שני טיפים לצלוח את ארוחת החג המשפחתית בשלום

שני טיפים לצלוח את ארוחת החג המשפחתית בשלום

כולנו יודעים שארוחות החג והמפגש עם המשפחה היותר מורחבת הן מתכון בדוק לחיכוכים ולוויכוחים לפני שמגיעים למקום המפגש, בזמן הארוחה עצמה ולאחריה.
אז הנה שני טיפים מעשיים לעבור את זה בשלום ואפילו ליהנות:

1) להחליט עוד מראש שאתם באים ליהנות ולא משנה מה...זה באמת עניין של החלטה. להחליט שאת הכל אתם לוקחים בקלילות...את מי שאתם אוהבים...אתם אוהבים ואת מי שלא, לא...הרי אתם יודעים שאותם אנשים לא השתנו במשך המון שנים, אז תקבלו את העובדה...שהם זה הם...ושהם לא יכולים להיות נחמדים, רגישים או אכפתיים..אז בבקשה אל תצפו מהם שבאופן ניסי כל שהוא יהיה אתם כייף...זה הם..קבלו את זה ואל תכנסו לוויכוחים הידועים...מה אכפת לכם...תפתיעו אותם...הם ינסו לחרחר ריב ואתם תבואו בחיוך...תבלבלו אותם לגמרי...הרי אי אפשר לשנות אותם, אבל כן אפשר לשנות את האופן שבו אתם מתייחסים אליהם...תבחרו ליהנות...ותהנו...ואם הם ינסו לכפות עליכם וויכוח או ריב...תגידו בחיוך שלא בא לכם לריב ושבאתם ליהנות מלהיות ביחד אתם ועם כל המשפחה.

2) תכינו לעצמכם נושאים בטוחים לשיחה, דברים שאתם יודעים שיכולים לעניין את כל המשפחה, אולי תביאו תמונות מהטיול האחרון שהייתם בו...תגידו שרציתם לשתף אותם, או תעשו מצגת יפה של דברים מצחיקים שקרו במסגרת הארועים המשפחתיים האחרים...ותכתבו כמה דברי קישור משעשעים....קלפים עם תמונות או משפטים חכמים שניתן לנהל עליהם שיחה..כלומר, תחשבו על איזו פעילות חברתית משפחתית שכולם יכולים להשתתף בה, גם זיקני השבט. משהו כזה, תמיד, מוציא את העוקץ מהמפגש ומחבר את כולם על קרקע נעימה של חוויה משותפת...מי שירצה ישתתף ומי שלא לא... ואולי תחליטו להפוך את זה למסורת וכל פעם נציג ממשפחה אחרת יהיה אחראי על הכייף...ככה תצרו אינטראקציה יפה וגם, אולי, עבור עצמכם קצת יותר עניין והרבה יותר כייף בלהגיע לארועים מן הסוג הזה...חומר למחשבה

אשמח אם תשתפו אותנו ברעיונות משלכם על איך לעשות את ארוחת החג כייפית ונעימה
 
למעלה