שלושה שאלות :

מצב
הנושא נעול.

JUICE PLONTER

New member
שלושה שאלות :

שלושה שאלות :
שלום רב ! שאלה ראשונה : מאילו שנות יצור ( לא מס' פנימי ) לדגמי מרצדס 0405 , 0404 , 0303 - נוסף מגדש טורבו , ולדגמי מאן SL 200 , EL 200 ? שאלה שנייה : מאלו שנים יוצרו רכבי מאן , וולוו ומרצדס עם מנועי יורו 1 , 2 , ו3 . שאלה שלישית : לדגמי האוטובוסים ( הבין עירוניים לפחות ) קיים כמו ברכב מזגן המחובר למנוע . מכיוון שלאוטובוס יש מזגן נפרד מעל הגג , שרוב השימוש במיזוג ( קירור ) נוצר על ידו - איזה חלק ממלא המזגן שמותקן במנוע ?
 

אורי404

New member
בנוגע לשאלה הראשונה.

שלושה שאלות :
שלום רב ! שאלה ראשונה : מאילו שנות יצור ( לא מס' פנימי ) לדגמי מרצדס 0405 , 0404 , 0303 - נוסף מגדש טורבו , ולדגמי מאן SL 200 , EL 200 ? שאלה שנייה : מאלו שנים יוצרו רכבי מאן , וולוו ומרצדס עם מנועי יורו 1 , 2 , ו3 . שאלה שלישית : לדגמי האוטובוסים ( הבין עירוניים לפחות ) קיים כמו ברכב מזגן המחובר למנוע . מכיוון שלאוטובוס יש מזגן נפרד מעל הגג , שרוב השימוש במיזוג ( קירור ) נוצר על ידו - איזה חלק ממלא המזגן שמותקן במנוע ?
בנוגע לשאלה הראשונה.
מגדש טורבו נוסף לO405 בשנת 96'. אולי ב-95', אך אינני בטוח בזה לגמרי.
 
לגבי השאלה השלישית

שלושה שאלות :
שלום רב ! שאלה ראשונה : מאילו שנות יצור ( לא מס' פנימי ) לדגמי מרצדס 0405 , 0404 , 0303 - נוסף מגדש טורבו , ולדגמי מאן SL 200 , EL 200 ? שאלה שנייה : מאלו שנים יוצרו רכבי מאן , וולוו ומרצדס עם מנועי יורו 1 , 2 , ו3 . שאלה שלישית : לדגמי האוטובוסים ( הבין עירוניים לפחות ) קיים כמו ברכב מזגן המחובר למנוע . מכיוון שלאוטובוס יש מזגן נפרד מעל הגג , שרוב השימוש במיזוג ( קירור ) נוצר על ידו - איזה חלק ממלא המזגן שמותקן במנוע ?
לגבי השאלה השלישית
גם בפרייבט המזגן לא מחובר למנוע רק המדחס "מחובר" [גם ההגדרה הזו לא כל כך מתאימה] המדחס מורכב לצד המנוע כי הוא צריך תנועה סיבובית המעבה והמאייד נמצאים על הגג למרות שיש אוטובוסים שלא בגלל הגודל שלהם הם נמצאים על הגג בדגמים של לפני הEL [סוטרק ישן] יש 5 מנועים במעבה ו12 מפוחים במאייד בEL ואחרי [סוטרק חדש] יש 6 מנועים במעבה ו12 מפוחים למאייד] מדחס של פרייבט ומדחס של אוטובוס עושים את אותו דבר רק ששניהם מיועדים לתפוקות שונות שנייהם דוחסים לכיון המעבה רק שאחד המעבה נמצא ליד המנוע והשני על הגג
 
עוד כמה תשובות:

שלושה שאלות :
שלום רב ! שאלה ראשונה : מאילו שנות יצור ( לא מס' פנימי ) לדגמי מרצדס 0405 , 0404 , 0303 - נוסף מגדש טורבו , ולדגמי מאן SL 200 , EL 200 ? שאלה שנייה : מאלו שנים יוצרו רכבי מאן , וולוו ומרצדס עם מנועי יורו 1 , 2 , ו3 . שאלה שלישית : לדגמי האוטובוסים ( הבין עירוניים לפחות ) קיים כמו ברכב מזגן המחובר למנוע . מכיוון שלאוטובוס יש מזגן נפרד מעל הגג , שרוב השימוש במיזוג ( קירור ) נוצר על ידו - איזה חלק ממלא המזגן שמותקן במנוע ?
עוד כמה תשובות:
ל-SL 200 אין מגדש טורבו. ה-EL 202 הגיעו ללא מגדש, ומאוחר יותר הורכב בהם כזה. ה-EL 262 הגיעו מראש עם טורבו. אם איני טועה, תקן יורו 1 נכנס לתוקף בישראל בשנת 1996 או 1997, יורו 2 ב-2000 ויורו 3 ב-2002/2002. יורו 4 נכנס השנה. דגמי מ.א.ן יובאו לארץ עם מנועים בהתאם לדרישת התקן, יוצאי דופן היו דגמי ה-NL בתקן יורו 2 שהגיעו לדן בטרם הייתה דרישה לכך. זאת ועוד, דגמי ה-O405 יוצרו במקור כיורו 1 (לא היו להם מנועי יורו 0) ומאוחר יותר הם הגיעו גם עם מנועי יורו 2, בהתאם לדרישה.
 

אורי404

New member
נדמה לי שגם לבינעירוניים.

עוד כמה תשובות:
ל-SL 200 אין מגדש טורבו. ה-EL 202 הגיעו ללא מגדש, ומאוחר יותר הורכב בהם כזה. ה-EL 262 הגיעו מראש עם טורבו. אם איני טועה, תקן יורו 1 נכנס לתוקף בישראל בשנת 1996 או 1997, יורו 2 ב-2000 ויורו 3 ב-2002/2002. יורו 4 נכנס השנה. דגמי מ.א.ן יובאו לארץ עם מנועים בהתאם לדרישת התקן, יוצאי דופן היו דגמי ה-NL בתקן יורו 2 שהגיעו לדן בטרם הייתה דרישה לכך. זאת ועוד, דגמי ה-O405 יוצרו במקור כיורו 1 (לא היו להם מנועי יורו 0) ומאוחר יותר הם הגיעו גם עם מנועי יורו 2, בהתאם לדרישה.
נדמה לי שגם לבינעירוניים.
לO404 המאוחרים יותר יש יורו ואני חושב שזה יורו2. גם לפחות לחלק מהמאנים הבינעירוניים (18-360. אולי-אולי גם הישנים יותר) יש יורו 2 אם לא 3. למאן איריזר 86-990-01 היו לפחות בעבר מדבקות בולטות על החלון האחורי של יורו. בנוגע לEL202F: סביר להניח שלאלה שיש מגדש טורבו יש אמנם הספק שונה, אך נתוני מומנט שונים ולכן על הנייר אמורים להיות הבדלים בסחיבה.
 
כל EL שעבר שיפוץ, קיבל טורבו

נדמה לי שגם לבינעירוניים.
לO404 המאוחרים יותר יש יורו ואני חושב שזה יורו2. גם לפחות לחלק מהמאנים הבינעירוניים (18-360. אולי-אולי גם הישנים יותר) יש יורו 2 אם לא 3. למאן איריזר 86-990-01 היו לפחות בעבר מדבקות בולטות על החלון האחורי של יורו. בנוגע לEL202F: סביר להניח שלאלה שיש מגדש טורבו יש אמנם הספק שונה, אך נתוני מומנט שונים ולכן על הנייר אמורים להיות הבדלים בסחיבה.
כל EL שעבר שיפוץ, קיבל טורבו
O404 הם יורו 1, עד סידרת 86-1XX-01, שם מוחלף המנוע לכזה העומד בתקן יורו 2. 18.350 - יורו 2, 18.360 - יורו 3.
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo51.gif

כל EL שעבר שיפוץ, קיבל טורבו
O404 הם יורו 1, עד סידרת 86-1XX-01, שם מוחלף המנוע לכזה העומד בתקן יורו 2. 18.350 - יורו 2, 18.360 - יורו 3.

"כל EL שעבר שיפוץ" כך כתוב. בטח היו לא מעט כאלה.
 

יונתן32

New member
אנדי יש לך מושג אם מתוך 7 ה EL

כל EL שעבר שיפוץ, קיבל טורבו
O404 הם יורו 1, עד סידרת 86-1XX-01, שם מוחלף המנוע לכזה העומד בתקן יורו 2. 18.350 - יורו 2, 18.360 - יורו 3.
אנדי יש לך מושג אם מתוך 7 ה EL
שעובדות בחברת מטרודן עברה שיפוץ וקיבלה מדגש טורבו? 6182,6183,6184,6185,6189,6190,6194
 
לדעתי כולן. ניתן לדעת זאת לפי כונס

אנדי יש לך מושג אם מתוך 7 ה EL
שעובדות בחברת מטרודן עברה שיפוץ וקיבלה מדגש טורבו? 6182,6183,6184,6185,6189,6190,6194
לדעתי כולן. ניתן לדעת זאת לפי כונס
האוויר שנמצא מעל החלון האחורי ביותר בצד הנהג (מבחוץ). מבפנים, ניתן להבחין בבליטה בתעלת המזגן ובצינור אנכי העולה מן המנוע לתקרה - כתוספות לא מקוריות לרכב. כונס האוויר נמצא באותו מקום כמו ב-NL והוא מעט קטן יותר.
 

יונתן32

New member
תודה אנדי,אבל עדיין הם איטיים

לדעתי כולן. ניתן לדעת זאת לפי כונס
האוויר שנמצא מעל החלון האחורי ביותר בצד הנהג (מבחוץ). מבפנים, ניתן להבחין בבליטה בתעלת המזגן ובצינור אנכי העולה מן המנוע לתקרה - כתוספות לא מקוריות לרכב. כונס האוויר נמצא באותו מקום כמו ב-NL והוא מעט קטן יותר.
תודה אנדי,אבל עדיין הם איטיים
ולא ממש מהירים באלו של ב"ש לא נוספו טורבו
 

JayZed

New member
../images/Emo41.gif תשובות ../images/Emo41.gif

שלושה שאלות :
שלום רב ! שאלה ראשונה : מאילו שנות יצור ( לא מס' פנימי ) לדגמי מרצדס 0405 , 0404 , 0303 - נוסף מגדש טורבו , ולדגמי מאן SL 200 , EL 200 ? שאלה שנייה : מאלו שנים יוצרו רכבי מאן , וולוו ומרצדס עם מנועי יורו 1 , 2 , ו3 . שאלה שלישית : לדגמי האוטובוסים ( הבין עירוניים לפחות ) קיים כמו ברכב מזגן המחובר למנוע . מכיוון שלאוטובוס יש מזגן נפרד מעל הגג , שרוב השימוש במיזוג ( קירור ) נוצר על ידו - איזה חלק ממלא המזגן שמותקן במנוע ?
תשובות

ל-O303 מעולם לא היה טורבו. ל-O405: מרצדס התחילו לייצר את ה-O405MKII, הכולל את מגדש הטורבו ובכך מנוע חזק יותר ב-10 כ"ס, יחד עם תחילת ייצורו של ה-O405N2 הנמוך רצפה (שמעולם לא הגיע לארץ). זה היה בשנת 93. אמנם באגד המשיכו לקנות את ה-MK1 עד לסוף שנת 95, שאז נפסק ייצורו לגמרי. ל-SL 200, כמו ל-O303, מעולם לא היה מגדש טורבו. ה-EL 202 היו גם ללא מגדש, אבל לאחרונה דן התקינו להם מגדשים כדי לשפר במידה מסויימת את הביצועים המחפירים של האוטובוס הזה. כל דגמי ה-O404 מדורותייהם היו עם מגדש טורבו, מתחילת ייצורו של הדגם ב-1992 ועד סופו ב-1999. לגבי השאלה השניה: O405 עמדו בתקן יורו 1 מתחילת ייצורם, ז"א 1984. O404 יוצר עם מנוע יורו 1 עד לסוף 1995, אז עודכן למנוע יורו 2. OC500 הוא יורו 3 (תחילת ייצורו - סוף 1999). ה-MAN HOCL 18.370 היה יורו 1. מאן המירו את ה-HOCL ליורו 2 בערך שנה אחרי, ז"א ב-1996. החל מהדגם 18.360 המנוע עומד בתקן יורו 3 (החל ייצורו ב-2002, הגיע לארץ מעט אחר"כ). וולבו B10B עממיות / ברקים - יורו 1, B10B דור שני (מארסים) הוא יורו 2, B12B - יורו 3. הנידרפלורים של מאן היו יורו 2 בתחילה, ב-2001 אם זכרוני לא מטעה הם הומרו ל-יורו 3 (ז"א שבדן יש כאלה שהם יורו 2, ובאגד - שהתחילו לקנותם מאוחר יותר - כל ה-NLים הם יורו 3). ה-B7L של וולבו כולם יורו 3, וכך גם - כידוע לי - הסקאניה HESS העירונית והדאפים נמוכי רצפה של אגד פלוס. שאלה שלישית: במנוע מותקן המדחס של המזגן הנמצא על הגג, הם שנייהם יחידה אחת ולא זוג מזגנים נפרדים.
 
ברשותך מספר תיקונים/שאלות

תשובות

ל-O303 מעולם לא היה טורבו. ל-O405: מרצדס התחילו לייצר את ה-O405MKII, הכולל את מגדש הטורבו ובכך מנוע חזק יותר ב-10 כ"ס, יחד עם תחילת ייצורו של ה-O405N2 הנמוך רצפה (שמעולם לא הגיע לארץ). זה היה בשנת 93. אמנם באגד המשיכו לקנות את ה-MK1 עד לסוף שנת 95, שאז נפסק ייצורו לגמרי. ל-SL 200, כמו ל-O303, מעולם לא היה מגדש טורבו. ה-EL 202 היו גם ללא מגדש, אבל לאחרונה דן התקינו להם מגדשים כדי לשפר במידה מסויימת את הביצועים המחפירים של האוטובוס הזה. כל דגמי ה-O404 מדורותייהם היו עם מגדש טורבו, מתחילת ייצורו של הדגם ב-1992 ועד סופו ב-1999. לגבי השאלה השניה: O405 עמדו בתקן יורו 1 מתחילת ייצורם, ז"א 1984. O404 יוצר עם מנוע יורו 1 עד לסוף 1995, אז עודכן למנוע יורו 2. OC500 הוא יורו 3 (תחילת ייצורו - סוף 1999). ה-MAN HOCL 18.370 היה יורו 1. מאן המירו את ה-HOCL ליורו 2 בערך שנה אחרי, ז"א ב-1996. החל מהדגם 18.360 המנוע עומד בתקן יורו 3 (החל ייצורו ב-2002, הגיע לארץ מעט אחר"כ). וולבו B10B עממיות / ברקים - יורו 1, B10B דור שני (מארסים) הוא יורו 2, B12B - יורו 3. הנידרפלורים של מאן היו יורו 2 בתחילה, ב-2001 אם זכרוני לא מטעה הם הומרו ל-יורו 3 (ז"א שבדן יש כאלה שהם יורו 2, ובאגד - שהתחילו לקנותם מאוחר יותר - כל ה-NLים הם יורו 3). ה-B7L של וולבו כולם יורו 3, וכך גם - כידוע לי - הסקאניה HESS העירונית והדאפים נמוכי רצפה של אגד פלוס. שאלה שלישית: במנוע מותקן המדחס של המזגן הנמצא על הגג, הם שנייהם יחידה אחת ולא זוג מזגנים נפרדים.
ברשותך מספר תיקונים/שאלות
ל-EL הוסיפו מגדש די מזמן, ממש לא לאחרונה. אתה בטוח שה-O404 שהגיעו לארץ לאחר 1995 הם יורו 2? לדעתי לא, הם עדיין יורו 1. לא סתם מבדילים באגד בין "404" ל"404 יורו 2". לגבי דן ויורו 2: למיטב ידיעתי NL262 ו-18.350 הם יורו, זאת בנוסף ל-NL 263 מספרים 7001-אזור סדרת 7181. 18.370 + EL 202 יורו 1 SL + SU +SG יורו 0
 

