הי היי, גם אני יודע לקרוא
וכלל האצבע שלי מבוסס טיפה ובינתיים להתנשא זה התחום שלי פה, אז אל תידחף לי גם אתה פתאום.. גם אני לא רוצה לפתוח את הדיון לעומק הטכני, אני מסכים לגמרי ששמנים מעבר ל SG עלולים אולי לגרום נזק למנועים ישנים, יחסית, כי חסרים בהם כמה רכיבים, או לפחות יש פחות מהם. (כדי לעמוד בתקני זיהום) יש בוליטין טכני של במוו, מלפני כעשור, בעניין הזה, אם כי ואני לא בטוח שהוא תקף עדיין למנועים חדישים מקוררי נוזל. שמן סינטטי לאופנועים, שעומד בתקני Jaso (בלי להיכנס ל-MA MB ודרגות הביניים שלהם, ומה מתאים לקלאצ' רטוב או לא) יהיה כנראה נכון יותר משמן מינרלי תואם בתקן SG. גם אם אתה מחליף לפי הוראות יצרן ובזמן. מדוע? משום שאם תביט היטב בקובץ שצרפתי תראה ששמנים של אופנועים הם שמנים אחרים משל מכוניות. נדרשות מהם כמה תכונות שונות משל שמן למכוניות. אתה מבין לבד מדוע, אבל, בעיקר משתי סיבות: אופנועים בדרך כלל חזקים יותר לנפח ממכוניות ויחסי הדחיסה שלהם גבוהים משל מכוניות, ובמקרים רבים, לא תמיד, אופנועים הם לא כלי תחבורה יומי. לכן הם חונים יותר ומשתמשים בהם פחות. למשל בחורף או בנסיעות עם המשפחה.. כמו כן, יש גם אופנועים ללא ג'ק אמצע שנוטים על הצד והשמן נוזל ומתנקז לצד אחד.... ועוד וכו'. עדיין, אם האופנוע שלך לא מאבד או אוכל שמן, טבעי או בגלל בלאי, השמן הסינטטי שמתאים הכי טוב לאופנוע שלך, מבחינת תקן וצמיגות יהיה, כנראה, טוב יותר לאורך זמן, וקרוב לוודאי יספק גם הגנה טובה יותר וקונסיסטנטית יותר מכל שמן מינרלי תואם. יתכן אפילו שתוכל להאריך את הזמן בין החלפות, אז אפילו לא יצא לך יותר יקר בחישוב כללי. אפשר עוד ועוד אבל זה הופך להתנצחות על משהו טכני שאין שום סיבה להתנצח עליו. רק בקטנה - שמנים זאת סוגיה ענקית וכלכלה ענקית עוד יותר שמגלגלת הרבה כסף ועוד יותר דעות. יש כמוך, שטוענים יאללה מינרלי - מה היצרן אומר וחלאס. יש אחרים שאומרים: יש יותר טוב מזה מבחינת עמידה בעומס וקנוסיסטנטיות כאמור לאורך זמן, התחמצנות פחותה, תוספים מונעי שחיקה וכאמור כלכלה שלמה .. שכל אחד יקח מה שנכון עבורו. בגדול? זהו דיון בין גישה שמרנית מול גישה המעודדת חדשנות, אם כי נכון שבקצה הפירמידה עדיין החדשנות עדיין צריכה להוכיח את עצמה. שנה טובה גם לך.