שנת יצור סוף 64

  • פותח הנושא gen1
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

gen1

New member
שנת יצור סוף 64

שנת יצור סוף 64
שלום! שנת יצור 64 תודה למי שהביא את הגרוטאה לפורום נדמה לי שהיא נמצאת בראש פינה ,89454 מהסדרה הראשונה של האמבטיות עירונית אורגינלית עם 4 פנסים קדימה מתוך סדרה שהחלה ב89441 והסתימה ב89455 מספר פנימי שסומן בשנת 1980 70813 ,
 

gen1

New member
ועוד תמונה של 89454

שנת יצור סוף 64
שלום! שנת יצור 64 תודה למי שהביא את הגרוטאה לפורום נדמה לי שהיא נמצאת בראש פינה ,89454 מהסדרה הראשונה של האמבטיות עירונית אורגינלית עם 4 פנסים קדימה מתוך סדרה שהחלה ב89441 והסתימה ב89455 מספר פנימי שסומן בשנת 1980 70813 ,
ועוד תמונה של 89454
שלום! ועוד תמונה של 89454 אמבטיה שהיתה שייכת לסניף כרמל ,אגב שני הסניפים כרמל ונו"ש תמכו בסניף קרית חיים ויתכן מאד שנסעתי עם האמבטיה הזו בקו 52 לביה"ס בסמ"ת בהדר חיפה או מהדר לטכניון בקו 19
 
שוב אתה חוזר על טעויות נוראיות עקב חוסר ידיעה

ועוד תמונה של 89454
שלום! ועוד תמונה של 89454 אמבטיה שהיתה שייכת לסניף כרמל ,אגב שני הסניפים כרמל ונו"ש תמכו בסניף קרית חיים ויתכן מאד שנסעתי עם האמבטיה הזו בקו 52 לביה"ס בסמ"ת בהדר חיפה או מהדר לטכניון בקו 19
שוב אתה חוזר על טעויות נוראיות עקב חוסר ידיעה
שהרי אין ברשותך שום מידע על מה שעבר האוטובוס הזה ואחיו במהלך השנים. אין ספק קל שבקלים שהשלדה שלו היא ממודל הדגם 1964 אך המרכב הוא משנת ייצור 1970 נקודה. הרכב היה בעל מרכב שונה בין השנים 1964 עד 1970. בשנת 69 וגם בשנת 70 שודרגה כמות נכבדה של אוטובוסים מיושנים עקב בעיות קורוזיה ונזילות קשות מהגג למרכב האמבטיה. היה זה במסגרת תכנית רב שנתית והדבר היה הכרחי כדי לא להשבית את הרכב ליותר מדי זמן. אתה מוזמן להגיע לארכיון אגד בירושלים ולמצוא בעצמך את הניירת העוסקת בענין זה. נמצאו בעיות ופגמים בחלק בלתי מבוטל מהמרכבים שיוצרו בין השנים 1959-1965 והיה צורך להחליף מרכבים שלמים למרכבים חדשים משודרגים. מרכבים הוחלפו גם לאחר תאונות ופיגועים בשנות ה-70 אך הנוהג הזה הופסק כאשר אומצה שיטת "נזק מעל 50% מערך הרכב בשיקלול גילו ובכמה שנים נותרו לו על הכביש". כיום התיקון לא יבוצע גם על 40% פגיעה בערך הרכב אם נשארו לו פחות מ-50% זמן עד למועד ההשבתה כלומר במילים אחרות - פחות מ-7.5 שנים על הכביש. כיום כל מקרה לגופו. בעבר תוקנו תאונות קשות מאוד באמצעות החלפה כוללת של מרכב וכמו-כן במקרה בו היה דרוש שיקום יקר למרכב מיושן. הבעיה של שיקום מרכבים ישנים היתה אופיינית מאוד לחיפה ולתל-אביב והרבה פחות לירושלים בה אחוזי הלחות נמוכים יותר. כמו-כן הוחלפו כל המרכבים של סרקקיס למרכבי "מולדת" ולמרכבים אחרים עקב בעיות דומות.
בהחלט יתכן שנסעת ברכב מס' 89-454 בתצורה של אמבטיה, אם כי לאחר 1969. בזה אין כל ספק. אם נסעת ברכב זה לפני 1969 הרי שנסעת בו בתצורת מרכב עממית. יהודה: השנים עושות את שלהן ולא כל דבר שאתה זוכר תואם לשנים שאתה חושב שבהן היה הדבר. זה קורה לכולם ולכן אני מסתמך על ניירת ועל מידע עצום שדני שניהל בעבר את ארכיון אגד הביא לי. דני צילם לי במהלך העשורים אלפי עמודים על חשבונו וכולם עוסקים באוטובוסים עצמם באגד. אתה יכול בזמנך החופשי לקפוץ לצביקה - מנהל ארכיון אגד כיום ולבקש ממנו שימצא לך תכתובות בענין זה ובדברים נוספים שמעניינים אותך. צביקה יותר נחמד מנחמד ואוהב לסייע לכולם.
 
ובכך תמו דבריי בענין 89-454. אתה יכול להמשיך

שוב אתה חוזר על טעויות נוראיות עקב חוסר ידיעה
שהרי אין ברשותך שום מידע על מה שעבר האוטובוס הזה ואחיו במהלך השנים. אין ספק קל שבקלים שהשלדה שלו היא ממודל הדגם 1964 אך המרכב הוא משנת ייצור 1970 נקודה. הרכב היה בעל מרכב שונה בין השנים 1964 עד 1970. בשנת 69 וגם בשנת 70 שודרגה כמות נכבדה של אוטובוסים מיושנים עקב בעיות קורוזיה ונזילות קשות מהגג למרכב האמבטיה. היה זה במסגרת תכנית רב שנתית והדבר היה הכרחי כדי לא להשבית את הרכב ליותר מדי זמן. אתה מוזמן להגיע לארכיון אגד בירושלים ולמצוא בעצמך את הניירת העוסקת בענין זה. נמצאו בעיות ופגמים בחלק בלתי מבוטל מהמרכבים שיוצרו בין השנים 1959-1965 והיה צורך להחליף מרכבים שלמים למרכבים חדשים משודרגים. מרכבים הוחלפו גם לאחר תאונות ופיגועים בשנות ה-70 אך הנוהג הזה הופסק כאשר אומצה שיטת "נזק מעל 50% מערך הרכב בשיקלול גילו ובכמה שנים נותרו לו על הכביש". כיום התיקון לא יבוצע גם על 40% פגיעה בערך הרכב אם נשארו לו פחות מ-50% זמן עד למועד ההשבתה כלומר במילים אחרות - פחות מ-7.5 שנים על הכביש. כיום כל מקרה לגופו. בעבר תוקנו תאונות קשות מאוד באמצעות החלפה כוללת של מרכב וכמו-כן במקרה בו היה דרוש שיקום יקר למרכב מיושן. הבעיה של שיקום מרכבים ישנים היתה אופיינית מאוד לחיפה ולתל-אביב והרבה פחות לירושלים בה אחוזי הלחות נמוכים יותר. כמו-כן הוחלפו כל המרכבים של סרקקיס למרכבי "מולדת" ולמרכבים אחרים עקב בעיות דומות.
בהחלט יתכן שנסעת ברכב מס' 89-454 בתצורה של אמבטיה, אם כי לאחר 1969. בזה אין כל ספק. אם נסעת ברכב זה לפני 1969 הרי שנסעת בו בתצורת מרכב עממית. יהודה: השנים עושות את שלהן ולא כל דבר שאתה זוכר תואם לשנים שאתה חושב שבהן היה הדבר. זה קורה לכולם ולכן אני מסתמך על ניירת ועל מידע עצום שדני שניהל בעבר את ארכיון אגד הביא לי. דני צילם לי במהלך העשורים אלפי עמודים על חשבונו וכולם עוסקים באוטובוסים עצמם באגד. אתה יכול בזמנך החופשי לקפוץ לצביקה - מנהל ארכיון אגד כיום ולבקש ממנו שימצא לך תכתובות בענין זה ובדברים נוספים שמעניינים אותך. צביקה יותר נחמד מנחמד ואוהב לסייע לכולם.
ובכך תמו דבריי בענין 89-454. אתה יכול להמשיך
ולהתבלבל קשות ולדון בענין 89-454 עם עצמך. אין לי שום כוונה להגדיל את השרשור הזה אלא ובלבד לאחר שתדאג לבקר בארכיון אגד או בארכיון הארגז ולהמציא מהם את המסמכים הדרושים. גם בארכיון משרד התחבורה תוכל למצוא מידע מדוייק על החלפת המרכב. שיהיה לך ערב שמח נעים וקריר ותקן את עצמך
 

gen1

New member
המידע שלי הוא זכרון

שוב אתה חוזר על טעויות נוראיות עקב חוסר ידיעה
שהרי אין ברשותך שום מידע על מה שעבר האוטובוס הזה ואחיו במהלך השנים. אין ספק קל שבקלים שהשלדה שלו היא ממודל הדגם 1964 אך המרכב הוא משנת ייצור 1970 נקודה. הרכב היה בעל מרכב שונה בין השנים 1964 עד 1970. בשנת 69 וגם בשנת 70 שודרגה כמות נכבדה של אוטובוסים מיושנים עקב בעיות קורוזיה ונזילות קשות מהגג למרכב האמבטיה. היה זה במסגרת תכנית רב שנתית והדבר היה הכרחי כדי לא להשבית את הרכב ליותר מדי זמן. אתה מוזמן להגיע לארכיון אגד בירושלים ולמצוא בעצמך את הניירת העוסקת בענין זה. נמצאו בעיות ופגמים בחלק בלתי מבוטל מהמרכבים שיוצרו בין השנים 1959-1965 והיה צורך להחליף מרכבים שלמים למרכבים חדשים משודרגים. מרכבים הוחלפו גם לאחר תאונות ופיגועים בשנות ה-70 אך הנוהג הזה הופסק כאשר אומצה שיטת "נזק מעל 50% מערך הרכב בשיקלול גילו ובכמה שנים נותרו לו על הכביש". כיום התיקון לא יבוצע גם על 40% פגיעה בערך הרכב אם נשארו לו פחות מ-50% זמן עד למועד ההשבתה כלומר במילים אחרות - פחות מ-7.5 שנים על הכביש. כיום כל מקרה לגופו. בעבר תוקנו תאונות קשות מאוד באמצעות החלפה כוללת של מרכב וכמו-כן במקרה בו היה דרוש שיקום יקר למרכב מיושן. הבעיה של שיקום מרכבים ישנים היתה אופיינית מאוד לחיפה ולתל-אביב והרבה פחות לירושלים בה אחוזי הלחות נמוכים יותר. כמו-כן הוחלפו כל המרכבים של סרקקיס למרכבי "מולדת" ולמרכבים אחרים עקב בעיות דומות.
בהחלט יתכן שנסעת ברכב מס' 89-454 בתצורה של אמבטיה, אם כי לאחר 1969. בזה אין כל ספק. אם נסעת ברכב זה לפני 1969 הרי שנסעת בו בתצורת מרכב עממית. יהודה: השנים עושות את שלהן ולא כל דבר שאתה זוכר תואם לשנים שאתה חושב שבהן היה הדבר. זה קורה לכולם ולכן אני מסתמך על ניירת ועל מידע עצום שדני שניהל בעבר את ארכיון אגד הביא לי. דני צילם לי במהלך העשורים אלפי עמודים על חשבונו וכולם עוסקים באוטובוסים עצמם באגד. אתה יכול בזמנך החופשי לקפוץ לצביקה - מנהל ארכיון אגד כיום ולבקש ממנו שימצא לך תכתובות בענין זה ובדברים נוספים שמעניינים אותך. צביקה יותר נחמד מנחמד ואוהב לסייע לכולם.
המידע שלי הוא זכרון
שלום! המידע שלי הוא זכרון .ואתה מה לעשות לא יכול להתחרות איתו אלא לקרוא בלבד ,אין מה לעשות אם משהו שזוכר שאת לוח השרטוט שלו שכח ב89371 תוצרת הארגז 4 פנסים קדימה כאשר ירד מהאוטובוס ברחוב ביאליק בהדר וברחוב בלפור הרגיש שצריך ללכת לרחוב הנביאים שם היתה מחלקת אבידות של קוי 50 שם אומרים לו שהאוטובוס נמצא בככר פלומר לוקחים את 12 מהחלוץ יורדים לככר פלומר האוטובוס עדין שם אבל הלוח היה אצל הסדרן . אז אתה תעדכן את הארכיון שלך או שתשאיר אותו עם מידע לא נכון ,
האמבטיות החלו בשנים שאמרתי ,ואז מה לעשות עוד המקשר היתה קיימת . ולכן הבאתי את התמונה המצורפת כי בהמקשר באותה תקופה יצאו העירוניות האלה ואני מחזיר את התמונה שאתה הבאת לפורום ותודה לך .
בכל מקרה אל תתוכח ותטעה את החברים ,דוקטור ,אבל למדת משהו .
אני נסעתי ב89454 ובדומיו כשלמדתי בבסמ"ת וסיימתי שם ב1966 יוני ,גם אמרתי לך שנסעתי בקאוץ' 89519 (והוא כבר היה לפחות שנה על הכביש ) לגיוס בתל השומר וזה היה ב1 לספטמבר 1966 ,89454 היה ותיק מהקאוץ' 89519 . ואם אתה רוצה לאמת משהו אתן לך רמז ,במוזיאון נמצא 37918 קאוץ' סע לשם ובדוק את תאריך היצור שלו הוא בסדרה המקבילה בצפון של 89510 עד 89521 (למעט 89518) כולם קאוצ'ים .
עוד ענין שים לב ל89454 4 פנסים ,האמבטיות הראשונות בצפון שיצאו במקור עם 2 פנסים קדימה במקום 4 הן 89548 ו89549 עירוניות .
מרכבים הראשון בצפון עם 2 פנסים במקום ה4 של הלארק היה 89476 בהארגז המשיכו עם 4 הפנסים עוד מס אוטובוסים עד אוטובוס 89509 שיצא עם 2 פנסים קדימה .
תגיד תודה על העדכון
 
כל ההסבר שלך מיותר לחלוטין כי התמונה שאבא ז"ל

המידע שלי הוא זכרון
שלום! המידע שלי הוא זכרון .ואתה מה לעשות לא יכול להתחרות איתו אלא לקרוא בלבד ,אין מה לעשות אם משהו שזוכר שאת לוח השרטוט שלו שכח ב89371 תוצרת הארגז 4 פנסים קדימה כאשר ירד מהאוטובוס ברחוב ביאליק בהדר וברחוב בלפור הרגיש שצריך ללכת לרחוב הנביאים שם היתה מחלקת אבידות של קוי 50 שם אומרים לו שהאוטובוס נמצא בככר פלומר לוקחים את 12 מהחלוץ יורדים לככר פלומר האוטובוס עדין שם אבל הלוח היה אצל הסדרן . אז אתה תעדכן את הארכיון שלך או שתשאיר אותו עם מידע לא נכון ,
האמבטיות החלו בשנים שאמרתי ,ואז מה לעשות עוד המקשר היתה קיימת . ולכן הבאתי את התמונה המצורפת כי בהמקשר באותה תקופה יצאו העירוניות האלה ואני מחזיר את התמונה שאתה הבאת לפורום ותודה לך .
בכל מקרה אל תתוכח ותטעה את החברים ,דוקטור ,אבל למדת משהו .
אני נסעתי ב89454 ובדומיו כשלמדתי בבסמ"ת וסיימתי שם ב1966 יוני ,גם אמרתי לך שנסעתי בקאוץ' 89519 (והוא כבר היה לפחות שנה על הכביש ) לגיוס בתל השומר וזה היה ב1 לספטמבר 1966 ,89454 היה ותיק מהקאוץ' 89519 . ואם אתה רוצה לאמת משהו אתן לך רמז ,במוזיאון נמצא 37918 קאוץ' סע לשם ובדוק את תאריך היצור שלו הוא בסדרה המקבילה בצפון של 89510 עד 89521 (למעט 89518) כולם קאוצ'ים .
עוד ענין שים לב ל89454 4 פנסים ,האמבטיות הראשונות בצפון שיצאו במקור עם 2 פנסים קדימה במקום 4 הן 89548 ו89549 עירוניות .
מרכבים הראשון בצפון עם 2 פנסים במקום ה4 של הלארק היה 89476 בהארגז המשיכו עם 4 הפנסים עוד מס אוטובוסים עד אוטובוס 89509 שיצא עם 2 פנסים קדימה .
תגיד תודה על העדכון
כל ההסבר שלך מיותר לחלוטין כי התמונה שאבא ז"ל
צילם צולמה הרבה שנים לאחר איחוד המקשר עם אגד. בהמקשר לא היה שום אוטובוס מדגם אמבטיה ואתה ממשיך לתקוע לעצמך גולים עצמיים. לך טפל בזכרון שלך - זו לא בושה - עם הגיל מתחילות בעיות זכרון. אם עברת את גיל 50, כדאי ומומלץ לבדוק את הזכרון שלך כי במקרה האוטובוסים הוא מתעתע בך כהוגן. חבל...
 
נ.ב. דוגמאות אחרות בעיתוי שונה:

ועוד תמונה של 89454
שלום! ועוד תמונה של 89454 אמבטיה שהיתה שייכת לסניף כרמל ,אגב שני הסניפים כרמל ונו"ש תמכו בסניף קרית חיים ויתכן מאד שנסעתי עם האמבטיה הזו בקו 52 לביה"ס בסמ"ת בהדר חיפה או מהדר לטכניון בקו 19
נ.ב. דוגמאות אחרות בעיתוי שונה:
סקניות - V8145. זוכר? לחלקן היה מספר רישוי שהונפק בשנים 1976 ואפילו 1977 אך השלדה היתה כמעט תמיד ממודל 1973 ושכבה במחסנים אחרי המלחמה 3 עד 4 שנים עד שמישהו נזכר שצריך לבנות עליה מרכב. 690-358 עד 690-369 עלו על הכביש כדגם ווספה - כולם בשנת 1979. אך מה לעשות? כל השלדות שלהם הן מודל 1973 ושכבו כמו אבן שאין לה הופכין 6 שנים עד שמישהו שוב נזכר שצריך לבנות להן מרכב...
690-300 עד 690-357 מוגמרים: כולם מודל 1974.... מה לעשות? השלדות יוצרו בגרמניה בשנת 1973 וכך גם המרכבים אך בגלל המלחמה הגיעו הנה באיחור ולכן רק כאן הם נקראים דגמי 1974. יש עוד המון דוגמאות אך באמת שנמאס לי מהשטויות האלה ויש לי חשק לאכול שוב אז שיהיה לשנינו בתיאבון...
אביתר.
 

gen1

New member
בתאבון אבל יש לתקן השגיאות..

נ.ב. דוגמאות אחרות בעיתוי שונה:
סקניות - V8145. זוכר? לחלקן היה מספר רישוי שהונפק בשנים 1976 ואפילו 1977 אך השלדה היתה כמעט תמיד ממודל 1973 ושכבה במחסנים אחרי המלחמה 3 עד 4 שנים עד שמישהו נזכר שצריך לבנות עליה מרכב. 690-358 עד 690-369 עלו על הכביש כדגם ווספה - כולם בשנת 1979. אך מה לעשות? כל השלדות שלהם הן מודל 1973 ושכבו כמו אבן שאין לה הופכין 6 שנים עד שמישהו שוב נזכר שצריך לבנות להן מרכב...
690-300 עד 690-357 מוגמרים: כולם מודל 1974.... מה לעשות? השלדות יוצרו בגרמניה בשנת 1973 וכך גם המרכבים אך בגלל המלחמה הגיעו הנה באיחור ולכן רק כאן הם נקראים דגמי 1974. יש עוד המון דוגמאות אך באמת שנמאס לי מהשטויות האלה ויש לי חשק לאכול שוב אז שיהיה לשנינו בתיאבון...
אביתר.
בתאבון אבל יש לתקן השגיאות..
שלום! בתאבון אבל צריך לתקן המידע השגוי בארכיונים .
 
מצטער לומר לך: רק אצלך הטעויות.

בתאבון אבל יש לתקן השגיאות..
שלום! בתאבון אבל צריך לתקן המידע השגוי בארכיונים .
מצטער לומר לך: רק אצלך הטעויות.
מעניין שלעת זקנה הפכת להיות משרד הרישוי ואתה יודע טוב מהמחשבים שלהם, מעניין
.... בנושא זה לא יכולות להיות ואסור שתהיינה טעויות ברישוי ובשינויים שרכב עובר עקב הביטוח. כנראה שהענין הזה לא ברור לך. חבל.
 

gen1

New member
ולשאלה הבאה

נ.ב. דוגמאות אחרות בעיתוי שונה:
סקניות - V8145. זוכר? לחלקן היה מספר רישוי שהונפק בשנים 1976 ואפילו 1977 אך השלדה היתה כמעט תמיד ממודל 1973 ושכבה במחסנים אחרי המלחמה 3 עד 4 שנים עד שמישהו נזכר שצריך לבנות עליה מרכב. 690-358 עד 690-369 עלו על הכביש כדגם ווספה - כולם בשנת 1979. אך מה לעשות? כל השלדות שלהם הן מודל 1973 ושכבו כמו אבן שאין לה הופכין 6 שנים עד שמישהו שוב נזכר שצריך לבנות להן מרכב...
690-300 עד 690-357 מוגמרים: כולם מודל 1974.... מה לעשות? השלדות יוצרו בגרמניה בשנת 1973 וכך גם המרכבים אך בגלל המלחמה הגיעו הנה באיחור ולכן רק כאן הם נקראים דגמי 1974. יש עוד המון דוגמאות אך באמת שנמאס לי מהשטויות האלה ויש לי חשק לאכול שוב אז שיהיה לשנינו בתיאבון...
אביתר.
ולשאלה הבאה
שלום!38023 פעם בצילום בתחנה המרכזית ופעם כצילום כרכב המוזיאון ,
הדגם המצולם בתחנה המרכזית הוא דגם אחרי הלארק שנמצא במוזיאון למשל בצפון (והאוטובוסים בצפון זה הסקלה שלי ) הלארק האחרון של מרכבים (כמו התמונה של המרכבים במוזיאון ) היה 89440 הראשון בסדרה היה 89335 , והמרכבים הראשון בצפון עם החזית של 38023 בקו 451 היה 89476 ,
בדרך כלל אחרי תאונות היו משנים את החזית לחזית שהחלה עם 89476 , למי יש הסבר מה קרה ל38023 שהוחלפה לו החזית לדגם ישן יותר .
 
38-023 עבר פעמיים תאונות. בפעם השניה הוא עבר

ולשאלה הבאה
שלום!38023 פעם בצילום בתחנה המרכזית ופעם כצילום כרכב המוזיאון ,
הדגם המצולם בתחנה המרכזית הוא דגם אחרי הלארק שנמצא במוזיאון למשל בצפון (והאוטובוסים בצפון זה הסקלה שלי ) הלארק האחרון של מרכבים (כמו התמונה של המרכבים במוזיאון ) היה 89440 הראשון בסדרה היה 89335 , והמרכבים הראשון בצפון עם החזית של 38023 בקו 451 היה 89476 ,
בדרך כלל אחרי תאונות היו משנים את החזית לחזית שהחלה עם 89476 , למי יש הסבר מה קרה ל38023 שהוחלפה לו החזית לדגם ישן יותר .
38-023 עבר פעמיים תאונות. בפעם השניה הוא עבר
שינוי חזית ושינוי חלק מהמרכב שנפגע בתאונה גם כן. החזית של הרכב הוחלפה לו במוסך צפון והפיניש נערך במוסך "ראש-פינה" בתל-אביב. במוסכים אלה לא היו תמיד "חזיתות" זמינות לפי בקשתו של יהודה מהצפון. מה שהיה זמין במחסן לקחו מבלי להתחשב בשום גורם אחר. חזית הלארק הוחלפה גם ל- 89-250 והיא היתה פופולארית להחלפות במוסכים נוספים מסיבה אחת ברורה ועיקרית: מחירה היה זול בהרבה מכל החזיתות האחרות ולכן הוזמנה ממנה כמות גדולה. גם כיום במוסך אזור ניתן למצוא אותה בחלפים ולדעתי היא שמורה לאוטובוסים של המוזיאון לשעת הצורך אם חלילה תתרחש בהם חזיתית.
גם לאוטובוס מספר 666-429 הוחלפה חזית לאחר תאונה לחזית ישנה ופשוטה יותר. אז מה? מה חדש בזה? נאדה.
גם לאוטובוס מספר 666-404 הוחלפה חזית לאחר פיגוע בחלקו הקדמי לחזית פשוטה וישנה יותר. נו? ממש ביג דיל סו-סימפל.
והנה משהו שיוכל לסייע לך לזכור טוב יותר את היסטוריית האוטובוסים בישראל:
http://www.brain-train.co.il/?categoryId=67385
בהצלחה חבר !
 

gen1

New member
תודה על העצה

38-023 עבר פעמיים תאונות. בפעם השניה הוא עבר
שינוי חזית ושינוי חלק מהמרכב שנפגע בתאונה גם כן. החזית של הרכב הוחלפה לו במוסך צפון והפיניש נערך במוסך "ראש-פינה" בתל-אביב. במוסכים אלה לא היו תמיד "חזיתות" זמינות לפי בקשתו של יהודה מהצפון. מה שהיה זמין במחסן לקחו מבלי להתחשב בשום גורם אחר. חזית הלארק הוחלפה גם ל- 89-250 והיא היתה פופולארית להחלפות במוסכים נוספים מסיבה אחת ברורה ועיקרית: מחירה היה זול בהרבה מכל החזיתות האחרות ולכן הוזמנה ממנה כמות גדולה. גם כיום במוסך אזור ניתן למצוא אותה בחלפים ולדעתי היא שמורה לאוטובוסים של המוזיאון לשעת הצורך אם חלילה תתרחש בהם חזיתית.
גם לאוטובוס מספר 666-429 הוחלפה חזית לאחר תאונה לחזית ישנה ופשוטה יותר. אז מה? מה חדש בזה? נאדה.
גם לאוטובוס מספר 666-404 הוחלפה חזית לאחר פיגוע בחלקו הקדמי לחזית פשוטה וישנה יותר. נו? ממש ביג דיל סו-סימפל.
והנה משהו שיוכל לסייע לך לזכור טוב יותר את היסטוריית האוטובוסים בישראל:
http://www.brain-train.co.il/?categoryId=67385
בהצלחה חבר !
תודה על העצה
שלום! תודה על העצה בכ"א לא יזיק צילום של 89250 עם חזית לארק (אפילו כגרוטאה) ואל תשכח לתקן את מקורות המידע השגויים ,
 
פנה לקיבוץ אל-רום בצפון רמת-הגולן

תודה על העצה
שלום! תודה על העצה בכ"א לא יזיק צילום של 89250 עם חזית לארק (אפילו כגרוטאה) ואל תשכח לתקן את מקורות המידע השגויים ,
פנה לקיבוץ אל-רום בצפון רמת-הגולן
יש להם בארכיון תמונות רבות של הרכב הנ"ל שהיה מסופח לקיבוץ במשך זמן רב מאוד בשלהי שנות ה-70 עד 1980.
לא אתקן שום דבר לפי העצות שלך כי בניגוד אליך שמסתמך על זכרון לקוי, אני מסתמך אך ורק על מסמכים רשמיים ועורך הצלבה בין הכתוב בכל הארכיונים הרשמיים. מן הסתם אין שום סתירה בין מה שמופיע במשרד הרישוי, במחשבי אגד, בהארגז ובמרכבים. נדיר ביותר שיש סתירה בין הנתונים - אולי אחת ל- עשרת אלפים. וגם אז קל ליישב את הסתירה כי היא בד"כ נרשמה כטעות בעיפרון בספרי הארכיב של הארגז או מרכבים. הכל מופיע שם בפרוטרוט וכל שינוי בכל אוטובוס נרשם כולל תאריכי שינוי מדוייקים, מי היה מנהל העבודה, מי בדק את האוטובוס לאחר חזרתו לעבודה, מי ביצע לו טסט נזילות בגג, מי לקח אותו לטסט רשמי לאחר תאונה ועוד ועוד. והכל עם תאריכים מדוייקים ולעיתים גם עם פירוט השעות בהן בוצעו העבודות השונות. אני מודה כמובן לדני הגדול מכולם שטרח במשך 40 שנה לפחות להשיג את כל החומרים ולהעבירם אליי ולחברנו "אסף ונועה" שעורך את המחקר כבר שנים רבות מולי.
עם כל הכבוד שאני רוחש לך, יש לך בדרך-כלל "יציאות" טובות ומעניינות שאכן עולות בקנה אחד עם כל הניירת הרבה והרשמית אך לפעמים אתה מתעקש על איזה אוטובוס או שטות מבלי שמעולם עיינת בנתונים הרשמיים ובנתונים המדוייקים של רישומי המוסכים ובכרטיסיות העבודה של כל אוטובוס ואוטובוס. למה אתה לא מוכן להתעמק יותר? אתה יודע: גם בעולם האקדמייה אין להסתמך על זכרון כעובדה אלא כהשערה בלבד. לכן אמור מהיום שאתה משער ש... ולא תשלח אחרים לתקן נתונים רשמיים ומבוססים אך ורק על סמך הזכרון שלך. 'צטער - כך זה לא עובד בעולם מחקר האוטובוסים והרכבות. שבוע טוב לך ידידי ושוב שיהיה לך בתיאבון.
אביתר.
 

gen1

New member
קודם כל על ענין הזכרון

38-023 עבר פעמיים תאונות. בפעם השניה הוא עבר
שינוי חזית ושינוי חלק מהמרכב שנפגע בתאונה גם כן. החזית של הרכב הוחלפה לו במוסך צפון והפיניש נערך במוסך "ראש-פינה" בתל-אביב. במוסכים אלה לא היו תמיד "חזיתות" זמינות לפי בקשתו של יהודה מהצפון. מה שהיה זמין במחסן לקחו מבלי להתחשב בשום גורם אחר. חזית הלארק הוחלפה גם ל- 89-250 והיא היתה פופולארית להחלפות במוסכים נוספים מסיבה אחת ברורה ועיקרית: מחירה היה זול בהרבה מכל החזיתות האחרות ולכן הוזמנה ממנה כמות גדולה. גם כיום במוסך אזור ניתן למצוא אותה בחלפים ולדעתי היא שמורה לאוטובוסים של המוזיאון לשעת הצורך אם חלילה תתרחש בהם חזיתית.
גם לאוטובוס מספר 666-429 הוחלפה חזית לאחר תאונה לחזית ישנה ופשוטה יותר. אז מה? מה חדש בזה? נאדה.
גם לאוטובוס מספר 666-404 הוחלפה חזית לאחר פיגוע בחלקו הקדמי לחזית פשוטה וישנה יותר. נו? ממש ביג דיל סו-סימפל.
והנה משהו שיוכל לסייע לך לזכור טוב יותר את היסטוריית האוטובוסים בישראל:
http://www.brain-train.co.il/?categoryId=67385
בהצלחה חבר !
קודם כל על ענין הזכרון
שלום! קודם כל על ענין הזכרון עם b12 זה שב1 לספטבמר 1966 נסעתי עם קאוץ' 89519 (וזה אחד הקאוצ'ים האחרונים בסדרה הראשונה שנסתיימה עם 89521) ללשכת הגיוס ,כל עורכי הארכיבים למינהם יכול לאפס את התזמון , וזה ש89519 היה לפחות חצי שנה קודם על הכביש ובהתאם לזאת להעריך מתי 89441 שזה למעלה משנה לפני 89519 ,אז הנה אפסתם את התזמון ,אגב 89519 היה בנגלה הראשונה כ שבאזור המרכז דרום החלה סדרת הקאוץ' באותו זמן עם 37900 ,
ואני מוסיף לך עוד תמונה על תאונה שקרתה במרץ 1969 אני הגעתי למקום קצת אחרי התאונה ואת התמונה הזו ראיתי (זכרון טוב זכרון גרוע עזוב את שטויות ) ו 89382 שהיה מעורב בתאונה קיבל את החזית המודרנית יותר כמו זאת של 38023 במקור החזית המודרנית יותר כללה גם הגדלת החלון הקדמי בדגם בלארק החלון היה קטן יותר והמגבים שונו והפכו להיות עם תנועה מקבילה .
אני מצרף את התמונה של 89382 שהתנגש במאק B63 שהיה של מחצבות כפר גלעדי . .
למה אני מספר כל זה כי בדרך כלל כשהיתה תאונה חזיתית בתקופה ההיא היו מתקינים את החזית החדשה יותר של כמו המקורית של 38023 (לא הנוכחי של המוזיאון ) .
שימו לב לענין החלון הקדמי עם גובה נמוך יותר מזה הקיים בדגם המאוחר יותר של מרכבים וכן שימו לב למגבים .
אגב ב38023 החלון הקדמי שונה והוא גבוה יותר מזה של הלארק במקור וכמובן המגבים נעים במקביל .
אז יאללה תהנו ותאפסו את הארכיבים שלכם .
 
כרגיל לאחרונה - אתה ממשיך קו של טעויות

קודם כל על ענין הזכרון
שלום! קודם כל על ענין הזכרון עם b12 זה שב1 לספטבמר 1966 נסעתי עם קאוץ' 89519 (וזה אחד הקאוצ'ים האחרונים בסדרה הראשונה שנסתיימה עם 89521) ללשכת הגיוס ,כל עורכי הארכיבים למינהם יכול לאפס את התזמון , וזה ש89519 היה לפחות חצי שנה קודם על הכביש ובהתאם לזאת להעריך מתי 89441 שזה למעלה משנה לפני 89519 ,אז הנה אפסתם את התזמון ,אגב 89519 היה בנגלה הראשונה כ שבאזור המרכז דרום החלה סדרת הקאוץ' באותו זמן עם 37900 ,
ואני מוסיף לך עוד תמונה על תאונה שקרתה במרץ 1969 אני הגעתי למקום קצת אחרי התאונה ואת התמונה הזו ראיתי (זכרון טוב זכרון גרוע עזוב את שטויות ) ו 89382 שהיה מעורב בתאונה קיבל את החזית המודרנית יותר כמו זאת של 38023 במקור החזית המודרנית יותר כללה גם הגדלת החלון הקדמי בדגם בלארק החלון היה קטן יותר והמגבים שונו והפכו להיות עם תנועה מקבילה .
אני מצרף את התמונה של 89382 שהתנגש במאק B63 שהיה של מחצבות כפר גלעדי . .
למה אני מספר כל זה כי בדרך כלל כשהיתה תאונה חזיתית בתקופה ההיא היו מתקינים את החזית החדשה יותר של כמו המקורית של 38023 (לא הנוכחי של המוזיאון ) .
שימו לב לענין החלון הקדמי עם גובה נמוך יותר מזה הקיים בדגם המאוחר יותר של מרכבים וכן שימו לב למגבים .
אגב ב38023 החלון הקדמי שונה והוא גבוה יותר מזה של הלארק במקור וכמובן המגבים נעים במקביל .
אז יאללה תהנו ותאפסו את הארכיבים שלכם .
כרגיל לאחרונה - אתה ממשיך קו של טעויות
והכל מבלי להסתמך על כלום. סדר המספרים הרצים לא מאפיין את איזה אוטובוס חדש יותר ! אוטובוסים שמתחילים ב- 89-800 הרבה יותר ישנים מאוטובוסים שמתחילים ב- 89-000 !
89-519 הרבה יותר מבוגר מ- 89-441 !
בוא קח דוגמה מירושלים: 666-226 היה המרצדס העירוני הראשון (גם בישראל כולה). אבל - 666-301 למשל יותר זקן ממנו !
עכשיו בוא תגיד לי: מי יותר זקן: 666-290 או 666-291 ? מי משנייהם עלה קודם על הכביש??
סדר קבלת מספרי הרישוי באגד נקבע ע"י אדם בשם יוסיי שבינתיים הלך לעולמו. איך הוא קבע את מספרי הרישוי בשנות ה-70? לפי מה שבא לו באותו רגע ללא שום היגיון מתמטי ! אתה לא הכרת את יוסיי ! אני הספקתי לראיין אותו !
עכשיו ענה לי: מי זקן יותר? - 89-456 או 89-457 ? לא קשה לנחש....

אף אחד לא יאפס את הארכיון שלו נקודה. אצלך דרושה ראורגניזצייה רצינית בזכרון ובכל מה שאתה חושב על מספרי רישוי.
אין ברשותך שום מסמכי רישוי מקוריים וכך גם לא ידעת ש 968 היה הקאוץ' הנסיוני הראשון בישראל. אולי במקום להמשיך ולחנטרש - תקים את עצמך מהכסא, תקבע פגישה עם אלה במשרד הרישוי בחולון, תקבע פגישה עם מחלקת יחסי הציבור בהארגז וגם במרכבים, תתאמץ ותגיע לארכיון אגד ותבדוק בעצמך את כרטיסיות המעקב אחר כל אוטובוס.
צא בצורה מכובדת מהפרשה הזו - הפעם אתה טועה ומטעה ואני מבקש מהגולשים לא להסתמך על נתונייך בענין זה כי הם לחלוטין שגויים. לך תקבי לך פגישה עם הבר סמכא הגדול "אסף ונועה" אצלו במשרד, שב איתו, תביט במסמכים ואולי לעת זקנה תלמד על אגד דברים שלא ידעת. אף אחד לא יודע הכל אך להסתמך על זכרון זה חטא נוראי שאינו מקובל בעולם המחקר המדעי.
 

gen1

New member
בטח אתה סופר הפוך 2 גדול מ10

כרגיל לאחרונה - אתה ממשיך קו של טעויות
והכל מבלי להסתמך על כלום. סדר המספרים הרצים לא מאפיין את איזה אוטובוס חדש יותר ! אוטובוסים שמתחילים ב- 89-800 הרבה יותר ישנים מאוטובוסים שמתחילים ב- 89-000 !
89-519 הרבה יותר מבוגר מ- 89-441 !
בוא קח דוגמה מירושלים: 666-226 היה המרצדס העירוני הראשון (גם בישראל כולה). אבל - 666-301 למשל יותר זקן ממנו !
עכשיו בוא תגיד לי: מי יותר זקן: 666-290 או 666-291 ? מי משנייהם עלה קודם על הכביש??
סדר קבלת מספרי הרישוי באגד נקבע ע"י אדם בשם יוסיי שבינתיים הלך לעולמו. איך הוא קבע את מספרי הרישוי בשנות ה-70? לפי מה שבא לו באותו רגע ללא שום היגיון מתמטי ! אתה לא הכרת את יוסיי ! אני הספקתי לראיין אותו !
עכשיו ענה לי: מי זקן יותר? - 89-456 או 89-457 ? לא קשה לנחש....

אף אחד לא יאפס את הארכיון שלו נקודה. אצלך דרושה ראורגניזצייה רצינית בזכרון ובכל מה שאתה חושב על מספרי רישוי.
אין ברשותך שום מסמכי רישוי מקוריים וכך גם לא ידעת ש 968 היה הקאוץ' הנסיוני הראשון בישראל. אולי במקום להמשיך ולחנטרש - תקים את עצמך מהכסא, תקבע פגישה עם אלה במשרד הרישוי בחולון, תקבע פגישה עם מחלקת יחסי הציבור בהארגז וגם במרכבים, תתאמץ ותגיע לארכיון אגד ותבדוק בעצמך את כרטיסיות המעקב אחר כל אוטובוס.
צא בצורה מכובדת מהפרשה הזו - הפעם אתה טועה ומטעה ואני מבקש מהגולשים לא להסתמך על נתונייך בענין זה כי הם לחלוטין שגויים. לך תקבי לך פגישה עם הבר סמכא הגדול "אסף ונועה" אצלו במשרד, שב איתו, תביט במסמכים ואולי לעת זקנה תלמד על אגד דברים שלא ידעת. אף אחד לא יודע הכל אך להסתמך על זכרון זה חטא נוראי שאינו מקובל בעולם המחקר המדעי.
בטח אתה סופר הפוך 2 גדול מ10
שלום! בטח אתה סופר הפוך אבל מה לעשות אתה טועה למה 89519 מקדים את 89441 כי כך אתה רוצה הצחקת אותי ולענין אחר .
אתה הרי אין אוטובוס שהארכיון שלך לא מכיר אז שים לב 37XXX היה אחד כזה של משרד הבריאות באיזור המרכז ,סקניה עם מנוע תתקרקעי כמו לילנד מרכב כמו דן של מרכבים ,אם אמצא תמונה של דומה לו אביא ואתה תשלים את הפרטים מס שלדה מתי עלה לכביש ..
הסקניה דומה מאוד לטייגר שבתמונה אגב היה לו רדיאטור קדמי בחזית ובזה היה שונה מטייגר .
אגב קצת טעויות שציינתי מאז שאני בפורום זה
המאק במוזיאון שהוא של דן ולא של אגד
וכמוכן הפורד שנמצא בגשר הוא דן לכל דבר וענין רק לדן היה מרכב כזה של 4 חלונות בין הדלתות ו5 חלונות אחרי דלת אחורית אגב נסעתי באחד כזה לבקר איזה דודה ברמת גן עוד ש55 של דן היה נוסע מתחנה מרכזית לרמת גן ,כן כן זה היה פעם . אז הנה למדת עוד משהו .
 
ממך אני כבר לא לומד. עובדתית 89-519 זקן יותר

בטח אתה סופר הפוך 2 גדול מ10
שלום! בטח אתה סופר הפוך אבל מה לעשות אתה טועה למה 89519 מקדים את 89441 כי כך אתה רוצה הצחקת אותי ולענין אחר .
אתה הרי אין אוטובוס שהארכיון שלך לא מכיר אז שים לב 37XXX היה אחד כזה של משרד הבריאות באיזור המרכז ,סקניה עם מנוע תתקרקעי כמו לילנד מרכב כמו דן של מרכבים ,אם אמצא תמונה של דומה לו אביא ואתה תשלים את הפרטים מס שלדה מתי עלה לכביש ..
הסקניה דומה מאוד לטייגר שבתמונה אגב היה לו רדיאטור קדמי בחזית ובזה היה שונה מטייגר .
אגב קצת טעויות שציינתי מאז שאני בפורום זה
המאק במוזיאון שהוא של דן ולא של אגד
וכמוכן הפורד שנמצא בגשר הוא דן לכל דבר וענין רק לדן היה מרכב כזה של 4 חלונות בין הדלתות ו5 חלונות אחרי דלת אחורית אגב נסעתי באחד כזה לבקר איזה דודה ברמת גן עוד ש55 של דן היה נוסע מתחנה מרכזית לרמת גן ,כן כן זה היה פעם . אז הנה למדת עוד משהו .
ממך אני כבר לא לומד. עובדתית 89-519 זקן יותר
מ- 89-441 ואין שום קשר לכרונולוגיית המספרים הרצים ולזמן. זה בסדר - את התמונה שהעלית כולם מכירים מהשיר גיל-גל-גול של פררה ולגבי השאר - לא חידשת כאן דבר. ההתעקשות שלך על טעויות מצחיקה אותי בכל פעם מחדש.
לא ענית לי על שום שאלה שנשאלת אבל זה היה ידוע מראש שלא תדע את התשובות...
ברור ש- 666-291 זקן בשלוש שנים תמימות מ- 666-290. הפוך להיגיון הכרונולוגי.
666-290 הוא מרצדס גרמני מוגמר מדגם O305 ממודל 1973.
666-291 הוא ליילנד רויאל טייגר מרק 2 כרטיסנית אמבטיה ממודל 1970.... ראית שאין היגיון???
בתיאבון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה