שלוש שאלות על אוטובוסים

מצב
הנושא נעול.
שלוש שאלות על אוטובוסים

שלוש שאלות על אוטובוסים
שישהו מכיר את315-80 של אגד אז למה השמשה שלה לא "חצי" עגולה זה אומר שהיא נראת כמו זלדה אים משולש קטן בצד אגב היא O303 כמה שנים אוטובוס יכול לסועה מבחינת רשוי ואחרון איך קוראים לבומבה ההיא שבולתת מהבקאקס לכיון הגלגל ולמה רוב אים לא כולם מהאוטובוסים ונטושים מוצאים את האקסים מישם [האים זה בשביל גרירה] ? וחג שמח ושנה טובה לכולם
 

846

Active member
ה 303 משנת 80 81 שניבנו בארץ

שלוש שאלות על אוטובוסים
שישהו מכיר את315-80 של אגד אז למה השמשה שלה לא "חצי" עגולה זה אומר שהיא נראת כמו זלדה אים משולש קטן בצד אגב היא O303 כמה שנים אוטובוס יכול לסועה מבחינת רשוי ואחרון איך קוראים לבומבה ההיא שבולתת מהבקאקס לכיון הגלגל ולמה רוב אים לא כולם מהאוטובוסים ונטושים מוצאים את האקסים מישם [האים זה בשביל גרירה] ? וחג שמח ושנה טובה לכולם
ה 303 משנת 80 81 שניבנו בארץ
קיבלו חלון נהג משולש רק בשנת 82 הדגם התפתח וקיבל בין היתר חלון מרובע.
 
אים אני לא טועה אז הוא מודל 9X

ה 303 משנת 80 81 שניבנו בארץ
קיבלו חלון נהג משולש רק בשנת 82 הדגם התפתח וקיבל בין היתר חלון מרובע.
אים אני לא טועה אז הוא מודל 9X
ולפי דעתי החלון הזה מאוד מחואר
 

אוהד11

New member
אגב, גם רישוי לרכב פרטי הוא 19 שנה

בד"כ רישוי לאוטובוס הוא ל- 19 שנים
אגב, גם רישוי לרכב פרטי הוא 19 שנה
ואז הופך הרכב ל- "רכב לאספנים" ומקבל סימון מיוחד על לוחית הרישוי וחייב לעבור טסט פעמיים בשנה.
 

צביקוש23

New member
אוהד קבל תיקון...

אגב, גם רישוי לרכב פרטי הוא 19 שנה
ואז הופך הרכב ל- "רכב לאספנים" ומקבל סימון מיוחד על לוחית הרישוי וחייב לעבור טסט פעמיים בשנה.
אוהד קבל תיקון...
אוהד היקר.. בתור אחד שגם החזיק בעברו רכב אספנות הרשה לי לתקן אותך.. רכב פרטי ומסחרי שעובר 20 שנה בדיוק הופך ל "רכב מיושן " כהגדרת החוק ומשרד הרישוי ואז הוא אכן צריך לעשות פעמיים בשנה טסט (והמחיר כמובן מוזל מאד). אך יש להבדיל.. 20 שנה זהו עדיין לא אספנות.... רכב הופך לרכב אספנות על פי החוק ומשרד הרישוי אך ורק לאחר 30 שנה ואז הוא מקבל לוחית רישוי חדשה שעליה מוטבע צמד המילים רכב אספנות. כמו כן רכב אספנות מוגבל בנסיעה בשעות מסוימות ולמעשה בשעות מסוימות מאד אסור לו לנוע על הכביש. בקיצור כמו שציינתי 20 שנה זהו לא רכב אספנות עדיין... אגב אנשי מועדון החמש עד כמה שידוע לי נפגשים כל יום שישי בשעה 17:00 בחניון של איצטדיון הדר יוסף (בצומת הסמוכה ללונה פארק ת"א..)
 
רכב אספנות לא באופן אוטומטי...

אוהד קבל תיקון...
אוהד היקר.. בתור אחד שגם החזיק בעברו רכב אספנות הרשה לי לתקן אותך.. רכב פרטי ומסחרי שעובר 20 שנה בדיוק הופך ל "רכב מיושן " כהגדרת החוק ומשרד הרישוי ואז הוא אכן צריך לעשות פעמיים בשנה טסט (והמחיר כמובן מוזל מאד). אך יש להבדיל.. 20 שנה זהו עדיין לא אספנות.... רכב הופך לרכב אספנות על פי החוק ומשרד הרישוי אך ורק לאחר 30 שנה ואז הוא מקבל לוחית רישוי חדשה שעליה מוטבע צמד המילים רכב אספנות. כמו כן רכב אספנות מוגבל בנסיעה בשעות מסוימות ולמעשה בשעות מסוימות מאד אסור לו לנוע על הכביש. בקיצור כמו שציינתי 20 שנה זהו לא רכב אספנות עדיין... אגב אנשי מועדון החמש עד כמה שידוע לי נפגשים כל יום שישי בשעה 17:00 בחניון של איצטדיון הדר יוסף (בצומת הסמוכה ללונה פארק ת"א..)
רכב אספנות לא באופן אוטומטי...
המעבר מרכב מיושן לאספנות הוא לפי בקשת בעל הרכב. זה לא נעשה באופן אוטומטי. בעל הרכב רשאי להשאיר את הענתיקה במעמד של רכב מיושן.
 

אוהד11

New member
תודה על התיקון, מסתבר שהמדריך

רכב אספנות לא באופן אוטומטי...
המעבר מרכב מיושן לאספנות הוא לפי בקשת בעל הרכב. זה לא נעשה באופן אוטומטי. בעל הרכב רשאי להשאיר את הענתיקה במעמד של רכב מיושן.
תודה על התיקון, מסתבר שהמדריך
שהיה לי בקורס לרכב ציבורי הטעה אותנו וניסח את הדברים כך.
 

846

Active member
לא הבנתי את הרישוי יצא קצת מבולבל

אים אני לא טועה אז הוא מודל 9X
ולפי דעתי החלון הזה מאוד מחואר
לא הבנתי את הרישוי יצא קצת מבולבל
אבל יתכן שראית ממוגן ירי עם חלון קידמי מרובע ומשולש קטן בצידו.
 

846

Active member
ה"בומבה" היא הדיפרנציאל או בעיברית

שלוש שאלות על אוטובוסים
שישהו מכיר את315-80 של אגד אז למה השמשה שלה לא "חצי" עגולה זה אומר שהיא נראת כמו זלדה אים משולש קטן בצד אגב היא O303 כמה שנים אוטובוס יכול לסועה מבחינת רשוי ואחרון איך קוראים לבומבה ההיא שבולתת מהבקאקס לכיון הגלגל ולמה רוב אים לא כולם מהאוטובוסים ונטושים מוצאים את האקסים מישם [האים זה בשביל גרירה] ? וחג שמח ושנה טובה לכולם
ה"בומבה" היא הדיפרנציאל או בעיברית
מבדל, הוא המיכלול שמאפשר העברת הכוח לגלגלים גם תוך כדי פניה בזמן שמהירות הגלגלים שונה. בפנים יש מערכת של גלגלי שיניים שיתכן והיא שווה משהו באוטובוס ישן ובהחלט יתכן שלצורך הגרירה פרקו את החלקים כי להפוך את תנועת הגלגלים קלה יותר, ללא שום התנגדות.
 
תודה על התשובות ובעינין הדרפנצאל

ה"בומבה" היא הדיפרנציאל או בעיברית
מבדל, הוא המיכלול שמאפשר העברת הכוח לגלגלים גם תוך כדי פניה בזמן שמהירות הגלגלים שונה. בפנים יש מערכת של גלגלי שיניים שיתכן והיא שווה משהו באוטובוס ישן ובהחלט יתכן שלצורך הגרירה פרקו את החלקים כי להפוך את תנועת הגלגלים קלה יותר, ללא שום התנגדות.
תודה על התשובות ובעינין הדרפנצאל
הוא לא באמצע? בצדדים אני יודע שיש [בחלק מהמקרים סיטיליטים] שהתפקיד שלהם הוא לאזן ביןשני הגלגלים שאחד לא יסתובב מהר יותר מהשני
 
ועוד שתי דברים חשובים

תודה על התשובות ובעינין הדרפנצאל
הוא לא באמצע? בצדדים אני יודע שיש [בחלק מהמקרים סיטיליטים] שהתפקיד שלהם הוא לאזן ביןשני הגלגלים שאחד לא יסתובב מהר יותר מהשני
ועוד שתי דברים חשובים
1 מועדון החמש מיזמן כבר לא נפגשים ליד האיצטדיון בהדר יוסף אלא ליד האוניברסיתה 2נגיד שיש לאוטובוס רישוי ל19 או 20 שנה למה דן גורתת אוטובוסים מודל 89 עוד אין להם 20 שנה ?
 

אורי404

New member
באוטובוס צריך שני טסטים מעל ל15 שנה

ועוד שתי דברים חשובים
1 מועדון החמש מיזמן כבר לא נפגשים ליד האיצטדיון בהדר יוסף אלא ליד האוניברסיתה 2נגיד שיש לאוטובוס רישוי ל19 או 20 שנה למה דן גורתת אוטובוסים מודל 89 עוד אין להם 20 שנה ?
באוטובוס צריך שני טסטים מעל ל15 שנה
באוטובוס יש צורך לבצע שני טסטים לשנה מעל לגיל חמש עשרה. כנראה, שלא משתלם לחברות התח"צ להמשיך עם אוטובוס מעל גיל 15. אם זכרוני לא בוגד בי, גיל המרצדס 0305 "הזלדות", שהורכבו בארץ היה מעל לחמש עשרה שנה. בחברות הסעה פרטיות, ניתן לראות אוטובוסים שקרובים לגיל עשרים שנה.
 

4דדד

New member
הזלדה האחרונה הייתה בת 19

באוטובוס צריך שני טסטים מעל ל15 שנה
באוטובוס יש צורך לבצע שני טסטים לשנה מעל לגיל חמש עשרה. כנראה, שלא משתלם לחברות התח"צ להמשיך עם אוטובוס מעל גיל 15. אם זכרוני לא בוגד בי, גיל המרצדס 0305 "הזלדות", שהורכבו בארץ היה מעל לחמש עשרה שנה. בחברות הסעה פרטיות, ניתן לראות אוטובוסים שקרובים לגיל עשרים שנה.
הזלדה האחרונה הייתה בת 19
למה השאירו אותה למרות שני הטסטים?כנראה שהם היו באמת טובות ואמינות לגילן.
 

4דדד

New member
למיטב הבנתי לאחר 15 שנה על

ועוד שתי דברים חשובים
1 מועדון החמש מיזמן כבר לא נפגשים ליד האיצטדיון בהדר יוסף אלא ליד האוניברסיתה 2נגיד שיש לאוטובוס רישוי ל19 או 20 שנה למה דן גורתת אוטובוסים מודל 89 עוד אין להם 20 שנה ?
למיטב הבנתי לאחר 15 שנה על
הכביש אוטובוס צריך לעבור פעמיים טסט לרוב זה לא משתלם מכיוון שאין זה משתלם לאגודה,כמו כן ישנם השיקולים של זיהום אוויר ,ריענון הצי וכו,אני הבנתי שבאגד חישבו שמבחינת כדאיות זמן החזקה של אוטובוס הוא ...כ6 שנים בלבד,מעבר לכך לא משתלם להחזיק אותו,אבל אם היה כסף להחליף כל אוטובוס ישן ...
 

846

Active member
לא כלכך הבנתי למה אתה מתכוון אבל

תודה על התשובות ובעינין הדרפנצאל
הוא לא באמצע? בצדדים אני יודע שיש [בחלק מהמקרים סיטיליטים] שהתפקיד שלהם הוא לאזן ביןשני הגלגלים שאחד לא יסתובב מהר יותר מהשני
לא כלכך הבנתי למה אתה מתכוון אבל
ברכב רגיל ולא רכב שטח אנחנו מעוניינים שהגלגלים יסתובבו במהירות שונה בפניות, אחרת נשבור את הציריות ואת גל ההנע ואת ההנע הסופי.
 
שתי תשובות

לא כלכך הבנתי למה אתה מתכוון אבל
ברכב רגיל ולא רכב שטח אנחנו מעוניינים שהגלגלים יסתובבו במהירות שונה בפניות, אחרת נשבור את הציריות ואת גל ההנע ואת ההנע הסופי.
שתי תשובות
1 בעינין הדרפנציל אני לא בתוך שברכב רגיל יש מצב שגלגל אחד מסתובב מהר יותר מהשני וזה כי רכב בן ימנו מצויד בהנעה קידמית [ושוב זה לא בתוך אני צריך לבדוק בספרים] אבל ברכב אים הנעה אחורית אסור שגלגל אחד יסתובב יותר מהר מהשני {אני בתוך בזה ב%90} כי אים יקרה כך הדרפנציל ישבר בשביל זה יש את הסיטיליטים שהם מאזנים את זה 2 אים זה לא מישתלם להחזיק אוטובוס יותר מ15 שנה אז איך מחזיקים עוד את 3643 ? ובחברות הפרטיות אפשר לראות גם רכבים מעל 20
 

4דדד

New member
אם היית מכיר את אילן מזרחי

שתי תשובות
1 בעינין הדרפנציל אני לא בתוך שברכב רגיל יש מצב שגלגל אחד מסתובב מהר יותר מהשני וזה כי רכב בן ימנו מצויד בהנעה קידמית [ושוב זה לא בתוך אני צריך לבדוק בספרים] אבל ברכב אים הנעה אחורית אסור שגלגל אחד יסתובב יותר מהר מהשני {אני בתוך בזה ב%90} כי אים יקרה כך הדרפנציל ישבר בשביל זה יש את הסיטיליטים שהם מאזנים את זה 2 אים זה לא מישתלם להחזיק אוטובוס יותר מ15 שנה אז איך מחזיקים עוד את 3643 ? ובחברות הפרטיות אפשר לראות גם רכבים מעל 20
אם היית מכיר את אילן מזרחי
היית מבין למה לא השביתו אותה(הוא משוגע על האוטו )ורוב הסיכויים עם כל הכבוד שלא ראית בחודש חודשיים האחרונים אוטובוס מעל 20 הוא אמור לרדת מהכביש.
 
עדיין אין לה 20 ו

אם היית מכיר את אילן מזרחי
היית מבין למה לא השביתו אותה(הוא משוגע על האוטו )ורוב הסיכויים עם כל הכבוד שלא ראית בחודש חודשיים האחרונים אוטובוס מעל 20 הוא אמור לרדת מהכביש.
עדיין אין לה 20 ו
ראיתי מכונה מעוד דומה היו לה גם טסות
 

4דדד

New member
בדן מעל 15 שנה משביתים

עדיין אין לה 20 ו
ראיתי מכונה מעוד דומה היו לה גם טסות
בדן מעל 15 שנה משביתים
בדרך כלל את האוטובוסים,יש מפרקיות מהסוג הנוכחי שהן בנות 11 שהושבתו,המכונה של אילן היא יחידה ומיוחדת הו מבחינת השימור שלה והן מבחינת העובדה שעל גופתו של אילן ישביתו אותה(אני יודע על מה אני מדבר)המכונות האחרות שדומות ובעלות טאסות הן מודל 93-94,והן שונות במספר מובנים מהמכונה של אילן כמו בסוג תיבת ההילוכים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה