שמנת לבישול/שמנת מתוקה!!??

balilafa

New member
ואיפה קונים פה שמרים

כמו בישראל? לא מצאתי בסופרמרקט
 

idohatam

New member
שמרים כמו בישראל במובן של שמרים טריים? כנראה בחנויות אפיה

שמרים יבשים ניתן לקנות בכל סופר והם עובדים מעולה.
 

פורטי40

New member
שמרים טריים

מכרו לי פעם בחוסר רצון בשכונת THE BEACH במאפיה/קונדיטוריה בטורונטו.
כמו כן, היה לי פעם חבר שעבד במסעדה, והוא השיג עבורי חבילות של פאונד שלם של שמרים טריים.
 

michaelbl

New member
ברוך הבא לארץ הקייק מיקס

לכל היותר אפשר למצוא שמרים יבשים בחנויות. ניתן לקנות שמרים טריים רק אצל ספקים סיטונאיים ואז זה באמת בא בבלוקים של פאונד, אבל הכל יוצא מצויין גם ים שמרים יבשים כל עוד עושים המרת כמויות נכונה למתכונים של שמרים טריים.
הקנדי הממוצע שכבר אופה משהו משתמש לרוב באיזה קייק מיקס מהסופר ועל זה מורח פרוסטינג מקופסה. שמרים זה מדע בדיוני עבורם. וזה המשקיעים שביניהם. הפחות משקיעים שזה הרוב יקנו בסופר או בקוסטקו עוגה זרחנית ויתמוגגו מכמה היא טעימה.
רוב המאפיות בקנדה מוכרות דרעק של שורטנינג וסוכר עם צבעי מאכל, כמו הרד ולווט קייק שעוד לא הבנתי מה הטעם הזה אמור להיות. בארץ היו קוראים לזה עוגת וניל בחושה עם צבע מאכל אדום, כאן המציאו לה שם חושני, נדיר למצוא מאפיות עם רמה שמתקרבת אפילו למאפיות של הסופרים בארץ.
 

פורטי40

New member
גם בארץ אופים עוגות מצויינות עם שמרים יבשים

בשופרסל, שני סוגי השמרים נמצאים על המדף זה לצד זה.
בקנדה אני נהנה מעוגות גבינה קפואות של Irrisitible בסופר מטרו.
וכמובן ישנן קונדיטוריות (יקרות) שבהן נמכרות עוגות איכותיות, כמו Daniel et Daniel פה בטורונטו.
 
בניגוד לציאניד, צלולוז לא רעיל. גם לא בכמויות גדולות

וכאמור, אנחנו לא מעכלים תאית כך שמבחינת הגוף זה בעצם אינרטי מה שמבטל את ההשוואה שלך לסוכר או למרגרינה. (אגב מרגרינה, המורה שלי לביולוגיה בתיכון כבר לפני יותר מ 30 שנה אמר שמי שחושב שמרגרינה בריאה יותר מחמאה פשוט משלה את עצמו כי מה שעושים במרגרינה כדי להקשות אותה הוא הידרוגנציה של השומן הבלתי רווי שהופכת אותו לשומן רווי). בקיצור: בשונה מהדוגמאות שהבאת הצלולוז כשלעצמו אינו בעייתי.

תהליך ההפקה זה כבר עניין אחר, וכאן יש צדק בדבריך. בתהליך ההפקה של צלולוז (בד"כ לא מתפוחי אדמה- מהם מפיקים רב-סוכר אחר: עמילן- אלא מקליפות עץ) משתמשים בכל מיני חומרים ובהחלט ייתכן ששאריות שלהם, ולו גם בכמויות מזעריות, עלולות לגרום נזק בריאותי. אני לא חושב שמישהו באמת יודע האם ועד כמה וזה מסוג הדברים שמאד קשה לבדוק מחקרית באופן מהימן. ידוע לי על פיתוח תהליכים ביוטכנולוגיים להפקת צלולוז שאמורים להיות נקיים יותר. אני לא יודע האם הם כבר בשלים לשימוש תעשייתי.

וחוץ מזה, אני לא אוכל שמנת ומעדיף חלב בקפה...
 
