שלחתי לר"י הצעה לחיבור מרעננה לאיילון על בסיס רכבות קיימות בהרצליה.

Ccyclist

Active member
צירפתי את הדיאגרמות הבאות, דיאגרמה תפעולית של חיבורי רכבות והסטת רכבות קיימות אל מסילת השרון, דיאגרמת מפת רכבת עם ייצוג לקווים השונים שיכנסו למסילת השרון.

הסברתי שההצעה מבוססת כולה על הרכבות הקיימות והתשתית הקיימת, ושאין צורך להמתין למסילה הרביעית או להוסיף רכבות. הצעתי לאחד שתיים מארבעת רכבות אשקלון - השרון עם רכבות ירושלים נבון - הרצליה וכן להכניס את הרכבות הפרבריות שמסתיימות בהרצליה למסילת השרון עד ראש העין צפון או כפ"ס. הצעתי שהרכבות ממסילות 1-2 לשרון יעברו למסילות 3-4 מצפון לתל אביב מרכז (אפילו הוספתי "סבידור") כדי להוריד עומס מרציפים 1-2 באוניברסיטה.

הצעתי למתג את המקטע כ"קו השרון" כדי שיוכלו לכרוז אותו כיעד ולהוסיף אותו למגוון רכבות עם התפתחות הרשת. כשיגיע הזמן להוציא את רכבות ירושלים מקו השרון יהיה אפשר להעביר לשם רכבות אחרות מהקו הראשי מבלי לשנות את המיתוג והכריזה באופן משמעותי.

נקווה שגורמים ברכבת יקחו את ההצעה ברצינות ושיהיו לה תוצאות. מגוכח שישנה תשתית המאפשרת רכבות מרעננה לתל אביב ב 15-20 דקות אך אין דפוס הפעלה המאפשר זאת.
 

קבצים מצורפים

  • Sharon Line - trains per hour  suggestion to IR.jpg
    Sharon Line - trains per hour suggestion to IR.jpg
    KB 814.8 · צפיות: 25
  • Sharon map look.jpg
    Sharon map look.jpg
    KB 519.3 · צפיות: 23
צירפתי את הדיאגרמות הבאות, דיאגרמה תפעולית של חיבורי רכבות והסטת רכבות קיימות אל מסילת השרון, דיאגרמת מפת רכבת עם ייצוג לקווים השונים שיכנסו למסילת השרון.

הסברתי שההצעה מבוססת כולה על הרכבות הקיימות והתשתית הקיימת, ושאין צורך להמתין למסילה הרביעית או להוסיף רכבות. הצעתי לאחד שתיים מארבעת רכבות אשקלון - השרון עם רכבות ירושלים נבון - הרצליה וכן להכניס את הרכבות הפרבריות שמסתיימות בהרצליה למסילת השרון עד ראש העין צפון או כפ"ס. הצעתי שהרכבות ממסילות 1-2 לשרון יעברו למסילות 3-4 מצפון לתל אביב מרכז (אפילו הוספתי "סבידור") כדי להוריד עומס מרציפים 1-2 באוניברסיטה.

הצעתי למתג את המקטע כ"קו השרון" כדי שיוכלו לכרוז אותו כיעד ולהוסיף אותו למגוון רכבות עם התפתחות הרשת. כשיגיע הזמן להוציא את רכבות ירושלים מקו השרון יהיה אפשר להעביר לשם רכבות אחרות מהקו הראשי מבלי לשנות את המיתוג והכריזה באופן משמעותי.

נקווה שגורמים ברכבת יקחו את ההצעה ברצינות ושיהיו לה תוצאות. מגוכח שישנה תשתית המאפשרת רכבות מרעננה לתל אביב ב 15-20 דקות אך אין דפוס הפעלה המאפשר זאת.
אתה קצת מאוהב מדי ברעיון הזה. אם הלולאה נסגרת כבר בנובמבר עם סוף חישמול לולאת השרון, במתכונת שפורסמה (4 רכבות לכיוון בקו אשקלון-לולאת השרון-משה דיין) אין שום סיבה להוסיף עוד רכבות כרגע. מה גם שהסבירו לך שכנראה אין היתכנות אמיתית כרגע להתחלה וסיום של רכבות בתחנת קסם בהיקף כזה. זאת תחנה עם 3 רציפים בלבד וכרגע ללא עורף של קצה תפעולי שאליו אפשר להמשיך רכבות שמסיימות שם. (המסילה המזרחית לא נחשבת כי זה אתר עבודות כרגע) ובכפר סבא יש רק שני רציפים... לעומת זאת בהרצליה יש שישה רציפים.

בתוכנית של התחנות על המסילה המזרחית יש יחסית הרבה תחנות עם ארבעה רציפים, אשר בהחלט יאפשרו עצירה של חלק מהרכבות בהם והוספת רכבות מהמסילה המזרחית לתל אביב במתכונת לא לולאתית. אני יודע /שבעבר בחנו את הרעיון של שבירת הקונספט הלולאתי לחלוטין, אבל למיטב הבנתי הוא יישאר בחלק מהרכבות, בעוד חלק נוסף יגיע מצפון המסילה המזרחית אל מסילת הירקון ומדרום המסילה המזרחית אל מסילת השרון (ומשם לתל אביב).

לאחר מסילת השרון, הקו הבא שיחושמל הוא כנראה נתניה-מודיעין. זה יאפשר להאריך גם את הרכבת של ירושלים עד נתניה, בתלות במקום תפעולי (גם תחנה עם שלושה רציפים וכבר יש קו שזה הטרמינוס שלו אז אולי לא אפשרי לדחוף עוד קו בתצורתה הנוכחית), אני יודע שבנו מסילה תפעולית בויתקין שאם ישתמשו בה כטרמינוס תפעולי אז זה כן יהיה אפשרי. ומאחר וזה קטע המסילה העמוס ביותר בנוסעים (הרבה יותר מהשרון) זה גם יותר הגיוני. וכאמור, זה הגיוני גם בראיה לעתיד של הארכה של קו ירושלים עד כרמיאל. (או לפחות עד חוף הכרמל בשלב החישמול הנוכחי).

אם אני הייתי ברכבת ישראל, כנראה הייתי מחכה בסבלנות עד לשלב החישמול עד חדרה. עוד תחנה עם 3 רציפים שכרגע עוד לא משמשת כטרמינוס לאף קו. ומאריך את הרכבת לחדרה, תחנה שהיא בכל מקרה מתוכננת לעצור בה בדרכה צפונה גם בתוכנית הסופית.
 

Ccyclist

Active member
אתה קצת מאוהב מדי ברעיון הזה. אם הלולאה נסגרת כבר בנובמבר עם סוף חישמול לולאת השרון, במתכונת שפורסמה (4 רכבות לכיוון בקו אשקלון-לולאת השרון-משה דיין) אין שום סיבה להוסיף עוד רכבות כרגע. מה גם שהסבירו לך שכנראה אין היתכנות אמיתית כרגע להתחלה וסיום של רכבות בתחנת קסם בהיקף כזה. זאת תחנה עם 3 רציפים בלבד וכרגע ללא עורף של קצה תפעולי שאליו אפשר להמשיך רכבות שמסיימות שם. (המסילה המזרחית לא נחשבת כי זה אתר עבודות כרגע) ובכפר סבא יש רק שני רציפים... לעומת זאת בהרצליה יש שישה רציפים.

בתוכנית של התחנות על המסילה המזרחית יש יחסית הרבה תחנות עם ארבעה רציפים, אשר בהחלט יאפשרו עצירה של חלק מהרכבות בהם והוספת רכבות מהמסילה המזרחית לתל אביב במתכונת לא לולאתית. אני יודע /שבעבר בחנו את הרעיון של שבירת הקונספט הלולאתי לחלוטין, אבל למיטב הבנתי הוא יישאר בחלק מהרכבות, בעוד חלק נוסף יגיע מצפון המסילה המזרחית אל מסילת הירקון ומדרום המסילה המזרחית אל מסילת השרון (ומשם לתל אביב).

לאחר מסילת השרון, הקו הבא שיחושמל הוא כנראה נתניה-מודיעין. זה יאפשר להאריך גם את הרכבת של ירושלים עד נתניה, בתלות במקום תפעולי (גם תחנה עם שלושה רציפים וכבר יש קו שזה הטרמינוס שלו אז אולי לא אפשרי לדחוף עוד קו בתצורתה הנוכחית), אני יודע שבנו מסילה תפעולית בויתקין שאם ישתמשו בה כטרמינוס תפעולי אז זה כן יהיה אפשרי. ומאחר וזה קטע המסילה העמוס ביותר בנוסעים (הרבה יותר מהשרון) זה גם יותר הגיוני. וכאמור, זה הגיוני גם בראיה לעתיד של הארכה של קו ירושלים עד כרמיאל. (או לפחות עד חוף הכרמל בשלב החישמול הנוכחי).

אם אני הייתי ברכבת ישראל, כנראה הייתי מחכה בסבלנות עד לשלב החישמול עד חדרה. עוד תחנה עם 3 רציפים שכרגע עוד לא משמשת כטרמינוס לאף קו. ומאריך את הרכבת לחדרה, תחנה שהיא בכל מקרה מתוכננת לעצור בה בדרכה צפונה גם בתוכנית הסופית.

ההצעה למתג את המקטע בנפרד נועדה לעידן שקו ירושלים ימשיך צפונה והחיבור מהרצליה יצטרך לעבור לקו אחר. המטרה כאן היא חיבור ישיר מרעננה לאיילון, נסיעה של 15-20 דקות באמצעות רכבות קיימות על מסילה קיימת.

עם התקדמות החישמול עיקרון האיחוד התפעולי בין קו אשקלון - ירקון לקווי המסילה הראשית דרך הרצליה יתאפשר בעתיד מול רכבות מקווים רבים במסילה הראשית. איחוד כזה מצמצם את מספר הרכבות בלולאה לעומת מצב של הכנסת רכבות ללולאה ללא איחוד תפעולי. בהצעה הנוכחית חסכתי 2 רכבות לכיוון לשעה משום שבמקום ארבעה רכבות המסתיימות בהרצליה יש בה שתי רכבות באיחוד תפעולי. חישמול קו אשקלון - רחובות יאפשר רכבת רביעית משום שחיסכון של 2 דקות האצה של 3 רכבות בשעה יתן 6 דקות פנויות באיילון - סלוט שלם. חישמול קו מודיעין יתן אפשרות לרכבת שלישית מהעיר על חשבון הסלוט השלישי הבלתי מנוצל של קו ירושלים נבון. חישמול מודיעין יצריך תחנת טרמינל אחרת לשירות החשמלי משם משום שהחישמול לא אמור להגיע לנהריה בטווח המיידי. בטווח הקרוב המסילה הראשית באיילון תגיע למצב של 5 רכבות חשמליות ו 5 דיזל. אם יחשמלו את הקו לבית שמש יהיה באיילון רוב חשמלי - 6 מול 4. המחסומים הגדולים מול חישמול מלא יהיו השלמת החישמול לבאר שבע בדרום ומצפון לחיפה. עם השלמת החישמול יהיה אפשר להעביר במסילות 1-2 באיילון 24 רכבות לכיוון בשעה במקום ה 10 שמשתמשות בו בימינו והאופציות לרכבות שיגשרו את הפער לרעננה רק יגדלו.

לגבי דיורים: בתחנות הקצה של הקווים שאני מציע להכניס ללולאה יש תחנות מרובות רציפים: בית שמש 3, אשקלון 4, רחובות* 3 (רציף טרמינל אחד וקו חד מסילתי מיועד להכפלה בינה ליבנה מזרח), מודיעין 4, ירושלים נבון 4. את הדיורים הארוכים אפשר לבצע מחוץ ללולאה. כל התחנות התפעוליות של ר"י דו כיווניות בהגדרתן אז חיוג מכפ"ס או ראש העין צפון לא צריך להכביד יתר על המידה כי ישנה גמישות לגבי שימוש ברציף הנגדי. במקרה של הקווים דרך לוד - בית שמש ואשקלון / רחובות - אפשר להשתמש במסילה המזרחית כדי להוציא רכבות שדורשות דיור ארוך מדי מהשרון ללוד וטכנית אפשר לדייר גם בבני ברק אם כי להביא רכבות עד שם מול נוסעים שממתינים לרכבת ךתל אביב זה רעיון גרוע.

בלתי סביר שאין דפוס שירות שמאפשר קישור ישיר בין תחנות פרבריות שנמצאות 15-20 ק"מ מהאיילון לת"א מרכז והשלום.
 
נערך לאחרונה ב:

Bus Nerd

Active member
אתה קצת מאוהב מדי ברעיון הזה. אם הלולאה נסגרת כבר בנובמבר עם סוף חישמול לולאת השרון, במתכונת שפורסמה (4 רכבות לכיוון בקו אשקלון-לולאת השרון-משה דיין) אין שום סיבה להוסיף עוד רכבות כרגע. מה גם שהסבירו לך שכנראה אין היתכנות אמיתית כרגע להתחלה וסיום של רכבות בתחנת קסם בהיקף כזה. זאת תחנה עם 3 רציפים בלבד וכרגע ללא עורף של קצה תפעולי שאליו אפשר להמשיך רכבות שמסיימות שם. (המסילה המזרחית לא נחשבת כי זה אתר עבודות כרגע) ובכפר סבא יש רק שני רציפים... לעומת זאת בהרצליה יש שישה רציפים.

שאלה - האם הלולאה באמת "תיסגר"? הבנתי שגם אחרי החשמול הם מתכוונים להפעיל רק עד הרצליה, ושהלולאה "תיסגר" רק כשתהיה לנו מסילה רביעית באיילון
 

Ccyclist

Active member
שאלה - האם הלולאה באמת "תיסגר"? הבנתי שגם אחרי החשמול הם מתכוונים להפעיל רק עד הרצליה, ושהלולאה "תיסגר" רק כשתהיה לנו מסילה רביעית באיילון

"סגירת" הלולאה על בסיס קווי המסילה השלישית פירושה 2 רכבות לשעה בכיוון "הנכון" בשני ענפי הלולאה.

לרעננה זה יהיה אמנם שיפור, שתי רכבות ישירות לתל אביב בשעה, אבל לפתח תקווה זו תהיה הרעה ניכרת - רק חצי מהרכבות של דפוס השירות הרגיל.

אני מציע פתרון אחר - הבאת רכבות קו ראשי שמסלולן מסתיים ממילא בהרצליה אל תוך הענף הצפוני של הלולאה כדי לאפשר שירות פרברי תדיר בשני צידיה. ההצעה לאיחוד תפעולי בין רכבות קו השרון לקווים חשמליים אחרים תצמצם את מספר הרכבות הנכנסות בפועל ללולאה - אני מציע שירות של 4 רכבות לכיוון לשעה בכל ענף באמצעות 6 רכבות בלבד. בעתיד, עם חישמול קווים נוספים ברשת האיחוד התפעולי יאפשר להגיע לרמת שירות של 4 רכבות לכיוון לשעה עם 4 רכבות בלבד.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה