שמירה על הציוד + שאלת זיהוי קלה...

שמירה על הציוד + שאלת זיהוי קלה...

הי, אז היום עשיתי את הצלילה הראשונה שלי אחרי הקורס
...אין מה לדבר - חוויה אדירה...פתאום אין מדריך שאומר לך "עכשיו צוללים לכאן או לשם" אלא אתה חופשי לחלוטין, רק אתה והבאדי
(אגב, מי שלא צלל היום באילת הפסיד - ים פלטה לחלוטין וראות מצויינת
) מכיון שתמיד יש לי בעיה עם המסיכות של המועדון החלטתי לקנות היום מסכה... איך אתם שומרים על המסכה שלכם בזמן שלא צוללים? (חוץ מלשטוף בהרבה מתוקים?) לגבי הבוטיס - אני פשוט שוטף במתוקים ומאחסן הפוכים (שהמים יצאו)... שאלת זיהוי: מה רואים בתמונה המצ"ב? שבוע טוב!
 

ספוקי

New member
תשובות:

1. מסכה לשטוף במים מתוקים ולאחסן בתוך קופסת הפלסטיק ולא במקום שחשוף לאור השמש. אם יש לך בעיית אדים: תנסה תפוח אדמה או לשרוף עם מצית את החלק הפנימי של העדשה. 2. לגבי הזיהוי: Siphonochalina siphonella (בתקווה שאני לא מתבלבל).
 

Dani Barchana

New member
תרגום מלטינית- ספוג....

אתה בעיקר מבלבל עם השמות הלטינים...אבל הזכרת לי בדיחה: איש בכדור פורח מבין שאיבד את דרכו. בעודו יורד בגובה, הוא מבחין באדם למטה. "סלח לי, האם אתה יכול לעזור לי?", צועק האיש מהכדור הפורח לעבר האיש שלמטה, "הבטחתי לחבר שאפגש איתו בעוד שעה, אבל אינני יודע היכן אני." "אתה בכדור פורח", עונה לו האדם שלמטה, "אתה מרחף בגובה 30 רגל מעל האדמה ואתה בין 40-41 מעלות אורך צפון לבין 59-60 מעלות רוחב מערב!" "אתה בטח מהנדס", אומר לו האיש בכדור הפורח. "נכון מאוד", עונה לו האיש מלמטה, "איך ידעת?" "ובכן", מתחיל האיש בבלון, "כל מה שאמרת לי הוא נכון טכנית, אבל אין לי מושג מה לעשות עם המידע הזה, והעובדה היא שאני עדיין אבוד. למעשה, לא היית לי לעזר רב." "אתה בטח מנהל", אומר לו האיש על הקרקע. "נכון מאוד", עונה האיש שבבלון, "איך ידעת?" "ובכן", מתחיל המהנדס, "אתה לא יודע איפה אתה או לאן אתה הולך, עלית לאן שעלית בגלל כמות גדולה של אוויר, הבטחת הבטחה שאין לך מושג איך לעמוד בה ואתה מצפה שאני אפתור לך את הבעיה. למעשה, אתה בדיוק באותו מצב בו היית לפני שנפגשנו, אבל איכשהו עכשיו זו אשמתי…"
 

ספוקי

New member
ת'אמת, אני גרוע בשמות לטיניים

לכן לרוב מחפש מקורות אחרים לשמות הלטיניים. השם הזה נלקח מהאתר של דפני: "עוגב הצינורות Pipe-organ Sponge Siphonochalina siphonella Known also as Callyspongia siphonella Eilat"
 

Dani Barchana

New member
אין לי השגות על השם, פשוט הבחור בעיקר רצה

לדעת מה זה הייצור, כלומר "ספוג" ודווקא המלה הזאת נשמטה מהתשובה שלך... אחר כך אפשר לפרט סוג ומין, משפחה ואפילו סדרה ומחלקה אם אתה רוצה... וחוץ מזה, לך להניק, או להביא כוס מים למיאו... מה אתה עושה פה....?
 
אגב שאלה נוספת - ביטוח צלילה.

ביטוח צלילה: עשיתי באתר האינטרנט של ההתאחדות. (175 ש"ח) האם זה מקנה לי עוד משהו (חוץ מהביטוח עצמו?) יכול להיות שמקבלים איזה ירחון שלהם? תודה
 

macavity

New member
כן

אתהכנאפה גם חבר בהתאחדות ויכול לקבל הנחות לפעילויות שלהם וגם את המגזין הרבעוני המצויין שלהם, מגזין צלילה.
 

ספוקי

New member
לא רבעוני, אלא חצי-שנתי

(לצערי הרב) המגזין יוצא רק פעמיים בשנה. לפני פסח ולפני ראש השנה.
 

kanabis34

New member
מנצל"ש

הביטוח דרך ההתאחדות תקף גם לצלילות בחו"ל? או שצריך לעשות ביטוח אחר לפני שטסים? ואם זה ביטוח אחר איפה מומלץ לעשות?
 
למעלה