שני מעיינות

סאקרה

New member
../images/Emo22.gifלעוזי ולכ מי שיודע../images/Emo35.gif

על שלט השיש בכניסה לתל יודפת מופיעים ה"ציורים" האלה. מי יודע מה מקורם? מה משמעותם? נ.ב.-לא חידה. שאלה. ולעוזי,תודה על השיתוף והדווח,גם אני התחצבתי שם לאחרונה. חוץ מהמסעדה בתחנת הדלק כאוכאב אל היג'א-הכל היה מושלם!
 

סאקרה

New member
התאומות לא מקבלות בודדים.

רק קבוצות. כך היה לפני שנה. מצטרפת להמלצה. מקום מעולה!
 

אסף י 1

New member
ביום רביעי שעבר

היה לי העונג לקחת את זוגתי לשם. התקבלנו בכבוד הרגיל, למרות שהקבוצה כללה רק את שנינו. לא היו אנשים מלבדנו והיה תענוג. רק בשביל הג'זריה שווה להרחיק נדוד.
 

סאקרה

New member
לאסף, דיברתי עכשיו עם מאי (התאומה)

והיא אישרה באוזני,שנפל דבר.. טוב,בעצם הרבה דברים,איזה 4000...מלבנון,ארץ ילדותה אל הגליל. בעקבות המלחמה הן החליטו לחזור ולארח גם בודדים. לדבריה, למרות החיבוק התקשורתי ותחושת האהדה העסקים ממש לא כרגיל.. מאז המלחמה העסקים מקרטעים ומדשדשים. אוהבי האוכל המשובח-קחו לתשומת לבכם! בד"כ אי אפשר היה להשיג מקום. עכשיו זה הזמן להנות. מצרפת קישור שיתן לכם מושג מה מחכה למי שיצפין עד מצפה שכניה.
 

אסף י 1

New member
מצטרף להמלצה בחום

אוכל כמו אצלן לא אכלתי בשום מקום אחר, ויצא לנו לאכול בחוץ מפעם לפעם. הגעתי לשם מספר פעמים, תמיד במסגרת משפחתית, ואף פעם לא היתה לנו בעיה להיכנס. אולי החיוך שלי עושה משהו ?
בכל מקרה - נצלו את המקום וההזדמנות.
 

שמעון21

New member
פרוש הסמלים: לסאקרה

שני הסמלים הם ציורים על חרס שהתגלו בחפירות יודפת. השערות החוקרים באשר לפרשנותם הן: הימני- ציור של מאוזוליאום עם 2 עצים מצדדיו, אלו הם סמלי החיים והמוות. המאוזוליאום למוות והעצים לחיים. הציור שנחרת במהלך המרד, מסמל את הבנת המורדים שהסוף מתקרב, ואת העובדה שתקווה עדיין ממלא את ליבם. השמאלי - זהו סרטן. מזל "תמוז". עפ"י יוסף בן מתיתיהו - יודפת נפלה ב- א' בתמוז. האם זוהי עדות מופלאה של מי ממגיני העיר???
 

סאקרה

New member
../images/Emo140.gifלשמעון-זר תודות. ושאלה

איפה אפשר לקרוא על החפירה האחרונה בתל ידפת? על הממצאים ועל השערות החוקרים? (למשל,על הממצא הזה לא מצאתי חומר ברשת)
 

שמעון21

New member
שאלה מצויינת!

אני מביא את הדברים בשם אומרם - החופר מרדכי אביעם. שהייתה לי הזכות להיות נוכח בכמה מהרצאותיו. ציטטתי מהקלסר. אזכור שמצאתי מדפדוף קל העלה את המקור הבא: בספר - מראי מקום - לטייל עם המקורות בצפון - הוצאת יד בן צבי. בפרק העוסק ביודפת - עמוד 157 ישנו אזכור ברור. הכותב אגב הוא אביעם עצמו. הספר חדש למדי ומעודכן.
 

סאקרה

New member
שוב תודה. בנתיים ראיתי שפורסמו

מאמרים גם ב"קדמוניות",עי אביעם מרדכי. ככל הנראה שהחפירה התקיימה בשנה בה לא היינו בארץ ופיספסתי את הסיקור שלה.(1999) אנסה להשיג את המאמרים ואשמח לעדכן.
 
למעלה