שנת הסיכומים- שוברי גלים!

YossihNew

Well-known member
|גלישה|

שנת הסיכומים ממשיכה, יום אחד אחרי שעסקנו בשמינייה, הסדרה הגדולה בכל הזמנים. אבל הפעם, אנחנו מתעסקים בסדרה קצת יותר דבילית…

1620996476002.png



שוברי גלים! סדרה שיצרו אילן רוזנפלד ושירה אלון מחצויה, מרקו כרמל הבמאי, אסתר נמדר תמאם וטמירה ירדני. סדרה שעוסקת בעולם גלישת הגלים.

תקופת השידור: בין ה-22 ביוני, 2014 עד ה-3 בפברואר, 2016 (שנה ושמונה חודשים).

שודרה: ב-YES (מול השמינייה הדור הבא בעונה הראשונה, וגאליס בתקופת העונה השנייה) בערוץ הילדים.

פתיח: פתיח טוב שאילן כתב וגיא ויהל שרים…


עובדות מעניינות: דורון ביטון היה אמור לשחק את בנזין אבל לצערו עבר תאונת דרכים והגיע רק בעונה השנייה.


עונה ראשונה (50 פרקים בין ה-22 ביוני, 2014 ל-14 באוקטובר, 2014):

נועם פסח, במאי שגלש בחוף צ'ילי עם חבריו בילדותו, רוצה לצלם סרט על הגולש האגדי וחבר שלו צ'ילי, שמת בתאונת גלישה מסתורית. החוף מנוהל בידי דבש המלך, שגם היה בחבורה, ולא בטוח בכלל ומיועד להריסה. בחוף גולשת חבורת נערים די אבודה שמנסה למנוע מהחוף להיהרס. אחת מהן היא ג'ינג'ית עקומה בשם יעל לב, שמסתירה שהיא הבת של צ'ילי ושל ליאת, חברה נוספת בחבורה. בלי לספר לאימא שלה שהיא גולשת. יעל מבינה שהסרט הוא ההזדמנות שלה להבין מה עלה בגורל אביה, ולכן גורמת לכך שהחוף יהיה מיועד להריסה, תוך הסבר שהסרט יוכל לאפשר להם לנסות להציל את החוף.

הבעיה מתחילה כשהשחקן הראשי בסרט, נאור לוין, לא יודע לגלוש בכלל, ויעל מופקדת על לאמן אותו. לאט לאט הם מתקרבים והוא מגלה את הסוד שלה, כשהם מעורבים במשולש אהבה עם גולש אחר, עומרי, שנאלץ להיות כפיל הגלישה של נאור.

בנוסף מסתבר שבחוף יש אוצר מטבעות זהב מסתורי. בונדר, שהיה בחבורה, הוא אסיר בכלא שרוצה רק להשתחרר ולחפש את האוצר שהחבורה גילתה בילדותה, ושבמהלך ריב עליו הוא רצח את צ'ילי. אבל שותפו לתא, שפירו, שומע על כך וכשהוא משתחרר, לוקח את אחייניו בוני ובבר לנסות לאתר את האוצר. בונדר שולח את הפושעת לארה הקשוחה כדי לקחת לעצמו את האוצר.

בין היתר אנחנו מכירים את שאר הגולשים- רומי שמאוהבת בעומרי, האחים אלי ושחר בנזינו, כשאלי מאוהב ברומי, ומקסים בעל ההורים הגרושים שמאוהב בניקו, הנערה הגותית שגרה אצל דבש בחוף, ובכלל אולי ברומן עם בוני.

לקראת אמצע העונה מסתבר שנועם לא הגיע לחוף סתם- צ'ילי לא מת, אלא רק איבד את זיכרונו, וכשנזכר במה שקרה, הוא החזיק אצלו את האוצר וניסה לברר עם נועם מי רצח אותו.

המאבק על האוצר גולש גם לחבורת הנערים, כשכל אחד מהם רוצה להשתמש באוצר למטרתו. האוצר משחית אותם, את כולם פרט לעומרי, שמבין שהוא יכול להיפטר מהאוצר. הוא משתף פעולה עם לארה ומאפשר לה לגנוב את האוצר, לאחר שבונדר נהרג בגללה. כעונש הגולשים מטילים עליו לגלוש בפיק השטן המסוכן בלילה והוא כמעט נהרג, אך כשהוא יוצא מזה, הוא ויעל הופכים לזוג.

בסוף העונה, לאחר שהאוצר נמכר למוזיאון, החוף מיועד להריסה. אולם נאור משאיר לחבורה מתנה אחרונה- הוא מבקש מהעוקבים שלו למחות נגד הריסת החוף, זאת לפני שהוא טס לארה"ב.

1620995631615.png

עונה שנייה (54 פרקים בין ה-14 ביוני, 2015 ל-3 בפברואר, 2016):

בעונה השנייה החוף הרוס, אולם נקנה בידי אשת העסקים עופרה בון, אישה המלווה בסמור מחמד מפוחלץ בשם מני. עופרה משקמת את מועדון שוברי גלים שנקרא כך בתחרויות הגלישה בעונה שעברה, ומביאה אל החוף דמויות חדשות: חושן המפיקה, וחבורת גולשים חדשה בהנהגת אסיה שהיא בתה החורגת של עופרה, יחד עם בן זוגה אריאל, חברתה דפני וסנוב בשם גוצ'י. בנוסף נאור חוזר, הפעם לאחר חווייה רוחנית עם השם "סוואמי סוול", והופך למנחה בערוץ של עופרה. וכמובן- צפריר זרזיר, מוכר בחנות הגלשנים.

הוותיקים והחדשים רבים אחד עם השני, כשהתדמית המחוספסת של המועדון לא מתאימה לעשירים. גם דבש מאוד לא מרוצה ממה שקרה לחוף שלו ומהמסחור של הכול. אבל אסיה ועומרי מתקרבים לאחר שהוא מגלה על הסכסוך שלה עם עופרה, ולאחר שהם מגלים שמתרחשת מזימה שכוללת הברחת אבנים מיוחדות בגלשנים מיוחדים. אסיה בטוחה שמדובר בעופרה, שמקבלת הוראות מאדם מסתורי בתחבושות. עם זאת, מי שאחראית להכול היא דווקא חושן.

כרגיל הגולשים עוברים טלטלות. יעל כועסת שעומרי מתקרב לאסיה, ואף נפרדת ממנו כשהיא רואה תמונה שלהם מתנשקים. מי שפברקה את התמונה היא דפני- שמאוהבת באריאל ורוצה להפריד בינו לבין אסיה. דפני פברקה את התמונה בעזרת גוצ'י, לאחר שגילתה שהוא לא עשיר אלא גונב דברים כדי להרוויח כסף. ניקו גם מגלה על גוצ'י, והדבר מוביל להתקרבות ביניהם. עומרי לא סולח ליעל וממשיך להתקרב לאסיה. והאחים בנזינו מנסים להיות כוכבים ולשדר במקום נאור, שמבין שהוא עוד מאוהב ביעל ולא יכול להמשיך לשדר אצל עופרה.

בסוף המחצית מסתבר שבונדר עוד חי והוא האדם המסתורי עם התחבושות. בנוסף מסתבר שהאבנים הם אבני החושן, שאביה של חושן גילה לפני שנהרג. בנוסף חושן רוצה את תיבת האוצר, שהיה אוצר מימי בית המקדש- כיוון שבו אמור להיות לוח החושן.

וכאילו זה לא מספיק- שני חסידי ברסלב בשם נפתלי ואבטליון מגיעים לחוף כדי לחפש את הנצר לרבי דובי, שאמור לשלוט בחושן. מסתבר שמי שגרם להגעתם היה גוצ'י שחיפש מידע על ניקו, שנולדה בבית יתומים. כך מסתבר שניקו היא הנצר וזה נפלא וזה בסדר, ושהאבנים מאפשרות לה לראות חזיונות.

יעל ונאור משתפים פעולה כדי להציל את אסיה ועומרי מבונדר, ובנוסף דוד של חושן, לאצי, מגיע לפקח עליה. יעל משתפת פעולה עם שוטר בשם שולי, כדי לחשוף את בונדר ואת לאצי, שנחשף כגנב עתיקות. במסגרת המבצע, בונדר נעצר וחושן כביכול מתה בשריפה במועדון יחד עם מני המסכן.

ניקו וגוצ'י יוצאים למסע בצפת כדי לגלות את עברה של ניקו, והם אכן משיגים את לוח החושן, ומבינים שהיא צריכה להסתתר, שכן נאמני החושן לא מאמינים שאישה יכולה להיות כוהנת. חושן מתגלה כחיה.

לקראת סוף העונה, חושן חוטפת את ניקו וגונבת את לוח החושן. היא מבקשת מניקו את כוחות הכוהן הגדול אחרת תפוצץ סירה עליה נמצאים עומרי, אסיה, אריאל, דפני ויעל. אולם ניקו מקבלת חיזיון שכולם יהיו בסדר, ומסרבת לכך. הפצצה מתפוצצת, וניקו מצליחה להביע משאלה.

בסצנה האחרונה, כולם הולכים בחליפת הגלישה שלהם על החוף, ומושיטים יד לניקו, שרואה את הכול מנקודת מבטה.

1620996523839.png

מצד אחד, היו בסדרה כמה דברים נחמדים בתקופת העונה השנייה בעיקר, וכמה דברים מצחיקים שרואים שאילן כתב. מצד שני- הסדרה הייתה מושא לצחוקים, ואני זוכר את הצחוקים שכולנו העברנו עליה מרוב שהיו שם רגעים מופרכים.

אבל היי! לפחות תמיד יהיה לי את היום בו מי-רן ביקרה אותי בספרייה ומסרה לי סרטון ד"ש. זה דבר אחד שלעולם לא תיקחו ממני.

רק שמישהו ישאל את אילן מה לעזאזל הוא ניסה לעשות כאן, כן?

שנת הסיכומים תחזור בסוף החודש, והפעם עם סדרה מאוד חשובה לפורום...​
 
נערך לאחרונה ב:

שיר m

Well-known member
מה שכתבת על העונה הראשונה נשמע דווקא מעניין.
איך זה יצא כל כך... משהו לא ממש עבד שם. נאור ויעל, כנראה.

היה דבש המלך, היה מני הפוחלץ, היה בנזין שחיבבתי. היה דולב!
היה נחמד. דבילי ונחמד.
 
למעלה