שלושה כרטיסי טלכרד עם קטרים מגרמניה

מצב
הנושא נעול.

תחבורתי

New member
שלושה כרטיסי טלכרד עם קטרים מגרמניה

שלושה כרטיסי טלכרד עם קטרים מגרמניה
האם הקטר הכתום גם קטר ICE?
 
ICE ו-TGV

שלושה כרטיסי טלכרד עם קטרים מגרמניה
האם הקטר הכתום גם קטר ICE?
ICE ו-TGV
שתי הרכבות העליונות הן אכן מממשפחת ה-ICE הגרמנית, וליתר דיוק ICE1 או ICE2. מדובר במערכי רכבות ולא בקטרים. אמנם המערכים מורכבים מקטר גדול בכל קצה ומעד 14 קרונות ביניים, אבל מדובר במערכים שמופעלים כמעט תמיד ביחד, ולא בקטר שניתן כך סתם למשוך איתו רכבות אחרות. התמונה התחתונה מראה רכבת ממשפחת הרכבות המהירות הצרפתית, המכונה TGV, שהיא בין המתחרות הגדולות של משפחת ה-TGV בחוזים לבניית רכבות מהירות בעולם. הרכבת שבתמונה היא מהדור הראשון של משפחה זו, מהסדרה המכונה TGV Sud-Est. רכבות אלו החלו לפעול עם פתיחת הקו המהיר הראשון בצרפת, בין פריז לליון, ב-1981. גם רכבות אלו מורכבות מקטר בכל קצה ומקרונות ביניים רבים, אולם קרונות אלו מחוברים באופן מפרקי ביניהם, בניגוד ל-ICE שקרונותיה נפרדים אחד מהשני. דרך אגב, גם רכבות ה-Eurostar הן ממשפחת ה-TGV, וניתן למצוא רכבות נוספות ממשפחה זו בספרד ובקוריאה. אתר מצוין באנגלית אודות משפחת ה-TGV הוא TGVweb, שמכיל היסטוריה מפורטת ומאוירת וכן תמונות רבות של כל הסוגים והודעות חדשותיות (שלא עודכנו מאז מאי 2001 לצערי) ואפילו, כצ´ופר, דגמי נייר להרכבה עצמית של מרבית הסוגים. מומלץ בחום.
 

oren*

New member
הזכרת לי את טיול בר-המצווה לצרפת

שלושה כרטיסי טלכרד עם קטרים מגרמניה
האם הקטר הכתום גם קטר ICE?
הזכרת לי את טיול בר-המצווה לצרפת
נכנסתי לאחד מסניפי טויז אר אס (שאז עוד לא הייתה קיימת בישראל) ובמחלקת הרכבות החשמליות מצאתי מערכת TGV עם מסלול באורך שלושה מטר. הסיבה היחידה שלא קניתי אותה היא חוסר מקום שהיה מחייב אותי לפרק את המסילה בכל יום עם סיום המשחק (חיבורי מסילות של רכבת אחרת שהייתה לי נשחקו מהסיבה הזו בדיוק). תודה על כמה דקות של נוסטלגיה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה