"שלח לך אנשים ויתרו את ארץ כנען...

elimetayel

New member
"שלח לך אנשים ויתרו את ארץ כנען...

אשר אני נותן לבני ישראל" - נקרא בעזרת השם בשבת הבאה... ובכן, ביום שישי שעבר יצאתי יחד עם es72 ,or99, שגב77 ועוד 2 מחוץ לפורומינו... לטייל באזור עפרה, התחלנו ב ..."ועליתם את ההר" עלינו לפסגה הגבוהה ביותר בשומרון - הר בעל חצור, ההר בעל 2 פסגות בדיוק באותו הגובה - 1016 מ', על המזרחית יושב צה"ל, והפסגה המערבית - חופשית לטיולים, ההר קרוב לישוב והתצפיות ממנו לכל עבר - מדהימות !! תכף תראו...
 

elimetayel

New member
כאן צה"ל דורש את הפסוק -

" וראיתם את הארץ מה היא, ואת העם היושב עליה - החזק הוא הרפה, המעט הוא עם רב "...
 

elimetayel

New member
הנוף הנשקף

לכיוון דרום = עפרה, רמאללה, ירושלים ( לא את הכל אפשר לזהות בתמונה, אבל היה מדהים לזהות את רכס הר הצופים משולש המגדלים ואחריו - גבוה יותר את הר חברון וכו' וכו' )
 

or99

New member
וגם עמונה.

על ההר ממזרח, השמאלי ביותר בתמונה.
 

elimetayel

New member
ונוף למערב -

קרוב קרוב - הכפר סילוואד, אחריו - הכביש לביר זית ועטרת ועוד ועוד...
 

elimetayel

New member
הנקודה החשובה הבאה אליה הגענו -

היא מצודת "אל בורג'", המצודה יושבת מעל וממזרח לואדי = כביש חרמיה, ומצפון לכפר סילוואד, סביב המצודה פזורים אבנים מסותתות, ובתמונה - אבן ריחיים ומערכת בורות מעניינת ( כמו בגבעון )
 
בורג' אל-איסנה

מזוהה עם ישנה, אחת הערים בממלכת ישראל שנכבשו ע"י אביה מלך יהודה: "וַיִּרְדֹּף אֲבִיָּה, אַחֲרֵי יָרָבְעָם, וַיִּלְכֹּד מִמֶּנּוּ עָרִים, אֶת-בֵּית-אֵל וְאֶת-בְּנוֹתֶיהָ וְאֶת-יְשָׁנָה וְאֶת-בְּנוֹתֶיהָ; וְאֶת-עפרון (עֶפְרַיִן), וּבְנֹתֶיהָ. כ וְלֹא-עָצַר כֹּחַ-יָרָבְעָם עוֹד, בִּימֵי אֲבִיָּהוּ; וַיִּגְּפֵהוּ יְהוָה, וַיָּמֹת." בכל מקרה, כדאי לחדד את הבעייתיות בקטע שבין בעל חצור ובין בורג' אל-איסנה, קטע ההולך ונסגר בבנייה המחברת את אל-מזרעה א-שרקיה עם סילוואד (ועל תמונת המתקן הבטחוני בבעל חצור בהחלט אפשר לוותר).
 

elimetayel

New member
חולק עליך

בעניין תמונת "המתקן הבטחוני", השכנים הערבים מכירים אותו יותר זמן ויותר מקרוב...
 
מתקן בעל חצור

כל מי שעולה מהמזרח לדיר גריר וטייבה רואה כבר 35 שנה את אותם כדורים. יעני מה הקטע ???
 
אז?

הנורמה הציבורית היא לא לפרסם תמונות של מתקני צה"ל ומתקנים בטחוניים, ובד"כ גם יש שילוט מפורש שאוסר לצלם מתקנים אלו..אני מקווה גם שברור כי אין זה רצוי שכל מחפש אקראי ב- google של "בעל חצור" יוכל למצוא תמונה מקרוב של הבסיס הצבאי בהר.
 

es72

New member
לפני שאתה קופץ לנקודה הבאה...

הטיול הוא קו רציף ולא רק אוסף של 'נקודות', חשובות ככל שיהיו.. החוויה והמנגינה שמלווה את הדרך יפים לא פחות מהיעד עצמו, לא? ההליכה מעל ואדי קיס היפהפה, הצופה אל הכפר סלווד עם המסגד הטובל בירוק שעל ראשו, כשבאופק ירושלים ומגדליה לא פחות חשובה מהמצודה שבראש ההר..
 

elimetayel

New member
גם אני חשבתי כך...

אבל אחרים שחשבו אחרת - שכנעו אותי לכתוב "מתון יותר" לא נורא, כולם הבינו, כולם נהנו...
 

elimetayel

New member
תצפית מהמצודה

משלימה את התצפיות מהר בעל חצור - לכיוון צפון, הנה תצפית לציר 60 - כביש ואדי חרמיה בכיוון צפון, בתמונה נראה גם העמק הקטן והיפה שמדרום לסינג'יל,
 

or99

New member
וכמעט ב-100% הייתה שם מרווה כחולה על המצודה.

אבל מכיוון שזו סוף הפריחה - רק שני פרחים קטנים נשארו בעמוד הפריחה. נחכה לתמונה של שגב.
 

elimetayel

New member
בירידה לכיוון צפון מערב

אנו נכנסים לעומק "ואדי חרמיה" היפהפה, ההרים עטורים בכרמי זיתים - ( במחשבה לאחור, אני חושב שבלי שום מאמץ , ככה "על הדרך" נהננו מחמישה מינים - חיטה, גפן, תאנה, רימון וזית שמן, אכן - טיול ארצישראלי משובח !! )
 

elimetayel

New member
סיום הירידה

על כביש הגישה החסום והנטוש לכפר" אל מזרעה אל שרקיה", שם יש מערכת חצובה בסלע של בונקרים ירדנים, הנה הפתח הראשון -
 
למעלה