שני קצרים, שלא צריכים לבוא ביחד

frustrated

New member
שני קצרים, שלא צריכים לבוא ביחד

לקויים לשונים או: שיר לפרננדו פסואה פֶרְנָנְדּוֹ פֶּסוֹאָה כָּתַב כִּי הַדְּבָרִים אֵינָם אֱלָּא מַה שֶּׁהֵם: הָאֱבֶן אֵינָה אֱלָּא אֱבֶן, וְהָעֵץ אֵינוֹ אֱלָּא עֵץ. כַּמָּה עָצוֹב לִי לַחֲשׁוֹב עַל הַמֵּתִים שֶׁהֵם אֵינָם אֱלָּא מֵתִים וְעַל הַחַיִים, שֶׁלֹּא יִהִיוּ אֱלָּא כְּמוֹתָּם. משיח - שיר אמונה עָלִיתִּי עַל אוֹטוֹבּוּס, שֶׁעַל צִדּוֹ הָיָה כָּתוּב בְּאוֹתִיּוֹת אָדֻמוֹת גְּדוֹלוֹת: "בָּרוּך הַבָּא הַמֶּלֶך הַמָּשִׁיחַ". וַאֲנִי כִּמְעַט קַדְתִּי קִדַּה וְהִכְרַזְתִּי: "בְּרוּכִים הַנִּמְצָאִים".
 

צינסקי

New member
סחתיין על הדימוי העצמי פרוסטי ../images/Emo6.gif

גם אני אוהב מאד מאד את פרננדו פסואה. אפילו ציטטתי ממנו בסדנא באיזה יום. לגבי השיר הראשון הנוגע בו - כתוב היטב רק שהשורה האחרונה אינה מסתדרת לי. היא מסובבת מדי ולא משיגה את מטרתה. לגבי השני - נו טוב, כתוב מצויין ואהבתי את הרעיון אך אני (באופן אישי בלבד) נזהר מלכתוב דברים כאלו. זה אפילו קצת הצחיק
אבל זה בסדר, הרי לפעמים עוברות בנו תחושות כאלה שעושות אותנו כל יכולים. צינסקי.
 

קסנדרה*

New member
../images/Emo91.gif לראשון מצוין והשני טוב מאד

אהבתיאת שניהם אך לא במידה שווה את הראשון יותר, אולי בגלל פרננדו פסואה (הוא עכשיו IN
) וגם כלל החוכמה האצורה בו. לגבי מילת הסיום אני מציעה לסיים קצת יותר בנאלי/מטלטל " שֶׁלֹּא יִהִיוּ אֱלָּא מֵתִים" - רק הצעה
אגב: עָצוֹב צ"ל עָצוּב. קסנדרה
 
מתוסכל והקצרים האלה../images/Emo39.gif

מתוסכל יקר, הראשון - מעולה. ("קטנה": עצוּב) השני - טוב מאוד. העלה חיוך על פני. זה מכבר אינני עולה על אוטובוס, אבל השלטים הללו מעבירים מחשבה דומה בראשי...
 

kaya11

New member
מתוסכלי ../images/Emo13.gif

יפים הקצרים האלו שלך, אפילו מאד... בראשון אהבתי את דו המשמעות בסוף למרות שהניסוח טיפה מסורבל. מהשני צחקתי מאד
ציני ומצויין..
 

griz

New member
מתוסכלי, אתה רבגוני - עמיחי,פסואה

פיכמן, עגנון, רחל ועוד. - יוצרים קסומים מטקסטים קודמים שלך. אין ספק שיש לך טעם טוב. לכתוב, מכל-מקום, אתה יודע. שבת שלום!
 
למעלה