שסע גווני??? קריאה לעזרתכם/ן
מדובר בפרק של מימד העומק מתוך 'כתב יד ופסיכודינמיקה' (בעמוד 91-92) שבה סורק אודם את תופעת 'גיוון הקו' כפי שמופיעה בפוטנציות השונות, אני הגעתי להבהרות שלו בנושא בפוטנציה ה' מבלי שהצלחתי לרדת לסוף דעתו, אשמח אם מישהו/י יסייע לי קצת ויהיה עוד יותר נחמד אם יהיו דוגמאות מומחשות לסיטואציה אפשרית. להלן עיקרי הדברים מתוך החומר של אודם בנושא: פוטנציה ה: שסע גווני - זה כאשר גיוון הקו משוסע בתוך נתיב הקו ואז נוצר מצב של מעין מחיצה שמבדילה בין כהות בולטת לבין חיוורון פתאומי . במחיצה הזו שבין הכהות לחיוורון של הקו משתקף פער ריגושי חמור שיש בו כדי להניא את החוויה מלגשר בינהם. הכותב נמצא במצב שהוא לא יכול/מוכן 'לעבור לסדר היום'. הבעיה שבפניה הוא ניצב נחווית אצלו דו-חזיתית וניגודיה הפנימיים חריפים לו מכדי להתעלם מהם, הוא גם איננו רואה כיצד לפשר בינהם. אי לכךהוא 'פוסח על שתי הסעיפים' כשהוא 'תקוע' בין אופציות שונות שאין בהן הכרעה. מן הראוי לציין שבמצב נפש זה 'נתקעים' כותבים כאלה שאינם יכולים להיות 'שלמים עם עצמם' ובשעת-המעשה נפשם חצוייה. מומנט זה חשיבותו מרובה (בין השאר) גם בחקירה קרימינולוגית של הכתב, כי הוא ביטוי להלם ('שוק') שעשוי להעיד על אשמת הכותב (עיין ב'כתב יד ומציאות'). מישהו/י...
מדובר בפרק של מימד העומק מתוך 'כתב יד ופסיכודינמיקה' (בעמוד 91-92) שבה סורק אודם את תופעת 'גיוון הקו' כפי שמופיעה בפוטנציות השונות, אני הגעתי להבהרות שלו בנושא בפוטנציה ה' מבלי שהצלחתי לרדת לסוף דעתו, אשמח אם מישהו/י יסייע לי קצת ויהיה עוד יותר נחמד אם יהיו דוגמאות מומחשות לסיטואציה אפשרית. להלן עיקרי הדברים מתוך החומר של אודם בנושא: פוטנציה ה: שסע גווני - זה כאשר גיוון הקו משוסע בתוך נתיב הקו ואז נוצר מצב של מעין מחיצה שמבדילה בין כהות בולטת לבין חיוורון פתאומי . במחיצה הזו שבין הכהות לחיוורון של הקו משתקף פער ריגושי חמור שיש בו כדי להניא את החוויה מלגשר בינהם. הכותב נמצא במצב שהוא לא יכול/מוכן 'לעבור לסדר היום'. הבעיה שבפניה הוא ניצב נחווית אצלו דו-חזיתית וניגודיה הפנימיים חריפים לו מכדי להתעלם מהם, הוא גם איננו רואה כיצד לפשר בינהם. אי לכךהוא 'פוסח על שתי הסעיפים' כשהוא 'תקוע' בין אופציות שונות שאין בהן הכרעה. מן הראוי לציין שבמצב נפש זה 'נתקעים' כותבים כאלה שאינם יכולים להיות 'שלמים עם עצמם' ובשעת-המעשה נפשם חצוייה. מומנט זה חשיבותו מרובה (בין השאר) גם בחקירה קרימינולוגית של הכתב, כי הוא ביטוי להלם ('שוק') שעשוי להעיד על אשמת הכותב (עיין ב'כתב יד ומציאות'). מישהו/י...