לא ברור איך הכרזת שצלולוז כשלעצמו אינו בעייתי

ומשפט וחצי אח"כ הודית שקשה לבדוק דברים כאלה.
&nbsp
צלולוז לא רעיל. גם מרגרינה לא רעילה. גם שמן תירס. גם HFCS שדוחפים לכל דבר. הכל לא נחשב "רעיל" כי המדד ל"רעיל" זה האם זה הורג אותך על המקום. אבל אם זה "רק" משאיר נזקים שמתגלים אחרי 10-20 שנה של שימוש אז סבבה. רוב שמני המאכל הם כאלה. מי יודע מה יתברר על נזקי הצלולוז בעוד דור. למה לי להשתתף בניסוי הזה?
&nbsp
HFCS לא רעיל. סבבה לך עם זה שדוחפים אותו לכל דבר מלחם ועד רוטב עגבניות? או שעדיף לי להכין בבית רוטב עגבניות? בשביל להימנע מה"לא רעל" הזה?
&nbsp
ועוד לא אמרנו כלום על שאר החומרים שמוסיפים לשמנת 33% כגון גומי אגייאר. בלי לדעת מה זה בכלל, זה לא משהו שצריך להיות בשמנת.
 
אני לא מומחה לתזונה, אבל בביוכימיה אני מבין משהו

ובמקרה עשיתי את התואר השני במעבדה שבה עבדו בין היתר על קטע מאנזים מפרק צלולוז (שמופק מפטריה) שנקשר לצלולוז (cellulose binding domain)- אז אני מרשה לעצמי לחשוב שאני יודע דבר או שניים על צלולוז ומטבוליזם שלו (שכאמור לא קיים בבני אדם).

חוץ מזה, הבנת הנקרא: ההתייחסות לזה שקשה לבדוק היתה בהקשר לחומרים שבהם משתמשים כדי להפיק צלולוז באופן תעשייתי. לגבי הצלולוז עצמו הדברים ידועים למדי כנ"ל לגבי מרגרינה/חמאה מזיקה- ציינתי מה שאמר המורה לביולוגיה שלי לפני 30 שנה כשעדיין התייחסו לחמאה כמזיקה ולמרגרינה כבריאה.

וגם לי אין מושג מה זה גומי אגייאר, ולא בא לי ללכת לבדוק, אבל לך כנראה גם אין מושג מה זה צלולוז. וזה לא שאני בעד להוסיף את הדברים האלו לשמנת (שאני כאמור לא אוכל). גם אני חושב שאין לזה הצדקה. להגיד שאתה מעדיף את המזון שלך בלי שום תוספים תעשייתיים זה בסדר גמור וגם הטיעון שלך לגבי תהליכי ההפקה נכון. אבל מצד שני, אני גם נגד לבסס טיעונים על חוסר ידע ו/או מידע שגוי ו/או פחדים קמאיים. ויש יותר מדי מזה: לא פעם ולא פעמיים שמעתי על חומר כזה או אחר שהוא מסרטן בלי שיש לזה שום חיזוק מחקרי- וזה לא אומר שהחומרים האלו בריאים, חלקם יכולים לגרום בודאות לנזקים בריאותיים אחרים אבל הטענה שהם מסרטנים כשאין לזה חיזוק מחקרי דווקא מחלישה את הטיעון נגדם כי היא מעידה על בורות. כנ"ל לגבי הנדסה גנטית. רוב מתנגדי ההנדסה הגנטית לא באמת יודעים מה זה ומה היתרונות והסיכונים (האמיתיים. לא המדומים).
 
עשית קפיצה לוגית מדהימה אם ככה

צלולוז זה סבבה כשזה החומר המקורי בתפוחים, אז זה סבבה כשזה בשמנת לקצפת אפילו שידוע לך שזה חומר שמופק תעשייתית.

חתיכת אחריות לקחת על עצמך.

יש לנו המון חוסר ידע בנושא מטבוליזם. בהחלטה מה להכניס לגוף צריך לגם לקחת בחשבון שהמוסכמות וההמלצות התזונתיות עטופות בהמון חוסר ודאות. את נזקי המרגרינה הבינו רק אחרי שלושה דורות של צריכת מרגרינה. אני לא רוצה להיות חלק מהסטטיסטיקה של הבנה מה גורם הצלולוז התעשייתי. התנגדות לשמני מאכל היום היא בחיתולים אבל תהיה הבנה שזה לא אוכל כמו שהמרגרינה זה לא אוכל בעוד X שנים.

מה שהמורה שלך לביולוגיה אמר היה נכון חלקית. הטענה שלו היתה שמרגרינה מזיקה כמו חמאה. היום אנחנו יודעים שמרגרינה מזיקה מאוד וחמאה לא מזיקה בכלל.
 
אני מציע אם ככה

שגם לא תלבש בגדים מכותנה ושלא תעיז לגעת בנייר.
צלולוז הואהמרכיב העיקרי שלהם וזה נורא מסוכן
 
גומי אגיאר זה בדיחה, כן?

זה על שם גומא אגייאר השם יקום דמו שנפל על חילול השם מהיאכטה שלו
 

TrigATUSA

New member
שמעתי שבתהליך העיבוד והטיהור שלו משתמשים בכל מיני כימיקלים

 

idohatam

New member
אם זה היה הדרעק היחידי שהיו מרססים על ירקות אורגנים דיינו

חוץ מזה שמעתי שנתנו להיטלר את זה כילד ותראה מה יצא ממנו..
 

פורטי40

New member
ממטרות מסוכנות

מים כבדים מסוכנים רק בכמות גדולה, אחרת אין הבדל כימי בינם ובין מים "קלים".
וגם הם נקראים DHMO
 
אגב, אתה בטוח שהתאית שאנחנו לא מעכלים

והצלולוז המוסף לשמנת הם אותו דבר?
או שאולי תהליך ההפקה של הצלולוז הופך אותו למשהו אחר?

ועוד אגב, מרגרינה היא לא מזיקה כמו חמאה, מרגרינה היא מזיקה וחמאה לא. קורה שם עוד משהו שלא קיים בחמאה. אנחנו מבינים כ"כ מעט על עיכול וחילוף חומרים ומצד שני מרשים לעצמנו להיות מאוד בטוחים בהכרזות על מה מומלץ ומה לא מומלץ.

מדע התזונה נמצא במקום מאוד ראשוני. נעשית עבודה חשובה אבל אנחנו עדיין לא ברמת ההבנה שמאפשרת לנו אפילו להניח שגלולות ויטמין שוות ערך לוויטמין שמגיע כמו שדארווין יצר אותו.

יש גם דברים ברורים שאתה תופס את הראש ולא מבין מה הם חושבים לעצמם כי ברור שהם טועים. ברור שספירת קלוריות זה הבל. כל מי שאכל פעם תירס בגרעינים יודע שחלק גדול יוצא כלעומת שנכנס. אז מה הטעם בלהחשיב את התירס כמזון עשיר באנרגיה? השיטה המטומטמת של שריפת מזון על מנת לגלות כמה אנרגיה יש בו מתעלמת מזה שאנשים גם מחרבנים ומתעלמת מזה שחיידקי המעי גם הם צורכים חלק מהאנרגיה הזו ומתעלמת בעיקר מכך שאכילת 100 גרם תירס חי שונה לגמרי מאכילת אותה כמות תירס כשהיא מרוסקת. אבל איכשהו על דעתם של מדעני התזונה זה מתקבל. בשנים האחרונות יש יותר הבנה של מנגנונים ואפילו עכשיו יש אנשים במערכת שלמדו לפני עשור או שניים שמתעקשים על כל הפרקטיקות הישנות.

זה למה לכל אחד כדאי לפקוח עיניים, לצרוך דברים שאין בהם תוספות מוזרות שלא נועדו להיות בהם ולהפעיל שיקול דעת בריא בלי לקבל המלצות כמובן מאיליו. פשוט להבין שהמדע רואה עדיין תמונה מאוד חלקית של מערכת חילוף החומרים.
 
חתיכת אחריות לקחת על עצמך כאן

עכשיו מישהו בגללך יאכל שני קילו חמאה כל יום (כי כתבו בפורום שהיא לא מזיקה) ובסוף יחטוף איזה התקף לב או אירוע מוחי
 
למעלה