"שלמות לשון הקודש"

בלב הים

New member
שלמות לשון הקודש - לשון נופל על לשון

גדול יקר הערך של לשון הקודש שבו נברא העולם! כי מבואר בחז"ל על הפסוק "לזאת יקרא אישה כי מאיש לקוחה זאת", כלומר למה קוראים לאישה אישה? מפני שהיא נלקחת מן האיש. חז"ל קוראים לזה "לשון נופל על לשון", כלומר הלשון אישה נופל מהמילה איש. ורק בלשון הקודש נמצא שלשון זכר ונקבה הם מאותם השורש כגון איש ואישה. ומסביר רבנו הקדוש "לשון נופל על לשון" שיש שבעים לשונות כל מיני סוגי שפות, אבל ע"י לשון הקודש מפילים את שאר הלשונות. ובלשון רבנו הקדוש: וע"י לשון הקודש רוממנו מכל הלשונות, שכל לשונות העמים נופלים ע"י לשון הקודש, היינו שהרע שיש להלשון אחיזה בו נתבטל ונופל ע"י לשון הקודש, ואין לו שליטה על ישראל. וזה בחינת לשון נופל על לשון". היינו שע"י לשון הקודש נופלים שאר לשונות העכו"ם. ובהמשך התורה מבאר רבנו שהרע של כל השבעים לשונות זה בתאוות ניאוף. אך ע"י לשון הקודש זוכים להפיל ולשבור את השבעים הלשונות בבחינת לשון נופל על לשון. ממילא כשנופלים ח"ו באלו התאוות אזי כביכול אין שלימות בלשון הקודש, (כעין המבואר בתורה ל"ו שמלמעלה יורד אור פשוט, והציור של האור הוא כפי הכלי, ממילא אף שלשון הקודש גדולה ויקרה, עם כל זה בכלי פגום אין בה שלימות). ובהמשך מבואר שיש בחינת אמצעי בין לשון הקודש לבין שאר השבעים לשונות, והאמצעי הזה זה לשון תרגום. היינו שהשבעים לשון יונקין מלשון הקודש דרך הלשון תרגום. וכשמעלים את הטוב מלשון התרגום אזי בונים בשלמות את לשון הקודש ואזי זוכים לשלימות לשון הקודש. ובלשון רבנו הקדוש: "כי עיקר תגבורת הקליפה אינו אלא ע"י לשון תרגום וכו' שדרך שם מתעוררים לינוק מן הקדושה. ועיקר בנינה ושלמות של לשון הקודש אינו אלא ע"י שמפילין הרע של התרגום ומעלין את הטוב שבתרגום ללשון הקודש שעי"ז נשלם לשון הקודש". עוד מוסיף רבנו הקדוש, "וכשמעלה הטוב שבתרגום ומשלים את לשון הקודש שבו נברא העולם עי"ז נתעוררין ונתגדלין הכח של האותיות של לשון הקודש שיש בכל דבר שבעולם. כי כל דבר יש בו כמה צרופי אותיות שבו נברא זה הדבר וע"י שלמות לשון הקודש ע"י לשון תרגום עי"ז נתעוררים ונתגדלין הכח של אלו האותיות שיש בכל דבר". זאת אומרת, שכשזוכים להעלות את הטוב מהלשון תרגום אזי זוכים להביא שלימות בלשון הקודש! כי בכל דבר יש כמה וכמה צירופי אותיות שע"י אלו האותיות נברא הדבר, וכשזוכים להעלות הטוב מהתרגום אזי מעוררים ומגדלים ונותנים כח באלו האותיות ואזי זוכים להשלים את לשון הקודש היינו להביא לשלימות, וזה שלימות לשון הקודש! ובספר הקדוש באיבי הנחל (מר' נחמן מטשעהרין) כתוב שרבנו ז"ל מביא בשיחות הר"ן שרשב"י חידש את הלשון תרגום שחיבר את ספר הזוהר הקודש והתיקונים בלשון תרגום ועי"ז העלה את הטוב שבתרגום (שהוא הטוב שבנוגה) והרע שבו נפל ונתבטל, אבל אעפ"כ צריכים להעלות גם הטוב שבשאר הלשונות היינו להעלות את כל הניצוצות הקדושים (שנפלו לקליפות הטמאות). כי בלשון תרגום יש קדושה ולכן אפשר להעלותו לקדושה עד שיהיה נעשה מזה תורה (כגון התרגום, והזוה"ק והתיקונים), אבל שאר לשונות העכו"ם צריכים לכלותם לגמרי ע"י שמעלים מהם הניצוצות הקדושים (שמפני אלו הניצות ששקועים בקליפה בתוך שאר לשונות העכו"ם אזי מתארכת הגלות). ולכן אף שרשב"י העלה את לשון התרגום לקדושה, עם כל זה זה נקרא "גודו אילנא" אבל שורש האילן עדין אינו נתקן, ואזי חזר הרע שוב כמקדם. אבל עכשיו יש נחל נובע מקור חכמה שגם העיר וקדיש וכו', כי רבנו הקדוש העלה גם הטוב שבשאר לשונות העמים ע"י ריבוי התבדדות שלו בלשון אשכנז שהוא שאר לשונות העמים ועי"ז יכלו ויתבטלו הלשונות העמים וממילא גם הרע שבקליפת נוגה תיפול ותתבטל לגמרי והטוב שבו יוכלל בקדושה ועי"ז תהיה הגאולה במהרה בימנו, עיין כל זה בסה"ק באיבי הנחל. ומבואר, שאם אנו רוצים עכשיו להעלות את ניצוצי הקדושה מכל מקום שהם, זה רק בכח רבנו הקדוש והעצה הנפלאה של ההתבודדות לדבר בלשון שרגיל בה, בסלנג שהוא רגיל, לדבר אל השי"ת כאל חבר וידיד, ממש ככה, ועי"ז מעלים את כל הניצוצות של הקדושה ומביאים שלימות בלשון הקודש. ועי"ז לשון הקודש תפיל את שאר לשונות העכו"ם הן בפרט לכל אחד ואחד שיזכה לצאת מתאוותיו (הכלולים בשבעים לשון), והן בכלל שניזכה להבטל אלו הקליפות לגמרי ונזכה לגאולה השלמה בבאכי"ר.
 

בלב הים

New member
שכחתי את העיקר

השאלה היתה מה רבנו התכוון לזה שאמר "שלמות לשון הקודש". מה רבנו התכוון בודאי שאני לא יודע! הכל בדרך לימוד וחיזוק בלבד!
 
למעלה