שלום

la orejita

New member
שלום

יש לי שאלה, אולי אני קצת בורה אבל אני חייבת לדעת את התשובה.. היום (שבת) הייתי בכותל וראיתי אדם שלבוש כולו לבן, עם ציציות וכובע לבן ונעליי ספורט לבנות, אז ניגשתי לזוג שהיה באיזור ושאלתי אותם מדוע הוא לובש לבן. הם אמרו לי שזה משום שהוא מהמקובלים, פה כבר לא היה לי נעים להתחיל ולשאול מה זה המקובלים, אז תהיתי אולי מישהו פה יכול להסביר לי מה הכוונה המקובלים?
 

oblique

New member
"מקובלים"

אנשים שעשו לעצמם יחצי ציבור וצברו לעצמם עדת מאמינים פתאים שחושבים שבכוחם לעשות "ניסים ונפלאות" כל ה"בבות" למיניהן... (ולא כאלה שאכן היו צנועים וישרים ושבמקרה קפצו עליהם אלא כל ה"רנטגן" CT ואנא עארף מה עוד) גם את יכולה ללבוש כולך לבן אין בעיה... וחוץ מזה אל תתרשמי מכל אחד שלבוש בלבן... בדרך כלל הם ימשיכו ללבוש לבן אבל כשהידיים שלהם קשורות מאחורי הגב וכשהם מבלים את ימיהם מאחרוי סורג ובחדר שכל קירותיו מצופים בספוג ואחות ענקית בשם גלינקה רודפת אחריהם עם מזרק...
 

חAlie

New member
וקירות מרופדים? ../images/Emo6.gif

תראה, לא נכון לזלזל בכולם בגלל קומץ (?) "סוטים", אבל כן, אם היא רוצה היא בהחלט יכולה ללבוש לבן וללכת לכותל עם כמה חברות שיקראו לה "מקובלת"..
 
ואני מסכים איתו!

אכן המושג "מקובלים" עוות היום בצורה נוראית וכמו שכל אחד נהיה "הרב הגאון",כך כל בעל זקן עוטה גאלביה וגלימה לבנה יכול להפוך מקובל.המשך כתגובה..
 
בעבר,היתה קיימת ישיבת המקובלים

בבית אל שבראשה עמד המקובל האלוקי ר' גדליה חיון.את מקמו ירש הצדיק הרש"ש כשעלה ארצה מתימן שהיה בעצמו ענק שבענקים בקבלה.שם למדו מקובלים אמיתיים ולא כל אחד יכל להכנס ללמוד בישיבה.לידע הכללי,תורת הקבלה עוסקת בלימוד עמוק של הכוונות בברכות ובתפילה בעיקר.אין בה שום דבר אחר ומי שחושב שכתוב בה כיצד לחולל ניסים או לעשות קפיצת הדרך,אינו אלא טועה!המקובלים רק ביקשו לכוון היטב בתפילה ולכן עסקו בקבלה,לא למטרות אחרות.כמובן שחכמי תימן ידעו גם שמות קדושה ובכוחם היה לפעול על ידם ולעשות ניסים אך זו כבר קבלה מעשית והיא עמוקה הרבה יותר ויחידי סגולה מגיעים למדרגה כזו שבה המלאכים נשמעים להם.לסיכום,כל עניין לימוד הקבלה הוא עניין של כוונות מיוחדות בתפילה ותו לא.כלל יהא בידכם:כל מי שטוען לפניכם שיכול לפתוח בקבלה ולדעת דברים ולגלות לכם רזים וסודות ולדעת את עתידכם או מהי הבעיה או הצרה שאליה נקלעתם ומה עליכם לעשות,הוא רמאי,שקרן ונוכל וכך רוב אלו המציגים עצמם כמקובלים עוטי לבן ומציעים את שרותי הקבלה לכל החפץ בכך תמורת סכום נאות ל"פדיון הנפש" כמובן או ל"תיקון הנשמה" אלו שטויות במיץ!!!אני מיץ ויודע מה אני אומר..תאמינו לי.שיהיה לילה שקט ונעים לכולכם.
 

yetush

New member
גם אני הייתי מקובל

בביס' .. כולם אהבו אותי , אפילו הייתי בוועדת קישוט
 

אי-מייל

New member
גלה כבוד שכינה?

עדין יש אנשים שעוסקים בקבלה ולומדים אותה. הם אמנם לא לומדים במכון ל... , אבל אסור לזלזל בכל דבר שקשור לקבלה. הרבה הלכות שאתה מקיים מקורם שם. קבליסט מתחיל אחד היה גם פעם חבר כאן
 

asaf2000

New member
תשובה

עפ"י הקבלה יש 'ענין' ללכת בשבת עם בגדי לבן ולכן ישנם מקובלים שמקפידים על זה וישנם גם סתם אנשים שהולכים עם בגדי לבן בשבת לכן לא כל מי שהולך עם בגדי לבן בשבת הוא מקובל.
 

la orejita

New member
אהה..תודה על כל התשובות.

אני ביסודי לא הייתי מקובלת ועדיין הייתי הולכת מדיי פעם עם בגדים לבנים
שוב, תודה לכולכם וערב טוב.
 
למעלה