JayZed

New member
סליחה.

ברשותך מספר תיקונים/שאלות
ל-EL הוסיפו מגדש די מזמן, ממש לא לאחרונה. אתה בטוח שה-O404 שהגיעו לארץ לאחר 1995 הם יורו 2? לדעתי לא, הם עדיין יורו 1. לא סתם מבדילים באגד בין "404" ל"404 יורו 2". לגבי דן ויורו 2: למיטב ידיעתי NL262 ו-18.350 הם יורו, זאת בנוסף ל-NL 263 מספרים 7001-אזור סדרת 7181. 18.370 + EL 202 יורו 1 SL + SU +SG יורו 0
סליחה.
לגבי יורו 2 ב-O404 - התכוונתי, כמובן, ל-1997, לא 1995. התבלבלו לי המספרים עם הגדשת הטורבו של העירוניות. דגם המנוע ב-O404 השתנה במפעל האם בסוף 1996, שלדות יורו 2 הגיעו לארץ איפשהו במהלך 1997 והאוטובוסים המורכבים הראשונים מהסדרה החדשה נכנסו לשרות במהלך 98. לא הגיוני ש-18.350 הוא יורו 1, אגד קנו כאלה רק משנת 2000 ואז כבר בטוח הם היו יורו 2.
 
18.350 יורו 2, 18.370 הוא יורו 1

סליחה.
לגבי יורו 2 ב-O404 - התכוונתי, כמובן, ל-1997, לא 1995. התבלבלו לי המספרים עם הגדשת הטורבו של העירוניות. דגם המנוע ב-O404 השתנה במפעל האם בסוף 1996, שלדות יורו 2 הגיעו לארץ איפשהו במהלך 1997 והאוטובוסים המורכבים הראשונים מהסדרה החדשה נכנסו לשרות במהלך 98. לא הגיוני ש-18.350 הוא יורו 1, אגד קנו כאלה רק משנת 2000 ואז כבר בטוח הם היו יורו 2.
18.350 יורו 2, 18.370 הוא יורו 1
זה מה שכתבתי.
 

JUICE PLONTER

New member
תודה רבה לכל העונים !!

שלושה שאלות :
שלום רב ! שאלה ראשונה : מאילו שנות יצור ( לא מס' פנימי ) לדגמי מרצדס 0405 , 0404 , 0303 - נוסף מגדש טורבו , ולדגמי מאן SL 200 , EL 200 ? שאלה שנייה : מאלו שנים יוצרו רכבי מאן , וולוו ומרצדס עם מנועי יורו 1 , 2 , ו3 . שאלה שלישית : לדגמי האוטובוסים ( הבין עירוניים לפחות ) קיים כמו ברכב מזגן המחובר למנוע . מכיוון שלאוטובוס יש מזגן נפרד מעל הגג , שרוב השימוש במיזוג ( קירור ) נוצר על ידו - איזה חלק ממלא המזגן שמותקן במנוע ?
תודה רבה לכל העונים !!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה