ואם אתה כבר פה...
לגבי מה שאמרת פעם לגבי טורבו והתרומה שלו להדחת הצילינדרים בעזרת יצירת לחץ שלילי בסעפת היניקה - זה נכון במצבים מסויימים, ולא נכון באחרים. השאלה היא האם כל הגזים מהפעימה הקודמת הצליחו כבר לעבור את הטורבו. בסל"דים מסויימים, ובהתאם לקוטר הסעפת וספיקת הטורבו (בצד של הטורבינה, כמובן, לא של המדחס) אכן תווצר שאיבה, אבל באחרים יווצר עודף לחץ בסעפת בחלק שלפני הטורבינה. בירור עם אותו בחור שהזכרתי אז, שהתעסק במציאות עם הנושא, מעלה שלפחות במנועים שאיתם הוא עבד, מקרה ב' הוא הנפוץ והדומיננטי יותר.