שם

שם

איך נקרא אספרסו ואותה מנה של חלב מוקצף (לא רק קצף) על האספרסו? (וזה לא מקיאטו, מקיאטו זה רק עם קצף, שמוזגים עם כפית מעל, כנראה).
 

קרמריקה

New member
לא מכיר שם מיוחד לזה

מה שאתה מתאר זה בערך קפוצ'ינו חזק (במקום שליש שליש שליש זה יוצא חצי רבע רבע) מקיאטו זה מנת אספרסו עם "הכתמה" במעט קצף חלב בלבד.
 
תודה, ו...

אני לא מבין מה הקטע של ה-"שליש שליש שליש" נניח שאתה מכין קפוצ'ינו בכוס של 200ml, ו-200 זה עדיין לא קפה לאטה, אז יש לך מנה אספרסו +/-25 וסה"כ חלב מוקצף 175, בערך. אז איך זה בדיוק שני שליש?... זה עובד רק בקפוצ'ינו קטן (90) אני עדיין משוכנע שיש שם, שמעתי אותו ושכחתי. משהו באיטלקית
 

קרמריקה

New member
אתה מתבלבל במושגים

קצת סדר: 1. לאטה - בדר"כ שליש אספרסו ושני שליש חלב חם עם שכבה דקה מאוד של קצף (או כמו שחלק קוראים לזה: הפוך בלי קצף). 2. מנה נעה בסביבות ה30 מ"ל. אם אתה מכין קפוצ'ינו בכוס של 200 מ"ל, אתה תשים מנה כפולה של אספרסו שזה בערך שליש. לא צריך להיות מדויק על האחוז.
 
הא

באמת חשבתי על 2. קיבלתי תפריט(משהו של חפיפה) של איזה בית קפה, והם מכינים קפוצ'ינו כך: אספרסו ארוך + קצף וחלב (כתוב גם שליש X3)
ולילה טוב.
 

scoti5

New member
שמות שונים

לאותו משקה. בארקפה קוראים לזה מקיאטונה. בקרמקפה ובג'ו ובעוד מקומות קוראים לזה טריסטינו. במקומות רבים יעשו לך בדיוק את אותו משקה אם תבקש קפוצ'ינו חזק. כולם מתכוונים לאותו הדבר רק בשם שונה. אין פה אחד שנכון יותר מהשני. ליאור
 

angert

New member
מקיאטונה - macchiatone

http://merisi.blogspot.com/2007/03/blog-post.html
 

vn01567

New member
לא בטוח איך זה נקרא

שמעתי כמה ורסיות, כמו למשל מקיאטונה, בכל מקרה זה המשקה החביב עליי ביותר, גיליתי אותו ב"מנטינה" בפולג - נתניה, שם הוא נקרא כריסטינה, מוגש בכוס אספרסו שקופה, חצי אספרסו (מנה אחת) וחצי חלב עם מעט קצף למעלה.
 

קרמריקה

New member
כל אחד קורא לזה משהו אחר...

אני שמעתי על טריאסטינו. זה לא משהו "רשמי" שמקובל בכל העולם, אלא כנראה בכמה אזורים באיטליה שהעניקו לו את השם שלהם.
 

noammans

New member
קורטדו קון לצ'ה

בספרד, אם תבקש קורטדו תקבל כוס בירה. אם תבקש קורטדו קון לצ'ה, תקבל קפה קטן עם חלב מוקצף. מנסיון...
 

קרמריקה

New member
Cortado זה אכן חתוך

אבל בגדול מדובר על קפה עם חלב חם כשהסגנון (מוקצף / לא מוקצף, כמות החלב וכו') יכול להתשנות ממקום למקום ומאדם לאדם. קצת בדומה להפוך אצלנו...
 
למעלה