שלשול - איך אדע אם יש קשר?

lavendula

New member
שלשול - איך אדע אם יש קשר?

שלום לכם. עדיין לא עברנו לדיאטה נטולת קזאין וגלוטן מלאה, אבל החלפתי לו כבר חלק מהמוצרים ואני משתדלת להמעיט באחרים שמכילים גלוטן וקזאין. העניין הוא כזה: לפני שהתחלתי עם כל העסק, מצב המעיים היה תקין לכאורה. אח"כ התחילו יציאות רכות, לפעמים כמה פעמים ביום, ומאתמול הוא עם שלשול. השאלה אם זה קשור לשינויים בתזונה?
 

razgalili

New member
סכוי טוב שיש קשר

כנראה שלפחות חלק מהמאכלים החדשים לא טובים לא. אנא פרטי את התזונה של הילד אחרי השנוי.
 

lavendula

New member
פרטים

כאמור, בינתיים רק הפחתתי במזונות שמכילים גלוטן וקזאין, ובמקביל, הכנסתי מוצרים חדשים. חלב הוא לא שותה יותר בבית - עברתי לחלב אורז ולמשקה סויה. בגן הוא עוד מקבל קורנפלקס עם חלב פעם בשבוע. הוא ממשיך לאכול גבינה לבנה וגבינה צהובה, שום דבר לא בכמויות גדולות. קורנפלקס: בהתחלה המשכתי עם הרגיל, ועכשיו עברתי לנטול גלוטן (בזכות פסח!). בחטיפים וממתקים אני ממעיטה ממילא, מפסטה הוא לא מתלהב אז לא היה צורך לתת תחליף. בקיצור, המאכלים שהתבספו בינתיים הם חלב אורז, משקה סויה וקורנפלקס נטול גלוטן. העניין מוזר לי כי השלשול לא בא כתגובה מיידית לאחר שצרך את אחד המוצרים האלה.
 

anatot catering

New member
חלב סויה גם משלשל וגם למיטב הבנתי

מכיל קזאין לגבי מוצרי החלב שהוא אוכל ממליצה לך להוריד לגמרי. אצלנו תוך שבועיים ראו את ההבדל. אגב חלב אגוזי לוז טעים לילד שלי מאד
 

lavendula

New member
במה התבטא ההבדל?

ואיפה משיגים חלב אגוזי לוז? הקטע הוא שהתגובה לא מיידית במקרה שלו. הוא על משקה סויה יותר משבוע והיציאות הרכות התחילו עוד לפני הסויה.
 

anatot catering

New member
היתה קפיצה קוגניטיבית רצינית תוך שבועיים

כאשר לא עשינו שום שינוי במקביל לגבי חלב אגוזי לוז עקרונית אפשר להכין לבד אך אני קניתי בorganic market אם זה התחיל לפני התוספות החדשות יכול להיות שזה וירוס
 

vered73

New member
תוכלי בבקשה להביא סימוכין לדבריך על הסויה?

הסיבה שרבים מוציאים סויה מהתפריט היא שילדים רבים נמצאו רגישים לו, ולא בשל הימצאות קזאין. לו היינו יודעים על המצאות קזאין היינו כולנו מונעים את השימוש בסויה באופן גורף. לכן בקשתי היא שתביאי לנו מידע מהימן שנוכל ללמוד על כך. מקריאתי בפורום במהלך השנתיים האחרונות לפחות, האלרגנים הנפוצים שדובר עליהם כאן שוב ושוב היו: קזאין גלוטן סויה מוצרים המופקים מתירס ומתפוחי אדמה משפחת הפלפלים וכמובן כל הנושא המוכר לכל ההורים באשר הם בענין הקקאו ושאר החומרים כמותו. אה, וביצים. יש הרבה ילדים שנמצאו רגישים לביצי תרנגולת.
 

razgalili

New member
גם בוטנים אלרגניים מאד

סויה לא מכיל קזאין אבל הוא מכיל חלבונים מאד דומים לקזאין
 

anatot catering

New member
מודה שקראתי ברפרוף והבנתי את המשפט הפוך

התכוונתי שלסויה אותה השפעה ולכן לא טובה. וזה מה שקראתי במאמרי הפורום הזה כמה מחקרים גם מצביעים על כך שגלוטן, קזאין, סויה ומזונות אחרים עלולים גם לגרום לתגובה דלקתית במעי. לגבי סויה – הדעה היום היא שהפפטידים שנוצרים מפירוק חלבוני הסויה הם בעלי השפעה דומה לשל גלוטן וקזאין. בנוסף לכך, בסויה יש חומרים דמויי הורמונים, המשפיעים לרעה על המערכת ההורמונלית. סויה אינה דבר בריא!!! לכן היום נהוג להמליץ על GFCFSF, שבה נמנעים גם מסויה. יש ילדים שהתחילו לראות תוצאות חיוביות מהדייאטה רק אחרי שהפסיקו לצרוך גם סויה; לעומתם, יש ילדים רבים שהפיקו תועלת מ-GFCF גם כשהדייאטה כללה סויה. ההחלטה היא בידיכם ההורים, ולא תדעו עד שתנסו. ההמלצה שלנו היא להימנע מסויה. אם זה קשה, נסו להימנע לחלוטין לזמן קצר(נניח, שבוע) כדי לראות אם יש הבדל משמעותי. אם יש הבדל – זה ייתן לכם את המוטיבציה להמשיך להימנע; אם אין הבדל – אפשר לדחות את הניסוי למועד אחר. אסור בשום מקרה: מאכלים המכילים קזאין: תחליפים למאכלים המכילים קזאין: תחליפי חלב – חלב קוקוס, חלב אורז, חלב שקדים או שילוב ביניהם. לא מומלצים חלב סויה וחלב תפוחי אדמה. ניתן לקנות אחד המוצרים המפורטים להלן או עדיף בהרבה להכין בבית (לא יותר קשה להכין, אבל יותר טעים, יותר בריא, ויודעים בדיוק מה נכנס פנימה).
 

lavendula

New member
תודה על התשובות

בינתיים השלשול חלף
והוא ממשיך עם אותו תפריט.
 
למעלה