ע"י בוכנה הידראולית ולא ע"י מוטות וקפיצים או לחילופין מערכת הדזמו. יש יתרונות וחסרונות כמו לכל מערכת. היתרון המרכזי של המערכת ההידראולית הוא שאם נקרעת רצועת הטיימינג לא נגרם שום נזק למנוע ולשסתומים ההפך ממערכת מכנית שבמצב כזה נגרם נזק כבד למנוע ולשסתומים.
 

cagiva

New member
במקרה

אתמול פשפשטי בגליונות העבר של מגזין האופנועים של עמינו הקט(גליון 143) "משמשים את מנועי הפורמולה 1" "אויר,כידוע,יכול לשמש כקפיץ לא רע.כל מי שיש לו במזלג הקדמי וונטיל להכנסת אויר מכיר את ההשפעה שלו.אך למרות קפיציותו המצויינת-ולהבדיל מקפיץ פלדה-הוא כמעט ואינו שוקל! באמצעות שימוש בבוכנת אויר קטנה במקום קפיצי הפלדה,נפתרים יצרני מנועי הפורמולה אחת מעוד כמה גרמים של מאסה מיותרת שכבר לא צריך להאיץ. בנוסף לכך,הפרוגרסיביות הטבעית של קפיץ המבוסס על אוויר מאפשרת הפעלת לחץ קל מאוד על גל הזיזים רוב הזמן,שהולך ומתנקז בדיוק מתי שצריך,בקצה מהלך השסתום.קפיצי "אוויר" אינם יכולים להישבר,ואם כוח הלחיצה שלהם אינו מספק,כל מה שצריך לעשות הוא להעלות את לחץ האוויר במערכת. אבל בינתיים.עד שנזכה לאופנועי כביש עם מערכת כזו וטלטלי קרבון,בהחלט אפשר להמשיך ולהתפעל מהעובדה שבסוכנות בפינת הרחוב ניתן לרכוש אופנוע מייצור סדרתי שמנועו מגיע לסל"ד אסטרונומי,שאופנועי מרוץ יכלו רק לחלום עליו פעם,ועם אמינות של אוטובוס." "יוסי שווץ"
 

urib

New member
אם הבנתי נכון את דבריך

אז לאופנועים רגילים אין מערכת כזאת. אני מצוטט :"עד שנזכה לאופנועי כביש..." יכול להיות של honda cbx750 יש מערכת כזאת - או שאין סיכוי וזו סתם אמירה של מישהו לא מבין? או שמא לא הבנתי נכון את דבריך?
 

TShavit

New member
תיקונים וביאורים

בקצרה (עקב הלחץ הרגיל, אין זמן, gotta run וכו´) 1. "שסתומים הידראוליים" אין פירושו כלל וכלל שבוכנה הידראולית דוחפת את השסתום, אלא פשוט ששמן בלחץ תופס את מקום מרווח השסומים ובכך נמנע לחלוטין הצורך בכיוון שסתומים. 2. ל-CBX750 יש גם יש שסתומים כאלו. 3. ואם אני לא טועה גם להרלי. טל
 

dlx1100F

New member
לדעתי אתה מתכוון למערכת שמכונה

Hydraulic Tappets. על ראשי השסתומים מולבשות מעין "כוסיות" הפוכות (tappets) אשר עליהן לוחצים הזיזים (דומה בצורתו למנגנון שסתומים עם שימסים). כאשר השסתום סגור (הזיז אינו לוחץ על השסתום) המרווח שבין ה"כוסית" הזו וראש השסתום מתמלא בשמן, ע"י מערכת השמן של המנוע, דרך שסתום חד-כיווני קטן, והכוסית נצמדת לזיז. כאשר הזיז לוחץ על ה"כוסית", השסתום החד-כיווני נסגר, והשמן אינו יכול לברוח. כך שבפועל, אין מרווח בין הזיזים לראשי השסתומים, ואין צורך לעשות כיווני שסתומים (המרווח תמיד מלא בשמן). מערכת כזו נדירה מאד באופנועים (לא ברור לי למה, כי היא עושה רק טוב) ונפוצה יותר במנועי מכוניות. למיטב ידיעתי היא אכן קיימת ב-CBX750, וגם ב- Harley. ל-dmx- אני לא מכיר מנגנון פתיחת/סגירת שסתומים במנועים המופעל ע"י בוכנות הידראוליות. (זה כמובן לא אומר שאין כזה דבר, אבל זה אומר שאם זה קיים זה מאד נדיר). ועוד יותר קשה לי להאמין שיש כזו מערכת באופנועים. הסיבה היא שמערכת הידראולית היא איטית מדי, ולא תהיה מסוגלת להגיב במהירות הנדרשת במנועים המסתובבים במהירויות של אלפי סל"ד. אולי זה אפשרי במנועי דיזל איטיים.
 

dlx1100F

New member
הופ שכחתי - עוד משהו ל-dmx

אם אתה, או מישהו אחר, מכיר כלי רכב או מנועים עם מערכת הידראולית כמו זו שציינת, אנא ציין אותם. תודה.
 

חיים_K

New member
אכן אין מערכות כאלה

הפעלה הדראולית לחלוטין של השסתומים, ללא גל זיזים בכלל, היא כמעט בלתי אפשרית בגלל זמני תגובה וסיבות אחרות. אם כבר, היו נסיונות לבצע זאת באמצעות סולונואידים חשמליים, אבל גם לזה יש מגבלות קשות. אם זאת, ישנן מערכות אשר מסוגלות לשנות באופן אקטיבי את תזמון השסתומים (הונדה מכוניות היו בין החלוצים בזה, בפורמולה 1, וכיום זה נפוץ בדגמי מכוניות רבים) ואפילו את מהלך פתיחתם (דגמי ב.מ.וו החדשים, אלה עם ה 4 גלגלים).
 
למעלה