שמעתם את ורדה רזיאל? מה דעתכן

שמעתם את ורדה רזיאל? מה דעתכן

בוקר טוב לכולם. אני מזועזעת. היום בבוקר התארחה ורדה רזיאל בתוכנית של אפרת רייטן ומני פאר, שם הם דיברו וכעסו על השידור שלה שבו מתקשר אבא לילד בן שנתיים וחצי, שטוען שבנו נושך ללא הפסקה ולא מקשיב לו ומחייך כשכועסים עליו. ורדה הציעה לאב לנשוך את בנו ולהשאיר לו סימנים למשך שלושה ימים ואולי אז הילד יבין את הלקח. למה משתמשים באלימות על מנת לחנך את הילד? אני ממש המומה ולא מבינה איך שדרנית מציעה דבר שכזה? אפרת רייטן מאוד כעסה, אך ורדה ממש לא מצטערת על מה שעשתה. מה אתן אומרות?
 
מזעזע, הרי זה גם נוגד את החוק

יש חוק שאסור להכות ילדים. אני לא מבינה איך פסיכולוגית שמקבלת חשיפה תקשורתית כזו יכולה לתת המלצות שנוגדות את חוקי מדינת ישראל. שלא נדבר על כך שמי שמע שבימינו יש להשתמש באלימות על מנת לחנך נגד אלימות. נראה לי שהיא פשוט מחפשת פרובוקציות.
 

lulyK

New member
היא בכלל פסיכולוגית?

למיטב ידיעתי היא רק למדה פסיכולוגיה. טוב שהרשות השניה נוקטת הליכים להוריד את התכנית שלה, היא ירדה מהפסים.
 

רחלילי

New member
ההכשרה המקצועית של ורדה רזיאל

למיטב ידיעתי: למדה תואר שני פסיכולוגיה וסיימה. זה עושה אותה פסיכולוגית. אבל לא פסיכולוגית קלינית!!!!!!!!!! היא לא עשתה התמחות קלינית ולכן אינה פ' קלינית. זה מה שידוע לי.
 

lulyK

New member
זה גם מה שאני יודעת.

אבל זה לא עושה אותה פסיכולוגית, זה עושה אותה בוגרת לימודי פסיכולוגיה (בארץ הרי כל אחד יכול לטפל. גם מי שלא למד כלום).
 

רחלילי

New member
לא.

(אני יודעת כי אני פסיכולוגית בסיום ההתמחות הקלינית בקרוב ולכן כותבת): כשאתה מסיים תואר שני בפסיכולוגיה בארץ לא משנה באיזה מגמה (קלינית, יעוצית, חברתית, ביולוגית וכו'-גם המגמות הלא טיפוליות) אחרי שאתה מסיים תיזה אתה יכול להרשם בפנקס הפסיכולוגים של משרד הבריאות. זה רישום כללי של פסיכולוגים. רק אם למדת קלינית או קלינית שיקומית אתה רשאי לעשות התמחות קלינית. זו התמחות שאורכת 4 שנים במהלכה אתה מטפל בתחנות ובתי חולים ציבוריים ומקבל אחת לשבוע הדרכה על הטיפולים שאתה עושה. בסיום ההתמחות אתה ניגש למבחן התמחות גדול שאם אתה עובר אותו אתה מקבל הסמכה כ"פסיכולוג קליני". בארץ יש בעיה עם החוק של הפסיכותרפיה ולכן למרות שלא ממש מותר, כל אדם שבא לו כותב על הדלת שלו שהוא מטפל ואנשים (שלא יודעים ולא מבינים ולא נעים להם לבדוק את הכשרתו) באים אליו. מבחינת מי מורשה לטפל: פסיכולוגים קליניים או אחרי שנתיים של התמחות קלינית ותחת הדרכה קנויה, פסיכיאטרים (כאן הטווח רחב כי לא כולם למדו פסיכותראיה אחרי לימודי רפואה, אך הם כן פסיכיאטרים. הרבה פשוט נותנים תרופות). גם עובדים סוציאליים שלמדו במגמה הקלינית בתואר שני של עו"ס גם להם מותר לטפל. בוגר לימודי פסיכולוגיה זה מי שסיים תואר ראשון. ברגע שהיא סיימה תואר שני היא מוסמכת כפסיכולגית אך בשום מקרה אינה קלינית ואינה מורשה לטפל בשל סיבות האמורות לעיל, ככה לפחות אני מבינה.
 

shir215

New member
אכזבה

התאכזבתי ממנה כשאמרה מה שאמרה. למרות שאתמול ניסתה לגונן על מה שאמרה. חבל שענישה גופנית היא עדיין נחלתם של כמה אנשים ועוד משכילים. חבל. באשר להכשרתה - היום יש יועצים לדייטים, לזקנים ומה לא.
 
היא עוד מחייכת

וטוענת שהיא לא חושבת שאמרה משהו לא נכון, ושאם ילד לא מבין בדרך היפה אז זו הדרך לחינוך, חבל מאוד שעם כל ההתעללויות שאנו נתקלים בהם בזמן האחרון , יושבת לה שם פסיכולוגית מעבר למיקרופון ומעבירה מסר להורים שישנה דרך טובה לחינוך, היא טוענת שהמאזינים שלה מאוד אינטליגנטים ולא אנשים פשוטים ושהם מבינים עניין, איך היא יכולה להיות כל כך בטוחה? מאין היא יודעת מי מאזין לה? לא אהבתי להאזיןם לתוכניות שלה, אבל כרגע אני ממש לא יכולה לסבול אותה.
 
נראה לי שהיא צריכה לפנות לפסיכולוג

דחוף! פשוט מזעזע
 
תראי....

יש נטיה להוציא את דיברי ורדה מהקשרם....וזה קורה לה תמיד. אבל בגלל שלא שמעתי את התוכנית בעצמי ולא ראיתי אם ורדה התכוונה לכך ברצינות בתור עצה או סתם בסרקסטיות ובהלצה, אני יכולה לומר כך: במידה וזו הייתה עצה רצינית לאב השואל-זו בושה וחרפה מצידה לא מקצועי ולא אתי לתת עצה ניבזית כזו, כיוון שלא מחנכים ילד ללא אלימות באלימות. זה כמו שתצעקי על הילד שלך שלא יצעק.... אבל במידה והיא דיברה בהלצה-אז אומר שלא כולם מבינים אותה וגם לא כולם חייבים להקשיב לה ולקבל את עצתה.... בוקר טוב
 
נווו ורדה מה את מצפה!!!

עם כוח לא פוטרים בעיות, כוח גורם לצד השני גם לבוא עם יותר כוח ויותר התמרדות. אני כן הייתי שמה את הילד בצד לשתי דקות ומסבירה לו שזה כואב ולא נעים ובמקום לתת לטיפה.
 

orly p

New member
אני מבינה את אלו שנותנים לה במה

לומר את השטויות שלה,היא הרי מביאה "רייטניג" אבל אני ממש לא מבינה את אלו שמתקשרים לשמוע את עיצותיה....
 

אורניב

New member
ממש הגזימה

לי אישית יש פרצוף שאני משתמשת בו רק למקרים קיצוניים שכשאני אומרת משהו איתו הילד מתחיל לבכות והולך לחדר ומבין מה עשה. הורה יכול לחנך גם בלי מכות.
 
כן האב הגיב

ואישר את דבריה ואמר שלדעתו אולי היא צודקת , הרי היא פסיכולוגית והוא התקשר אליה לייעוץ, דביל. וזה אכן מה שהוא הולך לעשות. אני כל כך מרחמת על הילדון הזה, שהרי כנראה לא מבין מה הוא עושה לא בסדר, למה ההורים רואים אלימות כפיתרון לחינוך? מה עם דיבור? מה עם להבין מדוע ילדון עושה דבר כזה? אולי נמצא במצוקה?
 

rey

New member
קוקי- האב אמר בתגובה : "אני אשתדל

מאוד" ... לא עלינו...
 

סקרנלית

New member
למה להתייחס? זה ידוע שהאישה

הזו מטומטמת על כל הראש. ועוד פסיכולוגית!???
 
למעלה