של מי התפקיד הזה?

של מי התפקיד הזה?

האם לדעתכם יש תפקידים נשיים בבית , ותפקידים גבריים ? האם יש דברים שרק הגברים עושים בבית ? או לחילופין רק נשים ?
 

jole

New member
גברים ...נשים...והבית שבניהם ../images/Emo13.gif

מה כל אחד עושה בבית, ואני מדגישה שאני מדברת על הבית האישי שלנו, חלוקת התפקידים היא קודם כל פונקציה של יכולות. באילו תחומים כל אחד מאיתנו עושה את העבודה טוב יותר. פונקציה של זמן- מי עובד בבית, מי מחוץ לבית, וכו'. והכי חשוב לא לקבע כלום ולהשתנות עם הדברים. ואני אנסה להסביר. בתחילת החיים שלנו יחד, כדי למנוע תיסכולים, ועצבים, וכעסים, ישבנו וממש עשינו רשימה של מה יש לעשות בבית, מהדברים הקטנים ועד הגדולים, במה כל אחד מאיתנו טוב יותר , וגם מה כל אחד ממש שונא לעשות ולפי זה חילקנו את העבודה. והתפקידים של כל אחד מאיתנו בבית השתנו כל הזמן, הכל כפונקציה של המצב בבית. היום עשר שנים אחרי הכל זורם יפה, מן הסתם מכירים אחד את השני טוב יותר, יודעים איפה היתרונות והחסרונות של כל אחד. ויש לעיתים סתימות בזרימה, אז דואגים לשבת ולדבר ולראות מה בדיוק גורם לסתימה, ומשחררים מהר. לא מחכים עד שיסתם כל הצינור ויגרום לפיצוץ. אני חושבת שההשתקפות של איך אנחנו רואים את חלוקת התפקידים, ראינו בשיחה עם לי (הגדול שלנו -עוד מעט 7) . באחת הנסיעות הארוכות, לא יודעת איך הגענו לזה אבל דיברנו על תפקידים של גברים ותפקידים של נשים. ואמרנו לו שנזרוק לו כל מיני דברים ושיגיד לנו התפקיד של מי זה, אבא או אמא. פרט לתפקיד אחד (אי אסביר תכף) כל מה שאמרנו לו התשובה הייתה- שניכם. ז.א. גם אמא עושה וגם אבא עושה. כי בכל מיני תקופות בחייו הוא ראה את שנינו עושים הכל. הדבר היחיד היה: מי הנהג של הבית, והתשובה הייתה חד משמעית- אבא. ועם זה לאמא אין בעיה בכלל כי אמא ישנה מהרגע שמתניעים את הרכב. יצא קצת ארוך, שורה תחתונה מאד תלוי באיך הדברים התנהלו אצל כל אחד בבית הוריו ואיך זה השפיע עלינו לנהל את הדברים אצלינו בבית. אני באה מבית שבו שני ההורים עבדו מאד קשה, ושניהם בישלו ועשו ספונג'ה (אבא אפילו יותר טוב מאמא
)ולא הייתי יכולה לחלוק את חיי עם מישהו שאינו לוקח חלק שווה בכל מה שקשור בתפעול של בית וילדים.
 

anat30g

New member
חלוקה אישית אבל מושפעת מסוציאליזציה

החלוקה של התפקידים בבית היא אישית - בכל בית זה שונה, יש בתים שהגברים מבשלים בהם ויש בתים שזה הנשים... לדעתי מעבר לקטע האישי - יש בזה המון סוציאליזציה, הגברים של היום עושים יותר דברים "נשיים" ממה שהגברים של פעם עשו, ונשים של היום עושות יותר דברים "גבריים" ממה שהן עשו בעבר. אצלנו בבית יש החלוקה שנעשתה בגלל שחלק מהדברים שאני יכולה לעשות - אני לא רוצה לעשות.. אז אני עושה דברים אחרים שמבחינתי פחות גרועים.. אני לא רוצה לשלם חשבונות - זה התפקיד שלו, תפקיד נשי או גברי? לא יודעת... דווקא בוידאו, במחשב (דברים גבריים) אני מתעסקת... היד שלי קלה בחיבורים של חשמל, מפרקת שקעים, מרכיבה תקעים... אבל בביוב לא רוצה לתקוע ידים...
 
אוף, את מעצבנת ../images/Emo8.gif תמיד את

"גונבת לי את המילים"
אז מה שכתבת- זה בדיוק מה שהתחלתי לעבד בראש כתשובה ואז קראתי אותה כאן.
 
לא נורא...

לך אני מרשה
חבל לי רק דבר אחד- שאת גרה בדרום...קרי- רחוק ממני. אחרת הייתי זוממת עליך איזה משהו מקצועי.
 

micpri

New member
שוויוני - אבל תלוי בבני הזוג

לדעתי זה נגזר מאופי בני הזוג ומהיחסם ביניהם. עכשיו כשאני בבית היה 'נכון' יותר שאני אדאג לכל מה שצריך בבית, אקום בלילה לילדה וכו' כי בעלי הוא המפרנס ( מילותיה של אימי שאני שומעת בערך פעם בשבוע). אבל - בעלי רוצה להיות שותף. הוא רוצה לטפל בילדה ולקום אליה בלילה למרות שהוא עייף, ככי להרוויח עוד קצת זמן איתה. הוא אחראי על הכביסה כי אני שונאת את זה. אני לעומת זאת אוהבת לבשל ואוהבת שהבית מסודר, אז התחומים הללו הם עלי. נראה לי שבדור שלנו כבר יש שוויוניות בחלוקת התפקידים ברוב הבתים (לפחות אלו שאני מכירה).
 

bell2002

New member
בדיוק אמרתי לבעלי שאני שוב מתחילה

לחפש עוזרת. די נמאס לי שאו שהבית נקי ואני גמורה או שהבית לא כל-כך... וכל רגע פנוי אני סובלת מרגשות אשמה. בקטע הזה בעלי עושה הכל בבית, רק מה? הוא עובד 12 שעות ביממה מחוץ לבית ואני עובדת הרבה פחות מזה מחוץ לבית אז ברור שהרוב נופל עלי. עוזרת, קדימה עוזרת!
 

bell2002

New member
כשהיינו סטודנטים, בעלי ואני

התפרנסנו מעבודות נקיון כאלה. אחלה כסף לסטודנטים.
 

שש שבע

New member
אז הבאתי עוזרת

וכל איזה חצי שעה הלכתי לראות מה היא עושה, חטפתי עצבים מהרעשים (הנורמאלים) שהיא עשתה, וביזבזתי זמן בלהשגיח עליה, עד שכמעט לא הספקתי לעבוד.
 

מירי,

New member
אני יכולה לספר עלינו....

חלק גדול מהתפקידים בבית אכן מחולקים מיגדרית - למה? ככה יצא, אין לזה תשובה....חלקם כך בגלל נסיבות זמן , יכולות - בכלל אין חלוקה של הדברים , אלא מי מסוגל לעשות מה , ולמי יש זמן לזה... מהתשובות של הילדים שלי אני יודעת שהם יודעים מי עושה מה יותר טוב ולכן מבקשים מאותו הורה....
 
רק על עצמי לספר ידעתי....

כיום כשאני לא עובדת אני לא מרשה - בהחלט לא מרשה - לבעלי לנקוף אצבע בבית. זה התפקיד שלי ! אני מנקה ומסדרת ומבשלת וכביסות וכו' וכל מה שרק צריך. התפקיד היחידי שנותר לו זו הגינה שלנו - אני שונאת להתעסק בזה. אני לא מרשה לו כיוון שהוא עובד סביב השעון (סתם לדוגמא אתמול - יצא מהבית בשש בבוקר חזר בחצות והיום בבוקר יצא בחמש וחצי שוב). אני לא יכולה לצפות ממנו שאני כל היום בבית ושהוא יגיע ויעשה את התפקידים כביכול שהם שלו. אני עושה זאת באהבה רבה. בלי מרירות ובלי להתבאס. בימים שבהם עבדתי מחוץ לבית היתה חלוקת תפקידים ברמה של אני אחראית על הסדר והוא יותר על הנקיון. אבל גם אז אני עשיתי יותר ושוב בגלל שעות העבודה שלנו.
 

דפנה מי

New member
אצלינו - הבעל עושה כמעט הכל

הגדרנו יום נקיון ביום שישי והוא מנקה כמעט הכל - אני עושה רק אבק ואת השיש והכיור והגד במטבח שהם גבוהים ולא צריך להתכופף (זה התחיל מענייני כאב גב שאני סובלת ממנו והמשיך כשיגרה). גם קניות הוא נורא אוהב לעשות: הוא קונה ירקות ובשר בשוק התקווה וסופר לעיתים יותר רחוקות - אנחנו גם נהנים לעשות זאת ביחד. כביסה - הוא מפעיל את המכונה ואני תולה. איזה כיף לי
 

nesherkal

New member
חלוקת עבודה../images/Emo132.gif

אנחנו פשוט עושים הכל ביחד, אין חלוקה, אלא, באותו רגע שמחליטים על סידור ונקיון. כשאחד עבד יותר או עייף יותר מאיזושהי סיבה השני פשוט מפרגן.
 

melodynoa

New member
אני והוא

אני-כביסה, אוכל, סידור הבית, קניות (הוא לוקח אותי ומחכה בחוץ). הוא - עובד, כלים, הסעות. (אין ילדים)
 

melodynoa

New member
אנחנו לא מנקים את הבית, רק בפסח

כי הוא כל הזמן מבולגן, שנינו בלגניסטים חבל על הזמן, אז הבית אף פעם לא במצב לנקות אותו, כי הוא מבולגן, ועד שמסיימים לסדר אותו, כבר אין כח לנקות כמה ימים, ותוך יום הוא מקבל את הצורה הטבעית שלו - בלאגן. אבל אני זאת שיורדת על הברכיים לנקות בבסיס של הבית שימוש, מאחוריו ובתוכו, אני מנקה את הכיור בחדר אמבטיה ודואגת שיהיה נייר טואלט.
 
למעלה