שלושה שבועות בתוך הלימודים...סקרון.

שלושה שבועות בתוך הלימודים...סקרון.

מאחר ואני אמא לילד בכיתה א', השאלות מתייחסות לילדי א', או לאלו שעוד זוכרים מה זה להיות בא'
כמה שיעורים מקבלים הילדים בממוצע ביום?
עד כמה הם מתקדמים בחומר, האם יש הכתבות? מבדקי קריאה/חשבון?
האם אתם יושבים עם הילדים בזמן הכנת השיעורים? או שמא הם עצמאיים ואתם רק בודקים בסוף?
האם אתם מאפשרים להם הפסקות בזמן הכנת השיעורים?
האם אתם מקציבים להם זמן לשיעורים? אם כן, מה קורה במידה והם עברו את הקצבת הזמן אבל לא סיימו שיעורים?
לאיזה עמוד הם הגיעו בחוברת הכוח לקרוא?
הילדון שלי מקבל שיעורים כל יום, היום הוא קיבל המווון שיעורים! יותר מדי לטעמי! כבר היו לו 3 הכתבות עד היום והם מתבקשים להגיע עם מחברת הכתבות כל יום, כיוון שהן נערכות ללא הודעה מראש, בנוסף השבוע יתקיימו מבדקי קריאה וחשבון ואנחנו ההורים צריכים לשבת איתם בבית ולתרגל (גם קיבלנו הנחיות די מפורשות איך לתרגל, מה וכמה). בדרך כלל אני יושבת איתו בזמן הכנת השיעורים, אלא אם כן זה אורך יותר מדי זמן ואני מתחילה לאבד סבלנות
העניין הוא שהוא מוסח די בקלות ולכן אם לא יושבים איתו, הוא יכול ללכת לאיבוד די מהר (וזו גם הסיבה שלפעמים זה אורך המון זמן) בנוסף לקשיים החושיים של הילדון, יש לו קושי במוטוריקה עדינה, דבר שמשפיע מאוד על הכתיבה ולכן גם על משך זמן הכנת השיעורים. ברור לי שהקצבת זמן בשבילו זה הדבר הכי לא נכון מצד אחד (אסור להאיץ בו, זה גורם לתסכולים וכו'), אבל מצד שני, ללא תחימת גבולות זמן, זה יכול להמשך לנצח! (טוב...נצח זה עניין יחסי
) יחד עם זאת ברור לי שהוא לא יצליח לעמוד בהקצבת הזמן... ובחוברת הכח לקרוא, הם הגיעו לעמוד 25, היום הוא היה צריך להכין שיעורים מעמוד 20-25
אז..איך הולך אצלכם ילדי כיתה א'?
 

נירה63

New member
כמי שמלמדת בכיתה א' אני יכולה

לומר לך שהלמידה בתחילת השנה היא מאוד איטית והשנה על אחת כמה וכמה תלויה באיזור המגורים. ולמה אני מתכוונת תלוי מקום מגורים?? אני מלמדת בחיפה בשכונה שספגה הרבה מאוד טילים, לא ניתן היה להתחיל ללמד את הילדים לפני שעשינו פעולות רבותתתתתתתתתתתתתתתת, מגוונות ושונות עם אנשים מקצוע שונים ורבים בכדי להעמיד את הילדים על רגליהם, וזו משימה קשה , קשה מאוד.... ובכן אחרי תקופה שנמשכת ותמשך כנראה עוד זמן רב, התחלנו כן לחזור לשיגרה וללמד. זה תלוי באוכלוסיה ובתוכניות הלימודים השונות. יש מקומות שניתן לרוץ בחומר הנלמד , כיוון שהילדים בגנים כבר למדו את הא"ב ויש מקומות שלא מלמדים והרי לך פער לא קטן. יש מקומות שהילדים לא הולכים לחוגים ואז מיומנויות בסיס כמו לעמוד בני טורים, וכו'...קשים ואינם מוכירם לילדים , מכאן שאני אמורה ללמדם גם את המיומנויות הללו הראשוניות שאולי הבת או הבן שלך כבר למדו בגן חובה או בחוג כדורסל לפני שנה וחצי, וכך הלאה.... מנסיון אישי ומנסיון של מורות אחרות בבתי ספר שונים אני למדה שהקצב הוא אחר....ויש לתת לילדים את הזמן המתאים להם, לא ללחוץ, כן לזהות קשיים ומיד לטפל בהם. לא לעשות תחרות מי הגיע לאיזה עמוד, כי זה באמתתתתתתתתת לא חשוב כעת, כן לעודד, כן לחזק כן לתת לכל ילד את הזמן הראוי שהוא זקוק לו. מבטיחה שעד דצמבר-ינואר אצלי בכיתה מרבית הילדים ידעו לקרוא ולכתוב. וכעת חברי היקרים אני חייבת לצאת , תשאלו למה????????????????? בשעה 16:00 עד השעה 18:15 שני שעורי שפה לתלמידי היקרים מכיתה א'. אז להתראות בינתיים ואשמח לעדכן בהמשך. להתראות מחיפה.
 
לא היתה לי כוונה ליצור תחרותיות...

השאלה על מספר העמוד אליו הגיעו, נשאלה בציניות...פשוט לא ברור לי לאן הם ממהרים! אני מבינה שכל איזור אולי שונה מבחינת תוכנית הלימודים שהועברה בגני הילדים, אבל אני עדיין תוהה לאן רצים...אצלינו בגני הילדים למדו א"ב והיו אפילו שיעורים (לכתוב את האות, להדביק/לצייר דברים באות הפותחת ולכתוב את שמם)...אבל עדיין נדמה לי שהם רצים מהר מדי...בגן הילדים הילד נחשב "מצטיין" בתחום הזה ופתאום בביה"ס נראה לי שזה גדול עליו, אז אולי זה רק הוא והקשיים הספציפיים שלו? אנחנו אגב מהקריות, גם אצלינו היו נפילות לא מעטות ואחת אפילו בקרבת הבית שלנו. בביה"ס אצלנו בחרו דווקא לא להתעכב על מה שהיה במהלך המלחמה, אלא להכנס לשגרה כמה שיותר מהר.
 

חני ב

New member
מסכן

את צריכה לברר אם כל הכתה מקבלת הרבה שעורים או הוא לא מספיק לעשות הכל בכתה. לא היו הכתבות לילדים שלי וגם אני כמורה לא עושה הכתבות. (לפני שנתיים עשיתי קצת כשלימדתי כתה ב'). לא יושבת עם הילדים כשהם מכינים שעורים וגם כמעט אף פעם לא היו להם. לדעתי אם הילד שלך צריך לעשות מנוחה כשהוא עושה שעורים, תאפשרי לו זאת. כל ילד והקצב והיכולת שלו.
 
לא יודעת אם הוא מסכן ../images/Emo3.gif

ממה שראיתי כל הכיתה מקבלת את אותו דבר. זה נכתב על הלוח ומועתק ליומן. הם מתחילים להכין בכיתה, הוא מן הסתם לא מספיק הכל בכיתה. הוא צריך מנוחות רבות והפסקות. אין ספק שקשה לו...מהבחינה הגרפו-מוטורית... כמו שזה נראה, אני אצטרך לערב את המרפאה בעיסוק שלו בהקדם, כדי שהוא יוכל לעמוד בקצב הכיתתי. אגב, אני חושבת שהמורה שלו נהדרת, היא מאוד רצינית! הוא מאוד אוהב ללכת לביה"ס וללמוד (וזה לא טריוויאלי מבחינתו)...אבל נראה לי שזה יותר מדי בשביל ילדי כיתה א'...ולאו דווקא רק בשבילו.
 

NewH

New member
מה שקורה אצלינו

הם סיימו חוברת ששיכפלו להם בבית הספר (36 עמודים). והתחילו חוברת חגים (13 עמודים סיימו את ראש השנה). במקביל למדו ספרות בחשבון, כמויות וגדול קטן שווה. התחילו מספר עמודים בחוברת שבילים. אם הוא חוזר הביתה ולא סיים את מה שהיה זה בדרך כלל בסדר גודל של 2 עמודים שלוקח לו 10 דקות לסיים אותם. אני רוצה לציין שמאוד חששתי מהנושא המוטורי והבן שלי טופל בריפוי בעיסוק, וגם לקחתי אותו להכנה לקראת כיתה א' שלימדה אותו איך לעבוד, ארגון וכו'. התוצאות מדברות בעד עצמן- הוא נכנס לכיתה א' בצורה חלקה ביותר.
 

חוה 1

New member
אצלנו ילדים לא מקבלים שיעורים בכיתה

א'. גם בכיתה ב' אין הרבה שיעורים. המשימות ניתנות בכיתה ומי שלא מספיק עושה בבית. ילד שיש לו המון שיעורים ככל הנראה יושב בכיתה וסופר זבובים. את אומרת שהם הגיעו לעמוד 25 זה ממש קצב סביר. 2-3 עמודים ביום . אני משערת שהבן שלך יושב ולא עושה הרבה בכיתה , דברי עם המורה שתדרבן אותו לעבוד בכיתה. שתשים לב מה הוא עושה ומה הוא לא עושה.
 
לספור זבובים הוא בוודאי לא סופר...

אין לי ספק שהוא איטי יותר מאחרים, אני הרי רואה את זה גם בהתנהלות שלו בבית. הוא עושה בכיתה, אבל מן הסתם לא מצליח להשלים את הכל וככל שהדרישות עולות מבחינת החומר הנלמד, כך הוא מספיק עוד פחות. אבל בהחלט אבקש מהמורה לשים לב מה קורה, אם הוא צריך עזרה כבר בתוך המסגרת הבית ספרית, אולי זה משהו שכדאי לשים לב אליו...
 

פלגיה

New member
אנא שימי לב

יש מורות עם נטיה ל"הפיל" על הילד (והוריו) בשיעורי הבית, את כל העבודה שלא הספיק לעשות בשיעור. כך ילד זריז שאין לו בעיות מוטוריקה, ושום בעיות ישבן - מקבל מעט שיעורים, וילד מתקשה - צריך לשבת שעות על שיעורי הבית שלו.
 
שיעורים: כמעט ואין

רוב הימים אין בכלל, יום אחד היו שניים שלושה עמודים בחוברת (=5 מטלות). שום דבר ממה שאמרת אין אצלנו. מצד שני, הילדה נכנסה לכיתה א' מאד מוכנה לקריאה וכתיבה, כך שהיום היא נהנית להקריא לאחיה הקטנים ספר ביום (מאלה הפשוטים, כמו הצב של אורן).
 

kimc

New member
בגדול יש להם כל יום שיעורים מלבד

היום החופשי של המחנכת ויום ו'. הכנת השיעורים מסתכמת בלא יותר מ 5 דקות ובחוברת בעברית היום עשתה את עמ' 21. הכתבות... לא בשלב הזה ולא בבית ספרנו כנראה...
 

kimc

New member
בגדול, הקטנה מקבלת שיעורים בכל יום

מלבד מביום החופשי של המחנכת ויום ו'. הכנת השיעורים מסתכמת בלא יותר מ 5 דקות ובחוברת בעברית היום עשתה את עמ' 21. הכתבות... לא בשלב הזה ולא בבית ספרנו כנראה...
 

מירי,

New member
שלום כיתה א....

כל מה שאני זוכרת מהגדול זה ששיעורים הרסו את ככככככככככלללללללל אחה"צ- אבל ממש לא היו כמויות אדירות- אלה יהו הקשיים שלו שבעקבותהם הוא היה צריך לסיים גם את משימות בכיתה
. ואני גם זוכרת את ההפתעה בשנה שעברה, שבעצם שיעורים בכיתה א (ובנתיים גם בכיתה ב) לוקחים בערך 10 דק ביום ופחות....
 
להתמרד ומיד!

בעד שום הון שבעולם לא אסכים לקבל הנחיות לשבת עם הילדים שלי על שעורי בית. שעורי בית צריכים להיות מתוכננים לעבודה עצמאית של הילד. אני לא מדברת כאן מתוך נקודת מבט אגואיסטית, שכן אין דבר שאני אוהבת יותר מאשר ללמד את ילדיי, אבל אני חושבת שחשוב מאוד שילד ידע ללמוד לבד, ושעורי בית הם ההזדמנות ללמוד לעשות זאת.
 

NewH

New member
גם אם הילד שלך יתקשה

את תעמדי על העקרונות שלך ולא תעזרי לו להתקדם, כי זה לא "התפקיד" שלך?
 

מלמלה

New member
יש הבדל בין לעזור שקשה לבין

"ההורים צריכים לשבת איתם בבית ולתרגל (גם קיבלנו הנחיות די מפורשות איך לתרגל, מה וכמה)." שכתבה אם חד גורית שמה שתיארת נשמע לי כמו בית חרושת לציונים שעורי הבית נועדו לילד לא להורים אני מוכנה לעזור לכוון אבל לא לעשות עוד ביה"ס בבית אצלי שתי הבנות מסיימות את השעורים בצהרים אני מדיעה ב-5 שואלת עשיתם? סיימתם? אם נשארו קצוות אני יושבת איתן מעט אחת ב-א' אחת ב-ד'
 

NewH

New member
הכל ענין של הגדרה

גם לנו המורה אמרה שאפשר לשבת עם הילד ולתרגל איתו- לקחת חלקי מילים ולצרף למילים חדשות וכו'. לא בהכרח מדובר על ללמד אותו או לעשות את עבודת המורה. וממש לא מדובר על בית חרושת לציונים. ולגבי התגובה שלי, היא היתה לדברי חתולה- "שעורי בית צריכים להיות מתוכננים לעבודה עצמאית של הילד". המשמעות היא שאם הילד לא מסוגל לעשות אותם לבד, אז הם לא מתאימים ולא צריך להתייחס או לעזור. וזה מאוד לא נכון כהכללה.
 

מלמלה

New member
אנחנו מסכימות

גם אני יושבת איתן אבל כשהעבודה היא הרבה מהרמה הנלמדת אני כותבת למורה הערה ושואלת למי מיועדת השאלה
 
למעלה