שנה עם Runner ST 200 ועם קצת יותר מ-8000 ק"מ.

p k a k

New member
שנה עם Runner ST 200 ועם קצת יותר מ-8000 ק"מ.

החלטתי להרים את הכפפה ולרשום פה את מה שלא הצלחתי למצוא, כשחיפשתי קטנוע לעבור אליו... אני חושב שכולנו תמיד מתחילים בסיקורים בפולגז, וממשיכים משם בחיפוש אחר מביני דבר בפורומים, אולם בקטנוע כמו הראנר, קצת קשה למצוא את אותם יודעי הדבר...

את הדברים שרשומים בהמשך כנראה אפשר למצוא בכל מיני מקומות כאלה ואחרים, אולם החלטתי להכניס את כולם תחת אותה קורת גג, ולתת להם את הזווית שלי...

לפני שאתחיל לחפור, רק אספר איך הגעתי לראנר, ומה היו הדאגות שלי באותם הימים –

לפני שנה חיפשתי דרך נוחה ומהירה להגיע בכל יום למקום העבודה מביתי (כל כיוון 24 ק"מ, כאשר הנסיעה היא דרך כביש 4 – מורשה לכביש 5 – גלילות לאיילון), ודרך מהנה להסתובב בת"א שם דירתי. לא רציתי לשפוך הרבה כסף על כלים כמו נינג'ה, שסך מה שאתה מקבל קטן ביחס למחיר (לעניות דעתי), ומצד שני לא רציתי להשתעמם על dink. אוסיף ואציין שאני 1.90 ולא קל לי להידחס לכל דבר.

ואז נפגשנו לנסיעת מבחן בעופר אבניר. הוא היה אפרורי ומכוער בדיוק כמו שתואר בפולגז, אבל ברגע שסובבתי מצערת נוצר בינינו חיבור. שלא תבינו לא נכון, יצא לי להכיר ולרכב על לא מעט כלים... ורובם היו חזקים וטובים יותר... אבל היה שם משהו שקנה אותי. כמה ימים אחרי היה לי אחד משלי, רק בצבע שחור עם מדבקות אדומות. אם לומר בכנות, אחד הקטנועים היפים אם לא ה... להסתכל עליו כל יום ופשוט להתענג (תמונות בהמשך).

אז כן, חוץ מזה שהוא יפה בטירוף, הוא גם מהיר בטירוף. אני לא אדבר על וריאטור, על מומנט או על יחס דחיסה-בוכנה. על מה כן? על זה שבין 0-90 קמ"ש, הוא פסיכי קטן. הוא מגיב מיד, ובכל מה שקשור לעקיפות בתוך העיר, הקטנציק הזה נותן בראש. כשעומדים כולם בשורה ברמזור, מובטח שתמיד תהייה הראשון... מול טימקס תפגר מאחור, אבל לא בהפרש ניכר, ויחסית לקטנוע שמרגיש כמו 50 סמ"ק, אתה תהייה די גאה.

אני חושב שבגדול את הראנר אפשר לחלק ל-3 מצבי האצה.
0 – 90 – מגיב לכל סיבוב מצערת ומאיץ במיידית. פשוט תענוג (אי אפשר להסביר את זה. חייבים פשוט לרכב)!!
90 – 120 – טוב, כאן מדובר בטיפוס לינארי. התגובה תהייה טובה ומהירה, אבל לפעמים הייתי רוצה עוד שלושה ארבעה כוחות סוס. סה"כ מהירויות השיוט נעשות בקלות, והרכיבה עוברת בצורה רגועה לחלוטין.
115 – 130 (וצפונה
) – לכול המהירויות הללו הראנר יגיע, וייסע בלי לצייץ. אולם מהירות ההאצה ביניהן הוא לפעמים קצת איטי במצבים שחשובים לנו כמו במקרה של עקיפה.

את הנקודה הזו אסכם בזה שמדובר בכלי מגניב בטירוף. מרגיש קליל כמו יתוש, משתחל בין מכוניות בעיר כמו קורקינט, ומאיץ כמו ציטה. באמת, פשוט תענוג אחד גדול! בכבישים מהירים? אתם כמו חבריכם ה-xmax, ה-evo ושאר הירקות.

אם כבר אנחנו בנושא הנוחות, אז נסגור כמה נושאים. הקטנוע נוח לאנשים גבוהים, ואולי עדיף שגבוהים ירכבו עליו. המושב נמצא במיקום גבוה, וחבר שלי שהוא 1.70~ מצא שהוא לא נוח מהבחינה הזו. מקום לרגלים יש סה"כ בשפע ובאמת שאין טענות. אם הייתי משנה משהו בקטנוע, זה את המראות, שמעבר לזה שביחד עם הכידון הם מכסים את כל הגבהים האפשריים של מראות בפחיות, הן פשוט נמוכות מדי ולא ניתנות לכיוונן.

ומה עם המורכב? מי שמתכוון להרכיב על בסיס קבוע, שיבנה רק על אנשים רזים. אני אישית הרכבתי ועדין מרכיב כמעט על בסיס יומי את חברה שלי, אולם היא יחסית רזה וקטנה, ככה שזה לא מפריע. כשמרכיבים גברים שאוהבים שווארמה, לא מדובר בתענוג גדול. גם מיקום הרגליות פשוט לא טוב. בזמן שאתה משתחל בין מכוניות וזקוק לקצת יותר עזרה מהרגלים - הן נתקעות ברגליות. באופן כללי, המושב עם מורכב נוח יותר מ-90 אחוזים מקטנועי ה-125, אבל joyride זה לא. המורכבת מדווחת שסה"כ נוח, אולם אחרי יותר מ-20 / 30 דקות של נסיעה הפלסטיקה של הקטנוע מתחילה להציק בירכיים. נקודה? מי שמרכיב על בסיס קבוע כאילו היה אוטו – עזוב אותך...

ועכשיו לשימושיות? קסדת shoei quest מידה מדיום נבדקה ונמצאה מאוחסנת מתחת למושב (עם טיפה לחץ). בזמן חנייה זה מעולה. בזמן נהיגה, זה מורגש... אבל נהגי דו"ג הם "בוב הבנאי" ולכל בעיית אחסון נמצא כבר פתרון. יש לי שרשרת קטנה שאיתה אני קושר את הקסדות לידיות המורכב בזמן חנייה. כשלוקח קסדה ספייר, אני שם אותה בין הרגלים (כן, תא הדלק אינו מפריע).

ומה לגבי הדלק? בנסיעה מאומצת, 197.2 ק"מ בעבור 7.2 ליטר דלק. תעשו את החשבון לבד.

ועכשיו אקנח בנושאים שחשובים לכולנו? עלויות טיפולים ואמינות. אז כן, מחירי הטיפולים טיפה יקרים, אבל כשמרווחי הטיפול הם 6000 ק"מ, ביחס לכלים דומים בקטגוריה, מדובר בסכום סביר. ומה לגבי אמינות? אז אומר בכנות –
ביום שלקחתי את הקטנוע מהסוכנות, הכנסתי אותו למוסך כי הוא נכבה באמצע. בבדיקה נמצא כי בצינורית הדלק הייתה עיקום בנקודה מסוימת שמנע הזרקה סדירה של דלק. טוב, החלקנו... דברים כאלה לפעמים קורים. חודש אחרי, שמעתי רעש מוזר ולא תקין בעליל שנובע מהמנוע. במוסך מצאו חלק קטנטן שנשבר וגרם לכך. אודה כי בשלב הזה מאד כעסתי, בעיקר על הימים שהפסדתי את הקטנוע, שכן מציאת הבעיה לקחה קצת זמן.
מה מאז? שקט, ובעיקר תענוג. הקטנוע הזה נותן בראש. בכלל, יחסית לאחד שראה הרבה דברים כמו נזילות שמן, דווקא הקטנוע הזה נותן בראש, ולא נוגע בשמן (מרבה לבדוק את גובה מפלס השמן).

אז איך אסכם? קטנוע שמבטיח הנאה צרופה לרוכב שלו. מהיר מאד, זוויות פנייה מעולות, שימושיות סבירה, מושב נעים ונוחות לא רעה. באמת שניסיתי לתת טיפה מעבר לדברים שרשומים באתרים כאלה ואחרים ולספק תשובות לשאלות הנפוצות. אני בתקופה הקרובה טס לחו"ל לתקופה לא קצרה, מה שיגרום לי להיפרד מהראנר השמור שלי. אני מבטיח לכם שזה יהיה עצוב...

ומה העיקר? לא מזמן נהגתי ובדרך וראיתי נהג קטנוע שכוב על הכביש חסר הכרה. עצרתי בניסיון לראות אם אפשר לעזור. אח"כ קראתי במקומון שהוא נהרג במקום. תקשיבו, זה מראה די מזעזע.. אז סעו בזהירות ותשמרו על עצמכם.
 

l coyote l

New member
יפה. קראתי הכל עד הסוף

ואני בכלל לא בעניין של קטנועים.
ח"ח על הכנות בעניין האמינות.
 

ז ר ח

New member


תאכלס, זה המאתייםחמישים הטוב מכולם.

אמין, זול ואופי מנצח.

ואחרי שהיה לי ראנר מעיזים לומר לי שהאיקסיטי הוא הספורטיבי שבחבורה....
 

jony stekino

New member
הרבה זמן חיפשתי כתבה כזאת

אחרי שטל שטיב הכתיר את ה XMAX החדש כקטנוע הכי ספורטיבי
אני השוואתי בינהם ואין בכלל מה להשוות ה XMAX לא מתקרב ל ראנר


ב"ה זה יהיה הקטנוע הבא שלי , רק מלחיץ אותי התקלות המוזרות האלה בזמן מאד קצר
 

p k a k

New member
קודם כל מאד מחמיא שקראת לדיעה שלי "כתבה"..

אשקול לפתוח טור מתחרה בפולגז


ועכשיו... אני מכיר מספר לא מבוטל של רוכבי ג'ילרה, בין אם ראנר, נקסוס או gp800, וסה"כ הדעות מעניינות (שרובן המוחלט חיובי)...

אם תרצה, אתה מוזמן לפנות אלי בפרטי. מעדיף שלא לייחצן או לפסול מוצר כזה או אחר על גבי הפורום... ו... בהצלחה!
 

פרארי1

New member
כאשר מדובר בדעה מבוססת

שמגובה בנסיון אישי, זה לא יחצנות.

סתם מסקרנות - כמה בעלי GP800 אתה מכיר?
אני חושב שלא ראיתי יותר מ-1-2 על הכבישים.
ברור לי שנמכרו יותר, אבל הם רחוקים מאד מלהיות נפוצים כמו הטימקס, איתו הם ניסו להתחרות.
 

p k a k

New member
אז ככה...

אני פחות אוהב שיחות כאלה כמו "אני מכיר את..." ו.. "חבר שלי.." אבל אני רוצה לתת פה תחושה שסה"כ הדברים שאני רושם לא מגיעים מטוקבקים...

נתחיל דווקא מה-GP800 -
חבר שלי רכב בעברו על הרבה כלים, מ-CBR10000 ועד מאנה. הייתה תקופה שהוא רצה להשתקע על משהו שהוא יחסית רגוע, ושיהיה גם נוח למורכבת. הוא הגיע ל-GP800. הטימקס נפסל בגלל עלויות האחזקה, שבינינו, גבוהות מאד (כן, גם כשל-GP יש שרשרת. כולה שרשרת...). הוא אישית מעיד ומספר שמעולם לא חווה אפילו בעיה אחת, וכן, כשהוא ניסה למכור אותו הוא גם הצליח


גם בקו שאני נוסע לעבודה, באופן אירוני, יוצא שאני נפגש הרבה פעמים בצומת עם רוכב GP שגר רחוב ממני. גם הוא מעיד שמעולם לא הייתה לו תקלה אחת, ושהוא מאד מרוצה מהבחירה שהוא עשה.

את מי הייתי בוחר בין gp800 לטימקס? באמת שאני לא יודע. רוכב כביש אקסטרים אני לא, ואני לא נוטה לקחת דברים לקצה, אז אני חושב שבקווים הישרים שאני נוסע בהם שניהם ישרתו אותי נהדר ויספקו לי את הכיף היחסי שלו אני זקוק. לטימקס יש נפח אחסון טוב יותר, וטוענים שלמורכב יש חיים נוחים יותר, שזה פלוס מאד גדול בשבילי. לעומת זאת, ל-gp800 יש ערכים מוספים כמו עוצמה, נדירות יחסית, נוכחות, הוא זול יותר באחזקה ושפוט לא גניב בעליל. בשורה התחתונה אם אני בן אדם ריאלי, את מי מביניהם לדעתי אצליח למכור כשיגיע הרגע? את שניהם, אבל בירידת ערך ענקית - ה-gp מהנדירות מכירה שלו, והטימקס, דווקא מההיצא המטורף. אולי הבעיה היא לא הירידת ערך, שכן היא מוכיחה מהו ערכו האמיתי של מוצר כלשהו, אלא המחיר ההתחלתי של כלי, שהוא כנראה מנופח ולא ריאלסטי ביחס למה שאתה מקבל (בעיני, מדהים איך במדינה קפטיליסטית, אתה קונה מוצרים שהמחיר שלהם לא מושפע מרעיון השוק החופשי).

לגבי הנקסוס, מכיר אישית שני אנשים שרוכבים, וגם הם מספרים שסה"כ הכל עובר עליהם בשלום (אני לא מרגיש שיש צורך להרחיב. לך יש?).

ולגבי הראנר? לצערי אנחנו נשארים עם הדיעה שלי ועם כאלו של רוכבים נוספים שהכרתי ופגשתי לאורך השנה בצמתים, נסיעות משותפות וכיו"ב. יצא לי לשמוע פעם אחת על נפילה, אבל באותה נשימה זה בא מכלי משנתון הרבה יותר נמוך, וזה קורה גם בכלים אחרים. עם סטטיסטיקה כזו, אני אישית מוכן לחיות


זו הדיעה הכי מבוססת שיכולתי לתת... באותה נשימה, מאחל לראנר שלי עוד הרבה שנים של רפואה שלמה
 

פרארי1

New member
תודה


לגבי הראנר יש הסכמה די כללית שמדובר בכלי אמין והוא גם נפוץ יחסית, כך שמדובר בלא מעט עדויות.
לגבי הנקסוס, יש כאן גולש שאוכל ממנו מרורים אבל גם אחד שהיו לו שני נקסוסים והיה מרוצה.
בכל מקרה, גם הנקסוס ובעיקר ה-GP 800 לא נפוצים ולכן קשה להגיד אם הכלי הבעייתי הוא מקרה של חוסר מזל / תחזוקה לקויה וכולי, או שהוא מעיד משהו על הדגם.
 

mnakash

New member
אני רואה יותר

GP800 מנקסוס על הכביש. למרות ששניהם משמעותית פחות מקטנועים אחרים.
 

ז ר ח

New member
אסור להוסיף ארגז על הראנר.

מספרים על אחד, דוב, שרכב על ראנר 'משופרת' משנתון גבוה, שהרכיב ארגז רק כדי שיהיה לו תירוץ לעקיפה שהוא קיבל בראש במטלון מרוכב השוקל 120קילו (טוב, יש לו סנביצייה..).

וברצינות, בראנר נכנסת קסדה בלחץ אז לא צריך ארגז. כאמור, זה לא איקסיטי...
 

p k a k

New member
אפשר, וזה אפילו קל...

כי הראנר ST מגיע עם תושבת / סבל שרק יש להבריג אליו מסגרת, ועל זה ארגז.

בחיי ראיתי פעם אחת ראנר עם ארגז. הארגז היה שייך לרוכבת חמודה שהיה לה גם מחממי ידיים וכו' וכו'


תראה, יכול להיות שבגלל שעולם התוכן שלי כלל לנסוע עם רשתות, או/ו תיקים שניתן לקשור אז החלל שהיה לי בראנר היה עולם ומלואו.

על כל פנים, אפשר, ובקלות.
 
למעלה