שמות של ישובים בארץ-נשים

שמות של ישובים בארץ-נשים

שלום . אני צריך לאיזה פרויקט שמות של ישובים בארץ, אבל שמות של נשים. מקומות שנקראים על שמם של נשים חשובות בהסטוריה שלנו ושינתן לבקר בהם.מינימום 15 אשמח לקבל כל סיוע בנידון. שבת שלום.
 
שאלות

השמות חייבים להיות של יישובים או גם של שכונות? (גבעת אולגה למשל)? האם הנשים חייבות להיות חשובות בזכות עצמן או בזכות ייחוסן המשפחתי (גבעת עדה, פרדס חנה וכד')?
 
שמות של ישובים-נשים

אני מחפש עם קשר לתנ"ך או לציונות . וכמובן עדיף בזכות עצמן. תודה
 
הרשימה שערכתי

בלי שכונות (וניסיתי לכלול את כל היישובים ע"ש נשים, לא בהכרח חשובות בזכות עצמן): דבורה שדמות דבורה יעל יד חנה להבות חביבה פרדס חנה גבעת עדה מזכרת בתיה עלי זהב רחלים שבות רחל שלומציון חולדה חפציבה נווה הדסה חוגלה רוחמה מירב כפר סאלד מאחזים - אביגיל, מצפה חגית עוד אחד לא ממש רלוונטי - כפר רות. עכשיו אתה מוזמן להתאמץ לגלות מדוע כל אחד מהם רלוונטי (ולמה כפר רות לא ממש רלוונטי). לא נכללו שמות יישובים "נשיים" שאינם נקראים ע"ש דמויות היסטוריות (יפעת, רקפת, חיננית..) לא נכללו ניל"י וגבעת ניל"י הנקראים ע"ש המחתרת ולא ע"ש נשים.
 

הסנדל

New member
אחד חזק: שדמות דבורה

מושב בגליל התחתון, על שם דבורה-דורותי, אשתו של ג'יימס רוטשילד, וכן על שם דבורה הנביאה שבאזור זה כינסה את בנ"י למלחמה בכנענים.
 

הסנדל

New member
וגם

צור הדסה, חוגלה, מירב (על שם בת שאול), והיישוב מיכל (שאינשאללה לא יעלה על הקרקע)
 
ויש קשר לשירה הראשונה בתנך

צילה אשתו של למך ילדה לו את נעמה. ללמך היו שתי נשים שמה של השנייה נקרא.... ובניה של צילה האחים של נעמה נקראו...... ונעמי הוא גם הישוב שנקרא נעמה.
 
גם בהמנון בית"ר מוזכר שם ישוב

ובשורה אחת שמותיהן של שתי נשים.....של שני ישובים ! אז מי אימו של המלך מנשה ? הרמז בתמונה
 

roni250b

New member
חפציבה ויחזקאל היו הוריו של מנשה.../images/Emo38.gif../images/Emo69.gif

ע"פ השמות הם צאצאים בגדדים.....ומי כמוך מכיר את הנושא...
 

aetos

New member
חפציבה(לא חברת הבנייה..) וחזקיהו..

(..לא ההוא מרשת המעדניות..) היו הוריו של מנשה..שעשה הרע בעיני ה'...(אבל מלך 55 שנה והיה כנראה בפועל אחד המלכים המפוארים בירושליים . רק מספר השנים שמלך , 55 (!) הוא שיא שמשאיר הרחק מאחור את דויד ושלמה , ושכותבי ספרי מלכים ודברי הימים לא יכלו להעלים..)מנשה ילד את אמון . וכך כתוב במלכים ב' כ''א י''ט-כ' : '' בן עשרים ושתיים שנה אמון במלכו ושתיים שנים מלך בירושליים ושם אמו משלמת בת חרוץ מן יטבה; ויעש הרע בעיני ה' כאשר עשה מנשה אביו ; '' אמו של אמון ,משלמת [פרוש שמה יכול אולי להיות קרוב למובן השורש הזה בערבית - '' מחוזקת'',''מי שתהיה בריאה וחזקה''.. ואין בכך פלא , כי שם אביה , חרוץ ,משמעו גם- ''זהב''..]באה מיטבה .הזהוי המקובל של יטבת זו הוא עם יודפת שבגליל . גם העץ ,חרוב אם אינני טועה ,הוא משם ,בעלייה ממגרש החנייה אל התל.. בעניין מנשה, בנו של חזקיהו - שווה לקרוא את הספר : דויד ושלמה - בין מציאות הסטורית ומיתוס . מאת: ישראל פינקלשטיין וניל אשר סילברמן . אוניברסיטת ת''א ההוצאה לאור
 
למעלה