שני קטרקטורים זמניים בסדנאות הקישון

מצב
הנושא נעול.
שני קטרקטורים זמניים בסדנאות הקישון

שני קטרקטורים זמניים בסדנאות הקישון
בביקורי היום בסדנאות הראשיות של רכבת ישראל, סדנאות הקישון, נתקלתי בשני 'אורחים' מסקרנים.
הראשון כבר הופיע מעל דפים אלו, והוא הקטרקטור הקטן של לסיכו. מפעילו החביב סיפר שבשבוע שעבר הועבר הקטרקטור ביחד עם שני הקרונות על שלוש משאיות מאיזור אופקים אל הסדנאות. כאן הם עוסקים במרץ בריבוד מסילות הדיור החדשות שהונחו כשלב ראשון של פרוייקט הרחבת המתחם. בתא הנהג מצאתי את לוחית היצרן החמקמקה, ממנה למדתי שהקטרקטור מדגם E55 של Unilok, ויוצר בשנת 2004 עם מספר יצרן 4004. מהמפעיל למדתי שהמנוע מתוצרת Deutz המוכרת, ושהבקרה המכנית הפשוטה מאפשר לקטרקטור הזה גמישות רבה יותר מזו של אחיו הצעיר מדגם E55s בקו כרמיאל, שמסרב לנוע בכל עת שהעומס נחשב גדול מדי.





 
האורח השני...

שני קטרקטורים זמניים בסדנאות הקישון
בביקורי היום בסדנאות הראשיות של רכבת ישראל, סדנאות הקישון, נתקלתי בשני 'אורחים' מסקרנים.
הראשון כבר הופיע מעל דפים אלו, והוא הקטרקטור הקטן של לסיכו. מפעילו החביב סיפר שבשבוע שעבר הועבר הקטרקטור ביחד עם שני הקרונות על שלוש משאיות מאיזור אופקים אל הסדנאות. כאן הם עוסקים במרץ בריבוד מסילות הדיור החדשות שהונחו כשלב ראשון של פרוייקט הרחבת המתחם. בתא הנהג מצאתי את לוחית היצרן החמקמקה, ממנה למדתי שהקטרקטור מדגם E55 של Unilok, ויוצר בשנת 2004 עם מספר יצרן 4004. מהמפעיל למדתי שהמנוע מתוצרת Deutz המוכרת, ושהבקרה המכנית הפשוטה מאפשר לקטרקטור הזה גמישות רבה יותר מזו של אחיו הצעיר מדגם E55s בקו כרמיאל, שמסרב לנוע בכל עת שהעומס נחשב גדול מדי.
האורח השני...
לא רחוק מהקטרקטור של לסיכו, שצפוי לסיים עבודתו כאן בעוד כיומיים, מצאתי במפתיע (אבל לא נורא מפתיע, כשחושבים על זה) את הכלי המסקרן הזה, שמהווה עבורי חידה. ברור שמדובר בכלי דו-מצבי המתבסס על טרקטור חקלאי, אבל לא מצאתי עליו כמעט כל זיהוי, למעט לוחית ישנה ובלויה עליה חרוט S1968. לקטרקטור זה מצמד אוטומטי בקצה אחד בלבד, והוא נטול פגושים. הוא עמד בצמוד לסככה הגדולה (4 מסילות!) שמוקמת בשטח הסדנאות עבור עובדי בומברדייה שעוסקים בשדרוג קרונות הקומתיים, אז אניח שחברה זו היא זו שהביאה את הכלי למקום.





 

davidfainshtein

New member
מנהל
נראה כמו קומבינה מבית היוצר של איזו סדנא

האורח השני...
לא רחוק מהקטרקטור של לסיכו, שצפוי לסיים עבודתו כאן בעוד כיומיים, מצאתי במפתיע (אבל לא נורא מפתיע, כשחושבים על זה) את הכלי המסקרן הזה, שמהווה עבורי חידה. ברור שמדובר בכלי דו-מצבי המתבסס על טרקטור חקלאי, אבל לא מצאתי עליו כמעט כל זיהוי, למעט לוחית ישנה ובלויה עליה חרוט S1968. לקטרקטור זה מצמד אוטומטי בקצה אחד בלבד, והוא נטול פגושים. הוא עמד בצמוד לסככה הגדולה (4 מסילות!) שמוקמת בשטח הסדנאות עבור עובדי בומברדייה שעוסקים בשדרוג קרונות הקומתיים, אז אניח שחברה זו היא זו שהביאה את הכלי למקום.
נראה כמו קומבינה מבית היוצר של איזו סדנא
ולא ייצור סדרתי.
אגב, זה רק נדמה לי או שיש מסילות בניצב אחת לשניה?
 
הפיכת כוון קרונות/קטרים

לא, Traverser (באמריקאית Transfer Table)
ויש לנו שניים כאלו מאז פתיחת סדנאות הקישון לפני כ-85 שנה, אחד לכל חלק של הסדנה.
הפיכת כוון קרונות/קטרים
יש לנו גם
Turn table
בקישון או בלוד?
או מבצעים הפיכות כוון באמצעות פסים קבועים מותקנים במשולש?
 
אין כיום סובבנים ברכבת ישראל

הפיכת כוון קרונות/קטרים
יש לנו גם
Turn table
בקישון או בלוד?
או מבצעים הפיכות כוון באמצעות פסים קבועים מותקנים במשולש?
אין כיום סובבנים ברכבת ישראל
בסמוך לשני המוסכים הותיקים (חיפה ולוד) יש משולשים, אם כי זה של חיפה לא פעיל חלקית. כיום לא הופכים כמעט קרונות נוסעים, מפאת הצורך לשמור על סידור קבוע של מערכים בגלל קרון המקומות השמורים.
 

HomerFlanders

New member
מעניין! אגב, מה הכוונה בשדרוג קרונות הקומותיים? מה זה כולל?

האורח השני...
לא רחוק מהקטרקטור של לסיכו, שצפוי לסיים עבודתו כאן בעוד כיומיים, מצאתי במפתיע (אבל לא נורא מפתיע, כשחושבים על זה) את הכלי המסקרן הזה, שמהווה עבורי חידה. ברור שמדובר בכלי דו-מצבי המתבסס על טרקטור חקלאי, אבל לא מצאתי עליו כמעט כל זיהוי, למעט לוחית ישנה ובלויה עליה חרוט S1968. לקטרקטור זה מצמד אוטומטי בקצה אחד בלבד, והוא נטול פגושים. הוא עמד בצמוד לסככה הגדולה (4 מסילות!) שמוקמת בשטח הסדנאות עבור עובדי בומברדייה שעוסקים בשדרוג קרונות הקומתיים, אז אניח שחברה זו היא זו שהביאה את הכלי למקום.
מעניין! אגב, מה הכוונה בשדרוג קרונות הקומותיים? מה זה כולל?
 
תודה רבה


שני קטרקטורים זמניים בסדנאות הקישון
בביקורי היום בסדנאות הראשיות של רכבת ישראל, סדנאות הקישון, נתקלתי בשני 'אורחים' מסקרנים.
הראשון כבר הופיע מעל דפים אלו, והוא הקטרקטור הקטן של לסיכו. מפעילו החביב סיפר שבשבוע שעבר הועבר הקטרקטור ביחד עם שני הקרונות על שלוש משאיות מאיזור אופקים אל הסדנאות. כאן הם עוסקים במרץ בריבוד מסילות הדיור החדשות שהונחו כשלב ראשון של פרוייקט הרחבת המתחם. בתא הנהג מצאתי את לוחית היצרן החמקמקה, ממנה למדתי שהקטרקטור מדגם E55 של Unilok, ויוצר בשנת 2004 עם מספר יצרן 4004. מהמפעיל למדתי שהמנוע מתוצרת Deutz המוכרת, ושהבקרה המכנית הפשוטה מאפשר לקטרקטור הזה גמישות רבה יותר מזו של אחיו הצעיר מדגם E55s בקו כרמיאל, שמסרב לנוע בכל עת שהעומס נחשב גדול מדי.
תודה רבה

אפשר להצטרף לביקור בסדנאות קישון מתישהו?
 

משה343

New member
האם לא היה ניתן להעביר את הקטרקטור עם שני הקרונות ברכבת משא?

שני קטרקטורים זמניים בסדנאות הקישון
בביקורי היום בסדנאות הראשיות של רכבת ישראל, סדנאות הקישון, נתקלתי בשני 'אורחים' מסקרנים.
הראשון כבר הופיע מעל דפים אלו, והוא הקטרקטור הקטן של לסיכו. מפעילו החביב סיפר שבשבוע שעבר הועבר הקטרקטור ביחד עם שני הקרונות על שלוש משאיות מאיזור אופקים אל הסדנאות. כאן הם עוסקים במרץ בריבוד מסילות הדיור החדשות שהונחו כשלב ראשון של פרוייקט הרחבת המתחם. בתא הנהג מצאתי את לוחית היצרן החמקמקה, ממנה למדתי שהקטרקטור מדגם E55 של Unilok, ויוצר בשנת 2004 עם מספר יצרן 4004. מהמפעיל למדתי שהמנוע מתוצרת Deutz המוכרת, ושהבקרה המכנית הפשוטה מאפשר לקטרקטור הזה גמישות רבה יותר מזו של אחיו הצעיר מדגם E55s בקו כרמיאל, שמסרב לנוע בכל עת שהעומס נחשב גדול מדי.
האם לא היה ניתן להעביר את הקטרקטור עם שני הקרונות ברכבת משא?
ברכבת משא במקום במשאיות ?
 
הם לא מאושרים לנסיעה על קווים פעילים של רכבת ישראל

האם לא היה ניתן להעביר את הקטרקטור עם שני הקרונות ברכבת משא?
ברכבת משא במקום במשאיות ?
הם לא מאושרים לנסיעה על קווים פעילים של רכבת ישראל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה