שנה א משפטים שיטות לימוד

HBERG1

New member
שנה א משפטים שיטות לימוד

שלום לכולם התחלתי לפני כשבועיים את לימודיי במשפטים. רציתי להתייעץ אתכם בקשר לשיטות לימוד. יש לי זמן ללמוד אך אני רוצה לייעל אותו. אחד הדברים שאני נתקל בהם הוא כמויות המאמרים והפסקי דין שצריך לקרוא. יש לי את הזמן לקרוא את כולם אך בסופו של יום מעט אני זוכר באופן ברור ומדויק. רבים ייעצו לי במקום לעבור על פסקי דין וסיכומים משנים קודמות שכן בפועל ציינו שרבים מסתמכים על אותם כלי עזר. מה דעתכם? האם ממש לקרוא הכל כמו טירון? תודה על התגובות מראש
 

Pink Sakura

New member
השנקל שלי..

גם אני במצב שלך ואחרי שבועיים אני מרגישה מנוסה מספיק בשביל לתת עצות.. דבר ראשון,לא יודעת איפה אתה לומד אבל שים לב שהרבה פעמים בסילבוס מצויין בדיוק איזה סעיפים/פסקאות לקרוא (לפחות ככה זה אצלנו) אחרת אתה באמת תמצא את עצמך כמו טירון קורא הכל (קרה לי עם פס"ד מזרחי
) דבר שני,וזה כבר ממש לדעתי,תלוי לאן אתה מכוון. אם ממש חשוב לך להיות מעורה בחומר ולהשתתף בכיתה אז כן,עדיף שתקרא בעצמך ולא רק תסתמך על סיכומים,לא כולם מבינים את מה שאתה מבין או יודעים על מה לשים דגש. אם לא אכפת לך יותר מדי ואתה לא רוצה להיות מעורה/להעביר ביקורת/להיות מצטיין אז למה לא בעצם? בכל מקרה בהצלחה!
 

Atenolol

New member
והנה השנקל שלי...

בשנה א' קראתי את כל פסקי הדין במקור. זה גזל המון זמן, ובאמת הרבה מתערבל בזכרון. אבל אחרי שנה אחת כזו, הרגשתי שאני מבין די טוב את צורת החשיבה של בית המשפט. האפקט המצטבר, לאחר שהסבל התעמעם, היה די מספק. בשנים מתקדמות עברתי לרציו ולסיכומים. הניצול של הזמן היה הרבה יותר יעיל, אבל בסך הכל נהניתי פחות, וגם הציונים ירדו. חלק מהעניין הוא שהעובדות המשונות של פסק דין מאד עוזרות לזכור את ההלכה. יש גם שיטות זכרון מקצועיות שמבוססות על העקרון הזה. לדוגמא, עד היום כשאני חושב על רשלנות אני נזכר בבריכות שחיה ורופאי שיניים עם מזרק שואב
. כשאני חושב על חוזים, אני נזכר באחד שעשו לו ניתוח כושל ביד, ובשתי אוניות עם אותו שם שהגיעו בהפרש זמן של חצי שנה
. יאללה, אפסיק לחפור. בהצלחה.
 

B L I M P

New member
זה מצחיק

אבל אני בשנה א' קראתי רק תקצירים/סיכומים ואילו רק בשנים מתקדמות עברתי לקרוא פסקי דין במקור. האמת? עד שלא למדתי לקרוא פסיקה במקור, לא ידעתי פסק דין משהו. וזה גם מאוד עוזר אח"כ בפרקטיקה לדעת לעבור מהר על פסק דין ולהבין מה רוצים ממך, להבין איך בנוי פסה"ד ואיפה אתה מוצא את מה שאתה צריך. בשנה א' יש המון פסיקה חופרת וארוכה. אני הייתי קוראת פסקי דין מרכזיים והלכות חשובות במקור ואילו את כל השאר, לפי כמות הזמן הפנוי, הייתי קוראת פסק דין מלא או סיכומים.
 

RסN

New member
אין תחליף אמיתי לקריאת פסק דין במקור

כמו שאמרו כאן לפניי - גם זוכרים ומבינים יותר טוב את פסק הדין, וגם מתרגלים לקרוא כתיבה משפטית אמיתית. בהנחה שאין חובה אמיתית לקרוא (לבוחן או משהו כזה), והזמן מוגבל, נסה לאתר מתוך הרשימה את פסק הדין החדש ביותר. בדרך כלל הוא יהיה הכי רלוונטי, והוא יכלול בתוכו סקירה של פסקי דין קודמים ולפעמים גם מאמרים. אם מדובר בקריאה אחרי השיעור ולקראת המבחן, נסה להוסיף לזה גם את פסק הדין החשוב ביותר בנושא (את זה תוכל להבין בדרך כלל מהשיעור עצמו ומהפניות אחרות של פסקי דין מאוחרים יותר). בהצלחה!
 

sacrament

New member
שאלה מעולה

חשבון פשוט מלמד שחלק נכבד מהמקראות מגיעות לאיזור ה-1000 עמודים, כפול כמה קורסים, כאשר יש 365 יום בשנה ומתוכם לומדים 2 סמסטרים של 3-4 חודשים (האמת שאין לי מושג כמה ימים לומדים, תזרמו). בהנחה שצריך בשליש מהזמן לישון ועוד חלק ניכר להיות בשיעורים, לאכול, להתקלח, לצאת מהבית לפעמים ולעיתים קרובות מאוד להכין תרגילים, שלא נדבר על עבודה/משפחה/טלוויזיה/תחביבים ברי כי לאדם הסביר (הא!) שמתחיל שנה א' אין יכולת לקרוא כל עמוד ועמוד, בטח לא אם הוא גם מסכם אותם. חוץ ממר Atenolol כנראה, אבל אני לא בטוחה שהוא אדם סביר
אי לכך ובהתאם לזאת, צריך לעשות פירמידת חלוקת זמן כדלהלן: תרגילים- חייבים לקרוא את כל החומר לתרגילים או לפחות לשאוף לכך. חריג-יש מרצים שנותנים תרגיל על כל נושא וכל הנושאים ביחד מכילים את כל הסילבוס. פה זה טריקי, וצריך לקרוא בצורה חכמה ומושכלת חלקים מפסק הדין, לא את כולו. איך עושים זאת? כפי שאמרו חבריי החכמים ככל שקוראים יותר פסקי דין- כך יודעים במה להתמקד וקוראים יותר מהר. את השאר- לעבור על סיכומים ולראות אם יש משהו רלוונטי. פסקי דין מאוחרים- ככל שפסק הדין מאוחר יותר הוא חשוב יותר ואם אין זמן לפחות לקרוא רק אותו כי הוא מסכם את ההלכה הנוכחית ואת פסקי הדין הישנים יותר. ככל שהוא חדש יותר ככה קטן הסיכוי שיש סיכום שלו. פסקי דין קצרים- אם פסק דין הוא של כמה עמודים - לא להתעצל ולקרוא אותו. זה בדיוק אותו זמן כמו לקרוא סיכום. פסקי דין מעניינים/אקטואליים/שחוזרים על עצמם בין קורסים- פסקי דין כאלה הם יחסית פיקנטיים, וכיף לקרוא אותם, או לפחות עדיף לקרוא אותם מלקרוא אחרים. לעיתים גם המרצה ירצה להתמקד בהם מאותה סיבה. ולא פחות חשוב, לפעמים פסק דין מסויים יכול לחזור על עצמו ב-3-4 קורסים שונים, ובשלב מסויים תצטרכי לקרוא אותו, אז עדיף לסיים עם זה עכשיו... את השאר- ככל שהזמן מאפשר, ואם לא- אז לקראת המבחן לראות סיכומים או טבלת הלכות.
 

Atenolol

New member
מנסה להגן על שמי הטוב...


* המנהלת תמיד צודקת
* הפעם היחידה שסיכמתי פסק דין היתה בחונכות בתחילת שנה א'. כמדומני קלמר נ' גיא או משהו כזה. * רוב הסיכומים שקבלתי היו זבל. * אחת השיטות המוצלחות בשבילי היתה לקרוא במקור ולמרקר את הרציו (כי בפסק הדין יכולות להיות הלכות לא קשורות). * גם אני נשברתי מלקרוא הכל במקור אחרי שנה. * אני לא אדם סביר, וזה בדוק
 
למעלה