שמירת תאי גזע מהשליה - מה דעתכן?

לבנה123

New member
שמירת תאי גזע מהשליה - מה דעתכן?

אני זוכרת שפרח דיברה על זה לפני כמה חודשים, פשוט לא מצאתי את השרשור. המדריכה בקורס הכנה ללידה רק הזכירה את זה, ונתנה לי איזה עלון שלהם ע"פי בקשתי, ככה שאני לא מבינה בזה הרבה, רק הבנתי שיש חברה שנקראת קריו-סל, ששומרת את תאי הגזע במשך 20 שנה, ושזה טוב בהתאמה מלאה לילד עצמו, ובהתאמה די גבוהה גם לשאר בני המשפחה. זה עולה למעלה מ500$ ללקיחת התאים, ועוד 75$ לשנה, שזה לא מעט. בקיצור - רציתי לשמוע מה דעתכן, ומה אתן מתכוונות לעשות - לשמור? לא לשמור? שווה להשקיע בזה? מצד אחד זה נראה לי כ"כ רחוק ומופרך, ונותן מענה למעט מידי דברים, ומצד שני - אנחנו מוציאים כ"כ הרבה על דברים לחדר וככה - זה לא יותר חשוב?
 

לי מ ו ר

New member
אני חושבת שזה שווה בירור מעמיק

ממה שקראתי איפה שהוא נאמר שבכל מקרה אין שם מספיק תאים שבאמת יעזרו בעת הצורך.
 
נכון ולא נכון

בטכנולוגיה שמפיקים בעזרתה היום את התאים יש מספיק תאים עד משקל 44 ק"ג. יש ילדים שמגיעים למשקל הזה אי שם באמצע/סוף שנות העשרה.
 

נתנאלה2

New member
נראה לי יקר מדיי

מחקרי, עלום ולא ידוע, אבל לתרום לא חושבת שתהיה לי בעיה דווקא ראיתי על זה תוכנית בערוץ 1 לא מזמן- להגיד שהשתכנעתי שחשוב לשמור, את האמת לא......
 
לא מחקרי, לא עלום ומאוד ידוע

יקר זה עניין יחסי. מי שיכול להרשות לעצמו כלכלית שישמור. אם לא השתכנעת אז או שהתוכנית לא היתה טובה (לא הסבירו טוב את החשיבות) או שלא הבנת הכל.
 
בדיוק השבוע גם לנו הסבירו על העניין

בקורס הכנה ללידה. אני שוקלת זאת בחיוב. המחיר באמת קצת גבוה, אבל המדריכה בקורס הסבירה כי אותם תאים מתאימים לצורך ריפוי ל-200 סוגי מחלות וכרגע יש מחקרים נרחבים לעוד 200 מחלות שונות. אני חושבת על זה מכין תעודת ביטוח לילד ונכון כי לא נעים לחשוב על צרות וכולירות, אבל מה לעשות, זה קיים ואם צריכים, אז אני חושבת שזה יכול להציל. החברה נחשבת מאוד אמינה וניתן לעשות זאת בכל בית חולים, חוץ מתל השומר. דרך אגב, הבנתי מהמדריכה כי התאים טובים לשימוש עד 20 שנה ולא לפי משקל של הילד - יכול להיות שהבנתי לא נכון.
 
הנסיון בעולם של השתלות תאי גזע

שמקורם בדם חבל הטבור הוא כ- 15 שנים. לכן אומרים שהתאים טובים לשימוש 15 שנים (לא יודעת איך היא הגיעה ל- 20). בעוד 10 שנים יגידו 25 שנים. מאחר ושומרים בחנקן נוזלי בטמפ. של מינוס 196 מעלות (כמו זרע) אין סיבה שזה לא יהיה שמיש גם יותר שנים.
 
מדם חבל הטבור, לא מהשיליה

שמירה בבנק דם חבל הטבור בתה"ש עולה יותר (1400$). אם את יכולה להרשות לעצמך כלכלית אז תשמרי. נותן מענה למעט דברים? יותר מ- 100 מחלות זה מעט?
 

לבנה123

New member
100 מחלות? חשבתי שפחות...

לא ידעתי שאפשר לשמור בתה"ש, הקריו סל האלה עובדים באיזה בנק בכלל באירופה...
 
למעלה