לנעמן סער
נעמן, אתה בחור צעיר מאוד ונמרץ. כשהייתי בגילך הייתי גם כזה. אני לא מעז אפילו להגיד לך באיזה שטויות האמנתי אז. אתה מכיר את האימרה: מי שלא היה קומוניסט בגיל 20 אין לו לב, מי שעדיין קומוניסט בגיל 40 אין לו שכל? אני בטוח שבעוד כמה שנים תראה את העולם אחרת. והטמפרמנט? נו... א-פרופו מפד"ל. אינני יודע אם ´שינוי´ תשב עם המפד"ל או לא. אבל ´מרצ´ כבר ישבה, אפילו די הרבה זמן - ודווקא לא מזמן, רק לפני 3 שנים (אני יודע, היית אז בן 11, וגם אני בגיל הזה עוד שיחקתי כדורגל ובטח הייתי מתבלבל בין מפד"ל לנבדל). ולא רק עם המפד"ל ישבה ´מרצ´, אלא גם עם ש"ס ועם שרנסקי הימני, יריבו המר של ברונפמן, ותמכה בתקציב ההתנחלויות של ברק, ובכספי הישיבות ובעוד כל מיני שרצים, ולכל דבר המציאה אלף תירוצים ותירוצי תירוצים. הקיצר: יש מצבים שבהם צריך להוריד את הנבל אפילו מעמוד התלייה (אל תיקח את זה מילה במילה). וכשם ששולמית אלוני הכריזה ש´למען השלום´ היא תהיה מוכנה לחבוש שטריימל, כך גם מותר ל´שינוי´ להכריז שאם יכלו כל הקיצין ולא תהיה ברירה אלא לשבת עם המפד"ל כדי למנוע ממשלת ימין צרה וכדי להגשים לפחות כמה רפורמות חשובות, אז היא תעשה זאת. אתה יכול לקלל את טומי לפיד כמה שתרצה, אבל טומי לא יגיד לך כמו שריד read my lips שהוא לא ישב עם ש"ס ואח"כ יעשה את ההיפך. אם טומי ינהג כשריד אז הוא מחוסל. אמינות היא שם המשחק. כשאתה בוחר ב´שינוי´ אתה יודע במה אתה בוחר גם אם זה לא מוצא חן בעיניך. כשאתה בוחר בשריד - אללה עארף.